Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:05:44

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13-07-2008, 13:40:37 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
na jaren weg te zijn geweest van de tarot heb ik, naar aanleiding van deze site, de draad weer opgepakt en het stof van mijn kaarten geblazen. ik was ooit in bezit van twee decks: cat-poeple en de thoth tarot. ik legde het liefst met de cat-people maar die is jammergenoeg verloren gegaan door het vele rondzeulen met deze kaarten. (ik hoop dat zij een andere eigenaar hebben gevonden)

nu legde ik vandaag twee patronen, een om de problemen rond mijn opleiding tot kunstzinnig therapeut te duiden (keltisch kruis), een om advies te krijgen over de gevolgen van blijven of vertrekken (het beslissingsspel).

in beide de leggingen kwam mijn groeikaart voor (namelijk XX de Aeon)
bij de beslissing kwam hij voor in kaart zeven; achtergrond v/d vraag hoe ik tegen de vraag sta (leesplaats 1). en bij het keltisch kruis op leesplaats 8 plaats van de gebeurtenis of invloed van anderen...

nu vind ik de Aeon (ondanks mijn uitgebreide boek) erg moeilijk te duiden maar blijkbaar is hij (iniedergeval dit jaar) erg belangrijk voor mij... wie kan mij meer duidelijkheid geven over de Aeon?

btw... ik heb met gesloten ogen en linkerhand op mijn gevoel getrokken... de kans dat ik de kaart trok omdat hij op dezelfde plaats lag is dus miniem.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-07-2008, 19:19:46 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Als je deze kaart in verband trekt van een grotere legging, dan moet je de kaart niet van alle andere kaarten isoleren. Het heeft dus weinig zin om deze kaart enkel te duiden qua positie; voor een overkoepelende betekenis zul je toch de gehele legging moeten uitschrijven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-07-2008, 22:29:46 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
dat begrijp ik sado, ik heb lange tijd gelegd en geinterpreteerd... maar de veelvuldige (her)intreding van de Aeon is nieuw voor mij... hij scheint ook nouwelijks bij de rest van de kaarten te horen... als je er serieus over wilt nadenken kan ik de volledige legging posten plus de vraag zodat je met me mee kunt denken...

mits je hier natuurlijk tijd en zin in hebt

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-07-2008, 23:37:26 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
hier zijn de legingen:

keltisch kruis:
1: I de magiër
2: schijven 10
3: II hoge priesteres
4: XII de gehangene
5: bekers 7
6: bekers 2
7: schijven 9
8: XX de aeon
9: bekers prins
10: zwaarden

beslissing:
1e leeskaart: XX de Aeon
2e leeskaart: bovenste rij (het blijven bij de studie): staven 8
3e leeskaart: V hoge priester
4e leeskaartL schijven prins
5e leeskaart: onderste rij (het verlaten van de studie): bekers prins
6e leeskaart: XII de gehangene
7e leeskaart: zwaarden 3

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-07-2008, 23:43:51 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
het spijt mij als drie berichten van de zelfde persoon als spam word gezien maar mij val net nop dat ook de gehangene twee keer voorkomt op belangrijke plaatsen.... hmz....
wellicht een teken? jeetje ik ben echt een lange tijd uit de roulering geweest

ik zie zowieso veel grote arcana kaarten... belangrijke levenskaarten... de kaarten die tendensen aangeven...

hmz.... ik laat het nu aan de kenners van dit forum over..

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-07-2008, 14:42:48 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Kun je naast de nummers van de posities ook de betekenissen van de posities geven en eventueel kort omschrijven wat je eigen interpretatie van het gelegde is?
Wat was je startvraag?
Waarom heb je twee patronen gelegd, en niet één?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-07-2008, 14:58:41 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
ik had begrepen dat ook jij met de thoth werkt... ik heb de normale betekenissen gebruikt maar ik schrijf ze wel even op...
ik heb twee spellen gelegd omdat zij in aard van elkaar verschillen. het kruis voor de algemene situatie oorzaken en gevolgen, de beslissing voor... ja nouja... voor de beslissing die ik erbij beschreef.

de interpretatie van het kruis komt er op neer dat ik gedwongen stilsta en dat dit bevorderend werkt op mijn overzicht van de studie. de twee voorspellende kaarten zijn echter ietwat onheilspellend. het komt erop neer dat na de afwikkeling van dit probleem een niewe tweestijd op zal komen. de oorzaak van mijn probleem ligt in mijn verkeerde verwachtingspatronen.

de beslissing laat twee wegen zien die ik overweeg. blijven of vertrekken. bovenste weg is blijven, onderste is vertrekken. het blijven zal inzicht, helder denken, wetenschappelijke voldoening/verdieping brengen. vertrekken laat een pad zien van onduidelijkheid, nieuwe ontdekkingen, persoonlijke inzichten, en strijd zien.

de 'betekenissen' van het kruis per plaats:
1: dit is het
2: dit kruist het
3: dit wordt ingezien
4: dit wordt vermoed
5: dit kwam er voor
6: zo gaat het verder
7: zo ziet de vraagsteller het\
8: zo zien anderen het
9: dit wordt gevreesd/verwacht
10: lange termijn.

van de beslissing:

1e LK: de significator
bovenste rij: wat gebeurt er als ik x doe.. in volgorde
onderste rij: wat gebeurt er als ik y doe... in volgorde

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-07-2008, 16:29:28 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
ik had begrepen dat ook jij met de thoth werkt... ik heb de normale betekenissen gebruikt maar ik schrijf ze wel even op...


Er zijn nooit echt 'normale' betekenissen. Mijn Keltisch Kruis heeft weer andere betekenaars dan de jouwe. Daarom is het altijd handig om er bij elkaar naar te informeren.

Citeer:
ik heb twee spellen gelegd omdat zij in aard van elkaar verschillen. het kruis voor de algemene situatie oorzaken en gevolgen, de beslissing voor... ja nouja... voor de beslissing die ik erbij beschreef.


Wel grote leggingen. Gaat veel tijd in zitten!

Citeer:
1: dit is het

De Magiër op deze positie toont dat je over een enorme voorraad potentiële slimheid beschikt. Je kunt op een heleboel verschillende niveaus verschillende dingen verzetten. De Magiër speelt met alle werktuigen; de kelken, de zwaarden, de staven en de schijven. Alhoewel het net lijkt alsof hij over een dieper reservoir van kennis beschikt, is dit in feite niets meer dan bedrog: eigenlijk is hij heel ondiep, en simpelweg bedreven in het nabootsen van dingen. Voor de buitenstaander is de Magiër een figuur met ongelofelijke capaciteiten, maar de Magiër zelf en andere Magiërs die hem doorzien weten wel beter. In relatie tot een studie zou deze kaart kunnen duiden dat je je eigen capaciteiten overschat en misschien iets meer gedreven moet worden in de keuze wat je wilt, en welk werktuig je uiteindelijk wilt bereiken dit te bereiken, want er staat van alles tot je beschikking, alleen nuttig je het allicht niet genoeg!

Citeer:
2: dit kruist het

Schijven tien duidt op een stagnatie op het materiële vlak. In relatie tot je studie en tot de Magiër, kan deze kaart duiden dat je louter met de studie bezig bent om er uiteindelijk geld mee te vergaren. Dat je potentie dan doodloopt, is vrij natuurlijk, want een mens kan niet gemotiveerd blijven onder dwang van enkel externe factoren.

Citeer:
3: dit wordt ingezien

De Hoge Priesteres op deze positie laat zien dat je huidige situatie je tot diepere spirituele inzichten brengt. Alhoewel slechts het tipje van de sluier zal worden opgelicht, zul je toch aangezet worden om voorbij het strikt wereldlijke te kijken. Het feit dat de Hoge Priesteres altijd bedekt is en zich waant onder invloed van de maan laat zien dat de waarheid troebel is en momenteel alleen kan worden benadert aan de hand van voorbeelden of keiharde ervaring - directe formulatie van deze blijft uit.

Citeer:
4: dit wordt vermoed

De gehangene hier is vrij ambigu, en kan verschillende dingen betekenen. Allereerst kan het zijn dat je vermoedt dat er een grote ommekeer aan zit te komen, en je weet stiekem dat deze vrijwel onvermijdelijk is. Anderszijds kan het zijn dat je jezelf teveel opoffert ten wille van je omgeving en de andere mensen die zich daar in bevinden. De gehangene is gedwongen slachtoffer te zijn van zijn eigen passiviteit, tot hij de noodzakelijk inzichten ontwikkelt om verder te kunnen.

Citeer:
5: dit kwam er voor

Kelken 7 toont Venus in Schorpioen. Dit is een uiterst gevaarlijke combinatie: de vrouwelijke valsheid gecombineerd met de hardnekkigheid van de schorpioen zorgen voor een situatie waarin je niet altijd even netjes te werk bent gegaan. Deze kaart toont emotionele blokkades die verankert zitten in je algehele zijn.

Citeer:
6: zo gaat het verder

Kelken 2 toont Venus in Kreeft. De kaart draait om de liefde, en haar astrologische attributen maken dit ook zeer duidelijk. Kreeften staan bekend om hun loyaliteit en hun betrouwbaarheid; dit gecombineerd met de emotionele krachten van Venus zorgt deze kaart voor een goede basis voor gezonde relaties. Probeer energie te putten uit de mensen om je heen die om jou geven, want dit zal een manier zijn om verder komen, ook qua inzichten.

Citeer:
7: zo ziet de vraagsteller het\

Schijven 9 toont Venus (voor de verandering) in Maagd. Deze kaart draait om de verleider: Maagden zijn buitengewoon goede handelaars, en in combinatie met Venus ontstaat er een onweerstaanbare persoonlijkheid. Je weet dat je verleidelijk bent en dat hier een bepaalde kracht in schuilt. Het lot lacht je ten alle tijden toe, maar je moet ook maar net gebruik kunnen maken van de dingen die deze je aanbiedt. Als je goed je oren spits en uit je ogen kijkt, zul je de tientallen tekens misschien wel herkennen. De Gehangene laat hier overigens zien dat jij moet proberen de wereld ondersteboven te zien: ga dus eens van het tegenovergestelde uit van wat je normaal zou doen, en ontdek wat je zien moet.

Citeer:
8: zo zien anderen het

De Aeon vult hier de Gehangene aan, in dat ze aangeeft, dat anderen de transformatie al aan zien komen. De Aeon draait om niets meer en niets minder dan complete fundamentele transformatie, maar deze transformatie is van dergelijk niveau dat je niet voor kunt stellen wat voor effect ze teweeg zal brengen. De transformatie kan dan ook heel moeilijk te herkennen zijn, omdat je er zelf zo erg met je neus op zit dat je niet ziet dat je manier van zijn wijzigt. Misschien vinden anderen het wel helemaal niet leuk dat jij transformeert, en proberen ze je tegen te houden. De kunst is, volgens Kelken 2, om te kijken welke mensen je liefde bieden, en welke niet. De weg vooruit is immers die van de Kelken 2, dus let goed op welke mensen je energie stelen en welke mensen het je juist aanbieden.

Citeer:
9: dit wordt gevreesd/verwacht

Bekers Prins duidt op een romanticus in je leven, of misschien ben je zelf wel zo'n typische dagdromer. Bekers Prins is een puur emotioneel wezen en zit opgesloten in zijn eigen fantasie. Hij zweeft voornamelijk veel. Misschien ben je bang dat jij niet buiten jezelf kunt treden op de manier die je wilt (dat je dus niet in staat bent je ideale ego te realiseren, iets wat de obsessie vormt van de Bekers Prins), anderzijds kan het zijn dat je iemand tegen zult komen die een typische prins op het witte paard is. In relatie tot je studie kan dit betekenen dat je met je hoofd misschien bij iets heel anders zit, en niet bij je studie. Je verkiest dus eigenlijk plezier over realiteit.

Citeer:
10: lange termijn.

Zwaarden wat? Staat er niet bij.

Vogel dit eerst maar uit, dan kan ik altijd nog dieper ingaan eventueel op die tweede legging.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-07-2008, 17:53:47 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
zwaarden 2

dank je voor je uitgebreide antwoord sado :) ... ik moet er nog even over denken

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl