Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:49:21

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 27-10-2004, 00:58:42 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-07-2004, 00:23:54
Berichten: 1882
Locatie: Enschede
Mensen hebben, net zoals alle andere dieren, een instinct.

Ze vermenigvuldigen zich, net zoals dieren.
Ze proberen te overleven, net zoals dieten.
Ze beschermen hun territorium, je wilt toch zeker geen wild vreemden in je huis?

Een moeder weet over het algemeen precies wat ze met haar kind aan moet, terwijl ze er nooit iets over gelezen heeft. Dat is toch puur intinct, net zoals bij dieren.

Graag reactie's met jou mening hierover :D

_________________
Brutalen hebben de halve wereld, niet-brutalen de andere helft.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 27-10-2004, 10:19:45 
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ook kan er een oerkracht in de mens naar boven komen op bepaalde momenten. Bijv. als een kind onder een auto komt kan de moeder de auto, hoe zwaar ook, optillen. Dit is ook instinct.
Als je heel erg bang bent en je bent niet lenig, dan kan je zo over een ontzettend hoog hek springen zonder dat je er over na denkt. Ook oerkracht en instinct!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 27-10-2004, 11:58:52 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 21:58:44
Berichten: 35
ben ik ook met jullie eens, maar weet niet of dat instinct en die oerkracht op dieren slaat.
natuurlijk zijn we in vroeger tijden ooit dieren geweest (dat kan haast niet anders), maar dan zouden onze instincten toch anders moeten zijn dan gesprongen uit emotie?
ik denk dat bijna al onze instincten puur menselijk zijn en aangeleerd door voorgaande generaties.
ook heb je het zuig en grijpreflex bij pas geboren babies, dat is ook dierlijk instinct.

maar om een mens nou een dier te noemen vind ik toch niet waar, wij mensen hebben het vermogen om na te denken en we kunnen kiezen tussen wat we doen omdat we meerdere dingen kunnen bedenken.
dieren hebben vaak maar 1 keuze en doen deze gewoon.

door evolutie hebben we deze verschillende keuzes kunnen ontwikkelen, terwijl dieren in hun instinct altijd het zelfde zijn gebleven.


zijn we dan niet van een hele andere orde?

Knufs,
Malou

_________________
don't die with your music still in you


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 27-10-2004, 12:16:48 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-07-2004, 00:23:54
Berichten: 1882
Locatie: Enschede
Waar vallen we dan onder volgens jou? Een mens is misschien wat verder ontwikkeld maar hij/zij blijft zijn dierlijke instincten behouden. Valt de mensen dan onder inteligent wezen? Denk het niet, zijn mensen wel zo inteligent?

_________________
Brutalen hebben de halve wereld, niet-brutalen de andere helft.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 27-10-2004, 12:19:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Als mensen geen dieren zijn, zijn we dan wel gelijk aan het dier. Staan we hoger dan het dier? Of is het dier hoger als ons?


Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 27-10-2004, 14:15:08 
Dieren zijn gewoonte-figuren. Ze wennen aan gewoontes, wij mensen kunnen dat naders
denk ik


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 28-10-2004, 18:20:32 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 21:58:44
Berichten: 35
geen enkele soort is beter dan de andere.
het is slechts een andere manier van intelligentie.
mensen zijn mensen, en ik vind mensen een andere soort omdat ze een mogenlijkheid hebben om te beredeneren. (wat dieren dus niet hebben)

het ligt er maar net aan wat je intelligent noemt Revi, dieren denken niet in intelligent of niet. als uitvinders van het begrip intelligent vind ik de mens toch wel intelligent.
dieren zijn er altijd al geweest en zijn door de jaren heen ge-evolueerd in betere soorten om te overleven.
wij mensen komen ook uit deze stroom, en sinds de (soiezo) 2000 jaar zijn we niet verder geevolueerd in onze soort. (kwa lichamelijke eigenschappen).
onze geest daarintegen is wel geevolueerd.

mensen zijn intelligent maar kunnen natuurlijk niet alles bevatten, wel zijn we in staat verlichting te krijgen, en we kunnen contact krijgen met de volgende dementie.
wij zijn een creatie van de volgende dementie dus ik denk niet dat he tooit kan zijn dat wij mensen niet intelligent zijn.

nog een groot verschil tussen mensen en dieren is vrije wil om een keuze te maken.
dieren worden geconditioneerd en getraind om een reactie te geven, vaak is deze eenzijdig.
mensen worden ook geconditioneerd om persoonlijkheid te ontwikkelen, ook worden er kernreacties gemaakt. maar door het denk-vermogen van de mens kan dit weer worden afgeleerd.
wanneer een dier zijn aangeleerde instincten nodig heeft voor overleving, en die dus niet afleert.


Kus,
Malou

_________________
don't die with your music still in you


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 28-10-2004, 18:31:26 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-07-2004, 00:23:54
Berichten: 1882
Locatie: Enschede
Citeer:
en ik vind mensen een andere soort omdat ze een mogenlijkheid hebben om te beredeneren. (wat dieren dus niet hebben)


En wat houdt dat precies in? Als onze kat bijvoorbeeld op de kast wil komen, is hij aan het 'bereneren' hoe hij er het beste op kan komen. Meestal blijven ze zitten en dan zie je ze gewoon kijken, naar de kast, naar de tafel, naar de stoel. Is dat niet beredeneren dan ?

_________________
Brutalen hebben de halve wereld, niet-brutalen de andere helft.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 28-10-2004, 18:39:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
wetenschappelijk gezien was het verschil tussen mens en dier lange tijd bepaald doordat mensen gereedschappen gebruiken om werk makkelijker te maken en dat dieren dit niet konden of deden.

Maar.... Er is kort geleden ontdekt dat dieren dit ook doen, met name de mensapen. De gorilla, de oerang oetan en de chimpansee maken gebruik van bv takken om termieten te kunnen vangen. Ook gebruiken ze takken of stenen als wapens..... Dit lijkt mij een vergaand stadium van beredeneren.

mmmm interessante discussie :)

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 30-10-2004, 18:30:13 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 21:58:44
Berichten: 35
daar hebben jullie een goed punt, had ik niet veel rekening mee gehouden.
mijn katten beredeneren ook, maar ik denk toch op een andere manier.

maar wat is dan het verschil..?
wij mensen zijn geboren uit de dieren(?) dus anders ontwikkeld.
wij maken gebruik van gereedschappen en we maken ze ook.
het verschil moet dan creativiteit zijn.
wij willen iets maken en we zijn gedreven door ideeën die we maken.
dieren doen dat niet (?), dieren hebben zeker emotie daar twijfel ik niet aan, maar ze hebben een ander niveau van denkvermogen.
wij bedenken, maken, gebruiken dingen. en zo werkt het ook met gedachten en gevoellens.

maar wat is dan ons instinct? onze creatie? of het dierlijk instinct?
ik denk dat het onze creativiteit is en moet zijn, alles bedenk je creatief omdat jij je gedachten maakt.

misschien wel beiden.
het dierlijk instinct reageert uit gevoel en intuitie, omdat de wolk van het denken niet bestaat, misschien zijn dit wel onze linker en rechter hersenhelft (of gedeelte van de aura).

Kus, Malou

_________________
don't die with your music still in you


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 25-12-2004, 16:52:44 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Alle wezens zijn gelijk.
Ook de dieren.
Mensen hebben zelf overal naampjes voor verzonnen.
Sommige mensen zien hunzelf ook niet als dieren.
Ik vindt van wel.
(Zoals de topic starter mooie herkenbare tekens ervan gaf bijvoorbeeld...)

Dieren kunnen wel degelijk beredeneren.
Ik praat zelf telepatisch met dieren (DE Universele taal dat alles wat leeft, spreekt) en dan leer je ze toch op een diepere manier kennen.

Doch dat dieren zeer spiritueel en bewust zijn, zijn ze niet beter dan ons.
Wij zijn ook niet beter omdat wij verfijnde motorische functies hebben en een "hoog ontwikkelt" zenuwstelsel.

Ik zie alle mensen en andere dier soorten (honden, paarden, ect.) als gelijken, als een invidu.
Ieder met een eigen missie, en een vissie, over hunzelf en de wereld waarin zij leven.

Zelf heb ik heel wat geleerd van dieren, en hebben ze mijn spiritueele groei stevig gestimuleerd.
Ik zou geen leven zonder ze meer kunnen bedenken.
Heerlijk om af en toe van mijn eigen soort terug te kunnen trekken, en -in mijn geval- naar de paarden te kunnen.

Wolf

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 25-12-2004, 22:36:20 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
ikzelf stel me ook gelijk aan dieren. Mens en dier zij allebei gelijk vind ikzelf. We zijn beide door de bron geschapen en zullen ook beide weer terug keren uiteindelijk. Soms beweren mensen dat dieren geen ziel hebben of emotie, maar ik weet uit ervaring dat ze dat wel degelijk hebben en ze zijn vaak nog bewuster van hun daden (actie-gevolg) dan mensen zelf...

Ik kan zelf rust terug vindne door enkel maar mijn kat te aaien, of zijn gespin te horen, maar ook een boswandeling met fluitende vogels kan me weer helemaal ontspanen en rilelaxen.

Maar in een dier kan ik ook een medeziel vinden.. een bondgenoot zeg maar.. een vriend en een maatje.
Misschien klinkt dit stom, maar de "relatie" die ik heb met mijn katten bestaat puur uit liefde en respect voor elkaar.

Liefs rogue :sss: :kiss:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 27-12-2004, 11:34:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Ik voel me vereerd om onder de dieren te vallen. Maar dieren hebben bij mij een streepje voor. Ik krijg van niemand zulke zuivere liefde als van mijn hond. Dieren hebben geen (voor)oordelen en zullen zich nooit tegen je keren. Ik kan nergens betere troost vinden als bij dieren. De mens is door redeneren veel te ver van die kern afgedwaald. Jammer.

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 27-12-2004, 11:36:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Kimminita schreef:
Ik voel me vereerd om onder de dieren te vallen. Maar dieren hebben bij mij een streepje voor. Ik krijg van niemand zulke zuivere liefde als van mijn hond. Dieren hebben geen (voor)oordelen en zullen zich nooit tegen je keren. Ik kan nergens betere troost vinden als bij dieren. De mens is door redeneren veel te ver van die kern afgedwaald. Jammer.


Idd Kim.
De meeste mensen hebben het té hoog in hun bol....
Dieren blijven zuiver. Maar worden helaas vals gemaakt ed door de mens....

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mensen zijn dieren.
BerichtGeplaatst: 29-12-2004, 08:40:37 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Niet persee vals Amanda,

Ik noem het meer... vermenselijkt.
Maar ja... dat ben ik als tweevoeterig dier ook.
Deze hele maatschappij was er al voor dat ik geboren werdt, en ben er midden in terecht gekomen.
Ik ben opgegroeid met de normen en waarden en de manier waarop we leven.
Ik ben eigenlijk ook vermenselijkt.

Andere dieren ook.
Al generaties lang zijn ze vermenselijkt.
Niet persee erg, want velen hebben hun draai wel gevonden in onze maatschappij.
Kijk naar paarden bijvoorbeeld.
Als je dan naar de discussie kijkt van mensen die het zielig vinden (en onnatuurlijk) dat mensen op hun rug rijden.
Nou ik ken genoeg paarden die het heerlijk vinden om met hun tweevoeter maatje te rijden en een mee te worden!
Dieren helpen mensen graag.

Wolf

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl