Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:07:36

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10-09-2013, 19:53:10 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Homoseksualiteit heeft niets te maken met een zoon en een moeder die samen een koppel vormen.
De enige vergelijking die hier getrokken kan worden is dat sommige mensen het walgelijk vinden en anderen niet. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-09-2013, 19:55:50 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
En daar gaat de discussie toch over? Of het kan of niet, of mensen er van walgen of niet?

Anders zie ik hier enkel een topic waar "gadverdamme ieeeeeh jakkes" reacties op verwacht worden. I don't see fun in that. Dus nogmaals, ik vind de vergelijking passend. Als je het daar niet mee eens bent zou ik je willen verzoeken er verder maar geen energie meer in te steken. Daar is dit topic niet voor bedoelt.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-09-2013, 19:58:02 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Ja, oke.

Maar dan kun je er ook dierenmishandeling bij betrekken...

Om maar een voorbeeld te geven.

Ik heb het de indruk dat homoseksualiteit bij je gevoelig ligt. Of vergis ik me?
En dat is op zich niet erg, als ge u eigen er maar van bewust bent.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-09-2013, 20:00:35 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Het is iets waar ik mij mee kan identificeren, het is niet per se een gevoelig onderwerp nee. Als jij iets ziet in dierenmishandeling wat betrekking heeft tot de discussie vind ik het prima als je dat bij de discussie betrekt hoor? Lijkt me sowieso nuttiger dan deze discussie.


Edit: Maar aangezien je er blijkbaar toch behoefte aan hebt zal ik mezelf nog even proberen uit te leggen. Dat een moeder en een zoon een relatie hebben wordt (denk ik) door het grootste gedeelte van de wereldbevolking als 'walgelijk' gezien. Is dat echter omdat het ook echt smerig is of is het iets wat ons aangeleerd is? Nature of nurture? Als we naar 'mijn onderwerp' homoseksualiteit kijken is er nog altijd een groot gedeelte van de bevolking dat vindt dat het niet hoort (walging), wat naar mijn idee te maken heeft met nurture; iemand wordt niet geboren met een walging voor homo's. Echter als we kijken naar de dierenwereld komt homoseksualiteit wel veel voor, terwijl dieren zich wel afzetten tegen incest. Zouden we dus kunnen stellen dat dit een aangeboren afkeer (nurture) is of niet? Dat is het punt dat mij interesseert. Hoop mezelf nu voldoende verduidelijkt te hebben.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Laatst gewijzigd door Wortelbrood op 10-09-2013, 20:17:41, 3 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-09-2013, 20:45:42 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Natascha schreef:
De enige vergelijking die hier getrokken kan worden is dat sommige mensen het walgelijk vinden en anderen niet. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Op zich wel. Verder sluit ik me aan bij Wortelbrood, voor zover ik het kan lezen. Ze heeft een paar posts aangepast, dus ik kan niet over die dingen spreken.

Ik snap beide kanten, en persoonlijk zou ik me ook ontzettend ongemakkelijk voelen als iemand me in mijn gezicht zou vertellen dat hij een relatie heeft mijn zijn moeder. Maar zoals Wortelbrood al zei, waarom is het 'walgelijk'? Dat is wel een interessante vraag. Ik zou nooit op die manier naar mijn moeder kunnen kijken, maar ik weet niet waarom. Ik denk dat het misschien de natuur is, die ons ervan probeert te weerhouden gehandicapte kinderen te creëren?

Interessant topic in ieder geval :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-09-2013, 21:00:13 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Ja, nu zie ik het ook. Wortelbrood heeft wat dingen weggehaald, en op een ander topic nog wat toegevoegd.

Hoe dan ook. Op de vraag of zoiets aangeleerd is of aangeboren ( de walging die opkomt tussen een liefdes/seksuele relatie tussen ouder en kind) lijkt me dat het aangeboren is.

Uit onderzoek is trouwens gebleken dat vaders hun kinderen het minst goed vinden ruiken in tegenstelling met andere kinderen. Dit om bescherming van het nageslacht.

Wat ik me dan ook verder afvraag, waren moeder en zoon dan heel die tijd verliefd op elkaar? Of is dat later gekomen?

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-09-2013, 21:05:47 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Ik denk dat ik alles wat ik weggehaald heb bij de andere reactie toch voldoende heb aangevuld? Afijn, zie zelf maar wat je er van maakt.

Voor zover ik op internet heb kunnen lezen zijn de meningen nogal verdeeld. Onderzoeken zeggen dat dieren 'het' instinctief niet met vader/moeder doen. Maar er zijn ook mensen (?) die beweren dat het voor dieren minder grote gevolgen heeft dan voor mensen om met bloedverwanten seks te hebben.

Dat zoon op moeder is gevallen lijkt me nurture: iets wat de moeder hem heeft aangeleerd en ingeprent (verliefde gevoelens kunnen immers op een hoop manieren worden opgewekt). Dat moeder op zoon is gevallen kan ik dan weer minder goed verklaren. Vast een opvulling voor de leegte die ze heeft ervaren, maar wie haar dat dan aangeleerd zou hebben is mij een vraag. Dat is vast weer terug te vinden in de jeugd van moeders en de band die zij met haar ouders had. Ik denk dat we hier een hoop psychologische studies op los kunnen laten haha.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-09-2013, 21:10:11 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Wortelbrood schreef:
Ik denk dat we hier een hoop psychologische studies op los kunnen laten haha.
Ja, waar zijn KiRo en Sado als je ze nodig hebt!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-09-2013, 21:16:14 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Het is op zich wel een studie waard :) Hoe komt zoiets tot stand? En wat brengt het later teweeg natuurlijk.
Gaat die jongen op een moment ineens beseffen, shit wat we hier doen is niet normaal.. Of vind hij het echt goed zoals het is en blijft die dat ook vinden? Is er sprake van manipulatie ( bewust of onbewust)? Projectie.. etc... Het roept toch wat vragen op.

Volgens mijn interpretatie is het niet gezond. Los van het feit dat het voor het nageslacht aandoeningen kan teweeg brengen. Tegelijkertijd ben ik me er ook van bewust dat mijn interpretatie ook voorkomt door de maatschappij waarin in ben opgegroeid enz..

Toch kan ik me er niet van ontdoen dat het walging bij me oproept. Los van wat ik er verstandelijk over kan zeggen.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-09-2013, 21:53:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Tut schreef:
MichielvT schreef:
Mensen verschillen nou eenmaal. :)
Kennelijk krijgen deze mensen er geen spontane walging van.


Denk je er echt zo over of wil je gewoon boven alles ruimdenkend (proberen te) zijn?


Mijn antwoord is tweeledig.
Enerzijds probeer ik inderdaad boven alles ruimdenkend te zijn. Je hebt geen idee wat iemands' beleveniswereld is en ik ben er al lang achter dat wat als "normaal" wordt beschouwd vaak eigenlijk helemaal niet zo vanzelfsprekend is. Hoe verder je dit door kunt voeren, hoe minder vanzelfsprekend is en hoe meer je van een ander kunt respecteren. Hoe erg het ook tegen je eigen principes en geloof-structuren in gaat wat anderen zijn, doen of geloven.
Daarnaast zijn er ook eenmaal een aantal gewoontes die wij hebben die eigenlijk (naar mijn mening) te bizar voor woorden zijn maar waar niet over wordt gesproken. Uiteindelijk krijg je geïnpregneerd in je geest dat dingen zijn zoals ze zijn en dat alles wat daar buiten valt vooral afkerig tegen moet worden gereageerd.
Als we tolereren dat de natuur kapot wordt gemaakt, waarom zouden we dan zo vurig tegen één geval ergens in the middle of nowhere zijn wat ogenschijnlijk tegen de natuur in gaat. Toegegeven, ik zou er niet aan moeten denken om met mijn eigen moeder te trouwen gezien de context van mijn leven, maar iedereen heeft "quirks." Tolerantie is voor mij een belangrijk kernwoord.
Tut schreef:
Verder ben ik oprecht benieuwd naar Michiels antwoord omdat ik het idee krijg dat hij nergens kritiek op durft te hebben. Ik vraag me af of dat klopt of dat het slechts mijn interpretatie is. Voor mij is het namelijk duidelijk; moeder en zoon is absoluut not done en ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die zeggen 'ach ja moet kunnen'.

Ik durf absoluut ergens kritiek tegen te hebben, maar heb jij de aanname dat ik op de zelfde dingen kritiek zou moeten hebben als iedereen? (Dit is een vraag, geen stelling)
Ga er misschien overigens ook bij na dat omdat je hebt gehoord dat dit soort cross-familiaire geboortes vaak tot kinderen leidt met aangeboren aandoeningen dat er geen plek is in deze wereld voor kinderen met aandoeningen. Deze kinderen kunnen een prima leven voor de boeg hebben in vergelijking tot, om maar wat te noemen, een gezin waar mishandeling plaatsvindt? Het is maar van welke kant je het bekijkt. Ik kan me goed voorstellen dat je graag het meest optimale wilt voor andere mensen, maar uiteindelijk is de vrijheid voor mensen om misschien ook maar op af en toe op hun muil te vallen wat mij betreft een hogere voorwaarde dan wat wel-of-niet door anderen gevonden word.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-09-2013, 11:30:49 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-09-2013, 21:06:50
Berichten: 120
Locatie: België
valentijn schreef:
Toppunt van moederliefde :mrgreen:



hahahhaa :lol:

_________________
"I can do something you can't do, if it's good enough, can I be your friend?" - Pandora


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl