Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:08:31

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: wierook goed of slecht
BerichtGeplaatst: 28-11-2004, 18:13:17 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-11-2004, 21:28:15
Berichten: 58
ik las in de krant dat wierook en andere luchtvervrissers in de w.c enzo slecht voor je zijn en dat je er kanker van krijgt ik mag nu geen wierook meer aan van mijn ouders weten jullie of dit echt of nep is :?:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wierook goed of slecht
BerichtGeplaatst: 28-11-2004, 19:18:54 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Wierook heeft voor iedereen andere effecten.
De ene persoon "houdt van" wierook en de ander krijgt er hoofdpijn ed. van (ik oa.).
Voor zover ik weet zul je er geen kanker of enige andere enge ziektes van krijgen tenzij je er met je neus boven hangt en alle rook naar binnen werkt.
De geur kan geen kwaad, anders zou je van etherische geur olieën ook nare ziektes kunnen krijgen.


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wierook goed of slecht
BerichtGeplaatst: 28-11-2004, 20:22:16 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-11-2004, 14:25:46
Berichten: 37
Locatie: Tilburg
Idd, wierook is voor de een prettig en voor de ander niet. Of het kanker kan veroorzaken......misschien wel. Maar ach, wat veroorzaakt tegenwoordig geen kanker!!

_________________
Wat je wilt bereiken is niet zo belangrijk,
maar hoe gelukkig je bent op de weg er naar toe.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wierook goed of slecht
BerichtGeplaatst: 29-11-2004, 10:05:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Er stond in het artikels dat het 'wellicht' kanker kon veroorzaken. Dat wordt nog onderzocht. Maar het is ongezonder en meer kankerverwekkend om je auto te starten en ramen te krabben ondertussen zodat je de uitlaatgassen inademd. Dat stond er ook bij! En ik rook, kan die wierrook ook vast geen verdere schade aanrichten.

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wierook goed of slecht
BerichtGeplaatst: 29-11-2004, 10:30:54 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Beautiful Disaster schreef:
Wierook heeft voor iedereen andere effecten.
De ene persoon "houdt van" wierook en de ander krijgt er hoofdpijn ed. van (ik oa.).
Voor zover ik weet zul je er geen kanker of enige andere enge ziektes van krijgen tenzij je er met je neus boven hangt en alle rook naar binnen werkt.
De geur kan geen kwaad, anders zou je van etherische geur olieën ook nare ziektes kunnen krijgen.


Greetz!


Etherische olien stonden er ook bij in dat artikel. Heb het ook gelezen.
Maar hecht er niet zoveel waarde aan.
Idd, net als uitlaatgassen, scoubidou touwtjes of wat dan ook... Alles verzoorzaakt tegenwoordig kanker...

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wierook goed of slecht
BerichtGeplaatst: 29-11-2004, 18:52:22 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Ik heb het verder ook niet gelezen, maar idd. waar krijg je tegenwoordig nou geen enge ziektes en rare bijwerkingen van?
De inkt van kranten is niet gezond, straling van radio, tv, monitor, magnetron, etc.

Dus ik hecht er ook geen waarde aan :)


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wierook goed of slecht
BerichtGeplaatst: 29-11-2004, 19:16:36 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-11-2004, 14:25:46
Berichten: 37
Locatie: Tilburg
Helemaal mee eens! Ik hecht er ook niet zoveel waarde aan, eerlijk gezegd. Dus ik ga er nog eens eentje opsteken (een wierookstokje dan)!

_________________
Wat je wilt bereiken is niet zo belangrijk,

maar hoe gelukkig je bent op de weg er naar toe.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wierook goed of slecht
BerichtGeplaatst: 29-11-2004, 19:21:11 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
:rolling: :lol: :rolling:

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wierook goed of slecht
BerichtGeplaatst: 29-11-2004, 19:47:12 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-10-2004, 17:49:35
Berichten: 150
Locatie: Zutphen
Tegenwoordig krijg je overal kanker van.... Kan je helemaal nix meer, kan je je het beste opsluiten, ha ha

_________________
Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal!!! There's more to life than what meets the eye


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wierook goed of slecht
BerichtGeplaatst: 30-11-2004, 17:21:20 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-11-2004, 21:28:15
Berichten: 58
mijn vader en mijn broer kunnen er dus zeer slecht tegen ik vind het samen met mijn moeder lekker vooral in de badkamer
:P :P :P :P


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wierook goed of slecht
BerichtGeplaatst: 01-12-2004, 18:04:47 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-11-2004, 12:14:16
Berichten: 211
Locatie: Geldrop
Het is weer zo'n typisch geval van "Hoe maak ik van een mug een olifant..."
Een tijd geleden werd er ook gesuggereerd dat er in het zwart van gebakken aardappelen kankerverwekkende stoffen zitten. Net zoals in de kroontjes van tomaten.
Er zitten wel degelijk kankerverwekkendestoffen in, net zoals bij uitlaatgassen, kaarsendampen en wierrook. Echter, dit is in zo'n kleine mate, dat wanneer je niet overdreven veel van dat voedsel nuttigt of rook inademt, het allemaal goed gaat!
Pas wanneer je, bij wijze van spreke, elke dag alleen maar tomatenkroontjes en zwart gebakken aardappelen zou eten, in een wierrook kabine zou leven en uitlaatgassen zou inhaleren, dan is de kans dat je kanker krijgt wel heel groot! Maarja, dat is sowieso als je zo ongezond leeft ;)

Overigens maakt ieder gezond lichaam kankercellen aan. Het wordt pas een probleem wanneer je lichaam niet sterk genoeg is om er tegen te vechten.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wierook goed of slecht
BerichtGeplaatst: 07-12-2004, 20:43:53 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
heel juist maar maak dat de mensheid maar es wijs. Zodra een of andere mafketel weer wat nieuws heeft uitgevonden om de voorpagina van een krant te halen is het goed en geeft het niet of het nou erg vergezocht is of niet.
Netals met die skoebidoe touwtjes... wie gaat die dingen nou eigenlijk opeten? Ikke niet, okee kleine kinderen kunnen er mee in hun mond lopen maar die dosering is zow laag... denk niet dat ze een heel paketje op gaan eten of op gaan sabelen he..

En dat is precies zo met die wierook of olien, je gaat er geen onmogelijke aantal branden of in een creme doen... je doet het vaak gepast.

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wierook goed of slecht
BerichtGeplaatst: 08-02-2005, 21:56:18 
Hoi

http://frontpage.fok.nl/nieuws/47438?highlight=schelden

Het onderzoek is gebaseerd op de theorie dat water een soort 'geheugen' heeft, dat beïnvloed wordt door positieve en negatieve krachten. De onderzoekers hebben uren achter elkaar staan schelden op een glas water, aldus Cheurin. Hierna werd het glas water over een bak zaadjes gegoten. De zaadjes vergoten met het 'vervloekte' water ontsproten lang niet allemaal, bijna alle zaadjes vergoten met zuiver bronwater deden dit wel.

dit is naar mijn mening een bewijs van het boek van Louise L Hay - je kunt je leven helen. Hierin staat dat je gedachten heel sterk zijn. Bijvoorbeeld als je denkt niemand vindt mij aardig dan straal je dat ook uit. In het boek staat dan ook van als je denkt: Iedereen vindt mij aardig dan straal je iets positefs uit, dus dan keer je het positief. In dat boek zegt zij ook van je gedachten zijn zo sterk dat het voor je werkelijkheid kan worden (zoals in het boek ook wordt gezegd). Zo is het volgens mij ook met ziektes, ziektes heb je om iets te leren, dus een soort van teken/aanwijzing. Zo las ik in dat boek dat bijvoorbeeld kanker staat voor opgehoopte wrok. Daar kan ik mij goed in vinden (dat iedere ziekte je iets wil zeggen).

Dus terug komend op jou verhaal denk ik zelf niet dat een wierrookstokje, spray of wat dan ook dat wel of niet veroorzaakt, ik denk dat het zo gestuurd wordt door hierboven.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wierook goed of slecht
BerichtGeplaatst: 09-02-2005, 08:24:57 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-01-2005, 21:26:29
Berichten: 339
Locatie: Hilversum
Dat is toch allemaal al weer niet meer geldig ofzo wat ze zeiden ?? Daar was toen weer een kranten artikel over geweest in de spits !! Maar weet ff niet meer precies wat maar ik weet wel dat je nu weer gewoon wierook op mag zetten enzo


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wierook goed of slecht
BerichtGeplaatst: 24-02-2005, 15:28:05 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
Weet je wanneer je dus ziek ervan kan worden, als je je kamer niet ventileerd, ja dat is nooit gezond nee, dus kortom, luchtverfrissers zijn hartstikke welkom, maar doe zo af en toe wel even een raampje open wil je ;)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl