Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:29:52

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Op welke partij ga jij bij de verkiezingen stemmen?
VVD 22%  22%  [ 2 ]
PVDA 11%  11%  [ 1 ]
PVV 22%  22%  [ 2 ]
CDA 0%  0%  [ 0 ]
SP 33%  33%  [ 3 ]
D66 0%  0%  [ 0 ]
GroenLinks 0%  0%  [ 0 ]
ChristenUnie 0%  0%  [ 0 ]
Partij voor de dieren 0%  0%  [ 0 ]
SGP 0%  0%  [ 0 ]
Mens en spirit 11%  11%  [ 1 ]
Piratenpartij 0%  0%  [ 0 ]
Brinkman 0%  0%  [ 0 ]
Ouderenpartij 0%  0%  [ 0 ]
SOPN 0%  0%  [ 0 ]
Anders 0%  0%  [ 0 ]
Blanco 0%  0%  [ 0 ]
Ik ga niet stemmen 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen: 9
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 12-09-2012, 14:05:19 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Zo... de PvdA heeft mijn stem :) .

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 12-09-2012, 22:34:13 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Blackbird schreef:
Zo... de PvdA heeft mijn stem :) .


Jammer joh, :p. PVDA wint net niet ;p.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 13-09-2012, 09:28:43 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Matthijs schreef:
Verder ben ik het ook eens met Seih. Mensen die hard werken om carrière te maken, die moet je belonen. Als alles maar wordt weggegeven, dan worden we lui. Zelfde als met cultuur en de subsidiekranen, sorry hoor, ik ben zelf filmmaker en weet hoe moeilijk het is om aan je geld en subsidies te komen, maar toch. Mij lukt het ook en hoe? Crowd Funding, samenwerken met meerdere organisaties, bedrijven benaderen ter investering in je ideeën en doelen om zo je idealen en doelen ook te kunnen bereiken! Ik heb hier positieve ervaringen mee. Ik vind het belachelijk dat sommigen z'n handje ophouden om maar wat subsidie te krijgen.
Ik debuteer als filmmaker op een festival met een klein budget waarvan een klein deel van de provincie afkomstig was. Verder allerlei bedrijven die ik verder niet ga noemen i.v.m. reclame. Er zijn namelijk ook zat bedrijven die fondsen oprichten om dit soort projecten te sponsoren.

Sorry Matthijs, maar ik vind dit ontzettend onrealistisch.

De kunstsector is er 1 die niet kan bestaan zonder subsidies. Als we film dan even apart nemen; wij zouden in Nederland geen gezonde filmindustrie kunnen hebben zonder het filmfonds, mediafonds, deltaplansysteem etc.
Even in Jip en Janneke taal: Stel je even voor dat dit niet bestond. Dan zou iedereen die een film wil maken geld moeten halen uit investeerders, bedrijven, sponsors. Dit lukt tot op een zekere hoogte. Maar helaas maakt de Nederlandse film niet tot nauwelijks winst. Een vooruitzicht op winst is nodig voor investeerders, anders investeren ze niet. Er kunnen andere redenen zijn om te sponsoren, maar dit is 1 van de grotere.
Een gevolg hiervan is dat alleen de grotere, al commerciëlere producties daadwerkelijk gerealiseerd gaan worden. Willen we echt daar naar toe? Naar een New Kids, Gooische Vrouwen en Nova Zembla filmcultuur?
Daarnaast neem ik aan dat jij je films op dit moment maakt met mensen die gratis meewerken en bedrijven die jou gratis apparatuur sponsoren. Ga even na dat deze mensen en bedrijven op een gegeven moment ook hun geld moeten verdienen. Het geld wat jij nu gebruikt om een film te maken, komt niet in de buurt van een realistisch budget. Je kunt niet eeuwig zo doorgaan, ook voor jezelf.

Kortom: film maken is op dit moment in Nederland een hobby, geen werk. Het staat op een laag pitje, en dat blijft het waarschijnlijk nog even staan. Er is geen interesse genoeg bij de massa om naar korte film, arthouse film en documentaires te gaan. Wij zitten in de filmwereld en zien wat er gemaakt wordt, maar de gemiddelde Nederlander heeft geen idee. Film kan niet bestaan zonder subsidie in Nederland. Niet op dit moment.

Citeer:
Ik hoorde vandaag weer een verhaal, dat een theatergezelschap ruim 1000 euro aan subsidie over had. Ze wisten hun god niet wat er mee te doen. Teruggeven aan de overheid, dat zal niemand doen. Nee, lekker uit eten en dan maar een nieuw mengpaneel kopen. Tsja... zo weet ik er ook nog wel een paar...

Dit soort situaties zijn natuurlijk vervelend, ik denk dat niemand dat zal ontkennen. Het probleem ligt dan echter bij dat subsidies blijkbaar niet goed verdeeld worden. Ik ken namelijk ook een heleboel mooie projecten die (te) weinig geld hebben en zich staande proberen te houden. Die hadden die 1000 euro goed kunnen gebruiken. Jij hoort blijkbaar veel verhalen vanaf de andere kant; ik zie meer mooie projecten die voor mij mogen bestaan, die geen geld hebben. Dan is een subsidie niet gek voor mij.
Ook vind ik het in die situatie gek dat het theatergezelschap zich blijkbaar niet hoeft te verantwoorden. Wat doe je met je subsidie? Daar zouden ze best strenger naar mogen kijken.

Buiten dit hele filmverhaal om, vind ik dat de VVD veel te veel op "je eigen portemonnee" gericht is. Harde werkers moet je geen geld afnemen? Afnemen? Ik zie het niet als afnemen. We leven hier met z'n allen, iedereen betaalt belasting. Je betaalt voor de zorg van een ander, maar een ander betaalt ook voor de zorg van jou. Je betaalt voor een uitkering van een ander, een uitkering waar je het misschien niet mee eens bent, of een uitkering voor je overspannen zus die heel graag weer zo snel mogelijk aan het werk wil. Ik vind het vrij zwart-wit om te denken dat belastinggeld niet naar de "goede" dingen gaat. Er zal een heleboel te verbeteren zijn, maar voor mij is het geen verbetering om sommige mensen het maar te laten uitzoeken. In een land waarin geen overheid zou zijn, waar alles gericht zou zijn op vraag en aanbod en op markt, zou je ook geen gelijke verdeling hebben.
Mijn ideaal zou zijn dat mensen wat meer aan elkaar denken, niet alleen aan zichzelf.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 13-09-2012, 09:31:13 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Excuses voor mijn misschien wat warrige verhaal: ik zit ziek thuis met koorts :wink:
Verder wilde ik nog even deze link delen: http://nl2012.election-maps.appspot.com/results/embed?hl=nl
Goed overzicht van wat er gestemd is in Nederland.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 13-09-2012, 10:19:13 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Beterschap lieve Juul!

Je moet begrijpen dat ik niet ben tegen het volledig afschaffen van subsidies voor de culturele sector. Maar het motiveren om zelf meer actie te ondernemen is een goede zaak naar mijn mening. Daarnaast Julia, wat mijn filmproject betreft, ik durf zelf ook te investeren in de toekomst en tuurlijk doen we ook aanschaf van het een en ander aan apparatuur. Maargoed, de VVD heeft de verkiezingen nu gewonnen, maar uiteindelijk is het toch geven en nemen he ;).

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 13-09-2012, 12:29:53 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik heb het gevoel dat het te maken heeft met die idiote reclames die overal rondhangen :P


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 13-09-2012, 18:34:32 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Ik denk ook, als er veel minder subsidie zal zijn voor films. Je veel sponsors nodig hebt, die zelf ook in beeld willen komen met hun naam. Dat je een scène krijgt waarin een kind per ongeluk de 'enige echte' chocomel, over zijn bij Wehkamp gekochte t-shirt morst, die maar €9,95 kost. En dat dan moet wassen in Omo 'wast door en door schoon. Niet duur!'. In een wasmachine van Miele, 'er is geen betere'.

Haha, zie het al voor me.. Overigens vet om dat zelf eens te maken. Mmm ideetje! Juul, Matthijs. Wij gaan een film maken wat alle records gaat verbreken!

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 13-09-2012, 19:11:55 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
ja he. ik stem voor de mens en spirit partij omdat die er vanuit gaan dat er wel iets meer is dan alleen dat fysieke.:P bovendien ze zijn duurzaam.:D

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 17-09-2012, 16:29:12 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Matthijs schreef:
Daarnaast, was het niet de PVDA die in Balkenende IV of V (ben de tel kwijt) alleen maar met de geldkraan open stond en de tekorten en schulden lieten oplopen? Tijd voor een ander signaal dus. Twee jaar geleden werd dat signaal al afgegeven en laten we dat vasthouden.

Twee jaar geleden werd ook massaal PVV gestemd. En nu? Wilders heeft nu niet zo'n grote mond meer.

Politiek en de mening van de maatschappij kan in een paar jaar zo veel veranderen. Dat leert de geschiedenis ons ook. De VVD heeft nu dan weer veel stemmen gekregen maar heel veel kiezers zijn bijvoorbeeld van de PVV overgestapt naar een andere partij. En Balkenende hoorde destijds bij het CDA - de VVD staat voor andere dingen dan hen, maar de PvdA ook ;)

Ik ga me weer in politiek verdiepen als het allemaal weer lekker loopt. Ik vind het nu een zootje, met leden die eerst voorstellen om een langstudeerboete in te voeren om vervolgens uit dezelfde hoek te horen dat het maar weer afgeschaft moet worden... Beetje consequent blijven, jongens.

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 17-09-2012, 17:52:11 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Moon-Pearl schreef:
Twee jaar geleden werd ook massaal PVV gestemd. En nu? Wilders heeft nu niet zo'n grote mond meer.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Of bedoel je het niet letterlijk? Hij heeft niet zoveel mensen meer die achter hem staan, maar een grote mond heeft hij nog wel :P
Moet je anders maar zoeken naar wat debatten van de afgelopen maanden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 17-09-2012, 18:54:50 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Een paar jaar geleden kon je je kont niet keren of je werd doodgegooid met kreten van Wilders, dat is nou niet meer zo. Ik heb wel een paar debatten gezien.

Of Nederland is gewoon aan hem gewend geraakt.

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 17-09-2012, 20:18:34 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 04-05-2011, 17:26:58
Berichten: 309
Ik denk persoonlijk ook dat heel veel PVV stemmers strategisch op de VVD gestemd hebben om de PVDA er van te weerhouden om de grootste te worden.
Al ben ik het met je eens dat Nederland nu ook wel aan Wilders gewend is geraakt, de schok van zijn directe aanpak is weg.
Hij heeft goede standpunten, maar hij moet leren om inhoudelijk te debatteren en zijn plannen te presenteren.
Dan kan hij nog veel stemmen winnen denk ik.
Bij een goede mediatraining zou Geert erg veel baat hebben.

_________________
Always hidden in shadows, shrouded in armor,
Nobody to turn to, no safe harbour,
Hiding emotions because I am afraid to get hurt if I am weak,
I am just a human, not a freak..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 18-09-2012, 17:24:10 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Wilders is gewoon een grote blaaskaak en ik denk dat heel veel mensen dat inmiddels door hebben. Ook vergeven vrij weinig mensen het hem dat hij de stekker uit de Catshuisonderhandelingen heeft getrokken. Verder is dat Islamitische haat filmpje ook al niet goed in de smaak gevallen en zo kun je door blijven gaan met wat voor dingen Geertje allemaal heeft gedaan waar het Nederlandse volk niet zo blij mee is. Hij zal toch echt wat moeten doen en vooral zijn houding moeten veranderen wil hij ooit nog eens een keer kans maken om in het kabinet te komen.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 01-11-2012, 22:33:44 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
HeavenBoy schreef:
Jaap Jansen ‏@JaapJansen
47% VVD-kiezers heeft spijt van stem op VVD #EenVandaag


Tja, dit noem ik terecht! ;) Hopelijk gaan meer mensen wakker worden. Of je moet een miljoen keer vallen om dan pas te leren. Begrijp me niet verkeerd ik respecteer ieder's keuze, maar doe dan wel het juiste...


Maar wat is de reden dat ze spijt hebben?

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkiezingen 2012
BerichtGeplaatst: 01-11-2012, 22:43:15 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Al die k*tbezuinigingen natuurlijk.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl