Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:59:19

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: De Politiek van nu .
BerichtGeplaatst: 22-03-2014, 18:15:15 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2013, 13:53:58
Berichten: 612
Locatie: Den Bosch
Hallo , tegenwoordig is het een en al grote happening met veel uitspraken en dingen die er gezegd zijn , wat vind je daar nou van ? En ben je van plan om nog te stemmen ? . Persoonlijk vind ik het barslecht en weinig communicatie en ik weet niet meer of ik nog wil stemmen want wat haalt dat nou uit?

_________________
An eye for an eye A heart for a heart A soul to a soul


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De Politiek van nu .
BerichtGeplaatst: 22-03-2014, 19:53:35 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Ik ben niet zo'n politiek-fan, heb er dan ook niet bijzonder veel verstand van. Wat ik zie op tv vind ik ronduit kinderachtig. Uitspraken die gedaan worden, hoe politici met elkaar omgaan etc., het is niet om over naar huis te schrijven. Ik ben echter wel van mening dat je stem uitbrengen belangrijk is. Dat is een voorrecht waar niet iedereen op deze wereld gebruik van mag maken. Daarnaast ben ik van mening dat we wel degelijk iets te zeggen hebben als volk. Als ik niet stem (en met mij alle ander mensen met een beetje verstand) krijgen de fanatiekelingen met foute ideeën naar mijn idee iets te veel macht in handen. Dus, stemmen!

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De Politiek van nu .
BerichtGeplaatst: 22-03-2014, 21:39:39 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik vind het ook een voorrecht, zoals Wortelbrood zegt.
Het is wel waar dat het veel meer woorden zijn dan daden, maar het woord 'tegenwoordig' vind ik niet passend. Want hoe erg het nu ook is, hoe verder je terug gaat in de tijd, hoe erger het wordt. Dan is democratie zo slecht nog niet, ondanks alle valse beloftes.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De Politiek van nu .
BerichtGeplaatst: 22-03-2014, 23:35:28 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Altijd stemmen, al stem je blanco (ja dat kan ook). Doe je dat niet worden de stemmen die niet zijn gebruikt evenredig verdeeld over de winnende partijen. (Anders zou de 2e kamer lege stoelen hebben).

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De Politiek van nu .
BerichtGeplaatst: 23-03-2014, 01:47:58 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
truitje schreef:
Altijd stemmen, al stem je blanco (ja dat kan ook). Doe je dat niet worden de stemmen die niet zijn gebruikt evenredig verdeeld over de winnende partijen. (Anders zou de 2e kamer lege stoelen hebben).


De zetels worden verdeelt aan de hand van het percentage stemmen op een partij. Blaco stemmen gaan hierin niet mee. Elke verkiezingen is er dus een ander aantal stemmen dat behaald moet worden om een zetel te verdienen.
Omdat er altijd wat meer stemmen worden binnengehaald dan je voor dat aantal zetels nodig hebt ontstaan restzetels. Stel 5 stemmen is een zetel en je haalt er 9 vervallen vier stemmen in eerste instantie. Echter zal er op die manier een zetel onbezet blijven als een andere partij in dit geval 6 zetels krijgt. Dan gaat de restzetel naar de partij met de meeste 'rest' stemmen.
Of een partij wint of niet doet er niet toe. Zo verloor GL eigenlijk 7 zetels, maar hadden ze genoeg rest stemmen om een restzetel te krijgen, waardoor het verlies 6 zetels werd.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De Politiek van nu .
BerichtGeplaatst: 23-03-2014, 11:54:31 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ik heb er de ballen verstand van. Ik woon samen met iemand die zich daar wel heel erg in verdiept en die laat ik mijn stem uitbrengen. Dit jaar was dat blanco :P

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl