Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:12:43

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03-03-2012, 04:53:18 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-02-2012, 19:01:52
Berichten: 25
Ik kan het vanuit het standpunt van de Indianen best begrijpen. Wel vind ik de bedreiging ook ver gaan. Maar dreigen mag best, je laat daarmee ook zien dat je jezelf serieus neemt. Ook al kunnen wij dit flauw vinden, voor hun is het wellicht een grove belediging. Als we elkaar met respect behandelen kunnen we hier best mee omgaan en daarna in vrede naast elkaar blijven leven. Moet lukken.

_________________
~ Geef het door ~


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2012, 10:52:02 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-02-2012, 19:01:52
Berichten: 25
Dat zullen ze ongetwijfeld ook niet fijn vinden. Gezien de relatie met massa's bier en dergelijke. Ik denk dat het verschil zit in het feit dat je moeilijk alle mensen die als indiaan verkleed gaan met carnaval kunt opsporen om ze allemaal persoonlijk te gaan zitten bedreigen. Joan Franka is dan wel weer makkelijk te bereiken en tevens bekend, dus door haar een bedreiging te sturen waarschuw je indirect ook andere mensen. Ik denk dat ze het om die reden doen.

Verder sta ik hier geheel buiten en deel ik slechts mijn gedachten.

_________________
~ Geef het door ~


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2012, 11:11:13 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Sorry hoor, maar uit het artikel blijkt toch helemaal niet dat ze bedreigd is?
Die voorzitter heeft haar alleen gewaarschuwd dat dat zou kunnen gebeuren....

Ik vind het een onhandig gekozen titel van het AD.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2012, 11:57:12 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 04-05-2011, 17:26:58
Berichten: 309
De indianen moeten ophouden met zulke lange tenen te hebben.
Het is een beetje een trend geworden onder minderheden om zich bij alles maar meteen beledigd of geschoffeerd te voelen.
Gigantische onzin.
Neemt niet weg dat Joan er met die hoofdtooi belachelijk uitziet naar mijn mening.
Ik had ook al het gevoel dat Joan zou winnen alleen dan om een andere reden:
De meest idiote outfit, dus die zal het wel worden.

Maar goed, ik kijk enkel naar het songfestival omdat ik wil weten waar ik het over heb mocht ik het afkraken.
Al denk ik wel dat we dit jaar iets meer kans maken dan voorgaande jaren.
Niet zozeer door Joans hoofdtooi of zangkwaliteiten als wel door haar afkomst.
Joan heeft haar naam veranderd en heeft eigenlijk Turkse roots ( in de Turkse media wordt ze dan ook al opgehemeld).
Dus hoge punten van Turkijke hebben we in onze zak.
In Azerbeidzjan waar het songfestival gehouden wordt wonen veel Turken, dus ook daar zullen ongetwijfeld punten vandaan komen.
Nu ik er over nadenk geldt dat eigenlijk voor de gehele Balkan regio.

En toch stoort me dat.
Omdat we eigenlijk dan alleen naar afkomst gaan lopen kijken en niet meer naar het liedje.

_________________
Always hidden in shadows, shrouded in armor,
Nobody to turn to, no safe harbour,
Hiding emotions because I am afraid to get hurt if I am weak,
I am just a human, not a freak..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2012, 21:14:41 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-02-2012, 19:01:52
Berichten: 25
Vergeet niet dat de indianen ooit een groot volk waren dat zomaar opzij is gezet en bijna volledig uitgemoord omdat ze in opstand kwamen (lees: zichzelf en hun cultuur verdedigden). 'Lange tenen' vind ik hier dan ook niet gepast. Nog steeds vind ik een bedreiging om dit te ver gaan, maar kan het wel vanuit historisch en cultureel oogpunt begrijpen.

_________________
~ Geef het door ~


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-03-2012, 07:38:14 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik ben het met Julia eens, dit is helemaal geen bedreiging.

Een bedreiging heeft altijd de vorm "als jij dat doet, dan ga ik dit doen". Of "als jij dat doet, dan gaan er nare dingen met je gebeuren (ongespecificeerd)". Door het niet te specificeren impliceer je dat jij het bent die het gaat veroorzaken.

Dit was gewoon een melding, een waarschuwing.

Ik vind zo'n tooi ook getuigen van disrespect. In de westerse cultuur worden de indianen afgezet als malloten. Denk aan Lucky Luke of de strip rond Hiawatha, waarin helemaal niets van de religie van de indianen terugkomt. In Lucky Luke zijn het bloeddorstige wilden zonder eer die gemakkelijk kunnen worden omgekocht of verleid met 'vuurwater'. Hiawatha in de strip is een grappig en vaak onhandig jongetje dat een groot krijger wil zijn maar het nog lang niet is, terwijl in het echt Hiawatha een groot leider was die de verschillende Iroquois naties verenigde in een gezamenlijke confederatie van naties van dat volk.

Dus idd zien we de indiaan als een 'carnavals outfit' en zo ziet die zangeres het wss ook.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl