Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:31:20

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Mandala's
BerichtGeplaatst: 05-09-2009, 17:12:43 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Gut, ik denk dat het er dan misschien aan ligt wat je onder 'bovennatuurlijk' verstaat Ik dacht namelijk dat jullie bovennatuurlijk verstonden als 'spiritualiteit' maar misschien zien jullie dit anders?
Met bovennatuurlijk wordt doorgaans verwezen naar geesten, abnormale dierachtigen (bigfoot & co), ufo's, telekinese, transdimensionale teleportatie en aanverwate ongewonen fenomenen. Met spiritualiteit wordt, als ik dat goed heb opgemerkt, van oudsher meer verwezen naar het 'geestelijke leven'. Pas sinds de jaren '60 heeft dit woord, voor zover ik weet, ook een 'bovennatuurlijke' kwaliteit gekregen.
Nu brengt jouw tekstje hierboven mij op een nieuwe gedachte. Als ik bovennatuurlijk opvat in de letterlijke zin van het woord, dan moet ik je ten volste gelijk geven. Boven natuurlijk, d.w.z. dat de menselijke geest niet gewone natuur is maar erboven staat. De mens is immers enerzijds een natuurwezen, en anderzijds een spiritueel wezen of redelijk wezen.
Vanuit deze, meer filosofische optiek, wordt doorgaans echter niet gedacht, en 'bovennatuurlijk' wordt naar mijn ervaring niet in deze context gebruikt.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mandala's
BerichtGeplaatst: 05-09-2009, 20:49:57 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-06-2006, 09:34:23
Berichten: 135
Locatie: Geldrop
Hmm interessant. Ik zie bovennatuurlijk namelijk los van spiritualiteit. Ik heb het altijd als 2 totaal andere dingen beschouwd. Hi hi ik dacht eerst dat iedereen dit zo zag :lol: Ik zie bovennatuurlijk inderdaad zoals jij het bescheven hebt. Letterlijk dus. Spiritualiteit vind ik meer, tja hoe zal ik het zeggen, meer het allesomvattende, de energie die in alles en iedereen zit.

Maar ja, het gaat hier natuurlijk over mandela's. Ik persoonlijk, vind daar niets bovennatuurlijks aan, eerder spiritueel. En het is gewoon heel leuk om ze te maken :)

_________________
Het leven is een ;-)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl