Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:54:24

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Pendelen
BerichtGeplaatst: 20-04-2005, 09:29:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-02-2005, 21:06:22
Berichten: 41
Locatie: Den Haag
Het staat mij bij dat tijdens het pendelen je arm geheel los is van je lichaam of de tafel. Dus geen elleboog op tafel. In het begin zal dit even oefenen zijn. [/quote]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pendelen
BerichtGeplaatst: 20-04-2005, 10:29:07 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Volgens mij niet, want anders kun je je hand en arm nooit stil genoeg houden en is de pendel nog meer beïnvloedbaar voor de antwoorden die jij wilt horen ipv. de antwoorden die je zou moeten horen.
Als je je elleboog op tafel zet houd je je hand stiller en dus moeten de spiertjes in je onderarm en hand en vingers de pendel aansturen en dat doe je onbewust, dus is de pendel minder beïnvloedbaar.

Althans, dat is mijn visie :)


Groeten Paul!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pendelen
BerichtGeplaatst: 07-05-2005, 10:27:36 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Nog nooit van mijn leven had ik gependeld. Op een cursus waar ik soms heenga was er nu een avond in het teken van pendelen. De man deed het voor zo van: kijk, bij ja doet hij dit en bij nee dit, als ik het niet mag weten zus en bij twijfelachtig zo. En dat pendeltje SCHOOT echt alle kanten op. Heerlijk aards als ik ben dacht ik: hoe kan dat nou. Dat ding kan toch niet van draaien ineens gaan zwaaien en plots stilhangen? Nu ben ik de nieuwsgierigste niet, maar nadat ik wist wat ja en nee was bij mij ging ik het door elkaar denken en ja hoor! Pendel ging van draaien naar zwaaien en ineens stilhangen als ik dat wilde. Super hey!

Het is voor mij zowieso een goede oefening om mijn gedachten proberen uit te schakelen. Maar erg leuk dus, dat pendelen!

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pendelen
BerichtGeplaatst: 24-05-2005, 21:45:46 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Hey kan idd zijn dat je contact hebt met iemand, maar dit is lang niet altijd het geval.
Het kan zijn dat je de pendel zelf beïnvloed, maar dit hoeft absoluut niet.
Het kan zijn dat je het allemaal verbeelding is, maar dit hoeft ook niet.

Als je heel erg twijfeld aan alles is het misschien wijs om een stapje terug te doen en ding voor ding af te werken.
Probeer eerst goed in jezelf te kijken, jezelf vertrouwen, weten wanneer je welke conclusie kan trekken. Probeer vrij te worden van dat soort twijfel.
Dan kun je weer verder kijken, dan kun je ook verder gaan.
Maar eerst moet je wel op zoek naar die zekerheid.
Dit is geen makkelijke zoektocht, maar zeker niet onmogelijk.

Kijk in jezelf, de meeste antwoorden liggen daar al nl. ;)


Groeten Paul!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pendelen
BerichtGeplaatst: 25-05-2005, 09:12:09 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
er wordt hier gezegd pendelen kan iedereen, maar dat wil ik even tegenspreken. :P:D
Voor pendelen geldt ook: oefening baart kunst.
Het is niet zo dat iedereen die een pendel beetpakt meteen kan pendelen.
Veel mensen die ik ken kunnen niet pendelen. Trouwens ik heb ook niet altijd kunnen pendelen. Bij mij zat er wel een systeem in. In de tijd dat ik een onbalans in mijn lichaam had, kon ik niet pendelen

Vanaf mijn vierde tot mijn 12e heb ik goed kunnen pendelen. mijn waarheid kwam naar buiten en ik kon de pendel alles vragen wat ik wilde, en kreeg antwoord.

Vanaf mijn 12e belandde ik in een roerige periode waarin ik mezelf een beetje kwijtraakte en veel heb meegemaakt. Als ik toen de pendel pakte kon ik, naar mijn grote frustratie, niet meer pendelen.
Achteraf wel logisch want ik was totaal niet in balans en had me ook afgesloten van al die stemmetjes en dingen in mijn hoofd. Ik wilde dat gewoon niet meer. Ik wilde rust, want ik was maar gek

Nou ja sinds twee jaar ben ik er weer achter gekomen dat het iets natuurlijks is, iets wat niet iedereen heeft. Ik dacht er laatst weer aan om te gaan pendelen, maar de pendel waarmee ik pendelde ligt niet meer op die plaats waar hij al jaren hoort te liggen. Ik krijg zelf het gevoel dat ik binnenkort een pendel zelf moet maken, om hem helemaal van mezelf te maken.

_________________
u.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pendelen
BerichtGeplaatst: 26-05-2005, 12:33:08 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
@Kleintje: Dat je niet meer kon pendelen was waarschijnlijk een bescherming tegen jezelf in die periode. Je zou dan misschien niet zuivere antwoorden hebben gekregen. Persoonlijk vind ik het wel mooi dat 'ze' je dus eigenlijk beschermd hebben op die manier!

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."



-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pendelen
BerichtGeplaatst: 21-06-2006, 18:33:07 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-06-2006, 19:10:33
Berichten: 58
Locatie: overijsel
ik vertouw mijn pendel niet ben veel te bang dat ik het zelf beinvloed dus doet mijn moeder het voor mij met haar pendel ik soms voor haar met mijn pendel :wink:

_________________
1 dag niet gelachen, is een dag niet geleeft


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pendelen
BerichtGeplaatst: 05-08-2006, 14:53:22 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-12-2005, 21:30:14
Berichten: 54
Sinds kort ben ik ook aan het pendelen. Ik heb alleen gemerkt dat ik het zelf heel erg kan beinvloeden. Denk ik ja dan doen hij ja, denk ik nee dan doet hij nee. Dus ja in hoeverre beinvloed ik de pendel dan als ik antwoorden zoek ?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pendelen
BerichtGeplaatst: 05-09-2006, 15:46:43 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-09-2006, 12:32:42
Berichten: 1639
Locatie: dorpje in de noord oost polder
ik heb een pendel, maar die ligt goed opgeborgen op de zolder.
toen ik nog in putten woonde, kreeg ik tussen neus en lippen door de tip om een pendel te kopen.
ik heb dat toen ook gedaan.
ik heb zelf niet zoveel aan mn pendel gehad.
vaak deed ik pendelen waar mn zus bij was.
ik voel me bij haar heel vertrouwd.
maar voor dat ik een vraag bedenken in mn hoofd gaf de pendel al vaak antwoord op gedachten van mijn zus.
of bewoog de pendel ineens naar een bepaald punt van mijn huis. en had ik geen macht over de pendel.
ik heb dus ook de pendel opgeborgen, en pak hem pas als de tijd er naar is.
was het toen dat ik de pendel wou, of dat ik eigenlijk gebruikt ben om de pendel te kopen en te gebruiken?

_________________
Vergeet wie je dacht te zijn, en accepteer wie je bent. (Dalai Lama)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pendelen
BerichtGeplaatst: 05-09-2006, 16:18:21 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
@Jenna: Natuurlijk kun je een pendel beinvloeden. Een pendel geeft alleen antwoorden die al in jezelf zitten. Als jij meer in je denken zit dan in je gevoel, dan gata de pendel daar opaf. Het is dus heel belangrijk je hoofd leeg te maken voordat je gaat pendelen. En als je je gedachten en je gevoel goed kunt onderscheiden, dan geeft de pendel alleen nog de antwoorden vanuit je ziel.

@Allure: Laat dat maar los, dat maakt nu niet meer uit, toch? Als jij er weer aan toe bent, dan pak je hem weer. Anders laat je hem fijn liggen. Maar eens wordt het weer jouw persoonlijke ding om te pendelen.

Liefs
Kim

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."



-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pendelen
BerichtGeplaatst: 17-09-2006, 14:39:59 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 10-09-2006, 14:27:56
Berichten: 631
Heb vandaag ook ineens de pendel gepakt die ik al wel een jaar of 5 in mijn bezit heb. Zelfs nooit uit de verpakking gehaald (het is een koperen, mooi om te zien, dat even terzijde).

Ik heb er nul komma nix aan ervaring mee, maar heb de laatste tijd vaak ineens "ingevingen" dat ik iets moet doen.
Zoals contakt opnemen met iemand of bijvoorbeeld dat ik ineens die pendel pakte (terwijl ik er in al die jaren nooit aan gedacht heb en niet eens meer wist dat daar een pendel lag).

Ik ben gaan pendelen op negativiteit.
Heb een paar foto's aanvankelijk gepakt en ben gaan kijken .
Stil hangen =niks aan de hand, en hoe harder hij draaide (tegen de klok in) hoe negatiever de persoon of situatie op die plek.
Bij een ex vriend sloeg hij erg uit (en dat klopt ook wel), bij twee anderen ging hij heel langzaam draaien.
Ook als de foto's op de kop lagen (mooie test) kwam hetzelfde resultaat eruit.
Ben ook bij n persoon gaan testen op de chakra's . Bij een van de chakra's sloeg hij erg uit. Toen ik om verbetering van de situatie vroeg, om stabilisatie, merkte die persoon duidelijk dat er iets gebeurde en langzaamaan werd de pendel ook rustiger.

En dat alles voor een eerste keer pendelen...
Ik lees nu voor het eerst hierover (pas na het pendelen dus), en ik merk dat het intuïtief prima ging.

Wilde het even delen met jullie.

Groetjes.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pendelen
BerichtGeplaatst: 17-09-2006, 16:09:14 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Zo snap je ook mijn stukje bij genezing! Precies zo heb ik dat bij de chakra's gedaan.

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."



-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pendelen
BerichtGeplaatst: 17-09-2006, 16:18:45 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 10-09-2006, 14:27:56
Berichten: 631
Ja, dat was erg interessant om te ervaren inderdaad.
Ik begrijp nu precies wat je bedoelde, eerder begreep ik er vrij weinig van.
Soms moet je het gewoon zelf ervaren denk ik.

Wel bijzonder he.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pendelen
BerichtGeplaatst: 17-09-2006, 21:21:51 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-09-2006, 22:07:51
Berichten: 13
Locatie: brunssum
[quote="mitsuki"]mijn moeder zou ik graag wille oproepe want ik mis haar zo en ik zou haar graag weer een zie of spreke of met automaties schrijve of zo of een ander manier om contact met me moeder te make

HALLO RONA.
MISSCHIEN IS HET FIJN ,OF HEB JE DAT AL, OM EEN HOEKJE TE MAKEN MET DAAR DE FOTO VAN JE MOEDER EN WAT PERSOONLIJKE DINGETJES DIE JE MOEDER GRAAG GEBRUIKTE OF HAD. ZET DAAR EEN KAARSJE BIJ EN STEEK DAAR EEN LEKKERE WIEROOK AAN ALS JE DAT LEKKER VIND.
VOOR JE DAN NAAR BED GAAT DAN GA JE BIJ DE FOTO VAN JE MOEDER STAAN EN KUN JE TEGEN JE MOEDER VERTELLEN WAT JE ALLEMAAL DWARS ZIT OF WAAR JE MEE ZIT OF WAT JE HEBT MEE GEMAAKT.OF GEWOON WAT JIJ KWIJT WIL.
ALS JE WAT WIL VRAGEN DAN MAG JE HET HAAR OOK VRAGEN,MAAR PROBEER 1 VRAAG TEGELIJK TE STELLEN OOK AL HEB JE MISSCHIEN WEL DIUZEND VRAGEN. JE MOEDER IS ALTIJD BIJ JOU EN ZE BESCHERMD JOU.ZE IS NU JOU BESCHERMENGEL.EN EEN ANTWOORD OP JOU VRAAG ZUL JE KUNNEN KRIJGEN DOOR EEN DROOM OF ALS JE WAKKER WORDT EN JE KRIJGT INEENS EEN GEDACHTE DAN KAN DAT HET ANTWOORD OP JOU VRAAG ZIJN .
PROBEER HET MAAR EENS.
IK STUUR JOU HEEL VEEL LIEFDE ,LICHT EN KRACHT
GROETEJS VAN ELLY

_________________
respecteer ieder levend wezen zoals jij gerespecteerd wil worden


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pendelen
BerichtGeplaatst: 17-09-2006, 21:25:05 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-09-2006, 22:07:51
Berichten: 13
Locatie: brunssum
[quote="mitsuki"]mijn moeder zou ik graag wille oproepe want ik mis haar zo en ik zou haar graag weer een zie of spreke of met automaties schrijve of zo of een ander manier om contact met me moeder te make

HALLO RONA.
MISSCHIEN IS HET FIJN ,OF HEB JE DAT AL, OM EEN HOEKJE TE MAKEN MET DAAR DE FOTO VAN JE MOEDER EN WAT PERSOONLIJKE DINGETJES DIE JE MOEDER GRAAG GEBRUIKTE OF HAD. ZET DAAR EEN KAARSJE BIJ EN STEEK DAAR EEN LEKKERE WIEROOK AAN ALS JE DAT LEKKER VIND.
VOOR JE DAN NAAR BED GAAT DAN GA JE BIJ DE FOTO VAN JE MOEDER STAAN EN KUN JE TEGEN JE MOEDER VERTELLEN WAT JE ALLEMAAL DWARS ZIT OF WAAR JE MEE ZIT OF WAT JE HEBT MEE GEMAAKT.OF GEWOON WAT JIJ KWIJT WIL.
ALS JE WAT WIL VRAGEN DAN MAG JE HET HAAR OOK VRAGEN,MAAR PROBEER 1 VRAAG TEGELIJK TE STELLEN OOK AL HEB JE MISSCHIEN WEL DIUZEND VRAGEN. JE MOEDER IS ALTIJD BIJ JOU EN ZE BESCHERMD JOU.ZE IS NU JOU BESCHERMENGEL.EN EEN ANTWOORD OP JOU VRAAG ZUL JE KUNNEN KRIJGEN DOOR EEN DROOM OF ALS JE WAKKER WORDT EN JE KRIJGT INEENS EEN GEDACHTE DAN KAN DAT HET ANTWOORD OP JOU VRAAG ZIJN .
PROBEER HET MAAR EENS.
IK STUUR JOU HEEL VEEL LIEFDE ,LICHT EN KRACHT
GROETEJS VAN ELLY

_________________
respecteer ieder levend wezen zoals jij gerespecteerd wil worden


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl