Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:29:43

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Rebirthing
BerichtGeplaatst: 01-08-2009, 17:55:09 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-08-2009, 12:00:55
Berichten: 49
Locatie: West-vlaanderen
al eens iemand gehoord van Rebirthing? (herboren worden) Mijn buurvrouw heeft dit laten doen, en wil er graag eens meer over weten. Maar voor je daaraan begint moet je wel erg bewust zijn van jezelf... je moet ergens beginnen hé? :roll:
Ik sta nog met babyvoetjes in de wereld van spiritualiteit, maar wil echt graag groeien, mede de hulp van medeforummers en hun tips!
Wie hoorde er al van rebirthing of heeft het laten doen, of kennen jullie mensen die het al gedaan hebben?

http://rebirthingtherapie.nl/index.php?page=test-2

_________________
Tegenspoed maakt talenten in je wakker die bij voorspoed nooit zouden ontwaken


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Rebirthing
BerichtGeplaatst: 01-08-2009, 18:31:54 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Lauke schreef:
al eens iemand gehoord van Rebirthing? (herboren worden) Mijn buurvrouw heeft dit laten doen, en wil er graag eens meer over weten. Maar voor je daaraan begint moet je wel erg bewust zijn van jezelf... je moet ergens beginnen hé? :roll:
Ik sta nog met babyvoetjes in de wereld van spiritualiteit, maar wil echt graag groeien, mede de hulp van medeforummers en hun tips!
Wie hoorde er al van rebirthing of heeft het laten doen, of kennen jullie mensen die het al gedaan hebben?

http://rebirthingtherapie.nl/index.php?page=test-2

Sorry dat ik het post maar het klinkt als laaielichterij. Angsten die je in het verleden opgebouwd en verdrongen hebt kun je idd weg halen door ze te zien en te accepteren maar iets wat je je hele leven hebt opgebouwd verdwijnt echt niet in een paar uurtjes "therapie". Wellicht dat je buurvrouw na de therapie zich een stuk beter voelde en wellicht zijn de angsten ook een beetje afgenomen het grootste deel zal vanzelf weer terug komen. Bovendien als de buurvrouw maar hard genoeg wil dat ze waar voor het geld heeft gehad gaat ze in de toekomst wellicht de terug komende angsten alleen maar meer verdrukken waardoor ze wellicht nog verder van huis is dan eerst.

Ik zou hier geen cent in stoppen maar opzoek gaan naar waar het wel omdraait in jouw leven. En dat kost nu eenmaal veel tijd.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Rebirthing
BerichtGeplaatst: 01-08-2009, 20:40:40 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-08-2009, 12:00:55
Berichten: 49
Locatie: West-vlaanderen
Denk dat ik die rebirthing niet zou aandurven, eerlijk gezegd...
Zij beweert dat je daardoor snel groeit in spiritualiteit, maar denk dat ik me toch maar bij de "wet van aantrekking" hou, werken aan mezelf en van mezelf bewust worden. Heb al 2 reikisessies gedaan en daar voel ik me goed bij, daarbovenop neem ik bachbloesems. Ik denk dat ik maar zal blijven oefenen met meditatie, ook al kan ik me zo moeilijk concentreren

_________________
Tegenspoed maakt talenten in je wakker die bij voorspoed nooit zouden ontwaken


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Rebirthing
BerichtGeplaatst: 01-08-2009, 23:14:05 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Hey Lauke,

wat ik nu ga schrijven is waarschijnlijk niet wat je wilt horen, en je moet er dan ook uit nemen wat je aanstaat en de rest naast je neer leggen.

De dingen die je tot noch toe hebt geschreven en de onderwerpen die je op hebt gezet doen mij sterk denken dat je vooral buiten jezelf aan het zoek bent naar een 'oplossing' ofwel naar dat wat jij 'spiritualiteit' noemt.

Maar is dat de plek waaruit het voortkomt?

Ik vind het lastig uit te leggen welk gevoel ik krijg bij je teksten maar heb het idee dat je deze 'spiritualiteit' als het ware wilt gebruiken als een lichaamslotion na het douchen, tegen de droge huid, terwijl een gezond leven en een niet al te warme douche de droge huid op zichzelf zouden kunnen voorkomen (of helpen)...

(Begrijp je wat ik bedoel? Ik vind het zelf wat vaag klinken)

Ja meditatie zou een mens meer inzicht kunnen verschaffen in zijn/haar leven, ja reiki zou kunnen helpen bij kwalen en 'blokkades', en ja bachbloesen zou invloed kunnen hebben op je gemoedstoestand. Maar het heeft nu op mij de indruk dat het wordt gebruikt als remedie ipv verrijking.

Hmz... lastig bericht om te schrijven.

Ga vooral je gang met expirimenteren maar verlies het doel niet uit ogen. Uiteindelijk (of initieel) wil je dat jij je eigen spiritualiteit ontwikkeld, en dat het niet bestaat uit brokjes en stukjes van andermans overtuigingen waarmee je je zelfbeeld vormt...

Sorry als ik onduidelijk ben...

(welkom trouwens!!)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Rebirthing
BerichtGeplaatst: 02-08-2009, 09:02:34 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-08-2009, 12:00:55
Berichten: 49
Locatie: West-vlaanderen
Neen hoor, je bent niet onduidelijk en heb zeker geen problemen met de mening van een ander, ik ben gewoon op zoek naar mezelf en zoek allerlei "hulpmiddelen" om mij verder te helpen. Surf ook veel op het net om veel informatie te zoeken, daardoor ben ik ook hier beland. Eens zien hoe anderen zich "verrijken" en van elkaar leren, is toch de bedoeling, niet?
Ik heb het al eerder geschreven, ik sta nog met babyvoetjes in deze wereld.
Dit alles is begonnen met "the secret".
Wie gitaar, viool, een sport... whatever, wil aanleren moet ook eerst genoeg informatie krijgen, moet ook de basis van alles leren, dat is hetzelfde als bij spiritualiteit, je moet erin groeien en daar probeer ik aan te werken.
Dank u wel voor de verwelkoming,

groetjes Lauke :wave:

_________________
Tegenspoed maakt talenten in je wakker die bij voorspoed nooit zouden ontwaken


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl