Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:51:00

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06-09-2012, 16:04:08 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ja.


:P
Als ze het toch af kunnen zeggen, zie ik niet waarom mensen bezwaar hebben.
Of snap ik het niet helemaal goed?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-09-2012, 17:01:29 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Ja.

Ik vind het prima om orgaandonor te zijn, maar ik ben gewoon te lui om het te veranderen en daarom staat er bij mij nog steeds nee. Als ik automatisch orgaandonor ben, ben ik te lui om het te veranderen, dus staat er automatisch ja.
Ik vind wel dat er de mogelijkheid moet blijven om ervoor te kiezen geen donor te worden.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-09-2012, 19:02:31 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Je hoort soms wel verhalen als iemand een hart krijgt dat die soort van herinneringen mee neemt van de vorige "eigenaar". En sowieso kan niet iedereen donor zijn, zie ook naar medische redenen.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-09-2012, 20:11:43 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Eibhlin schreef:
En sowieso kan niet iedereen donor zijn, zie ook naar medische redenen.
Natuurlijk gaan ze geen slechte organen transplanteren. Toch kan wel iedereen donor zijn, iedereen heeft wel iets dat werkt.

Dus, als er alleen maar goede organen worden gedoneerd, ben je het met de stelling eens?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-09-2012, 07:11:39 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Tom schreef:
Eibhlin schreef:
En sowieso kan niet iedereen donor zijn, zie ook naar medische redenen.
Natuurlijk gaan ze geen slechte organen transplanteren. Toch kan wel iedereen donor zijn, iedereen heeft wel iets dat werkt.

Dus, als er alleen maar goede organen worden gedoneerd, ben je het met de stelling eens?

Erg veel zal er vrees ik ni te recupereren vallen aslk ooit oud ben maja.
Kvind dat da ieder zn keus zou moeten zijn. Ik weet niet eens of ik wel zelf zou kunnen leven met een orgaan van een ander. Kvind dat echt een gruwelijk idee. Sowieso een hart zou ik niet laten transplanteren ivm het feit dat het dus wel vaak voor komt dat herinneringen over gaan. Het is niet voor niets dat sommige oude culturen bepaalde organen als heilig zagen, de oude egyptenaren waren geen stommeriken.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-09-2012, 11:11:07 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Eibhlin schreef:
Kvind dat da ieder zn keus zou moeten zijn.
Het is ook de keu.. heb je het topic gelezen?
Wat verandert, is dat je standaard donor bent, maar het altijd af kan zeggen. Dus het blijft een keuze.
Eibhlin schreef:
Ik weet niet eens of ik wel zelf zou kunnen leven met een orgaan van een ander. Kvind dat echt een gruwelijk idee.
Het is ook de keuze van de ontvanger :P Die heeft het aangevraagd. Als jij geen donororgaan wil als je er een nodig hebt, doe je dat toch lekker niet :P
Eibhlin schreef:
Sowieso een hart zou ik niet laten transplanteren ivm het feit dat het dus wel vaak voor komt dat herinneringen over gaan. Het is niet voor niets dat sommige oude culturen bepaalde organen als heilig zagen, de oude egyptenaren waren geen stommeriken.
Herinneringen zitten toch in je hoofd?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-09-2012, 11:16:12 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Duh ik heb het topic gelezen, maar de titel is: "iedere burger moet orgaandonor zijn". En jullie vroegen wat wij vonden. Dus ik zeg, ik vind dat er de keuze moet zijn. Dus dan blijft het zoals het is ipv dat iedereen moet...

Het is uit tests bewezen dat de egyptenaren gelijk hadden. Herinneringen draag je in je hart en niet je hoofd. Zelfde met reageren op vb erge beelden. Je hart reageert voor je hersenen signaal geven.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-09-2012, 11:22:45 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Eibhlin schreef:
Duh ik heb het topic gelezen, maar de titel is: "iedere burger moet orgaandonor zijn". En jullie vroegen wat wij vonden. Dus ik zeg, ik vind dat er de keuze moet zijn. Dus dan blijft het zoals het is ipv dat iedereen moet...

Afbeelding
HeavenBoy schreef:
De stelling: 'Iedere burger moet orgaandonor zijn, tenzij hij of zij hier schriftelijk bezwaar tegen maakt.'Wat vinden jullie?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-09-2012, 14:49:54 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Beste tom ipv belachelijk en interessant te proberen doen, probeer eens begrijpend lezen. Ik zeg nergens dat het verplicht is en je er niets aan kan doen. Ik geef mijn mening en zeg enkel dat ik inderdaad vind dat de keuze vrij moet blijven. Klein beetje respect naar je medemens is trouwens ook een wijze les te leren...

Afbeelding
zie jij iets meer dan wat ik citeerde in de titel???? Jou vet gedrukt stuk zie ik niet, en ik verwees naar de titel.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Laatst gewijzigd door Eibhlin op 07-09-2012, 14:55:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-09-2012, 14:53:21 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
HeavenBoy schreef:
Doet me denken aan zo'n griezelfilm wat je nu vertelt, Eibhlin. Maar dan was dat met een hoornvlies transplantatie. Toen kon de persoon die ze kreeg dode mensen zien ofzo.
Heb het zelf ook bijna meegemaakt een hoornvlies transplantatie, is gelukkig nog nooit zover gekomen uiteindelijk. :) Lenzen hielpen me toen al.

Maar dat van je hart wist ik echt niet, ik zou ook gewoon denken dat het je hersens zijn ofzo die de beelden heeft onthouden uit je leven...

Gebeurt nochtans wel, kheb daar ooit eens heel wat over gelezen. Ze gebruiken uiteraard dit soort dingen ook in films, tegenwoordig is alles zowat voer voor films. Kweet niet hoe die noemt maar er bestaat wel ergens een film gebaseerd op een waargebeurde zaak ivm harttransplantatie en het overnemen van herinneringen.

Ja kvind het ook wel verrassend, de proefpersonen werden goede beelden getoond en beelden die choquerend waren en op de monitor bleek dat het hart als eerste pulsen door gaf en dat dan pas in de hersenen de zelfde activiteit gemeten werd. Kvond dat best interessant. Bij de egyptenaren waren bepaalde organen ook heilig, die hadden zo al veel kennis die je niet voor mogelijk houd.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-09-2012, 15:46:33 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Lieve Ei,

Ik wist niet dat je alleen op de titel aan het reageren was. Dit vind ik nogal vreemd. Ook in het topic staan belangrijke punten. Ik vind best dat ik ervan uit mag gaan dat je het gelezen hebt, waarom reageer je anders?

Of, misschien heb je het wel gelezen. Maar waarom zou je dan alleen op de titel reageren, die juist wordt ontkracht in het topic zelf?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-09-2012, 16:03:14 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Tom schreef:
Lieve Ei,

Ik wist niet dat je alleen op de titel aan het reageren was. Dit vind ik nogal vreemd. Ook in het topic staan belangrijke punten. Ik vind best dat ik ervan uit mag gaan dat je het gelezen hebt, waarom reageer je anders?

Of, misschien heb je het wel gelezen. Maar waarom zou je dan alleen op de titel reageren, die juist wordt ontkracht in het topic zelf?

Omdat ik niets wou bevestigen noch ontkrachten, ik wou gewoon effe melden dat ik akkoord ben dat het vrije keuze moet zijn punt, niets meer, niets minder, simpel en alleen dat. Ik schreef trouwens: "in de titel staat" wat dus verwijst naar een titel.

+ dus mn eerste reactie dat sommige personen gewoon automatisch uitgesloten worden bij bepaalde procedures zoals bepaalde medicatie of ziekten. En dus niet iedereen de keuze heeft al willen ze. Dit enkel te info als aanvulling.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-09-2012, 20:10:23 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
De stelling: 'Iedere burger moet orgaandonor zijn, tenzij hij of zij hier schriftelijk bezwaar tegen maakt.' Dit staat duidelijk aangegeven in het openingsbericht.
Graag weer on topic.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-09-2012, 10:50:02 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
HeavenBoy schreef:
PvdA, SP, D66 en GroenLinks zijn voorstander. VVD, PVV, CDA, ChristenUnie, SGP en de Partij voor de Dieren zien de maatregel daarentegen niet zitten
HeavenBoy, heb je hier ook bronnen voor? Ik zou graag de argumenten lezen. Aangezien het een keuze blijf, snap ik het niet helemaal.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-09-2012, 11:43:03 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Je kunt dit soort dingen ook teruglezen op de site van de stemwijzer, weet ik toevallig.
Daar staat van elke partij wat ze van de standpunten in de stemwijzer vinden. En 1 van de standpunten is precies deze, die hier wordt aangehaald. En op de sites van de partijen zelf natuurlijk ook, maar dan is het even zoeken.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl