Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:42:18

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: gids leren kennen
BerichtGeplaatst: 02-06-2008, 16:55:39 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 30-05-2008, 10:01:53
Berichten: 173
hallo,

ik weet niet of dit de goede plek is . Maar ik wil graag weten hoe je in contact kan komen met je gids??

groeten


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gids leren kennen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 12:14:05 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 30-05-2008, 10:01:53
Berichten: 173
niemand?

groeten


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gids leren kennen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 12:39:47 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 02-03-2008, 17:39:02
Berichten: 117
Moeilijk, dit verschilt per denkbeeld ;)
Je echte gids zal zichzelf bekendmaken in een periode dat jij er klaar voor bent.
Hou er rekening mee dat deze niet per definitie een mens- of dierachtige vorm heeft.

_________________
Test Teach Transform


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gids leren kennen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 12:42:16 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Er zijn wat oefeningen voor. Via google kun je wel het een en ander vinden.

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gids leren kennen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 13:38:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
het is ook niet bepaald eenvoudig om je gids te leren kennen..
ik ben ook me hele leve al 'spiritueel (bewust ervan)' en ik heb me gids ook nog niet leren kennen, alleen ik weet wel dat "die" bij me is..
ik hoef "em' ook niet persee te leren kennen hoor, als ik er klaar voor ben komt "het" van zelf wel.
En ook kan die zich laten zien in dromen enz..

Ik denk dat "ze" zoiezo toch pas bij je komen als jij daar klaar voor ben..
en meestal vind je zulke antwoorden wel in jezelf.. dus vraag aan jezelf : Kan ik in concact met me gids? of praat regelmatig ertegen,, ik zelf krijg meestal wel bepaalde antwoorden in me hoofd.. of dat nou van me hogere zelf afkomt of van m'n gids, t maakt mij niet veel uit :P als het me maar helpt :)

Maarja, succes met zoeken en ontdekken!

Liefs,

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gids leren kennen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 14:18:29 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Mijn eigen ervaring zal ik overigens ook even vertellen. Anders komt het misschien wel heel kort door de bocht over ;)
3 jaar geleden was ik erg bezig met spirituele en paranormale dingen. Onder andere het willen zien van mijn gids. Aanwezigheid voelde ik wel en via iemand op dit forum had ik contact. Het was prachtig! Ik wilde alleen zelf contact. Ook heb ik in die tijd een gidstekening laten maken. Hij staat nog steeds in de woonkamer en is zo mooi. Hij straalt een bepaalde energie uit. Maar goed, het zelf contact krijgen is toen nooit gelukt. Waarschijnlijk omdat ik er niet aan toe was of omdat ik het te hard probeerde.
Op een gegeven moment heb ik een streep onder het paranormale gezet omdat ik te druk bezig was met mijn leven op de rails te krijgen. Een baan die niet lekker liep, enz. En daar kon ik het paranormale niet bij gebruiken.
Pas een paar weken terug ben ik er weer bewust mee bezig en wil ik het gaan ontwikkelen. Ik ben er nu gewoon meer aan toe dan 3 jaar terug.

Zo ook het contact hebben met mijn gids. Ik heb ‘m een aantal weken terug, op een slecht moment, voor het eerst echt gezien. Ik voelde veel angst en hij verscheen in mijn kamer. Hij ging op een stoel tegenover mijn bed zitten en waakte over me, zodat ik rustig kon gaan slapen. Een hele knappe en mooie man, die veel liefde en rust uitstraalde. Sindsdien voel ik hem regelmatig bij me. En behalve rust en liefde heeft hij ook veel humor.

Wat ik bedoel te zeggen: zoek het niet op, het komt als je er klaar voor bent. En dat is op een heel onverwacht moment ;)

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gids leren kennen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 18:33:28 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
IK heb er geen ervaring mee maar volgens mij kun je maar 2 dingen doen.

Vertrouwen hebben en niks forceren.

Als je er klaar voor bent zal je gids zich zelf tonen. Misschien heb je het wel helemaal niet nodig of heb je afgesproken dat je elkaar niet zult spreken (overdag/bewust) tijdens dit leven. Als je gids wel contact met je zoekt kan dat alleen maar als jij het niet forceert. Als je het te graag wilt ga je alles aanzien al een boodschap van je gids en dan is het niet zuiver meer. Daarom moet je vertrouwen hebben. HEt is wel belangrijk dat je jezelf afvraagt waarom je contact wil hebben met je gids. Ik heb het zelf ook een tijdje gewild. Toen was dat om bevestiging te krijgen van het bestaan van een gids. Dus puur uit onzekerheid. Gelukkig heeft mijn gids toen haar (zijn) mond gehouden. Alleen ontdekken van spiritualiteit is denk ik veel leerzamer. Op dat moment snapte ik er geen klap van en wilde dat mijn gids zich liet zien! Nu snap ik dat dat niet gebeurt is. Misschien bestaat het ook wel niet, maakt me ook al niet zoveel uit. Als een gids zich een paar jaar geleden had laten zien was ik nu niet zo zelfstandig gweest en had ik constant teruggegrepen naar de hulp van een gids. DUs: als het contact er niet is, is dat omdat het het beste voor je is, ook al snap je dat nu nog niet.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gids leren kennen
BerichtGeplaatst: 16-11-2008, 12:59:45 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-11-2008, 19:53:42
Berichten: 187
Locatie: Op de wereld lijkt me..
Al eens aan visualisatie gedacht? Bij mij heeft het geholpen..

_________________
Als je zegt dat je vliegt
Kom je dan ooit naar beneden?
Je ogen staan gericht
Naar de lucht die zo blauw is


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gids leren kennen
BerichtGeplaatst: 23-04-2009, 18:05:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-04-2009, 17:11:25
Berichten: 2
Een trance of een goede droom kan je helpen om je gids te ontmoeten, zelf heb ik mijn gids nog niet ontmoet, Als je in trance raakt, kunt een entiteit je lichaam voor een tijdje overnemen om via jouw lichaam te communiceren met de 'aarde'. Dit heeft alleen wel nadelen. Je treed dan zelf uit, maar merkt niet wat er gezegt word. Er moet dus altijd iemand bij zijn die een gesprek voert met de entiteit in jouw lichaam. Let op, want het is wel heel gevaarlijk. Doe dit niet zonder een medium of een begeleider er bij die weet wat hij doet! Als je uitgetreden bent kan je lichaam namelijk ook overgenomen worden door een slechte entiteit! En die wil je lichaam mischien wel helemaal niet meer verlaten... het is dus heeeel gevaarlijk. Dit heeft echter niet veel met je gidsen te maken. Als je uittreed in je slaap. Dit is echter minder gevaarlijk, omdat als je uittreed in je slaap je beschermengel altijd bij je lichaam blijft. De kans is dus kleiner dat je word overgenomen door een slechte entiteit. Als je uittreed blijf je via het zilveren koord toch nog met je lichaam verbonden. Veel menen zullen het niet geloven, maar je treed elke keer in je slaap uit. Je hangt dan ongeveer 30 cm boven je lichaam. Om even op het standpunt van je gids ontmoeten terug te komen, kun je als je uitgetreden bent in je slaap (dit gaat onbewust, en kun je je dus niet op trainen, het overkomt je of overkomt je niet) een astrale reis maken. Hiervan heb ik ook vaak verhalen gelezen dat mensen daar hun gidsen ontmoette.

Ik heb dit verhaal echter uit een boek. En weet niet wat er precies waar van is. Er bestaan zoveel verschillende verhalen over, dat het moeilijk is te achterhalen wat nou wel of niet waar is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gids leren kennen
BerichtGeplaatst: 01-05-2009, 20:38:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-04-2009, 21:04:01
Berichten: 9
Locatie: Deventer
Dit is echt een ontzettend interessant onderwerp, ik ben zelf het meest geboeid door de totemdieren van de inuit en de noord-amerikaanse indianen. Ik ben nu zelf bezig met het uitdenken van een methode, ben al een aardig eind.

_________________
Then the Seated Woman with a Parasol,
May be the only one you can't betray.
If I'm the Seated Woman with a Parasol,
I will be safe in my frame


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gids leren kennen
BerichtGeplaatst: 01-05-2009, 23:11:25 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Wat is de definitie van leren kennen. Je kent je gids al zolang als je leeft. Elke dag hebben je meerdere malen contact. Wanneer je ligt te slapen wordt je vaak meegenomen door je gids of wordt je dag geevalueerd. (soms krijg je een zwaar onderwerp te verduren en sta je chagarijnig of verdriet op, soms maak je mooie dingen mee en zie je het helemaal zitten 's ochtends.

Ik heb zelf contact met mijn gids via telepathie, maar ook nog niet bewust gezien. Ook ik heb regelmatig gevraagd of mijn gids zou willen verschijnen, puur uit nieuwschierigheid. Iedere keer krijg ik geen antwoord of wordt er gereageerd in de trend van.. Probeer me eerst maar eens te voelen of Wat is het verschil? Als ik voor jou zou moeten verschijnen kost dat heel veel energie.

Veel mensen en ik ook zouden kunnen schrikken als een gids verschijnt. Dat is ook een van de belangrijkste redenen van hun om het niet te doen. Ze willen dat je er klaar voor bent en dat het je geen schade berokkend. Op het moment dat je, je bewust bent van je gids ben je eigenlijk een relatie aan het opbouwen. Je kunt het vergelijken met een vriendschap. In het begin ben je afwachtend, maar langzamerhand ontstaat er een vertrouwensband. Weer later durf je, je diepste geheimen te vertellen en als je, je helemaal vertrouwd voelt dan huil je op je beste vriend zijn schouders uit. Dit gaat niet van 1 dag op morgen dit kost veel tijd. Zo gaat het ook met je gids.. Vertrouwen opbouwen, liefde voelen, weten dat het goed zit.

grts
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gids leren kennen
BerichtGeplaatst: 21-08-2011, 13:26:34 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-08-2011, 20:46:22
Berichten: 5
hier is een site, daar moet je eens op kijken, heel handig ik weet nu wie mijn gids is en probeer contact te maken met gidsschrijven, alleen het lukt niet echt :S



http://home.orange.nl/henkhemelrijk/gidsen/home.htm


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gids leren kennen
BerichtGeplaatst: 28-09-2011, 15:31:28 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-09-2011, 15:55:33
Berichten: 29
Ik snap dat je gids pas verschijnt als je er klaar voor bent,
maar kan je wel al achter de naam en het geslacht komen?

Groetjes

_________________
Rust zacht

Opa - 31-06-2011
Oma - 10-10-2011


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gids leren kennen
BerichtGeplaatst: 28-09-2011, 18:46:38 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Ook als je dat niet precies weet kun je met je gids communiceren hoor.
Heb alleen een klein beetje geduld...je ziet hem of haar..of merkt dat hij of zij er is als zij vinden dat je er klaar voor bent.
Als je gaat pushen is het niet goed...voor alles is een plaats en tijd.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gids leren kennen
BerichtGeplaatst: 29-09-2011, 02:44:30 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Praten met een psychotherapeut wil ook wel eens helpen : )

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl