Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:57:22

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21-06-2009, 18:38:39 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-08-2008, 17:54:05
Berichten: 73
Locatie: Budel
aangezien ik iemand ben met het hart op de tong kan ik een hoop kritiek verwachten... ik kan hier goed mee omgaan... en vind het juist erg prettig om met kritische mensen om te gaan... zijn vaak erg mooie dingen die uit kritiek kunnen ontstaan niet alleen voor jezelf maar ook voor de kritiek gever...

_________________
blessed be,.....hathor......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-08-2009, 09:17:56 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-08-2009, 12:00:55
Berichten: 49
Locatie: West-vlaanderen
Ik verdraag ook kritiek, maar het moet wel met "tact" gezegd worden. Je kan dingen op verschillende manieren zeggen, zoals ik hier al een voorbeeld heb gelezen met dat handschrift.
Ik moet eerlijk zeggen, ik gooide het er vroeger al uit zonder nadenken, heb vaak mensen gekwetst. Nu draai ik 2 keer mijn tong om voor ik iets zeg en zoek een manier om het tactvol te zeggen, zo heb ik de indruk dat de mensen niet meer boos reageren.
Met kritiek moet je leren omgaan, opbouwen. Als er iemand mij bekritiseert, zal ik eerst bij mezelf nagaan of het terecht was, sta soms eens stil bij mezelf en mijn fouten ook.
Als kritiek aan mijn adres niet terecht is, zal ik opkomen voor mezelf en zeggen dat ze beter hun hand boven eigen hoofd houden en kijken wie eronder staat, want je hebt zo van die mensen die iedereen bekritiseren en zichzelf perfect vinden. Mijn mening daarover is dan dat zo'n mensen hun eigen gebreken op anderen projecteren.

_________________
Tegenspoed maakt talenten in je wakker die bij voorspoed nooit zouden ontwaken


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-08-2009, 23:58:36 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
ik kan tegen alle soorten kritiek, terrecht of onterrecht, (op een gemene boze of op een zachtaardige normale manier) en durf alles zo goed te bekijken en eerlijk naar mezelf te kijken, dat ik mezelf soms verlies..

(dus kritiesch naar mezelf en anderen kijken, sta dan boven mijn emoties, ik ga zoeken naar oorzaken, stel vragen als waarom, of denk mischien heeft de ander wel gelijk,, er ontstaat dan wel eens tweifel aan mezelf,, en dan achteraf denk je weer o jee ik zat wel goed en nu heb ik ze onterecht gelijk gegeven...) maar wat is gelijk hebben eigenlijk? iedereen heeft vanuit een bepald standpunt wel gelijk, dit zijn dingen die je erg goed kan overdenken, elke situatie is anders en ik begrijp het zelf ook niet helemaal denk ik... ik probeer daarom altijd zoveel mogelijk neutraal te blijven ik heb een gevoel dat de waarheid en de antwoorden er ergens in het midden zitten.

vind het moeilijk om te bepalen wanneer kritiek terrecht of onterrecht is. volges mij bestaat er niet zoiets als terrecht of onterrecht als je iedereen onvoorwaardelijk kan accepteren en aanvaarden en zichzelf laat zijn, en ondanks hun mindere kanten ze lief kan hebben, je kunt mensen op hun minder mooie kanten aanspreken, maar je kan niet verwachten dat ze veranderen, hoe fijn het ook zou zijn. laat ik even een groot voorbeeld nemen, een moordenaar heeft iemand vermoord, en je spreekt hem er op aan, hey het is niet echt oke om dat te doen.. dit kun je een vorm van kritiek noemen... die kerel zal van alles kunnen denken,, maar veranderen dat zal hij zelf moeten doen... (EN WILLEN) die moordenaar zal misschien wel denken dat het oke is om te moorden (in zijn wereldje)

dit zal een discussie opleveren of mischien wle een streid van gelijk krijgen, of de 2 personen gaan even kritiesch kijken naar wie er gelijk heeft of waar zitten de standpunten en mischien hebben beide wel gelijk of ongelijk.

nu kun je zeggen dat 'ik als kritiek gever' gelijk heb,, en de moordenaar ongelijk heeft...
maar als de moordenaar gemoord heeft omdat (laten we zeggen dat het een vrouw is)...

die 10 jaar lang achterna gezeten en verkracht en mishandeld woord door een nare man, en de politie doet er niets aan en zij moest zichzelf verdedigen... zou je kunnen zeggen dat zij gelijk heeft...

jullie moesten is weten hoevaak ik dit al overdacht heb, in situaties op me werk, in situaties thuis.. je kunt niet met 2 maten meten van wat is goed en wat is fout...denk ik... je doet je best van wat wat er op dat moment in die situatie in je vermogen legt (dit hangt denk ik af van je nivo van bewustzijn en levens ervaringen, mischien wel inclusief vorige levens)

(ik vind dit een zeer intressant onderwerp en reacties op mijn reactie zouden ook erg fijn zijn! vind het zeker de moeite ward om hier even over te praten!)

ik probeer goed naar me gevoel te luisteren want vaak krijg ik ook kritiek omdat ik niet voldoe aan iemand zijn 'waan' en verwachtingen... en dan vragen ze eigenlijk aan me om te veranderen en me aan hun aan te passen.. maar wat nou als ik dat niet wil... als ik in mezelf weet dat ik het beter weet, en dingen slimmer kan doen, en hun advies niet wil aanemen, (niet als eigenweis van doe maar lekker dom en luister maar niet, maar meer in de zin van hey ik wete iets beters of zoals ik het doe werkt goed voor mij ik hoef dit niet te veranderen, dit is al perfect), ik denk dat dit afhangt van ervarings nivo, iemand die 10 jaar in de bouw werkt, zal veel manieren en mogelijkheden weten om bepaalde dingen in zijn vak goed te doen, als ik als stage loper aan kom lopen, en ik kom met ideen die hij mischien nooit gezien hebt, eeven vertellen dat ik iets beter weet. of iets zie waar hij door zijn routine nooit op is gekomen, zal hij je al gou zien als een lastpak of beterwetertje of beidehand, tenzij ze zelf kritisch naar zichzelf en d esituatie willen kijken zonder conclusies en oordelen en elkaar in hun 'waan' waarde laten, en iedereen gewoon laten doen wat diegene zelf het prettigst vind)


ik hoor van veel mensne dat ik een sterk rechtvaardigheidsgevoel heb... maar dit blijft altijd moeilijk


vind het erg moeilijk vaak te onderscheiden wat van mij is of van een ander is maar sta erg sterk met beide benene om de grond en heb het gevoel dat ik afgelope 2 jaar enorm ben 'klaargestoomd'of op de proef ben gesteld ik voel ook mijn groei en heb erg geleerd om bij mezelf te blijven en das best moeilijk in deze maatschappij en deze werled, als je op plekken terrecht komt waar zeer grote ego's aan wezig zijn...

ik denk dat je dit veraal heel goed kan linken naar kritiek, ben benieuwd voelde me erg aangetrokken tot dit onderwerp en volgens mij heb ik z'best wel mooi mijn ervaring gedeel, en merk gou genoeg wie me hierin begrijpt en hierin zelf ook inzichten heeft verworven ik heb de rest van het topic nog niet gelezen haha maar dat ga ik nu zeker doen ! :P

liefs nick :hart:

_________________
Leven en laten leven


Laatst gewijzigd door Nickid op 28-08-2009, 13:21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-08-2009, 00:25:55 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
truitje schreef:
Citeer:
Wanneer je slecht tegen kritiek kunt geeft dat aan dat je je zwak voelt. Je voelt de drang om weerstand te bieden en je te verdedigen.


ik ben het hier niet met je eens stev. kritiek is namelijk niet altijd gegrond. het moment dat er een onwaarheid wordt uitgesproken in de vorm van kritiek kan een mens hier extra sterk op reageren. verdedigingsdrang is daarbij een instinct wat opkomt als wij on in onze veiligheid voelen aangetast. "je zwak voelen" is enkel het effect van slecht gegeven kritiek. je vergeet geloof ik dat kritiek vaak te maken heeft met machtsverhoudingen. kritiek geven kan er voor zorgen dat de boodschapper zich beter voelt over zichzelf omdat hij/zij het beter deed/kan dan de ontvanger. kritiek gegeven met de bedoeling iemand te helpen is werkelijk zeldzaam. daarom spreek ik ook liever over feedback in deze situaties. zodat het duidelijk is wat mijn bedoeling is van mijn woorden.

als de boodschapper wil dat zijn boodschap aankomt moet hij er voor zorgen dat de ontvanger geen reden hoef te hebben zich te verdedigen.

het spreekt voor zich dat kritiek aankomt maar ik blijf zeggen. mits goed gegeven kan het zeer opbouwend werken. wederom benadruk ik: de verantwoordelijke voor de effectiviteit van de kritiek is niet de ontvanger maar de boodschapper.


zeer intressant, als je kritiek geeft zul je dit heeeeeeel VERANTWOORD moeten doen, je bent zelf verantwoordelijk voor de woorden die je uitspreekt en idereen weet dat er miscomunicaties in deze weeld zijn, en de grootste oorzaken zijn 'dogma''s, overtuigingen, geloven, denkpatronen, hokjes plaatsen, en niet de universel taal spreken..

of ach de meeste snappen wel wat ik wil zeggen, je draagd een enorme grote verantwoordelijkheid bvoor je eigen woorden die je uitspreekt en daden, als je wete dat iemand door kritiek zich rot kan voelen, probeer het dan met weisheid te geven, en met enorm veel liefde en creativiteit, en allen als het noodzakelijk is en iemand echt kan helpen!


mooie zin over die verantwoordelijkheid ook over de onwaarheden in kritiek, en machtsverhoduingen, en egoistische vormen kan ik zeer goed begrijpen, aangezien ik dagelijks met slechte gegeven kritiek, egoistisch kritiek, en oterrechte krtiek(of zoals ik hierboven allemaal beschreven heb)... bekogeld word al gaan de kogels dwars door me heen en observeer ik hoe ze eruit zien, en zo filter ik er ene hoop uit, tot er een kogel in de vorm van een hartje tussen zit, deze laat ik graag mijn hart raken

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-08-2009, 00:53:13 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
er zijn twee kanten aan de medaille. wat truitje zegt over de gever van kritiek die verantwoordelijk is, zou ik op willen zeggen mee eens: reactie is de som van jouw communicatie

aan de andere kant, ben je ook weer zelf verantwoordelijk voor je reacties. je hebt namelijk alleen zelf je reacties in de hand. iemand anders niet. een soort van zelfkennis, zelfbeschouwing is dan ook op zijn plaats bij het nemen van kritiek. jou eigen reacties zijn namelijk ook erg interessant om te zien. maar probeer ze dan in eerste instantie alleen es te zien, voordat je er meteen naar handeld.

interessant dit ;)

greetingzzz

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-08-2009, 13:05:42 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Teun schreef:
er zijn twee kanten aan de medaille. wat truitje zegt over de gever van kritiek die verantwoordelijk is, zou ik op willen zeggen mee eens: reactie is de som van jouw communicatie

aan de andere kant, ben je ook weer zelf verantwoordelijk voor je reacties. je hebt namelijk alleen zelf je reacties in de hand. iemand anders niet. een soort van zelfkennis, zelfbeschouwing is dan ook op zijn plaats bij het nemen van kritiek. jou eigen reacties zijn namelijk ook erg interessant om te zien. maar probeer ze dan in eerste instantie alleen es te zien, voordat je er meteen naar handeld.

interessant dit ;)

greetingzzz



helemaal mee eens, dit is iets heel bijzonders als je gaat kijken naar verantwoording van reactie en geven,
want je bent inderdaad ook zelf verantwoordelijk voor je eigen reacties, maar weetje heel veel mensen nemen die verantwoording niet voor hun eigen reactie, of zullen ze niet onderzoeken, en zijn er niet van bewust,, en willen of zullen nooit verantwoording nemen voor hun geven van kritiek en voor hun eigen reacties op kritiek.

ik heb beide kanten van de verantwoording geleerd, dus de verantwoording voor mijn reacties en de verantwoording van het geven van kritiek.(maar zoals ik al eerder zij er komen hier weer een heel hoop dingen en andere inzichten bij kijken,waar je weer erg ver in kan groeien in bewustzijn)

maar nu even terug te komen op het feit dat heel veel mensen nooit verantwoording voor hun reacties zullen nemen, of voor het geven van kritiek... DIT BETEKEND DUS dat iemand die dit wel doet en verder 'bewust en gegroeid is' uiteindelijk ook door dit inzicht verantwoording erbij krijgt om op een hele bewuste manier met zo iemand om te gaan... of laten we zeggen dat dit automatisch gaat ;) door verantwoording voor je eigen manier van geven van kritiek te nemen, zal je automatisch ook verantwoording nemen voor de reacties van een ander, want jij kunt er voor zorgen dat hun reactie minder heftig, of zelfs niet heftig, of heel effectief zal zijn, het kan er voor zorgen dat de ander naar zichzelf kijkt, of dat ie jouw kritiek kijhard afwijst dus dan werkt het avrrechts, en laten we hierbij ook zeggen dat kritiek vaak niet eens noodzakelijk is ;)

hierbij speeld de uitspraak 'de toon bepaald de muziek'ook een hele belangrijke rol... en hierin komt zoveel bij kijkn en zelf ontwikkeling... dat dit ook weer bij elk persoon verschild, want elk persoon heeft andere onbewuste patronen, en die kun je doorgronden door die van jezelf goed op te ruimn, en je goed in te leven in een ander persoon...

ik ben er van bewust dat veel mensen geen verantwoording nemen voor hun eigen reactie en daden, maar aagenzien we allemaal gezamelijk verantwoordelijk zijn voor de wereld hoe die er nu uit zien, hebben we ook de verantwooding elkaar bewust te maken en elkaar te helpen groeien, en sommige mensen zullen niet berijkbaar zijn en niet willen groeien,, die zullen door leiden uiteindelijk als (het bewustzijnsnivo verhoogd) gedwongen worden mee te gaan.. omdat hun liefdeloze manier van handelen niet meer werkt o geaccepteerd word, ze zullen in een omgeving belanden van mensen die hun steeds weer met zchzelf laten confronteren... omdat ze aan de oever van de rivier blijven vasthouden en tegen de stroom in blijven zwemmen.


;)

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-08-2009, 13:29:37 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
hey er is ene stukje verweiderd uit mijn vorige post klopt dit huh ik mis een stuk? :o heb jij dat gedaan teun?

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-08-2009, 16:40:00 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2009, 14:11:24
Berichten: 202
Locatie: Heist op den berg-België
Ik heb graag kritiek , tenminste als deze gegrond is. Ik vind terechte kritiek iets om uit te leren.
Al is kritiek krijgen voor mij heel dubbel. Al zolang ik me kan heugen heb ik de neiging om in de verdediging te gaan wanneer ik kritiek krijg. Ook wanneer de kritiek terecht is. Ondertussen weet ik dat ik dat doe , en vecht ik tegen die neiging , maar je ziet het wel aan me.
Hoe dan ook , door opbouwende kritiek kan je groeien als mens , en dat willen we toch allemaal ....

Babe

_________________
United we stand,devided we fall.Let's stand together for once and for all


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-08-2009, 15:19:27 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Ik kan redelijk goed tegen kritiek. Als het natuurlijk op een afbrekende manier wordt gegeven, ligt dat wel iets anders. Kritiek geven ligt ook niet altijd zo gemakkelijk. Hierbij is het belangrijk dat je u kritiek motiveert. Ik denk dat het daar soms wat misloopt. Als iemand mij kritiek geeft en die kan dat motiveren, is dat veel acceptabeler dan iemand die gewoon kritiek geeft zonder verdere uitleg.

Citeer:
Hoe dan ook , door opbouwende kritiek kan je groeien als mens , en dat willen we toch allemaal ....


Volledig mee eens

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-09-2009, 18:58:21 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Afbeelding

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-09-2009, 23:26:01 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Vyu schreef:
Afbeelding



dus je bedoeld hiermee te zeggen dat kritiek gewoon iets is waar je beter niet in mee kan gaan :P??? ik heb ook wel eens gedacht dat kritiek eigenlijk alleen goed is als je er om vraagd, of iets wilverbeteren, en dat ongevraagde kritiek eerder een aanval is en tot problemen kan leiden en een illusionair toneelspel/droom (situatie) in gang zet

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-09-2009, 10:52:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
dus je bedoeld hiermee te zeggen dat kritiek gewoon iets is waar je beter niet in mee kan gaan ???
Ik ben benieuwd waar je dit uit opmaakt?

Citeer:
ik heb ook wel eens gedacht dat kritiek eigenlijk alleen goed is als je er om vraagd, of iets wilverbeteren, en dat ongevraagde kritiek eerder een aanval is en tot problemen kan leiden en een illusionair toneelspel/droom (situatie) in gang zet
Ook vraag ik me af hoe je hier op komt?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-09-2009, 12:51:38 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Vyu schreef:
Citeer:
dus je bedoeld hiermee te zeggen dat kritiek gewoon iets is waar je beter niet in mee kan gaan ???
Ik ben benieuwd waar je dit uit opmaakt?
in het plaatje laat je zien to escape critism... al weet ik niet of ik het moet opvatten als gewoon een weize raad.. of dat je het plaatst uit eigen beleving en liever wegloopt voor kritiek...

Citeer:
ik heb ook wel eens gedacht dat kritiek eigenlijk alleen goed is als je er om vraagd, of iets wilverbeteren, en dat ongevraagde kritiek eerder een aanval is en tot problemen kan leiden en een illusionair toneelspel/droom (situatie) in gang zet
Ook vraag ik me af hoe je hier op komt?

uit eigen beleving in dagelijks leven

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-09-2009, 16:23:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
in het plaatje laat je zien to escape critism... al weet ik niet of ik het moet opvatten als gewoon een weize raad.. of dat je het plaatst uit eigen beleving en liever wegloopt voor kritiek...
Eigenlijk veronderstelt het door mij geplaatste plaatje dat kritiek onontkoombaar en vervlochten met ons samenleven is. Hij die geen kritiek kan en wil ontvangen heeft een (groot) probleem met zichzelf. De tekst in het plaatje is dus sarcastisch op te vatten.

Citeer:
ik heb ook wel eens gedacht dat kritiek eigenlijk alleen goed is als je er om vraagd (1), of iets wilverbeteren (2), en dat ongevraagde kritiek eerder een aanval is en tot problemen kan leiden (3) en een illusionair toneelspel/droom (situatie) in gang zet (4)
1: Als er pas kritiek ge-uit mag worden als daar doelbewust om gevraagd wordt, stagneert de hele zaak als je het mij vraagt. Men zou, volgens jouw redenering, pas kritiek op een politiek beleid mogen uiten als de uitvoerende minister aan het volk vraagt om kritiek. Nog een voorbeeld: jij zou alle mogelijke nonsens op dit forum mogen plaatsen, en ik zou zowel mijn mening als mijn feedback voor me moeten houden totdat jij me laat weten iets van een ander te willen horen.
2: Als je bedoelt dat kritiek enkel ongevraagd gegeven mag worden om iets te verbeteren, valt daar zeker iets voor te zeggen. De vraag is hier echter: verbeteren voor wie?
3: In punt 1 lijkt mij dat de door jou hier genoemde gevolgen niet van toepassing hoeven te zijn. Daarnaast veronderstelt 'ongevraagde kritiek' níét per se een 'aanval'. Of het tot problemen kan leiden hangt er vanaf hoe sterk de kritiekontvanger psychisch-emotioneel in zijn schoenen staat, maar het lijkt mij smorend als men kritiek niet mag uiten omdat de ander dat niet kan hebben.
4: Ik denk dat het wel gerechtvaardigd is als ik stel dat kritiek per definitie wenst te wijzen op punten die de kritiekontvanger over het hoofd ziet of wenst te ontkennen. Van daaruit bezien is kritiek dus een medium dat juist tot tweezijdigheid leidt, i.p.v. eenzijdigheid. Facades kunnen doorbroken worden, illusies, kortzichtigheid etc. Kritiek en wederkritiek dwingen tot nadere beschouwing.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-09-2009, 17:29:23 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2009, 16:48:05
Berichten: 21
Locatie: Metaversum
Een standpunt dat niet in staat is overeind te blijven onder de externe druk van rivalerende standpunten, is het m.i. ook niet echt waard om te hebben.

_________________
Nemo liber est, qui corpori servit


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl