Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:54:12

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Rider waite tarot
BerichtGeplaatst: 20-01-2006, 11:19:12 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-11-2005, 12:54:13
Berichten: 491
Locatie: Katwijk
Hallo luijtes,

Misschien is hier iemand die me kan helpen of tips heeft voor me. Ik ben nu al jaren in het bezit van het Rider Waite tarot deck en heb daar ook regelmatig mee geoefend. Totdat ik het aan de kant heb gelegd en er niet meer zo naar omgekeek.

Dit vind ik jammer en wil het graag weer oppakken. Maar ik vraag me af hoe ik verder moet, ik weet hoe ik de kaarten kan leggen en de beschrijvingen van de kaarten (heb er een boek bij). Maar het interpreteren van de kaarten vind ik zo lastig, evenals het onthouden van de beschrijvingen van de kaarten.

Misschien heeft iemand hier tips voor.

Liefs,

SupernovA

_________________
When the sun sleeps......it's time to dance in the dark.......dance with me....


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Rider waite tarot
BerichtGeplaatst: 20-01-2006, 13:39:16 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Gewoon oefenen is toch het beste. Probeer ook niet per kaart te kijken, maar naar het geheel en welke plek de kaart heeft in de legging. Brengt vaak ook wat meer duidelijkheid

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Rider waite tarot
BerichtGeplaatst: 25-01-2006, 12:49:30 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2006, 17:54:00
Berichten: 38
Ik heb ook dat deck thuis liggen. Het was een mooi deck om te oefenen, maar ik had er niet genoeg binding mee.

In mijn ervaring moet je houden van je tarotkaarten, het moet je allerbeste vriend zijn, het mooiste wat er bestaat. Je gevoel erover moet puur liefde zijn. Als je die band met je kaarten hebt dan is dat een heel goede bodem om te leren leggen en een band mee op te bouwen.

Zelf heb ik zo'n deck gevonden en het gaat me aardig af, al heb ik nog zoveel te leren. Maar dat is juist leuk. Oefen natuurlijk wel met heel onschuldige dingen.

Wat ik deed om de betekenis te onthouden was hetgeen ik voelde en zag in de kaart op te schrijven en later te controleren met het boek. Kijken hoe het in elkaar past. Dan keek ik hoe de kaarten bij elkaar pasten en wat dat dan zei. Dat deed ik door de persoon waarvoor ik ze lag ernaast te houden. Het is iets heel persoonlijks. Zie het als droomverklaring. De persoon waarvoor je het legt is minstens zo belangrijk als de betekenis van de kaart. Net als je eigen gevoel over de kaart trouwens.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Rider waite tarot
BerichtGeplaatst: 25-01-2006, 13:36:15 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-11-2005, 12:54:13
Berichten: 491
Locatie: Katwijk
Dank jullie voor de reactie......blijven oefenen, dus....Ik denk ook dat er een stukje onzekerheid in mee speelt......maar in ieder geval zal ik mijn kaarten weer eens ter hand nemen.... :D

Liefs,

SupernovA

_________________
When the sun sleeps......it's time to dance in the dark.......dance with me....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl