Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:21:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: I Tjing
BerichtGeplaatst: 03-11-2011, 06:24:32 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Verhip, geen topic over de I Tjing? :P

De I Tjing is het Boek der Veranderingen uit het oude China. Het is een boekorakel wat je raadpleegt door middel van het gooien van muntjes. De muntjes worden geinterpreteerd volgens een bepaald systeem waarbij de uitkomsten verwijzen naar hoofdstukken uit het boek, of lijnen in die hoofdstukken.

De I Tjing werkt feilloos, komt altijd met een zinnig antwoord (als je het kunt begrijpen), is vrij snel in het gebruik, is soms zeer duidelijk (en soms ook niet), en is vooral geschikt voor het duiden van situaties en het duiden van keuzes.

Ik gebruik het dagelijks en heb er zeer veel aan, vooral omdat mijn leven soms nogal moeilijk is ;-). Het voorkomt dat ik dwaze dingen doe, af en toe... maar je leert er ook veel van omdat je situaties leert begrijpen. Het geeft je inzicht in de situatie, eerder dan dat het je gewoon vertelt wat je wel of niet moet doen. Desondanks kun je het uitstekend gebruiken voor adviezen rond keuzes.

Als iemand vragen heeft, er iets over wil weten, of het zelf wil leren gebruiken, dan kun je bij mij terecht. Ik wilde ooit een tutorial schrijven maar die is niet afgekomen. Echter in dit topic kan ik wel antwoorden geven en uitleggen.

Er zijn ook orakels op internet die werken ook goed maar eigenlijk werkt het boek veel beter. Om het dus als boek te gebruiken moet je wel het boek kopen (de grote of een van de kleine) maar je hebt verder geen speciale muntjes nodig.

Het duurt een hele tijd voordat je begrijpt wat de verschillende antwoorden kunnen betekenen maar daar kan ik je ook bij helpen.

Het is nog best wel een ingewikkeld systeem maar als je het eenmaal doorhebt is het reuze simpel. Je zult versteld staan van de wijsheid die er in het boek staat.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: I Tjing
BerichtGeplaatst: 19-01-2012, 21:52:58 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-03-2011, 15:56:15
Berichten: 18
Ben je echt de eerste die er over schrijft?
Heb ook zo'n boek en het werkt idd heel fijn:)
Gebruik het niet dagelijks, maar geeft wanneer het nodig is wel hele goede inzichten.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: I Tjing
BerichtGeplaatst: 08-02-2012, 12:18:20 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Geen idee of ik de eerste ben, ben niet echt actief op dit forum. Viel een beetje tegen hoeveel respons er kwam in de topics waar ik schreef.

Soms kan de I Tjing je echt op een vreemd spoor leiden! Maar dan zit er wat meer achter.

Heb nog steeds moeite om sommige antwoorden te interpreteren. Maar dat komt vaak doordat ik ongeduldig ben en het antwoord niet wíl zien, omdat het me niet goed uitkomt ;-).


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: I Tjing
BerichtGeplaatst: 08-02-2012, 18:37:49 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
I Ching is cool!
Heb me er niet echt in kunnen verdiepen aangezien ik koos voor Tarot.
In feite hetzelfde, als ik mag generaliseren.

Beiden geven je de mogelijkheid om aan de andere kant van je eigen zaken te kijken.

Leuk om hier een topic over te zien :)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: I Tjing
BerichtGeplaatst: 09-02-2012, 00:32:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-03-2011, 15:56:15
Berichten: 18
Anders moet je een keertje een antwoord hier plaatsen, kunnen we misschien helpen;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: I Tjing
BerichtGeplaatst: 09-02-2012, 04:21:22 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik zou zeggen dat Tarot en I Ching beide met toeval werken... mensen denken soms dat je je moet concentreren op de vraag om een goed antwoord te krijgen, maar dat is niet zo. Het contract werkt altijd, wat je ook met je bewuste geest doet - zolang je maar duidelijk bent over het onderwerp.

Het is niet je bewuste geest die het antwoord uitzoekt, en dat zou ook niet kunnen, want als je bewuste geest invloed had, dan zou het niet werken.

Ik heb op het moment geen antwoorden die ik niet kan duiden, Koekske, maar bedankt voor je aanbod, ik zal er zeker gebruik van maken ;-).

Ik heb altijd veel moeite om bijv. de tijdsaanduidingen correct te interpreteren. De I Tjing kent maar twee tijdsaanduidingen plus een aantal tekens die een beweging over de tijd vertegenwoordigen. De tijdsaanduidingen zijn "Voor de Voleinding" en "Na de Voleinding". Voleinding betekent voltooiing - dat een ontwikkeling het laatste stadium succesvol bereikt. Je kunt ze vaak lezen als "er voor" en "er na". Als je een vraag stelt en je krijgt "Na de Voleinding" dan kan het betekenen dat je moet wachten tot de ontwikkeling voltooid is. Volgt het op iets anders, dan betekent het juist dat de keuze die je overweegt, de voleinding zal bewerkstelligen. "De Strijd leidt tot Na de Voleinding" kan betekenen dat de strijd ten einde komt, of dat de strijd een goed resultaat oplevert.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl