Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:39:14

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03-06-2007, 12:46:42 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-01-2007, 19:43:29
Berichten: 78
Locatie: IJsselstein
Mensen die hier ervaring mee hebben toevallig en die daar iets over kunnen vertellen? :) Wat voor ervaringen bijvoorbeeld enzo.. ben wel benieuwd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-02-2009, 12:45:47 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2009, 16:22:29
Berichten: 7
Ik heb kortgeleden een regressie gedaan. Het is heel bijzonder. Ik heb hierdoor ook kennis mogen maken met mijn Gids. Doordat ik mijn Gids heb leren kennen ben ik mee terug genomen naar het moment dat ik samen met hem was. Ook heb ik hem een belangrijke levensvraag mogen stellen, waardoor ik ook nog heb gekeken naar een ander leven van mijn ziel.
Kortgezegd is het heel bijzonder. Een herinnering die ik niet snel meer zal vergeten.
Wil jij meer weten. Laat het mij weten.

_________________
Treur niet om datgene wat je niet hebt, maar wees gelukkig met datgene wat je wel hebt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-03-2009, 02:57:30 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 19-08-2008, 12:01:46
Berichten: 136
Locatie: Doetinchem
Hee hoi,

Ik ben regressie/reincarnatietherapeut i.o. en heb al verschillende sessies meegemaakt als therapeut én client. Het is een inzichtgevende therapie, dat wil zeggen dat je na een of meerdere sessies begrijpt (en hebt ervaren) waar de oorzaak van bepaald gedrag of bepaalde problemen ligt. Dit kan in het huidige leven zijn, maar ook in een vorig leven (of levens).

Erg bijzondere ervaringen, bijzondere verhalen, zéér effectief! Stel je vragen gerust!

Groetjes,
Roy


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-03-2009, 19:18:13 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-03-2009, 17:29:27
Berichten: 1
Hallo,

Ik ben naar een regressietherapie geweest en jammer genoeg geraak ik niet in trance.
Je mag tijdens de therapie niet denken of aan niets denken en dat lukt mij niet.
Zijn er nog mensen die dit zo ervaren?? Ik zag er zo naar uit

greatz


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-03-2009, 12:19:20 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
hoihoi
ik heb een jaar of langer bij een regressietherapeut gezeten...
ik praatte in het begin bijna alleen maar..
vandaar dat het zo lang heeft geduurt.
ik ben wel 1 keer in regressie geweest naar een vorig leven..
ik zag wel van alles enzo.. alleen ik kon heel moeilijk bij mn gevoel komen..
wat mij daar werd aangedaan, in dit leven zou ik daar verschrikkelijk boos over worden maar op dat moment voelde ik niks erbij.. was wel vaag maarja.
ik snap nu waarom ik zo angstig ben in dit leven over alles en waarom mijn eigenwaarde zo laag is.
ook ben ik naar situaties gegaan in dit leven, die ik niet helemaal meer kon herrineren `Dissociatie ´, daar ging ik dus weer naar toe... en herrinerde me wel wat meer, en dan moest ik schreeuwen en slaan tegen een kussen die hij boven me hield, en trappen etc. om die woede eruit te laten.

dusja.. bij mij heeft het vast wel iets geholpen.. :wave: :kiss:

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-05-2009, 22:20:22 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Ik meen, als ik het goed heb, dat je met regressie kan praten met 1 van je gidsen.
Ik heb dit 1 of een paar keer gedaan.
Er werd toen een of meerdere krukken in de kamer gezet, waar dan een (tijdelijke) gids kon plaatsnemen.
Die gids was dan verantwoordelijk voor een bepaalt probleem die ik had.
De dingen die ik doorkreeg moest ik dan zeggen, ik praatte alsware met die gids.

Heb niet echt geholpen, had meer een idee dat ik aan het fantaseren was, en dus zelf een verhaal verzon.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-05-2009, 09:49:52 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Ik ben zelf geen voorstander van regessie-therapie En al helemaal niet van reincarnatie therapie. Dit om de simpele reden dat het herbeleven van je verleden alleen maar meer schade kan aanrichten. Stel je hebt een trauma meegemaakt. Je gaat in regressie en je je herbeleeft je trauma. Dan raak te je geretraumaseerd. Met andere woorden je kunt twee trauma's gaan oplossen.

Mensen blijf gewoon in het hier en nu.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-05-2009, 17:12:03 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 19-08-2008, 12:01:46
Berichten: 136
Locatie: Doetinchem
Hoi Miracle,

Nou, het is net omgekeerd! Je hebt namelijk al last van een trauma (of tenminste van de vele symptomen die daarmee gepaard kunnen gaan). Wat we met reincarnatietherapie doen is het geassocieerd/bewust herbeleven van het trauma, waardoor het trauma kan worden opgeheven/verwerkt. Beschouw het trauma als de stam van de boom, en de vele symptomen (waar mensen in het hier en nu last van hebben) als bladeren. Door het blad en de takken te volgen kom je bij de kern van het probleem.

Het is een misvatting dat je door regressie/reincarnatie een trauma wordt 'aangepraat' - het trauma is er -onbewust- al, je zit er namelijk middenin en ervaart de nadelige gevolgen! De kunst is het om je weer bewust in het hier en nu te brengen, en te beseffen dat het trauma achter je ligt - het is een inzichtgevende therapie.

Groeten,
Roy


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-05-2009, 18:17:40 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Hey Roy,

Je zult ongetwijfeld veel goede ervaringen hebben opgedaan met regressie therapie, maar wat je vaak hoort en wat ik zelf ook heb meegemaakt tijdens een regressie therapie is dat de traumatische ervaring dusdanig erg is dat je alles aanschouwd vanuit de derde persoon. (Gelukkig maar) Vanuit de derde persoon is het immers niet zo heftig. Er zijn echter ook regressie therapeuten die willen dat je het echt herbeleeft. Een trauma is niets voor niets een ervaring die zo heftig is dat je dit absoluut niet wil herbeleven. Uiteraard kan regressie een middel zijn om blokkades te vinden die niet duidelijk zijn, maar zodra je de trauma hebt ontdekt is het verstandig om er in het hier en nu over te praten en het verleden te laten rusten.

Regressie therapie wordt vaak te licht opgevat. Er zijn genoeg verhalen bekend van mensen die bijvoorbeeld een brandstapel herbeleven dit is niet niks. Bovendien heb ik vaak gezien dat er weinig tot geen nazorg wordt verleend.

Tja je ziet dat ik er nogal een harde mening op na houdt. Ook ik heb veel meegemaakt en tot dusver heb ik het als zeer prettig ervaren dat ik mijn "probleem" in het hier en nu kan oplossen. Het gaat over de transformatie die je in het nu kan uitvoeren. Het verleden staat helaas "vast".

groeten,
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-05-2009, 09:23:23 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Wat Miracle zegt klopt, en wat _Roy_ zegt ook.
Ik zelf onderga regressie altijd in de derde persoonsvorm met het besef dat het om mij zelf gaat. De emoties die ik op dat moment ervaar kan ik dan ook meteen loslaten, beseffende dat het achter me ligt.
Echter heb ik bij een ander ontdekt dat zij inderdaad, zoals Miracle aangaf, het verleden herbeleefde alszijnde een nieuwe ervaring omdat ze het niet vanuit de derde persoon ervaarde maar letterlijk zelf onderging.
Dit heeft dan ook afschuwelijke gevolgen gehad voor diegene. Ik heb hier ook letterlijk zelf een keer bijgezeten en merkte dat ze na de herbeleving niet goed in haar eigen lichaam zat en na de sessie door de (zeer ervaren) regressietherapeut/psycholoog gewoon naar huis werd gestuurd.
Thuis aangekomen viel ze de dagen daarna telkens weer terug in regressie met de bijbehorende angsten. (ze heeft in totaal 7 sessies bij hem gehad).
Uiteindelijk hebben we dan ook besloten om te stoppen bij deze therapeut.
De rotzooi is uiteindelijk gelukkig opgeruimd, maar dit heeft heel wat voeten in de aarde gehad :wink:
Voor mij geeft het aan dat voor ieder persoon met een probleem een andere oplossing ligt dan mogelijk voor een ander. En dat men kritisch moet blijven kijken in wat men doet en de mogelijke gevolgen daarvan.
Mijn vraag aan _Roy_ is dan ook, hoe kijk jij hiertegenaan?

Groeten,

Thierry


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-05-2009, 20:52:18 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-05-2009, 14:13:18
Berichten: 1046
Locatie: Groningen
Feature schreef:
Ik heb kortgeleden een regressie gedaan. Het is heel bijzonder. Ik heb hierdoor ook kennis mogen maken met mijn Gids. Doordat ik mijn Gids heb leren kennen ben ik mee terug genomen naar het moment dat ik samen met hem was. Ook heb ik hem een belangrijke levensvraag mogen stellen, waardoor ik ook nog heb gekeken naar een ander leven van mijn ziel.
Kortgezegd is het heel bijzonder. Een herinnering die ik niet snel meer zal vergeten.
Wil jij meer weten. Laat het mij weten.


lijkt me leuk om mee te kunnen maken

_________________
๏๏ ๏̯͡๏ 。◕‿◕。 ツ ಠ_ಠ


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-05-2009, 14:49:27 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 19-08-2008, 12:01:46
Berichten: 136
Locatie: Doetinchem
Hoi Thierry,

Ik ben écht van mening dat reincarnatietherapie uitstekend werkt, maar dat het een en ander
sterk afhankelijk is van de kwaliteiten van de therapeut. Als ik je verhaal lees krijg ik heel sterk
het gevoel dat deze therapeut levens niet of onvoldoende heeft doorgewerkt. In dat geval kan
deze therapie wel degelijk 'verzwakkend' werken (je geeft je client dan 'voer' voor zijn of haar
overtuiging).

En overigens: het is wel degelijk zaak om het trauma 'geassocieerd' te herleven (en niet van
een afstandje 'gedissocieerd' toe te kijken). Dat lost namelijk helemaal niets op. Ik noem dit
maar 'reincarnatietoerisme' - het geeft misschien wel enig inzicht, maar je blijft last ondervin-
den van het trauma. Plat gezegd moet je dus 'door de shit', onder GOEDE begeleiding. Ik heb
een groot aantal sessies meegemaakt als therapeut en client, en ik ben er meer dan 100%
van overtuigd dat het een effectieve vorm van therapie is. Het is alleen jammer dat er veel
ongediplomeerde 'therapeuten' zijn die (ongetwijfeld met de beste bedoelingen) sessies ver-
zorgen die inzicht nog oplossing voor de problemen verschaffen.

Ik ben in opleiding bij SRN (http://www.srn-opleiding.nl). Tijdens mijn opleiding wordt er heel veel aan-
dacht geschonken aan het zorgvuldig en volledig doorwerken van trauma's. Vraag eens na of
deze therapeut is aangesloten bij de beroepsvereniging NVRT - ik vermoed van niet namelijk.

Reincarnatietherapie is niet vaag, niet mysterieus, geen grijs gebied en er komen ook geen
paranormale vaardigheden bij kijken - als dit wél zo is, zit je vermoedelijk bij de verkeerde
therapeut. ;)

Groetjes,
Roy


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl