Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:13:37

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: encaustic art cards
BerichtGeplaatst: 12-05-2005, 14:04:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Altijd leuk, online kaartjes trekken. En verdomd, de kaart die ik hier net trok is wel heel gepast op het moment!

Verborgen talent

Je houdt er van om het leven een beetje te spelen; je bent je carrière eigenlijk misgelopen. Waarom heb je je beroep er niet van gemaakt? Er is echt een talent verloren gegaan. Met veel gemak kruip je in de huid van een ander. Dat is vaak heel erg leuk of gezellig voor je omgeving en soms ook voor jezelf, maar het lijkt ook op vluchtgedrag om niet te veel in de moeilijke stukken terecht te komen. Met gemak laat je je zien zoals de ander je eigenlijk graag ziet, dat doe je vooral in het gezelschap van een sterk dominerend iemand, maar later besef je dat het voor jou niet echt goed was.

Je kunt ook heel vrolijk overkomen terwijl je van binnen heel verdrietig bent om iets, maar daar de ander niet mee wilt lastig vallen; dus hou je het maar binnen en speel je weer de clown. Toch gaat het je steeds minder goed af, omdat naarmate je ouder wordt die rol niet meer bij je past. Je hele wezen vraagt om echt gezien te worden, wie ben je eigenlijk? Neem deze vraag eens mee, en probeer meer en meer van jezelf te laten zien, ik denk dat het echt de bedoeling is, maar dat je dat ook waard bent.

Je bent een deel van het geheel.
Namasté
Bertie Shama-E

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: encaustic art cards
BerichtGeplaatst: 12-05-2005, 14:34:27 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-05-2005, 07:46:26
Berichten: 50
Ik heb deze:

Gesluierde schoonheid

Alles in dit plaatje is zo rustgevend: de lucht, de bergen, het meer en het zalige plekje links op de kaart. Een plekje waar je wel uren zou kunnen liggen om alles voor jezelf eens op een rijtje te zetten. Je tevredenheid goed te kunnen voelen, je te koesteren in het gouden licht, de helende werking van het turkoois (heel goed voor je maag, lever en galstreek) in je op te nemen.

In deze omgeving kan alles groeien en bloeien; datzelfde geldt ook voor de mensen die jij om je heen hebt, zij kunnen in de aanwezigheid van jou zich koesteren aan je warmte die je te geven hebt. Je geeft graag, je geeft op een goede manier, niet ten koste van jezelf, maar echt vanuit je hart.

Als je rechts kijkt dan zie je een elfje. Niet zo vreemd dat zelfs dit soort wezentjes zich tot je aangetrokken voelen. Geniet er van, geniet van je rust, geniet van jezelf, dat is gek hè, van jezelf genieten? Ja, waarom niet? Je houdt van schoonheid, je houdt van de natuur, je houdt van het leven en je houdt van de mysteries achter de sluiers. Heerlijk toch.


----

Whooh, klopt echt! Vooral 'Je houdt van schoonheid, je houdt van de natuur, je houdt van het leven en je houdt van de mysteries achter de sluiers.'
Van de rest hoop ik maar dat het waar is! :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: encaustic art cards
BerichtGeplaatst: 12-05-2005, 18:36:02 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
Innerlijk kind

Het kind in jou wil aandacht, het wil in een veilig gebied spelen zonder zorgen en angsten. Helaas, verborgen in het groen, staren er mensen naar jou om je in de gaten te houden je te controleren. Daar heb jij als volwassen mens ook soms last van; ze kijken naar je, ze hebben een oordeel over je, ze zijn zo kritisch…

Waar ben je op het ogenblik mee bezig, waar struggle je een beetje mee? Verplaats je nu eens in het kind dat je was van een leeftijd die jou nu direct te binnen schiet en bekijk vanuit het kind eens hetzelfde stukje waar het niet stroomt. Hoe zou je vanuit het kind reageren? Zou je gewoon je zin doorzetten, misschien op een speelse manier? Dat kan ook heel ontwapenend zijn, doe het helemaal op jouw eigen manier. Misschien lijkt dat kinderachtig, maar dat is niet zo, want je acht het kind in jezelf.

Veel succes.

Je bent een deel van het geheel.
Namasté

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: encaustic art cards
BerichtGeplaatst: 15-05-2005, 23:21:30 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-05-2005, 21:08:10
Berichten: 11
Locatie: kampen
ik had hetzelfde als nova. ik ben het met sommige dingen eens, maar niet met alles... er staat dat ik op een goede manier graag geef en niet ten koste van mezelf. maar dat is niet helemaal waar... ik ga al snel iedereen voorop stellen en mezelf vergeten... maar het is wel waar dat ik mij heel erg aan trek tot zo'n gebied dat werd omschreven :)

_________________
Ieder mens is anders. Misschien zijn we daarom tóch nog wel een beetje interresant.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: encaustic art cards
BerichtGeplaatst: 16-05-2005, 10:19:24 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-05-2005, 19:28:29
Berichten: 100
Locatie: Almere
Oase

Blijf hier maar even, het doet je goed…je komt even bij. De kleuren spreken je aan; er gaat een rust van uit. Ga in gedachten maar even in het beeld en voel wat het met je doet.

Eén van de moeilijkste dingen is om loyaal te zijn naar jezelf. Maar als je het kunt of wilt leren, betekent het dat je durft te voelen wat er is en dan kun je er naar handelen. Je hebt maar gehold en gehold achter jezelf aan en nu zie je de oase en denk je je dorst te lessen, dat kan, het is een optie. Maar….het is niet de bedoeling. Je mag er even neer strijken, omdat je pad soms donker en smal is geweest.

Maar als je nu denkt er te zijn, ja je bent een heel eind verder gekomen. Toch is het beter om nog verder te gaan, nog dieper te spitten, naar dat wat er nog allemaal in je zit. Kruip uit de rups die je was en word de vlinder, voel je eigen schoonheid, nee ik bedoel niet de buitenkant, maar je innerlijke schoonheid. Laat je kleuren stralen in het zonlicht. Zoek even een rustperiode om daarna verder te gaan, nu naar het verbrede en verlichte pad maar wel verder zoekend naar dat wat je nog meer in verbinding kan brengen met je zelf. Het kan een keerpunt in je leven worden.

Ben je al tevreden met het leven dat je nu hebt? Prachtig geniet er van, mogelijk heb jij de kracht van het NU al ontdekt, maar verdieping levert altijd weer nieuwe inzichten op.
Je bent een deel van het geheel.
Namasté
Bertie Shama-E


Raar. Het klopt wel.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl