Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:23:11

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: lager bewustzijn?
BerichtGeplaatst: 19-08-2005, 09:52:48 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
maitreya schreef:
Hallo Kim

Ik zie niet dat ieder zijn eigen waarheid heeft, IK WEET dat ieder zijn eigen waarheid heeft, en als mijn waarheid bij andere emoties oproept, kan degene zich beter afvragen waarom dat zo is, en hoeveel ze achter hun eigen waarheid staan.

Niemand hoeft iets te doen met MIJN WAARHEID, maar ik ga deze niet veranderen omdat sommige zich er bedreigt door voelen, want dat is iets van iedereen persoonlijk zelf op moet lossen. Je hebt altijd de keuze uit 2 mogelijkheden, of je negeert gewoon wat er geschreven is, of je vraagt jezelf eens af waarom het je zo raakt wat de ander schrijft en vanuit welke emotie je terugreageert.

maitreya


Tot op zekere hoogte. Maar soms is in een beleefdheidsvorm spreken in plaats van iets botweg zeggen ook gewoon netjes op een sociaal forum. En bedreigt voel ik me er zeker niet door, daar maak ik me geen zorgen om.

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: lager bewustzijn?
BerichtGeplaatst: 19-08-2005, 10:01:48 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
En dan nu lieve kijkbuiskinderen...

ON-TOPIC :evil: ghehe


Groeten Paul!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: lager bewustzijn?
BerichtGeplaatst: 19-08-2005, 15:09:53 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Vind het wel vrij ontopic hahahahaha...
dus van mij mag er doorgegaan worden :D

groetjes,

Thierry


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: lager bewustzijn?
BerichtGeplaatst: 19-08-2005, 19:02:28 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-08-2005, 22:29:20
Berichten: 60
Tot op zekere hoogte. Maar soms is in een beleefdheidsvorm spreken in plaats van iets botweg zeggen ook gewoon netjes op een sociaal forum. En bedreigt voel ik me er zeker niet door, daar maak ik me geen zorgen om.

Vind het wel vrij ontopic hahahahaha...
dus van mij mag er doorgegaan wor


okee laat ik de middenweg nemen en even terug ontopic gaan.
Is de verwachting dat je met een beleefdsvorm spreekt of om gewoon eerlijk vanuit je hart te reageren ook al vind een ander dat bot, ook geen vorm van lagerbewustzijn???

Het hogere bewustzijn maakt geen onderscheid tussen hoog of laag, beleeft of bot, dat doet alleen de mens die vanuit zijn verstand reageert

maitreya


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: lager bewustzijn?
BerichtGeplaatst: 20-08-2005, 12:44:22 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Ik denk dat het verschil tussen bot reageren en beleefd zijn ligt in respect voor een ander. Zeker als je al weet dat je soms bot uit de hoek kan komen (hier ook) maar veel waarde hecht aan eerlijkheid (hier ook), dan weet je ook welke reacties je bij mensen kan uit lokken. Beetje respect voor elkaar. Waarom iets bot brengen als het ook wat minder kan? Zonder die waarheid aan te tasten ?

Gewoon lief zijn voor jezelf en elkaar.

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: lager bewustzijn?
BerichtGeplaatst: 05-11-2006, 20:34:56 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 05-11-2006, 20:08:31
Berichten: 2
Locatie: rotterdam
ik ben niet zo bekend met begrippen als lage of hoge bewustzijn,

waar ik wel over kan praten is over mezelf..

ik denk dat ik net als iedereen een ego heb, datgene in jezelf wat maar doet en laat, onbewust en meestal negatieve dingen/handelingen/gedragingen doet.

dus even zwart op wit,

ik denk dat de ego (negatief) mij weerhoud om te groeien (positief)..

_________________
peace it is..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: lager bewustzijn?
BerichtGeplaatst: 15-02-2009, 11:47:37 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-12-2008, 09:19:56
Berichten: 233
Locatie: belgie
ik zit ook in de knoop met mijn ego! ik wil groeien, o:) ik besef wat ik moet laten en doen, maar het lukt me niet. iets houd mij tegen!
veel lezen hier en maar afwachten zeker, ik zal er nog niet klaar voor zijn :cry:

_________________
Verbeter de wereld, begin bij jezelf!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: lager bewustzijn?
BerichtGeplaatst: 15-02-2009, 19:33:20 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Je wilt groeien? Hoe bedoel je dat? een 'gave' verkrijgen of gewoon beter begrijpen wat er met jou om je heen gebeurt?

Er zijn zat mensen die langer zouden willen zijn maar dat lukt ook niet door naar het plafond te springen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Door middel van lezen krijg je meer kennis waarmee je misschien beter leert begrijpen wat er met jou om je heen gebeurt. (mits je natuurlijk de goede boeken leest ;) )
Een tip: Je ego is geen negatief aspect van jezelf, ook niet als het een slecht ego is. Het is gewoon deel van je. Als je dat leert accepteren ben je al een heel eind verder.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: lager bewustzijn?
BerichtGeplaatst: 16-02-2009, 17:43:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Sterker: jij bént ego.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: lager bewustzijn?
BerichtGeplaatst: 27-12-2010, 22:35:34 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-12-2010, 22:07:12
Berichten: 38
Locatie: Alphen aan den Rijn
Als je zou willen groeien, is het dan niet beter om de vraag aan jezelf te stellen Hoe kan ik groeien, inplaats van "waarschijnlijk" iedere keer op een manier te doen die niet lukt..??


En even als reactie op de konfrontatie hier in deze topic,
Beleefdheid en respekt , elke kultuur en elk huis kent zijn eigen leefregels...
Respekteer dat,
We KUNNEN proberen van elkaar te leren, maar omdat deze regels zo diep in ons zitten , dat niet altijd gaat..
Het zij zo...

En wat is een lager of Hoger bewustzijn???
Volgens mij kwam degene die dit topic heeft gestart aardig in de buurt met oorlog etc...

Ik denk persoonlijk dat dat verbonden is met de chakras - gevoelspunten zoals ik het graag wil noemen....

Elke chakra heeft zijn eigen karaktereigenschappen zoals je dat zou kunnen noemen..

Elk gevoel brengt andere reakties op... waarop wij weer kunnen reageren door te kunnen denken..
Op deze manier lossen wij situaties op.. en creeeren situaties...
Hoe "Wijs" dit is ligt aan de persoon die deze situaties beinvloed..
Maarja, ga jij maar proberen te spreken als een Wijze Begeleider in een situatie Waarin Mensen worden verscheurd door oorlog,
ik denk dat je dan al snel door hebt dat een lagere manier van bewustzijn een betere oplossing heeft om het konflikt af te laten lopen..

Jammer dat Het punt van discussie al eeuwen lang is ... Hoe kan het beter? Op welke manier kan een hogere staat van bewustzijn invloed uitoefenen op een lagere? zonder lagere manieren van handelen uit te voeren maar juist hogere..

_________________
"tot mijn Zelf zal ik terugkeren' - Buddha


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl