Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:03:45

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Oordeel
BerichtGeplaatst: 11-09-2009, 18:11:32 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
ik zit laatste tijd mijn vooroordelen, oordelen en verwachtingsgedachten overdenken,,

een voorbeeld volgens onze opvoedingsnorm, als ik melk pak verwachten mijn broertje en mijn ouders dat ik ook melk voor hun pak... (althans vanaf mijn jeugd is dit er altijd al geweest en ik denk dat ze dat verwachten,, uit ervaring weet ik dat dat patroon er bij hun zit,, maar nu begin ik te tweifelen of ik dat patroon bij hun in stand houd, door dat steeds opneiw weer te denken)

ik stond in de keuken en ik wist al van te voren dat me broertje me zou aanspreken of zeuren (ook specifiek me broertje of misschien voelde ik het aaankomen) als ik het niet zo doen... door dat voorgevoel ging ik dus expres alleen voor mezelf in schenken (om dat gevoel te bevestigen) en dronk het (bewust stiekem in de keuken op dayt hij het niet zo zien) er was echt zon gevoel van verplichting en jahoor... het werd bevestigd... BIG BROTHER IS WATCHING YOU....

de reactie met negatieve energie kwam eruit: jezuz nick alleen weer voor jezelf in schenken lekker egoistisch ben je weer, nee hoor jij bent egoistisch omdat je dingen van me verwacht en als ik ze niet waarmaak ga je zeuren of word je boos en dan voel ik me verplicht...
(maar wat ik nu zge is toch mijn eigen oordeel en verwachting? ik bedoel heb ik dit niet zelf geplaatst)(JA IK WEET DAT DIT HEEL VER EN HEEL DIEP GAAT, MAAR WIL HET TOCH TESTEN EN OVERDENKEN)


maar die zin hoorde ze niet eens en me ouders ook niet en zijden meteen ja nick je broertje heeft wel gelijk: en ik zij laat maar... en toen zijde ze niks laat maar hoevaak hebben we het hier al over gehad...

en toen zij ik niets meer en ging naar de wc en negeerde het gesprek..
met gevolg ja loop maar weer weg....

en toen branden er een lampje,, ik lees veel over dat we onze eigen sitaties en werkelijkheid scheppen, en begon mezelf af te vragen

heb ik in mijn realiteit of situatie niet meteen door dat oordeel die gedachtegang... (van dat het toch zo zou gaan) in gang gezet? (dit gaat best wel diep en mijn ervaring zegt steeds dat mensen individueel bestaan, maar dat is ene oude ervaring verleden tijd zie ik hierdoor dat hun nog in het verleden zitten een anageleerd patroon of schep ik die keer op keer?... maar eigenlijk zijn we 1 iets 1 geheel... 1 wezen dus mischien is dit mogelijk, of zijn we wel 2 en individueel maar gelijk dus dat ik idnerdaasd geen invloed heb op anderen)

dus heb ik deze niet onbewust geschapen?...

maar mijn weten tot nu toe zegt steeds : nick je oordeeld niet die mensen om je heen zijn zo WERKELIJK, dat doe jij niet dat doen ze zelf... die verwachtingen.. je hebt daar geen invloed op.. leer er mee omgaan... )toch herhalen deze situaties zich vaak,,, geschiedenis herhaald zich steeds en steeds vind ik mijn weg er niet uit' dus ik begin nu echt te tweifelen of het wel echt zo is... od die gedachte niet egschapen word en die dituatie in gang zet? al klinkt het zo onrealistisch, maar wat is realistisch... ik zou dit moeten gaan testen in de praktijk...

wacht en nu begin ik me af te vragen of er eerst gedachte./oordeel was.. ne daarna voorgevoel.. of eerst gevoel en toen gedachte...

maar begin nu toch te tweifelen, zou zo'n oordeel en gedachte in mijn hoofd die situatie niet in gang egzet hebben?

ik ben benieuwd naar inzichten....

hoe ik de volgende keer deze situatie mischien in werkelijkheid kan veranderen...

ik ga me is wat vaker richten op deze situaties....


maar msichien was het gevoel er eerder en daarna gedachte... dan is het logisch dan pikte ik de energie op.. maar als er eerst gedachte was en toen gevoel dan klopt er iets niet...(of kan dat niet eerst gedachten dan gevoel huh XD)

ik ben afgelope week een beetje verward en heb er moeite mee van wat is nou van mij en wat voor een ander,, is er eigenlijk wel een ander?


erm best verwarrend mischien dat iemand dit snapt..

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Oordeel
BerichtGeplaatst: 11-09-2009, 18:52:07 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ik zou mezelf eerst de vraag stellen: wíl ik echt uit die verwachting loskomen?
Het voorbeeld wat je noemt met de melk, is voor je ouders eerder een beleefdheidskwestie. Zo zijn zij waarschijnlijk ook opgevoed. Je kan dit negeren, maar voor je ouders is dat geen kwestie van een verwachting die je negeert, maar waarschijnlijk gewoon ronduit onbeleefd.

Ik leg het niet zo goed uit, maar ik hoop dat je ziet waar ik naar toe wil. Waarom wil je verwachtingen van mensen veranderen? Omdat je door hebt dat het verwachtingen zijn? Omdat je een patroon wil doorbreken? Of omdat je zelf moeite hebt met die verwachting?

Mensen verwachten automatisch dingen. Door opvoeding en omgeving. Zelf doe je dat ook, vaak heb je niet door dat dit een verwachting is. Als je dit dus wil veranderen tussen jezelf en iemand anders, ga dan in op het concrete (bijvoorbeeld de melk; jij vind dat niet vanzelfsprekend zou moeten zijn ook meteen voor iemand anders te pakken. Leg dan uit hoe je het wel wil, dat je het bijvoorbeeld best even wil pakken als diegene er gewoon om vraagt).

Of was dit niet het antwoord wat je zocht? Mij werd de vraag nog niet helemaal duidelijk...

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Oordeel
BerichtGeplaatst: 12-09-2009, 01:49:19 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Julia schreef:
Ik zou mezelf eerst de vraag stellen: wíl ik echt uit die verwachting loskomen?
Het voorbeeld wat je noemt met de melk, is voor je ouders eerder een beleefdheidskwestie. Zo zijn zij waarschijnlijk ook opgevoed. Je kan dit negeren, maar voor je ouders is dat geen kwestie van een verwachting die je negeert, maar waarschijnlijk gewoon ronduit onbeleefd.

Ik leg het niet zo goed uit, maar ik hoop dat je ziet waar ik naar toe wil. Waarom wil je verwachtingen van mensen veranderen? Omdat je door hebt dat het verwachtingen zijn? Omdat je een patroon wil doorbreken? Of omdat je zelf moeite hebt met die verwachting?

Mensen verwachten automatisch dingen. Door opvoeding en omgeving. Zelf doe je dat ook, vaak heb je niet door dat dit een verwachting is. Als je dit dus wil veranderen tussen jezelf en iemand anders, ga dan in op het concrete (bijvoorbeeld de melk; jij vind dat niet vanzelfsprekend zou moeten zijn ook meteen voor iemand anders te pakken. Leg dan uit hoe je het wel wil, dat je het bijvoorbeeld best even wil pakken als diegene er gewoon om vraagt).

Of was dit niet het antwoord wat je zocht? Mij werd de vraag nog niet helemaal duidelijk...


ik begrijp je helemaal, ik kan ook makkelijk die verwachtingen nakomen, of in hun ogen beleefd doen....
ik kan me prima aanpassen en aan veel verwachtingen voldoen, maar als ik een keer iets niet doe krijg ik de volle laag of word ik aan alle kanten aangevallen,, (soms ook met verwachtingen in hun hoofd die ik niet aanvoelde of aanzag komen) ik begrijp ze wel... heel goed zelfs maar het is niet de manier,, heb het gevoel dat ze me verplichten opdringerige egos....

wat ik nu ga proberen te vertellen is hele pittige stof... en klinkt onlogisch onrealistisch en raar...
maar ik ben eens dieper aan het zoeken ik heb ooit eens ergens 'gehoord'dat je in het leven kan doen alsof (vannuit deze visie dan he)je 1 god bent helemaal alleen,(je bent alle mensen de aarde het universum en alles wat bestaat) en hiervan uit gaat denken, dat betekent dat alle mensen om je heen dus niet bestaan, je moet je voorstellen dat jij god bent en helemala alleen en alles bent wat er bestaat er bestaan geen meerdere universums of meerdere wezens alles is 1 geheel en 1 bewustzijn en 1 iets je bent alles en niets tegelijk maar er is er maar 1...en dat ben jij jij bent dus het alles het hele universum...

dat betekend dat je helemaal alleen bent er is dus geen WIJ er is alleen maar IK... jij kunt jezelf opsplitsen in miljoenen personen, dieren planten, de aarde de zon een ster.. alles je kunt een hele grote werkelijkheid maken waarbij het lijkt alsof je niet alleen bent maar meerdere bent.... dus je praat altijd tegen jezelf...

vanuit dit inzicht betekend dat dat als JIJ en IK 1 zijn.... je niet kan spreken van wij want 1 is individueel, het woordje wij bestaat dus niet alleen IK in deze denkwijze... (snap je het nog?) 1 bewustzijn...
je splitst jezelf op... en je hebt 2 mensen...

jij bent nu 2... maar in werkelijkheid nog steeds 1 individu,,,, de ander is nu jouw SPIEGEL een illusie....

als jij denkt dat die (spiegel iets van je verwacht)... GEBEURD DAT OOK.... als jij denkt dat die spiegel NIETS VERWACHT gebeurd het ook... je denkt voor de ANDER.. maar tegelijkertijd voor jezelf... want die 2 personen is maar 1 persoon...
je schept dus je eigen vrienden, famillie,, en wereld om je heen je (jij bent dat in dit inzicht allemaal) ...

maar in deze denwijze of deze theorie klopt iets niet... want als je 2 van die univerums hebt,, 2 van die goden... kan jij niet voor de andere god/universum denken... maar hoe kunnen 2 goden los van elkaar bestaan?

creepy he :P... het is weer het stukje collectief en individueel bewustzijn realisatie of theorie wat al maandenlang steeds weer terug komt en rondsppookt in mijn hoofd en ik niet kan begrijpen...

is dit soms een collectief bewustzijns realiteit geschapen door een individueel bewust wezen dat zich zelf als velen ervaart... of zijn we meerder bewuste wezens die van elkaar leren en wij niet kunnen beinvloeden... tenzij ze onbewust zijn en zich afhankelijk maken,, (bezeten raken zoals rihanna)(als jullie dat al ios opgevallen?)

in het eerste geval betekend dat dat bovenstaande theorie klopt en ik andere personages hun denkweize kan veranderen en anders laten denken vanuit het NU zonder begin of eind en programmering van gedachten...

is het het 2de geval dan kan het niet en dan denkt iedereen voorzichzelf... en kan ik niet voor anderen denken en keuzes maken..wat betekend dat ik niet met hun in verbinding sta en niet samen 1 met de ander ben... maar dat de ander hetzelfde is als mij en dezelfde mogelijkhden heeft als mij maar waar ik geen invloed op heb...


dit zou kunnen betekenen dat als er 2 goden zijn, hiervan ben ik er 1 dat ik als de ENE god mezelf kan manifesteren als 5 personen...waardoor ik op 5 plekken te gelijk kan zijn...(waardoor ik als 1 god een collectieve godsbewustzijn word) maar waar de andere god geen deel van uit maakt... en individueel los van mij ook deze mogelijkheden heeft.. maar dan kan ik alleen voor die 5 personen denken en niet voor de andere individudele god...

in deze laatste alinea,,kun je dus zien volgens deze denkweize dat wij mensen of allemaal 1 collectief.. 1 persoon zijn... of allemaal individuen die samen met anderen goden hun levens lessen en zelfkennis willen op doen..
het 2de geval lijkt mij de realiteit,

dus dat deze aarde een ervaringschool is,, een bibliotheek waarin wij ons lessen kunnen leren
en onzelf verkennen (kopieren overnemen) (o deze vraag komt nu in me op, kun je wel iets leren als er geen voorbeeld is....) (mischien is de sleutel hierin , inspiraite en eigen creativiteit,)

joh deze tekst is 1 grote wartaalmaar toch begrijp ik het zelf wel aardig....

_________________
Leven en laten leven


Laatst gewijzigd door Nickid op 12-09-2009, 22:16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Oordeel
BerichtGeplaatst: 12-09-2009, 01:55:39 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Dit is een fenomenaal voorbeeld van cognitieve gedachte-patronen... Je hebt een bepaalde situatie eerder meegemaakt... weet wat er (hoogstwaarschijnlijk) zal gebeuren... en datgene wat je verwachte komt uit :)

Een ware klassieker...

Wat ik vooral interessant vind aan je post is dat je het beproefd hebt, opzettelijk jezelf in de situatie gebracht hebt om het te begrijpen... hetgeen getuigd van een 'onrustige' geest (positief)...

Er bestaat discussie over de vraag of men andermans aangeleerde patronen in nieuwe banen kunt leiden als men zo dicht bij diegene staat (zoals jij en je broertje)... maar je zou het eens kunnen proberen (gewoon als test)... je zou het, als je de ballen en het gedudl er voor hebt, zo kunnen aanpakken...

Voortaan als jij melk pakt is het enkel voor jou... Sterker nog, als jij iets pakt, en niemand vraagt jou specifiek iets voor hen mee te nemen, pak je enkel voor jezelf...

Dan zien hoelang het duurt eer men heeft geaccepteerd dat je een zogenaamde 'aso' bent...

Dat is cognitieve gedragstherapie/manipulatie/hersenspoeling ;)

Leuk onderwerp, zal er morgen wat meer over posten :)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Oordeel
BerichtGeplaatst: 12-09-2009, 22:37:06 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
truitje schreef:
Dit is een fenomenaal voorbeeld van cognitieve gedachte-patronen... Je hebt een bepaalde situatie eerder meegemaakt... weet wat er (hoogstwaarschijnlijk) zal gebeuren... en datgene wat je verwachte komt uit :)

Een ware klassieker...

jep, die gedachtepatronen herken ik heeel goed bij mensen, heb ze zelf wel eens gehad, en afgeleerd en vervangen voor een andere denkweize... waardoor ik hun patronen en 'brainwash herken'

Wat ik vooral interessant vind aan je post is dat je het beproefd hebt, opzettelijk jezelf in de situatie gebracht hebt om het te begrijpen... hetgeen getuigd van een 'onrustige' geest (positief)...

sterker nog ik doe dit dagelijks, ik word ook wel dwarsligger genoemd,, en alles wat ik moet doen doe ik juist niet, en alle wat ik niet mag doen, doe ik juist wel (met verandwoordelijkheid soms kan ik dat beter niet doen) en daag mensen uit... het is wat ik dagelijks doe... ik word naief genoemd, en erg eigenweis, ik geef mensen ook vaak gelijk als ze het niet hebben ik zeg dan ja maar in me hart zeg ik nee en wete ik beter allemaal van dat soort psychische spelletjes...

Er bestaat discussie over de vraag of men andermans aangeleerde patronen in nieuwe banen kunt leiden als men zo dicht bij diegene staat (zoals jij en je broertje)... maar je zou het eens kunnen proberen (gewoon als test)... je zou het, als je de ballen en het gedudl er voor hebt, zo kunnen aanpakken...

precies zoals ik hierboven beschreef, maar dit keer kwam er gewoon een vraag opborrelen, of ik de gedachte van mijn broertje mischien bij hem gemanifesteerd heb,, (maar dat valt af of er is een andere manier, als je bovenstande reply van me nog even doorleest) ik heb erg veel geduld en wat je zegt herken ik heel goed

Voortaan als jij melk pakt is het enkel voor jou... Sterker nog, als jij iets pakt, en niemand vraagt jou specifiek iets voor hen mee te nemen, pak je enkel voor jezelf...

ghehe geweldig maar dit doe ik eiglijk altijd al als ik gevoel heb dat er verplichting of ego intentie aan hang,t, ik voedniet graag ego's.... ik vind mezelf dan niet egoistisch maar liefdevol, want mijn intentie is iemand leren mij lief te hebben... en dat is ook liefde... ook al word het als vervelend egoistisch genoemd, (verder ken ik me grensen want sommige mensen worden agresief en kan ik mijn eigen leven in gevaar brengem.
Dan zien hoelang het duurt eer men heeft geaccepteerd dat je een zogenaamde 'aso' bent..

Dat is cognitieve gedragstherapie/manipulatie/hersenspoeling ;)
[b}er heerst ene theorie , dat mensen zo zijn ;gebrainwashed door buitenaarse bewustzijnsvormen, die de mensheid niet graag spiritueel zien groeien en liever hebben dat we dom blijven... zodat uhun ons kunnen manipuleren en controleren... maar de waarheid hiervan heb ik niet het is maar iets wat ik gelezen heb,, ergens is namelijk ook een theorie dat dit juist nodig is dat dit gebeurd met mensen zodat we hierdoor leren... en tot een hoger bewustzijn kunnen omen [/b]

Leuk onderwerp, zal er morgen wat meer over posten :)


tnkx voor je reactie, ik ben beniwuds voor verdere respons :D :D

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl