Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:17:43

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: edelstenen reinigen en opladen
BerichtGeplaatst: 23-10-2004, 20:07:14 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Stenen moeten regelmatig gereinigd worden ook al gebruikt u ze niet voor meditatie of healing werk, al was het maar omdat ze stoffig worden. In het laatste geval betreft het natuurlijk het fysiek poetsen van stenen wat echter zeker belangrijk is omdat het een moment van contact met, en aandacht voor uw steen is waardoor de binding met uw stenen versterkt wordt.

Er worden veel methodes in de literatuur beschreven waarmee stenen gereinigd kunnen worden. Wij vinden hiervan de onderstaande effectief en waardevol:

Gebruik de elementen:
Water: heeft het vermogen de energieën van de zaken waarmee het in contact komt op te nemen en vast te houden. Hiervan wordt gebruik gemaakt in de homeopathie, de Bach bloesen therapie, de Edelsteen elixers en andere toepassingen. Een steen plaatsen in stromend helder water is derhalve de beste methode van reiniging. Indien u een vijver heeft met een waterval hebt u een aangewezen plek voor reiniging van uw stenen. Mits de vijver biologisch in evenwicht is en u niet middels chemische toevoegingen algen bestrijdt etc. zal de opgenomen "vervuiling" van de stenen in het systeem van de vijver weer snel via de aarde afgevoerd worden. Veel mensen realiseren zich niet dat ze deze mooie reinigingsmogelijkheid onder handbereik hebben.
Snelle reiniging (regelmatig doen): De steen een aantal minuten onder stromend water houden (2 - 3 minuten wekelijks is voldoende). Doe de steen in een bakje en laat de kraan er in een dun straaltje in lopen.
Een steen (veel toegepast bij hangers) na het kopen eerst 24 uur in een bakje met koud, helder water leggen. Dit water vervolgens dus niet gebruiken maar weggooien.
Sommige stenen smelten in het water, zoals zoutsteen. Let hier dus even goed op

Vuur: Reinigen kan door de steen door een vlam van een kaars of theelicht te halen maar ook door de steen in de rook van zuiverende wierrook of salie te plaatsen. Sommige wieroken zullen een aanslag op de steen of het kristal veroorzaken die echter makkelijk met schoon water verwijderd kan worden. Gebruik dan geen reinigingsmiddelen!
Sommige stenen kunnen niet tegen vuur!!!! En zullen smelten en of ontploffen door chemische reacties

Aarde: Reinigen kan door de steen te begraven in aarde. Dit is een zeer diepe en vitaliserende reiniging doorad de steen in het element geplaatst wordt waar hij ontstaan is. Middels deze reiniging kan een eenmaal gedragen gezondheidssteen gereed gemaakt worden voor een nieuwe drager. Plaats de steen in een houder en begraaf hem. Onthou wel war je dat doet want zo zijn veel stenen "verdwenen".

Lucht: Plaats een volgens voorgaande methodes gereinigde steen in de open lucht zodat de wind erlangs kan spelen.

Zout heeft een brede reinigende werking. Plaats de steen op een laag zout, bij voorkeur zeezout. Overtuig je er wel van dat de steen niet aangetast wordt door het zout. Dit zou kunnen gebeuren bij bv. de woestijnrooos.


Opladen van uw stenen:

Opladen van stenen is in zekere zin het tegenovergestelde van het reinigen van stenen. Bij het reinigen van stenen zorgt u dat ongewenste vibraties uit de steen gehaald worden. Zo zult u, na het kopen van een steen willen zorgen dat alle ongewenste vibraties die de steen in contact met andere mensen heeft opgedaan kwijtraakt. Als u emotionele healing en losmaken van emoties ondersteund door uw stenen heeft uitgevoerd wil u ook de door de steen opgenomen emotionele energie afvoeren.

Als u stenen gaat opladen geeft u de stenen in wezen de kans hun mogelijkheden energie te richten en over te brengen. Dit kan gebeuren vanuit diverse doelstellingen:

Soms kan de energie van een steen na het reinigen een beetje dof of mat overkomen.
Ook stenen waar geruime tijd niet mee gewerkt is kunnen ook zo over komen.
Als een kristal of steen zijn helderheid verliest zult u de steen zowel moeten reinigen als opnieuw moeten opladen.

Methodes voor het opladen

Kristallen en stenen kunnen ook met geluid geactiveerd worden. Plaats de steen of het kristal naast een stemvork en sla deze enige malen aan. Dit heeft een harmoniserende werking op het kristal of de steen. Als u mantra's zingt, wen u dan aan dit te doen in de nabijheid van uw stenen en kristallen. Doe dit zeker als u uw stenen of kristallen wil gebruiken als onderdeel van uw meditatie routine.

Uw gedachten hebben een activerend of de-activerend effect op uw stenen! Stenen absorberen altijd uw energie of die nu positief of negatief is. Dat is heel belangrijk om te weten. Heeft u dus een periode waarin u niet lekker in uw vel zit of zelfs depressief bent zal dit effect hebben op uw stenen en kristallen. Zorg er dan juist voor dat u zeer regelmatig uw stenen en kristallen reinigt.

De andere kant van de medaille is dat u positieve en opbouwende gedachten kunt inzetten voor het opladen en uiteindelijk programmeren van uw stenen. Om stenen met uw gedachten te activeren hou ze in uw handen en visualiseer ze badend in licht en liefde. U kunt ze ook (in gedachten of hard op) hoeveel u ze waardeert. Stenen "verstaan" natuurlijk niet de woorden maar op deze wijze wordt de intentie en de energie van de woorden op de steen overgebracht en dat is wat u wil bereiken.

Een bekende en zeer krachtige manier om stenen en kristallen op te laden is het plaatsen van de stenen in zonlicht. Dit is een van de meest krachtige manieren om uw stenen op te laden met actieve energie, d.w.z. energie die u helpt te manifesteren wat u wilt bereiken. Dit kunt u toepassen indien u een bepaald gebied in uw leven extra energie wil geven zoals vitaliteit, liefde, gezondheid, inkomen etc. Leg de steen buiten in de zon en programmeer het vervolgens conform de intenties die u wil versterken. Er zin speciale periodes in de zonnecyclus die speciale energieën bevat. De herfst zonnewende wordt geassocieerd met oogsten, een kristal in deze periode opladen maakt het zeer geschikt om u te helpen uw dromen waar te maken. De lente zonnewende wordt geassocieerd met groei.

De maan kent 2 cycli, wassende en afnemende maan, en 2 belangrijke verschijningsvormen, de volle maan en de nieuwe maan. De energie van de wassende maan is verbonden met nieuwe start. De volle maan met overvloed in alle aspecten van het leven. De afnemende maan is verbonden met vermindering (genezing van ziekte, voldoen van schulden of afname van negativiteit). Een steen opgeladen bij nieuwe maan kan ondersteuning geven bij meditatie of alle vormen van innerlijk werk.

Piramides genereren negatieve ionen. Bovendien hebben ze een algemeen balancerend effect op het elektromagnetisch veld van het menselijk lichaam. Dit effect wordt versterkt door de piramide te maken van specifieke materialen zoals koper of 24 karaats goud, maar ook stenen en kristallen. Piramides worden ook veel gebruikt om kristallen op te laden. Bergkristal piramides zijn hiervoor het meest geschikt gezien de eigenschap van bergkristal de reeds aanwezige specifieke werking van stenen waar het bij geplaatst wordt te versterken. Amethyst piramides daarentegen zijn effectiever om negativiteit die kristallen hebben opgelopen te verwijderen.

Van: http://www.crystalquest.nl/pagina's/reingen-laden.html

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 02:58:06 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-10-2004, 11:03:01
Berichten: 165
Locatie: Zwolle
Oew..
Heel erg handig!!
Ik heb net een nieuwe steen..
en ik begon het me al af te vragen hoe en wat..=)
Dankje meid..
:hart:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 10:37:17 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Idd. zoals dragonic zei.
Heb zelf ook een nieuwe steen in water gereinigd, werkt heel goed.
Dankje:)


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 13:28:14 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 16:36:19
Berichten: 392
Locatie: lelystad
thanx, daar kan ik wat mee.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 13:44:37 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
ja er waren zoveel vragen erover in het ander topic, vandaar ;)


Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-10-2004, 13:59:15 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 20:33:27
Berichten: 113
Locatie: Scherpenzeel
Nog een manier om stenen op te laden, leg de op te laden edelsteen in een bakje met hematiet, die zilverachtige steenjtes. groetjes

_________________
a new beginning always starts with the end


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-10-2004, 14:49:12 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
En hoe laad je hematiet op dan ;)

Just kidding, we onthouden het, bedankt! :lol:


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-11-2004, 20:27:09 
waar kan je stenen vinden


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-11-2004, 22:02:21 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
In de winkels kun je ze kopen, of op internet, op verschillende beurzen zijn ze ook te koop.

Verder zijn de vindplaatsen (waar ze echt gedolven worden in mijnen) op de wereld per steen verschillend

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-05-2005, 14:32:54 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
helder water........is een bakje met kraanwater voor die 24 uur ook goed? en moet het nog donker staan? of maakt dat niet uit:)

groetjes Indira

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-05-2005, 15:30:38 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
kraanwater is prima, licht of donker maakt niet uit ;)

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-05-2005, 11:38:48 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
hyeyhey, kunnen jullie me helpen?

nou ik heb me steen ( bergkristal) dus ongeveer 3 a 4 daagjes om..maar vind m eigenlijk al best dof.....kan dat? net alsof ie beslagen is ... :? en moet ik m dan nu al weer reinigen of opladen?


groetjes Indira

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-05-2005, 11:55:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Dat zou inderdaad kunnen ja, dan is deze steen erg nodig voor je geweest :)

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-05-2005, 11:57:12 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
wel raar dat een steen dof kan worden....t is echt net alsof er een waas op licht...maar t kunnen onmogelijk body lotion of vinger vlekken zijn ofzo....maybe bewijst dit dat stenen echt een kracht hebben?

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl