Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:16:37

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01-03-2012, 20:26:06 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-06-2011, 20:32:41
Berichten: 90
Locatie: Tilburg
Woow heftig dit..
Dit zou echt niet mogen.. *^$#% Geloof!

_________________
"You know more than you think you know, just as you know less than you want to know.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-03-2012, 20:56:04 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
SICK!!

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-03-2012, 07:40:04 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Het erkennen van een metafysische entiteit prevaleert over het erkennen van een zelfbewust mens dat zelf ook slachtoffer is van die boosaardige entiteit. Kennelijk komt na de in bezit name door dat monster de eigenheid van de persoon in kwestie.
Toch kun je je afvragen in hoeverre het hier in oprecht geloof gaat, want staat de angst voor kwaaddoenerij wel in verhouding tot de obscene ontkenning van de persoon in kwestie? Iedereen hier zal 'nee!' zeggen, maar ik doel op de psychologische toestand van de 'daders'. Ik krijg haast het vermoeden dat de demon een excuus vormde voor perverse handelingen die het daglicht niet konden verdragen, terwijl dit de demon enkel kwader zou kunnen maken. Publieke vernedering zou denk ik nog effectiever geweest zijn, en exorcisme. Vaak worden metafysische fenomenen aangegrepen als excuus om lucht te kunnen geven aan driften die te lang ontkend zijn. Het zou in zekere zin dus voldoening moeten geven om de marteling uit te voeren. Ik zou de dader daarom nog eerder als bijvoorbeeld een impotente sadist inschatten dan als een godsvruchtige sociaalvoelende die het beste wil voor de samenleving.

Hoe bewijs je overigens dat het slachtoffer zelf ook smeekte om de dood? En is dit enerzijds dan geen hersenspoeling, doordat hem van alles verteld wordt om hem eronder te houden, of is dit anderzijds misschien gewoon een symptoom van te lange en te zware foltering, die de dood tot een opluchting maken? HEt blijkt dat het trauma van intense foltering het zelf dusdanig vernietigt en de individuele integriteit zodanig aantast, dat de dood als enige middel overblijft om in het reine met dat zelf te komen.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-03-2012, 06:16:49 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Interessant gegeven Kiro. Ik denk idd ook dat veel van de dingen die we doen uit goede bedoelingen in feite een negatieve onbewuste intentie hebben.

Je hebt goede bedoelingen jegens een ander, en je hebt goede bedoelingen jegens jezelf maar niet jegens een ander. In beide gevallen ziet de persoon zelf het doorgaans als goed gedrag.

Die jongens in Amerika die een homofiele jongen doodsloegen tegen een hek hadden geen goede bedoeling jegens dat slachtoffer (vinden we doorgaans) maar in hun eigen ogen vonden ze misschien van wel - dat die jongen misschien wel beter af was dood omdat zijn seksuele aard zo'n schande voor hem was.

Ik las eens een fantasy boek wat losjes gebaseerd was op de islam waarbij arabieren christenen afslachtten met het idee dat ze hen daarmee een geschenk deden. Vanuit hun geloof natuurlijk.

Desondanks kun je niet beweren dat hier positieve gevoelens aan ten grondslag liggen, hoewel ze door de dader misschien wel als positief ervaren worden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-03-2012, 20:51:33 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Er was toen een christelijke pastoor ofzo die volgens mij geprobeerd heeft de uitvaartdienst van die jongen te verstoren door dingen te roepen als "homo's gaan naar de hel!" Echt ziek wat mensen kunnen doen vanuit het geloof.

(Zegt hij in deze thread.)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-03-2012, 08:58:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Geloof is de teugels op het paard van de Kennis die luistert naar de onderbuikgevoelens van de ruiter.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl