Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 13:55:30

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28-01-2013, 21:36:58 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Koningin Beatrix doet afstand van troon
AMSTERDAM - Koningin Beatrix doet afstand van de troon ten gunste van haar zoon kroonprins Willem-Alexander.

Op 30 april 2013 zal Willem-Alexander als koning worden gehuldigd. Dat maakt de vorstin maandagavond zelf bekend in een eerder op de dag opgenomen televisietoespraak.
Máxima zal na de inhuldiging als koningin door het leven gaan, zei premier Mark Rutte maandagavond. Máxima's familie zal niet aanwezig zijn bij de inhuldiging op 30 april in Amsterdam. Het is een besluit van de prinses zelf.
Prinses Amalia (9) wordt door de troonsbestijging van haar vader de, zoals het in de Grondwet staat, ''vermoedelijke erfgename van de troon''.
''Dit lijkt mij een goed moment om deze stap, die ik al enkele jaren overweeg, te nemen'', aldus Beatrix, die zei het aftreden al een paar jaar te overwegen.

Aanleiding
Beatrix wees erop dat ze over enkele dagen 75 wordt en dat het koninkrijk dit jaar tweehonderd jaar bestaat. "Het samenvallen van deze twee bijzondere gebeurtenissen vormen de aanleiding uit mijn ambt terug te treden."
''Dit lijkt mij een goed moment om deze stap te nemen'', zei zij. Ze draagt haar ambt niet over omdat het haar zo zwaar valt, zo zei zij. ''Verantwoordelijkheid voor ons land moet in handen van de nieuwe generatie liggen.''
Beatrix zei dat ze plaats maakt, maar geen afscheid neemt van het Nederlandse volk dat ze ''nog dikwijls hoopt te kunnen ontmoeten''. ''Dank voor de vele jaren dat ik uw koningin mocht zijn'', besloot zij haar toespraak.

Rutte
Direct na de uitzending van de speech van Beatrix verscheen een eveneens eerder opgenomen reactie van premier Mark Rutte in de ether (video).
Rutte sprak zijn bewondering uit voor de vorstin die precies 33 jaar op de troon heeft gezeten. "Ze heeft zich met hart en ziel gedurende 33 jaar ingezet voor de Nederlandse samenleving", aldus de premier.

Amsterdam
De troonsafstand en de inhuldiging vinden op 30 april plaats in Amsterdam. De ondertekening van de Akte van Abdicatie door Hare Majesteit de Koningin vindt plaats in het Koninklijk Paleis in Amsterdam. Vervolgens vindt de inhuldiging van Zijne Majesteit de Koning plaats in de Nieuwe Kerk in Amsterdam, zo meldt de RVD.
Alle eerdere koningen en koninginnen zijn eveneens ingehuldigd in de Nieuwe Kerk, het monument dat al 6 eeuwen lang uitkijkt over de Dam. ''Het hoort bij onze nationale functie'', zei directeur Cathelijne Broers maandag. ''We moeten op redelijk korte termijn de kerk leeg kunnen maken.''

Koningsdag
Door de inhuldiging zal Koninginnedag dit jaar een ander karakter krijgen. Vanaf 2014 wordt de feestdag omgedoopt tot 'Koningsdag' en zal hij worden gehouden op 27 april, de verjaardag van (dan) koning Willem-Alexander.
De RVD laat weten dat Willem-Alexander en Máxima voorlopig met hun gezin in Wassenaar blijven wonen. Ze verhuizen later, op een ''gepast moment'', naar Paleis Huis ten Bosch in Den Haag. Huis ten Bosch wordt ondertussen gebruikt voor officiële ontvangsten en bijeenkomsten. Paleis Noordeinde in Den Haag blijft fungeren als werkpaleis.

Link: http://www.nu.nl/binnenland/3015341/koningin-beatrix-doet-afstand-van-troon.html

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-01-2013, 22:24:19 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
leuk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-01-2013, 22:58:39 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 04-05-2011, 17:26:58
Berichten: 309
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar vrij weinig gevoelens bij heb.
Persoonlijk vond ik Beatrix altijd een afstandelijk vorstin, en ik heb ook regelmatig kanttekeningen gehad bij haar televisietoespraken.
Aan de andere kant is het maar de vraag hoe Willem Alexander het gaat doen.
In ieder geval is Maxima als koningin een positief punt.
Een hartelijk persoon is nooit verkeerd als koningin, en op staatsbezoek is het ook nooit weg.

Kortom : Neutraal. Beatrix had haar fouten en haar momenten, we zullen zien wat Willem er van bakt.

_________________
Always hidden in shadows, shrouded in armor,
Nobody to turn to, no safe harbour,
Hiding emotions because I am afraid to get hurt if I am weak,
I am just a human, not a freak..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-02-2013, 21:37:17 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
ik ben benieuwt hoe het allemaal gaat. ik vind het koningshuis altijd bewonderingswaardig:P

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-02-2013, 15:36:23 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding




Mijn werk hier is klaar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-02-2013, 22:23:39 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
He Tom was mij voor :)

Mijn moeder zei altijd; ik hoop niet dat Willem koning wordt zolang ik leef. Mannen willen altijd oorlog voeren.

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl