Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:48:40

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Mijn carriere
BerichtGeplaatst: 28-08-2013, 17:50:53 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik legde vandaag een tarot-kruis van 5 kaarten met de Rider-waite tarot. Het onderwerp was mijn afkeer van de informatica toen ik rond de 22 was.

Tot die tijd was ik een hobbyprogrammeur, ik heb van mijn 11e tot mijn 22e ongeveer geprogrammeerd als hobby. Daarmee bedoel ik computerprogramma's schrijven. Ik studeerde informatica.

Tot mijn 19e zag ik mijn toekomst in de informatica. Ik wilde dolgraag programmeur worden en zijn. Maar rond die leeftijd kwam ik in aanraking met spirituele boeken en toen stierf als het ware mijn passie voor het programmeren. Ik besefte namelijk dat ik iets zinnigs wilde doen in de wereld en in het leven en ik zag niet meer hoe ik dat met het programmeren van computerprogramma's kon bewerkstelligen. Ik kreeg meer interesse in spiritualiteit, esoterie, psychologie en filosofie. Ik kreeg ook last van RSI in mijn armen. Toen heb ik mijn carriere als het ware omgegooid maar zonder echt een doel te hebben: ik ging eerst een jaar Japans studeren en toen een jaar Psychologie/Filosofie. Toen werd ik ziek (psychotisch).

Sindsdien, tien jaar later, ben ik nog maar weinig opgeschoten. Werken met computers is iets waar ik gewoon keigoed in ben, het gaat me makkelijk af, ik krijg er energie van. Maar ik doe er niks meer mee. Ik programmeer niet meer, ik hobby nauwelijks nog. Het interesseert me zo weinig en mijn hoofd kan het ook niet goed aan.

Ik legde dus een kruis. De eerste kaart betreft het thema:

Afbeelding

Deze kaart betreft een figuur gekleed in het zwart die rouwt om het verleden. Hij kijkt naar de drie omgevallen kelken. Hij ziet niet dat er achter hem nog twee kelken rechtop staan. Deze kaart geeft aan dat het verdriet verwerkt moet worden en dan dat er een 180 graden ommedraai gemaakt moet worden. Hij moet naar de toekomst gaan kijken, naar wat hij nog wel heeft.

De tweede kaart betreft het innerlijk, of dat waar je je niet bewust van bent:

Afbeelding

Deze kaart betreft een oude man die naar een familietafereel kijkt. Het thema van de kaart is thuiskomen: het besef dat je nergens heen moet, niets hoeft te worden.

De derde kaart betreft het uiterlijk, of dat waar je weet van hebt:

Afbeelding

De uitleg van deze kaart was een man die naar een gouden zee kijkt, waar hij is aangekomen. Hij kijkt naar de toekomst en staat op het punt iets nieuws te beginnen. Hij is vol mogelijkheden en heeft het verleden achter zich gelaten.

De vierde kaart betreft dat wat nodig is voor de oplossing:

Afbeelding

De uitleg van deze kaart was: de voltooiing van iets, het voltooien van bewustzijnsgroei: de kunstenaar heeft zijn werk verkocht, de boer heeft zijn gewas geoogst. Er is een bepaald punt bereikt.

De vijfde kaart betreft de oplossing: het inzicht.

Afbeelding

Deze kaart toont een vrouw in een wit gewaad die speels speelt met een leeuw. Ik werd emotioneel toen ik de uitleg van deze kaart las. De uitleg van deze kaart was: contact maken met je lichaam, goed voor je lichaam zorgen, de kracht ervaren die vanuit je lichaam komt. Je kan ook zeggen: kom in je kracht te staan.

Zoals ik deze kaarten lees, moet er een bewustzijnsgroei voltooid worden. Die gaat gepaard met het ontstaan van nieuwe mogelijkheden - maar welke dat zijn, weet ik niet. Ik besef me dat ik de afgelopen tien jaar geprobeerd heb iets anders te worden, en ik ben nu thuis aan het komen. Te beseffen dat ik okee ben zoals ik ben. Ik heb geen idee wat er moet gebeuren, of waar ik heen moet of kan. Mijn oom zegt: ga iets doen met computers, maar ik heb dat de afgelopen tien jaar juist vermeden, ik had daar geen zin in, ik vond het veel leuker om te koken of te vormgeven, in plaats van netwerkbeheer te doen.

Wie kan iets meer maken van deze kaarten?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn carriere
BerichtGeplaatst: 29-08-2013, 11:18:33 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Zelf heb ik een paar keer een tarot leggingen gedaan samen met mijn moeder.

Ik kom eigenlijk alleen maar vertellen dat aan de hand van wat wij al met elkaar hadden besproken dat jij waarschijnlijk zelf het beste weet wat deze legging betekent.
Er zijn al wat puntjes met elkaar te verbinden en volgens mij zie je ze zelf ook. :)
Het is hoe dan ook geen toeval wat jij hier hebt gelegd.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl