Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:49:11

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

wat geeft jouw kracht om te vechten voor je leven?
voor je vrienden en familie. 22%  22%  [ 10 ]
voor je huisdieren en voor de natuur. 11%  11%  [ 5 ]
om meer te leren van de wereld. 37%  37%  [ 17 ]
puur voor je zelf om sterker te worden. 15%  15%  [ 7 ]
instinctief het gaat automatische. 9%  9%  [ 4 ]
slechte of geen drang om te overleven. 7%  7%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen: 46
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12-06-2009, 11:26:39 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
ik heb altijd wel eens willen weten wat mensen de reden geeft om door te vechten om te overleven^^.
ben benieuwd naar de reacties ^^.
je kunt 2 opties kiezen anders is het zo moeilijk om te kiezen vind ik ^^.
al vast bedankt^^.
grt van witte wolf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-06-2009, 14:28:24 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
thx leuke reactie mijn will om te leven is voor de natuur en dieren
maar ok voor vrienden en familie als ik een 3e er bij zou doen dan zou dat vechtlust worden ^^
maar ik was niet altijd zo geweest maar goed dat is verleden tijd .
we leven in het heden en als je wilt leven dan moet je er voor vechten ROOOAAARRR :mrgreen: .
witte wolf ^.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-06-2009, 08:46:37 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
ik vind het wel cool eigelijk ruige leefstyle lijkt me wel wat geen domme regels om aant te houden van de regering of de politie maar gewoon doen wat altijd zou willen^^.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-06-2009, 08:23:37 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
hoef ik niet over na te denken het is zo ^^.
jammer dat het bij mij soms ontbreekt :P .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-06-2009, 12:25:59 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
beste twizzy zelfs als ik het weet wilt het niet zeggen dat het snel op te lossen valt :) .
ik probeer meer te gewicht heffen en gezonder eten :mrgreen:
. en dan voel ik wel verschil maar het vol houden valt niet altijd even mee ^^.
en heb vroeger zwarte magie rituelen gedaan en das waarschijnlijk beetje blijven hangen deed wel es vampirisme op mensen die ik niet mocht.
of vervloekingen en voodoo achtige dingen.
nouja tis denk niet meer op mijn fotos te zien die ik in foto reading gedeelte geplaatst heb^^.
anyways oplossing uitvoeren is minder simpel dan het weten er van denk ik^^.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-06-2009, 19:19:04 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Mijn ego(ïsme) maakt dat het (over)leven de moeite waard is.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-06-2009, 11:59:23 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
ok een een goeie rede om te overleven 8) .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-06-2009, 21:49:03 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
ik denk dat het te danken is aan onvermogen tot motieveren :P .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-07-2009, 13:45:01 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
(mijn mening, mijn ervaring, mijn beleving, mijn waarheid, no offense, niet persoonlijk oke? Tnkx)

heb vakje 6 aangekruist

Hmm het maakt me niet uit of ik morgen vermoord word, of als ik over een tijdje kanker heb, of als ik ineens als zwever op straat beland en alles en iedereen verlies, ik zal het aanvaarden. en probeer in deze chaos me innerlijke vrede te bewaren...

heb vaak wel eens een gedachte die in me opborreld als ik als ik weer even een moment alle narigheid zie in de wereld, dan denk ik af en toe als ik in zo'n vage wereld leef vol met egoisme en pijn en leed, waarom overkomt mij het dan niet... ik heb eerder een nare ziekte zodat mensen eindelijk eens liefde aan me durven te geven, en dat ik in me in overgaven en goede handen kan laten vallen.. dan het grote leed wat ik nu ervaar genaamd: het overeind blijven staan op deze wereld....

ik moet me hier een beetje staande blijven houden en gelukkig blijven,, en in aanvaarding leven tussen een grote wereld chaos... (dit voeld vaker nog als veel zwaarder dan een simpele dood....)

Als ik dood mag zal ik daar dankbaar voor zijn, ik zie het eerder als een verlossing en een beloning, voor mijn grote inzet in dit leven...
(ik weet van mezelf dat ik me best doe om mijn ego de baas te blijven, en elk moment van het leven ook me best doe om zoveel mogelijk liefde en geluk uit te stralen)

ik verlang stiekem vaak om hier weg te mogen, vooral op de momenten dat mensen de liefde niet zien, en mij niet kunnen aanvaarden en accepteren zoals ik ben, er zijn genoeg egoistsiche mensen die proberen van hun probleem mijn probleem te maken, of proberen me persoonlijk te raken, of oordelen en me belachelijk praten, omdat ik mezelf ben,, het lukt ze niet... maar soms als ik moe ben dan schieten er gedachtes in me op van: waarom is er nou nooit is een lief mens die mij is complimenteerd, of die eens respect voor me heeft.
ik wil best helpen, maar niet hun problemen oplossen dat moeten ze zelf doen, ik kan ze alleen steunen en de wegwijzen, dit lijkt niet tot ze door te dringen( ja dit is ene blokkade waar ik aan kan werken,, ik zie het denk verkeerd ze proberen niet van hun probleem mijn probleem te maken zo zie ik het? ja dis een kleine realisatie waar ik me goed bewust van kan worden)

(in de bovenste alinea bespuur ik een grote blind vlek maar weet niets zeker ik tweifel bij deze tekst er kloppen dingen niet, mensne zijn in weze lief,, maar stralen het niet uit?)

al heb ik dat niet nodig,, want ik zeg gewoon mooie uitspraken tegen mezelf zoals dat ik lief ben en me best doe,, soms wil je dat even horen op momenten dat het even zwaar gaat,, en dan komen die woorden vanzelf al in me op.. (niet echt als ene gevecht in me hoofd, die woorden komen dan ook vanuit me wezen, alsof ik als wezen een (minder gelukkige ik liefde geef)) daar haal ik vaak mijn KRACHT uit om bij mezelf te blijven (je zou het affrimaties kunnen noemen)

een levenlang geluk kunnen uitstralen naar me mede mens is een zware opgave in deze wereld....das mijn enige levensdoel, een voorbeeld zijn... en hopen dat mensen dat voorbeeld opvolgen.

en dan is er 1 klein vleugje hoop in mijn hart waar ik op vaar... en dat is mensen aantrekken die me hierin kunnen motiveren want het is ook wel eens leuk om leuke woorden van een ander te ontvangen. Dat geeft al zoveel moois zo'n klein gebaar. Dat is een mooie hartewens om meer van die mensen om me heen te hebben al is het er maar 1, het niet alleen zegt maar het meent, en mij begrijpt.

zodra dat vaker gebeurd ben ik liever op aarde, maar momenteel gebeurd het zelden en zou ik met een verlossend gevoel sterven, met een grote dankbaarheid.

Dus mijn antwoord: ik zal niet vechten om te blijven leven, want heb niet echt personen in mijn leven waar ik voor wil leven, eerder een leven vol met zelffzuchtige mensen om me heen. Maargoed ik hou wel van ze hoor... heb een diep mededogen voor ze,, en begrijp ze wel... all weten ze niet goed wat echt liefhebben is, ze terroriseren je liever met hun eigen ZORGEN en angsten omdat ze bang zijn jouw te verliezen,
wat vaak vermoeiend is, mensen zijn te erg aan mij gehecht.... vinik niet fijn.
Wou dat ze gelukkig met zichzelf konden zijn, pas dan zit ik lekker in me vel op deze aardbol.

al ervaar ik liever een vredige dood op me sterfbed met liefdevolle mensen, dan een gruwlijke moord...
maargoed gewoon blijven staan... en niet zeuren, je zal er zelf wel voor gekozen hebben om hier te zijn.
dus zoalng ik hier ben zal ik me best doen me medemens te steunen en begeleiden, al is dit een zware taak.



ach mischien zijn dit wel een zootje overtuigingen en blokkades van me ego in me hoofd, al voeld dat niet zo, wat ik hier zeg voeld als zo'n waarheid,, woorden van mijn hart,, als ik zeg wou dat mensen me accepteerden zoals ik ben mij dankbaar zijn,, vraag ik mezelf af of ik dingen in mezelf niet accepteer,, of ik misschien wel spiegel... toch voeld het niet zo... ook als ikd it nogmaals lees lees ik een slachtoffer rol... het moet toch ergens fout gaan? tis denk een eigen blinde vlek die ik niet zie... of het is de waarheid... i dunno

misschien ben ik er wel te veel voor andere mensen en moet ik daar is mee stoppen, en wat egoistischer gaan worden?... wat harder gaan zijn... misschien is dat het... al ga ik me dan helemaal ongelukkig voelen dus das het ook niet,

hmm wacht even ik constateer nu dat ik eigenlijk helemaal niet zo gelukkig ben,, dat ik die mensen los moet gaan laten... zelfs mijn eigen ouders... een sprong maken in het onbekende,, een nieuwe start ofzo met nieuwe mensen ja wa haa je die nieuwe mensen vandaan nick? maarjah, hoe ga je je ouders los laten,, wil je al die verantwording van een eigen huizje enzo wel helemaal alleen doen... is dat slim in zo'n economische crisis? wil je die vele aardse afhankelijkheden er wel bij hebben en al die verplichtingen... nee wat dan mischien wachten op 2012.. verandering tot het leven me een goeie slinger geeft... ach dat doe ik al me leven lang en heeft ook wle effect, al voeld deze periode zo anders zo'n hele lange tijd in lange eenzaamheid, ach wie wet is deze periode juist de bedoeling gewest om helemaal goed tot emzelf te komen, het voeld alsof er nog wat puntjes op de i gezet moeten worden, en dat ik dan wat ga zien of meemaken... ach lat ik maar an die mooie gedachten vasthouden, en zoeken welke puntjes op de i dat nog zijn.

mjah i dunno,, en zolang ik niets weet HELEMAAL NIETS van wie ik ben,, wat de bedoeling van alles is,, ken ik niets anders doen dan me idd gewoon overgeven.. en doorga met wat ik doe en blijven staan...

de staat van zijn ken ik wel aardig maar blijkbaar niet goed genoeg,, en er in blijven lukt niet elk moment van de dag.

liefs nick :hart:

_________________
Leven en laten leven


Laatst gewijzigd door Nickid op 04-07-2009, 15:05:19, 5 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-07-2009, 14:23:39 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-07-2009, 13:51:35
Berichten: 97
Locatie: 's-Gravenzande
Euhm.
Ik vond het een hele moeilijke keuze.
En ik denk dat de keuze die ik eigelijk zou kiezen er niet bij staat.
Ik zou zelf namelijk kiezen voor het gene wat nog moet komen.
Bijvoorbeeld: de liefde van mijn leven, en kinderen die ik later zal krijgen, mijn toekomstige baan.
Die dingen zou ik echt niet graag willen missen.
En ik heb een hele sterke drang om te zorgen voor mijn familie.
Ik wil altijd bij ze zijn zodat ík me verantwoordelijk kan voelen.

_________________
Ik weet nog niet veel van spiritualiteit. Maar ik ben er erg in geïntresseert.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-07-2009, 02:15:52 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
optie 3 en 4 heb ik gekozen

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-07-2009, 16:00:20 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
maakt allemaal niet uit wat je kiest het jouw keuze ^^


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-02-2011, 07:12:35 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-12-2010, 22:07:12
Berichten: 38
Locatie: Alphen aan den Rijn
witte wolf schreef:
je kunt 2 opties kiezen anders is het zo moeilijk om te kiezen



daar ben k et met je eens, daarom kies ik ze allemaal haha,
je kan niet echt je hele leven althans ik niet alleen voor 1 doel leven,
doelen komen en gaan....
tenzij je echt een idealist ben die alle motivatie heeft om door te gaan met dat wat je wilt, net als een kung-fu monnik die constante vrede zoekt in z'n leven innerlijk en uiterlijk..
haha mischien heb ik eindelijk een "echt levensdoel" gevonden... kung-fu mothefucka

_________________
"tot mijn Zelf zal ik terugkeren' - Buddha


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-02-2011, 19:22:45 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
idiealisten genoeg op de aarde en maar goed ook :D .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-03-2011, 21:17:50 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-03-2011, 15:21:15
Berichten: 68
Locatie: Hulst, Zeeland
Ik heb toch maar "Voor mij huisdieren en de natuur" gestemd.
I've been there, i've done that. En het heeft geholpen. :)

Het zijn ook zulke onwijze schatten! Ze zijn je altijd dankbaar en god.. Die kraaloogjes! :D

_________________
Karma is mijn beste vriend.
You only get what you give.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl