Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:07:36

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Tarot Leren
BerichtGeplaatst: 17-03-2006, 10:09:57 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 08-11-2005, 15:24:53
Berichten: 144
Locatie: Amsterdam
Hoi,

Ik heb gisteren een boekje en kaarten gekocht omdat ik Tarot boeiend vind en omdat ik denk dat het mee een lijdraad kan geven in het readen van mensen.

Maar het boekje is zo simpel dat ik het niet snap hahahahah. Het is heel feitelijk een opsomming van de kaarten en leggingsvormen. En ik denk dat ik echt meer info nodig heb.

Hebben jullie oefen tips? en misschien ook een boek waar jullie heel veel aan hebben gehad??

groetjes
Sander


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot Leren
BerichtGeplaatst: 17-03-2006, 12:07:06 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-03-2006, 14:44:04
Berichten: 13
Locatie: Breda
Ha Sander ik heb erg veel aan het boek de Tarot in de herstelde orde. Het is een boek van de gebroeders van Leeuwen en ze hebben jarenlang studie gemaakt van tarot. Er is een ook een tarotset in de herstelde orde. Hij lijkt een beetje op de rider wait, maar ik vind hem net iets verfijnder.

_________________
Droom je leven niet, maar leef je droom met je ogen open.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot Leren
BerichtGeplaatst: 17-03-2006, 14:43:03 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2005, 13:55:37
Berichten: 1166
Locatie: Pernis
Hai..

Tarot is best moeilijk.. Ik doe het zelf al een tijdje en ik heb er ook nog steeds een boek bij nodig.. Ik gebruik het boek: Tarot. Rituelen, fantasieen, feiten. Hierin staan heel veel uitleggen van de kaarten. Maar mijn tips:

- probeer het bij mensen die je niet zo goed kent, dat is dan natuurlijk best wel moeilijk omdat je ze juist niet goed kent om het dan voor te stellen. Maar het werkt wel beter omdat je anders de kaarten gaat invullen met de dingen die jij al weet van de ander.
- stel je open mogelijk. Hierdoor krijg je de dingen beter door en kan je ze dus beter lezen.
- zeg de dingen die goed aanvoelen.. Kaarten hebben meerdere betekenissen, maar kijk goed naar de betekenissen en denk dan na over wat het beste aanvoelt..
- let goed op je gedachten. Zijn er bepaalde dingen die je in je hoofd 'hoort' of dingen die je voor je ziet of waar je steeds aan denkt.. Zeg ze, misschien zijn het dingen die je door krijgt via gidsen en kan de persoon waarvoor je het doet er wel wat mee..
- Zeg alles wat je wilt zeggen. Leg aan die persoon uit dat je aan het oefenen bent en dat het niet hoeft te kloppen. Zeg ook als je voelt dat de kaarten je wat willen vertellen.
- ben zo objectief mogelijk. Probeer niet na te denken en ga niet na denken over verhalen die die persoon doorgemaakt zou kunnen hebben. Dit kan je namelijk leiden tot verkeerde sporen waardoor je de verkeerde betekenissen ziet. Pas als je alle kaarten hebt gelezen, ga er dan met de persoon achterheen wat er zou kunnen zijn (mocht er iets dwars zitten)..

Suc6 met oefenen ;)

xxx Sanne

_________________
the greatest thing
you'll ever learn
is just to love
and be loved
in return


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot Leren
BerichtGeplaatst: 19-03-2006, 14:24:52 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-12-2005, 20:11:32
Berichten: 49
Locatie: leiden
hoi hoi, ik leg tarotkaarten van de raider white.....ik heb het ook zo via dit boekje geleerd maar daana op mensen toegepast en ik kwam erachter als ik de kaarten vasthou dat de boodschappen van zelf binnenstromen...

misschien lukt jou dit ook? sommige mensen doen een cursus maar voor mij hoefde dat niet.......

ik kwam er van de week achter dat ik ook via foto's van alles kan zeggen...en het klopte ook nog!

groetjes esmaralda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot Leren
BerichtGeplaatst: 23-03-2006, 08:45:20 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 08-11-2005, 15:24:53
Berichten: 144
Locatie: Amsterdam
Hey hey, Ja foto's lezen begin ik ook lanzaam onder de knie te krijgen! laten we het er op houden dat ik de spirituele taal begin te verstaan! Een taal die ik blijkt nu al mijn hele leven hoor maar nooit heb begrepen of herkend.

Ik zal eens door de boekenwinkels heel struinen naar wat het beste voor mij voelt!

Weten jullie trouwens een site of dergeleijke waar ik spiritueel ingestelde winkeltjes kan vinden? Want daar ben ik ook nog niet zo into. Ik woon in amsterdam dus lijkt mij dat er genoeg moeten zijn maar zou niet weten waar ik moet zoeken.

kus
Sander


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot Leren
BerichtGeplaatst: 23-03-2006, 14:01:26 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-12-2005, 16:50:10
Berichten: 42
Locatie: Utrecht
Hoi

Ik gebruik zelf vaak deze site bij het leggen van tarotkaarten: http://www.catharinaweb.nl/tarot/tarotbetekenis.htm

Als je bij google intypt 'spirituele winkel amsterdam' krijg je een aantal links waar je mss wel wat mee kan!

xx


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot Leren
BerichtGeplaatst: 23-03-2006, 14:33:56 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 08-11-2005, 15:24:53
Berichten: 144
Locatie: Amsterdam
Soms denk ik echt te moeilijk!! :-) thnx voor je zoek tip :-D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot Leren
BerichtGeplaatst: 26-03-2006, 07:50:13 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 01-01-2006, 21:54:02
Berichten: 202
Locatie: heesch
bij google tarot intypen dan kun je het hele internet aftasten op tarot

Maar hoe je ze ook gaat leggen dit zal altijd in combinatie met je eigen ingevingen moeten worden verwoord.
Het tarot is een hulpmiddel, omdat er vaak meer vertrouwen is in een dooie kaart dan in gave's

groeten tonnie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot Leren
BerichtGeplaatst: 26-03-2006, 13:47:48 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
eej sander. in amsterdam zit in de warmoestraat een heerlijk winkeltje genaamd de himelajah (nu weet ik even niet meer hoe je het schrijft) de himalaya.. haha en dan loop ik er dus elke dag langs..)

als je vanaf het centraal de warmoestraat inloopt zit het rechts een stukje na de eerste zijsteeg.. na het oude politiegebouw..
het is een heerlijk winkeltje..


welk tarotdeck heb jij? ik heb zelf crowley tarot, en daar zit echt een superlekker boek bij waar ik veel van leer..

_________________
u.


Laatst gewijzigd door Kleintje op 29-03-2006, 12:14:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot Leren
BerichtGeplaatst: 28-03-2006, 12:07:03 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 08-11-2005, 15:24:53
Berichten: 144
Locatie: Amsterdam
hey hey! gaves heb ik niet meer HAHAHAHA nee die staan op nonactief geloof ik!! dat is best lekker rustig hoor !!

Kleintje bedankt ! ik ga even kijken. Ik heb nu "tarot een open boek"! das een heel fijn boek ook! ik gebruik riders tarot.

ik legde pas een drieslag voor mezelf en dat was wel erg eng! alles klopte zo erg! dat ik er van zat te janken! vooral van de uitkomst! die was zo mooi!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot Leren
BerichtGeplaatst: 09-09-2006, 17:51:08 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-09-2006, 15:37:17
Berichten: 30
Het klopt inderdaad erg goed. Ook als ik eerst zat te kijken van waarom nu deze op 2 die kon beter op 1 en die op 1 op 2 maar toen ik naar de 3 zag dacht he het klopt togh eigenlijk wel. Daar ben ik erg van geschrokken. Maar ik vond het ook steeds interesanter. Ik kocht een boek waar al een set bij zat. Ik heb niks met die set ik ben nu op zoek naar een spel waar ik iets mee heb.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot Leren
BerichtGeplaatst: 10-09-2006, 15:41:22 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-09-2005, 11:02:49
Berichten: 201
Locatie: Utrecht
Ikzelf gebruik Het Tarot Werkboek(isb:90-5764-327-8, uitgever: Librero). Ikzelf heb Rider Waite-kaarten, maar de uitleg in dat boekje snapte ik niks van. In het tarot werkboek staan 3 legoefeningen, de kaarten hebben hele duidelijke uitleg(vind ik zelf). Er staat in beschreven wat de kaarten in combinatie met elkaar betekenen. Waar je bij dit boek wel op moet passen, is dat de grote arcana soms niet kan kloppen met de cijfers, dus let daar goed op, als je een kaart trekt uit de grote arcana, let op de afbeelding en de naam en zoek daar dan de uitleg bij op. Van de kleine arcana kloppen wel al het uitleg.

Ik heb nu 2 jaar tarotkaarten, maar heb laatst ook een setje zigeunerkaarten gekocht, zigeunerkaarten met een uitleg boekje(Zigeuner voorspellingen, isb: 90-5764-471-1, uitgever: Librero). Ik vind het zelf fijner om daarmee te werken. De plaatjes zeggen meteen wat het betekend, wat ik bij tarot niet heb. Er staat ook heel duidelijk in wat het betekend.

Ik heb allebei de boeken gekocht bij De Slegte, ik weet nie of die winkel ook in amsterdam hebt. Beide boeken kosten zo rond de E10,-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot Leren
BerichtGeplaatst: 31-12-2007, 01:01:09 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-12-2007, 23:34:58
Berichten: 63
ik heb nu het boek "de tarot in het kort"

super boekje

kort en duidelijk


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl