Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:06:55

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 09-02-2007, 07:00:06 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-11-2006, 06:27:33
Berichten: 303
oke dit is dus echt helemaal niet wat ik vroeg, waarom hebben we het hier over?

Ik snap ook wel dat je beter niet dat soort drastische vragen kan stellen, en ik denk dat er wel meer zijn die dat besef hebben.

Naja zie maar :)

_________________
Elen sila lúmen omentielvo...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 09-02-2007, 09:13:06 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Waarom we het erover hebben; omdat het toevallig zo bovenkwam bij mij en ik er graag over wou discussieren..misschien niet jou topic voor moeten gebruiken maar heeft vast ook een reden.

Maar om antwoord op je vraag te geven (sorry schoot er nogal bij in!). Aangezien het probleem dus niet bij de pendel maar bij jezelf ligt (jouw gevoel), kun je proberen om jezelf helemaal te reinigen en te gronden. Van gronden neem ik aan dat je dat weet. Ik weet niet of je weet hoe je je aura moet reinigen maar neem ook maar aan van wel, anders geef je maar een gil. Ik weet niet of je vaak visualiseert, maar als je mediteert en daarin je pendel voor je probeert te zien (na aura reinigen), probeer dan te zien hoe hij eruit ziet, welke kleur er boven komt en welke betekenis die kleur voor JOU heeft. Probeer dan ook bewust je pendel energetisch te reinigen. Als je niet weet hoe dat moet zeg je het maar.
Het gaat hier niet zozeer om dat je pendel ook daadwerkelijk gereinigd wordt, maar meer dat je opnieuw contact maakt met je pendel.

Hopelijk heb je er wat aan.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 09-02-2007, 10:14:37 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Dat is jouw visie Esha, de mijne is anders. Hoe ik het zie is dat de ego van de mens heeft nog te vaak de overhand tegenover zuiverheid in vraagstelling aan een pendel . Ook is de pendel soms beinvloedbaar door die ego omdat gedachtenkracht heel sterk is, vaak sterker dan het onbewuste dat bij zuivere vraagstelling antwoorden geeft middels de pendel. Als jij JA als antwoord WILT, kan de pendel dat bewuste eerder opvangen dan het onbewuste. Althans, zo zie ik het.

Maar, het feit dat jij alleen uitgaat van zuivere vraagstelling en dus zuivere antwoorden, is voor mij een teken dat jij al heel ver gegroeid bent en dat onderscheid heel goed kunt maken! (y)
Niet iedereen is al zover op zijn pad. Mensen kunnen DENKEN dat ze zuiver en puur zijn. Zo zijn er ook veel mediums aan het werk die zelf niet door zuiverheid en puurheid doordrenkt zijn.

Liefs
Kim

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 09-02-2007, 16:02:24 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-11-2006, 06:27:33
Berichten: 303
Okie dankjoe esha, ik weet hoe ik me moet gronden maar aura reinigen weet k nie, zou je dat nog ffies neer kunne zetten dan ga ik dr mee aan de slag.

Alvast bedankt, en zrry als k een beetje bot was.

Gr marije

_________________
Elen sila lúmen omentielvo...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 09-02-2007, 21:47:27 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Leuke discussie ...
Mag ik me er ook even tegenaan bemoeien :D ???

Kimminita:

Citeer:
het is wel een heel duidelijk teken dat je geen antwoord mag krijgen op de vragen die je stelt

Zoals Esha hierop later ook antwoord: wie zou dat voor jou bepalen? Je MAG waarschijnlijk ALLES weten. Datgene waar je niets mee kunt is toch waardeloos/betekenisloos voor je.

Esha:

Citeer:
de enige variant op het niet mogen weten die ik kan bedenken is als je zelf het antwoord niet WILT weten

Waarschijnlijk het enige juiste antwoord ...

Citeer:
De antwoorden die een pendel je geeft zijn altijd antwoorden die je al weet...je haalt ze alleen op. Hoe je dat doet, of via of met hulp van wie je dat doet is irrelevant..jij stelt de vraag, jij geeft het antwoord.

Iets TE zwart/wit naar mijn idee. Het meeste dat je pendelt WEET je (bewust of onbewust) inderdaad al. Daarnaast kunnen sommige mensen (wat ik dan noem) çontact maken met de grote centrale kosmische bibliotheek' en daar informatie ophalen. Dat wist je dus vooraf niet.

Citeer:
Ik vind dat gidsen in deze materie niet degene zijn die jou de toestemming geven dat je iets 'mag' weten. Ze zijn wellicht alleen een doorgeefluik van informatie

Behoorlijk mee eens. Gidsen geven jou in principe (iets gechargeerd) alle informatie weaarom jij vraagt. Als je vraagt wat je niet begrijpt is het antwoord wederom waardeloos/zinloos/betekenisloos voor je.

Brenda:

Citeer:
Ik denk namelijk dat er een verschil is tussen het menselijke bewustzijn die dingen wilt weten uit macht of verlangen, of om controle te houden over situaties.

Alles dat je doet uit persoonlijk voordeel gewin zal negatief voor je uitpakken of betekenisloos zijn. Als je dus om de door jou genoemde redenen iets vraagt zal het antwoord doorgaans absoluut betekenisloos voor je zijn.

Kimminita:

Citeer:
Dit om zelfvervullende profetie te voorkomen. Als je iets te horen krijgt via pensel of paragnost ofzo, dan slaat 1 hersencelletje dat op. Dat ene celletje kan dan het hele leven gaan overheersen (quote van Jan C van der Heide).

Citeer:
Bijvoorbeeld iemand die ik ken van rond de 30 had ooit te horen gekregen dat hij 67 zou worden. Daarom spaart hij niet voor een pensioen. Heeft hij toch niet nodig later.

Als Jan zijn boek goed geschreven heeft, zal hij er ook in verteld hebben dat de toekomst nog niet bestaat en tussen het NU en TOEKOMST nogz oveel keuzemomenten optreden dat er GEEN ENKELE mogelijkheid is om iets zinnigs te testen in de toekomst.
De self-fullfilling-prophethy (schrijf ik dat goed?) ontstaat alleen door domheid van mensen die denken dat ze wel informatie aan de toekomst kunnen ointtrekken en er dan naar gaan leven.
De 30-jarige die geen pensioen betaald is dus niet slim maar oerstom.

Esha:

Citeer:
Hoezo is het vaak beter dingen niet te weten? Als je het niet WILT weten, moet je het niet vragen. Als je het (bewust) wel wilt weten maar (onbewust) toch niet uit angst, zal je ook geen antwoord krijgen. Samenspel van bewustzijn en onbewustzijn lijkt mij.

Prima verwoord: je zou een student van me kunnen zijn ... :shock:

Citeer:
Er zit wel een groot verschil tussen pendel en paragnost. Iets wat je 'doorkrijgt' van pendel is van jouzelf aan jouzelf, en als je vraag zuiver is, zal het antwoord dat ook zijn. Paragnosten daarentegen gebruiken altijd hun eigen interpretatie van wat zij 'opvangen' en wat zij jou vervolgens zeggen is dus (in mijn mening) altijd één van de mogelijkheden omdat ze "vertalen" wat ze opvangen aan energietrilling en het dus ook altijd de vraag blijft of ze hun eigen oordeel niet in de vertaling hebben meegenomen.

Jij moet echt een student van mij zijn !!! :)
Klopt wat je zegt: De paragnost interpreteerd via zijn eigen 'zeef' en levert alleen een (naarmate de paragnost beter is) een zo getrouw mogelijke vertaling.


Citeer:
Als je intenties om het te weten zuiver zijn wel ja.

Correct. Dat is dus niet het geval als je er persoonlijk gewin bij wilt behalen.

Kimmita:

Citeer:
Hoe ik het zie is dat de ego van de mens heeft nog te vaak de overhand tegenover zuiverheid in vraagstelling aan een pendel .

Mensen met een te groot ego kunnen beter helemaal niet pendelen want door hun ego zullen ze geen zuivere antwoorden krijgen (eigen gewin en zo ...)
Vandaar ook dat Esha de zuiverheid van intenties er ook bij haalde (denk ik)

Citeer:
Maar, het feit dat jij alleen uitgaat van zuivere vraagstelling en dus zuivere antwoorden, is voor mij een teken dat jij al heel ver gegroeid bent en dat onderscheid heel goed kunt maken!
Niet iedereen is al zover op zijn pad. Mensen kunnen DENKEN dat ze zuiver en puur zijn. Zo zijn er ook veel mediums aan het werk die zelf niet door zuiverheid en puurheid doordrenkt zijn.

Mooi verwoord en o zo waar !

Aan allemaal:
mmoie discussie die naar mij idee voor velen heel verhelderend kan zijn (geweest). Dat zou hier meer moeten gebeuren.
Juist in deze discussies kun je jouw idee plaatsen en toetsen aan de ideeen van anderen. In dit geval zou je het virtueel-filosoferen kunnen noemen.
Prachtig!

Dank jullie wel voor al deze meningen en bijdragen. Heel verhelderend.

Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 10-02-2007, 10:51:10 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Blethane ik heb je even een PB'tje gestuurd over het reinigen van je aura.

Kimminita:
Citeer:
Ook is de pendel soms beinvloedbaar door die ego omdat gedachtenkracht heel sterk is, vaak sterker dan het onbewuste dat bij zuivere vraagstelling antwoorden geeft middels de pendel. Als jij JA als antwoord WILT, kan de pendel dat bewuste eerder opvangen dan het onbewuste.


Helemaal mee eens en dat is ook precies de reden waarom ik nooit pendel. Als ik een ja wil draait ie ja, als ik een nee wil draait ie nee en als ik wil dat ie stil hangt gaat ie ook echt niet draaien! Waarom zou die? Voor mij is een pendel dan ook geen middel om bij kennis te komen, doe ik liever via meditatie.

Ga er later nog wel meer op in, ga eerst de stad in! 8)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 10-02-2007, 20:13:32 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Ging ff fout met de quotejes, maar je snapt t idee denk ik wel..:

DT schreef:

Citeer:
De antwoorden die een pendel je geeft zijn altijd antwoorden die je al weet...je haalt ze alleen op. Hoe je dat doet, of via of met hulp van wie je dat doet is irrelevant..jij stelt de vraag, jij geeft het antwoord.

Iets TE zwart/wit naar mijn idee. Het meeste dat je pendelt WEET je (bewust of onbewust) inderdaad al. Daarnaast kunnen sommige mensen (wat ik dan noem) çontact maken met de grote centrale kosmische bibliotheek' en daar informatie ophalen. Dat wist je dus vooraf niet.


Maar zal in die kosmische bibliotheek al niet ALLE informatie liggen die er maar beschikbaar is? Dus ook alles wat je bij jezelf te weten komt? :wink: Wordt wel ingewikkeld als je gaat nadenken hoe dat dan zit over 'waarheden' gelinkt aan die kosmische bibliotheek..ervanuitgaande dat die info daaruit zuiver is, wiens waarheid is dat dan? Dat kan alleen maar de "jouwe" zijn, maar wie zegt dat mijn info uit die bieb dezelfde is als de jouwe? Aangezien jouw waarheid niet persé gelijk is aan die van mij...

Citeer:
Hoezo is het vaak beter dingen niet te weten? Als je het niet WILT weten, moet je het niet vragen. Als je het (bewust) wel wilt weten maar (onbewust) toch niet uit angst, zal je ook geen antwoord krijgen. Samenspel van bewustzijn en onbewustzijn lijkt mij.
Prima verwoord: je zou een student van me kunnen zijn ... :shock:


:lol:

Citeer:
Er zit wel een groot verschil tussen pendel en paragnost. Iets wat je 'doorkrijgt' van pendel is van jouzelf aan jouzelf, en als je vraag zuiver is, zal het antwoord dat ook zijn. Paragnosten daarentegen gebruiken altijd hun eigen interpretatie van wat zij 'opvangen' en wat zij jou vervolgens zeggen is dus (in mijn mening) altijd één van de mogelijkheden omdat ze "vertalen" wat ze opvangen aan energietrilling en het dus ook altijd de vraag blijft of ze hun eigen oordeel niet in de vertaling hebben meegenomen.

Jij moet echt een student van mij zijn !!! :)
Klopt wat je zegt: De paragnost interpreteerd via zijn eigen 'zeef' en levert alleen een (naarmate de paragnost beter is) een zo getrouw mogelijke vertaling.


Dit stukje van paragnost is inderdaad een verdere gedachtenspin van het stuk uit jouw les over of het wel of niet mogelijk is gedachten te lezen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 10-02-2007, 20:40:17 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Kimmita:
Citeer:
Hoe ik het zie is dat de ego van de mens heeft nog te vaak de overhand tegenover zuiverheid in vraagstelling aan een pendel .


Mensen met een te groot ego kunnen beter helemaal niet pendelen want door hun ego zullen ze geen zuivere antwoorden krijgen (eigen gewin en zo ...)
Vandaar ook dat Esha de zuiverheid van intenties er ook bij haalde (denk ik)


Mensen met een groot ego zullen zelf nooit doorhebben dat hun antwoorden niet zuiver zijn. Sterker nog: zij zullen alleen de antwoorden krijgen waar ze op hopen/die ze willen en op den duur dus vast komen te staan omdat ze geen steek verder komen met de antwoorden die ze krijgen. Daarnaast geeft dat ons ook nog de discussie: wie zijn wij om te bepalen dat een antwoord of vraag onzuiver is? Juist..niemand. Dat kan je alleen zelf over jezelf. Niemand kan bepalen dat een ander onzuiver IS, alleen dat hij/zij zo AANVOELT. En dan nog..voor het zelfde geld leg je je eigen plaatje (een oordeel over jezelf waar je niet naar wilt kijken) over degene heen waar je naar voelt/over praat..maargoed, volgens mij wordt het zo steeds ingewikkelder :lol:

Citeer:
Maar, het feit dat jij alleen uitgaat van zuivere vraagstelling en dus zuivere antwoorden, is voor mij een teken dat jij al heel ver gegroeid bent en dat onderscheid heel goed kunt maken!
Niet iedereen is al zover op zijn pad. Mensen kunnen DENKEN dat ze zuiver en puur zijn. Zo zijn er ook veel mediums aan het werk die zelf niet door zuiverheid en puurheid doordrenkt zijn.


Mooi verwoord en o zo waar !


Dank je voor het compliment Kimminita. Ik heb even getwijfeld of ik hierop zou reageren aangezien ik niet op iemands tenen wil trappen, zeker niet na zoiets aardigs, maar ik doe het toch maar: "Niet iedereen is al zover op zijn pad." Hierbij worden de paden van verschillende mensen met elkaar vergeleken, met het waardeoordeel dat het één beter zou zijn dan het andere...
Ik ben net zover op mijn pad als dat jij bent op het jouwe. Je bent namelijk nooit verder op je eigen pad dan dat je bent. 8)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 11-02-2007, 10:51:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Je trapt mij er ook niet mee op mijn tenen hoor Esha. Zoals jij mijn zin nu uitlegt is niet hoe ik die heb bedoelt. Niets wat ik zeg heeft een dubbele bodem. Niets wat ik zeg is bedoelt als (ver)oordeel(ing). Soms druk ik me alleen misschien iets te kort uit omdat de dingen voor mij in mijn persoon wel al duidelijk zijn. Die dingen verwoorden valt voor mij niet altijd mee.

De een staat aan het begin van zijn pad. De ander is halverwege zijn pad, maar paden van mensen zijn uniek, precies zoals iedereen uniek is. Vandaar ook dat ik de paden niet wil vergelijken en ik hoopte dat de woordkeuze zijn pad het goed zou weergeven.
Je mag het compliment best nemen zoals het bedoelt is. Of niet, die keuze is aan jou. Iedereen is student van het leven. We hebben allemaal nog een stuk te gaan, anders zouden we hier niet meer zijn. Vandaar ook dat de een niet meer is dan de ander. Zoals jij het zegt, verwoord het het perfect. Je bent nooit verder dan je bent.
Een quote die me bijstaat: De leraar als eeuwige leerling.

Liefs
Kim

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."



-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 11-02-2007, 13:46:53 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Esha:
Even zonder alle quootjes weer aan te halen ...

Hehehe, om alvast een voorschotje te nemen op hetgeen Kimmita zegt:
Voor de ware leraar is er geen mooier moment dan het moment waarop hij ziet dat de leerling begrijpt (ik noem dat altijd het moment waarop 'het licht aan gaat' :idea: ). In mijn lessen streef ik juist dat moment (zonder daarmee te wilen stellen dat ik de 'ware leraar' ben) na.
Een deel van hetgeen ik in mijn lessen vertelde, was voor jou al gesneden koek, er was al licht. :D

Het volgende moment van schoonheid, is het moment waarop de leraar weer leerling mag worden. Dat is het 2e en bijna belangrijkste stuk in 'lesgeven' en ook dit streef ik na (alweer, zonder te stellen dat ik zo'n geweldige leraar ben).
Voor de 2e keer (de 1e keer was met je werkstuk over energie waarvan ik tijdens mijn komende lessen weer gebruik mag maken) neem je hetgeen ik verteld heb en doet er iets mee, je gaat er op door en ontwikkeld je eigen stuk dat je weer aan mij mag onderwijzen. Dank daarvoor !



Even concreet: Mijn hele visie van de 'kosmische bibliotheek' is inderdaad alle kennis die ooit beschikbaar is gekomen (en misschien ook wel een 'afdeling' kennis die nog beschikbaar moet komen) die ik voor het begrip van velen ergens buiten onszelf plaats.
Heel terecht (althans dat meen ik uit je antwoord te mogen opmaken) plaats jij die bibliotheek binnen onszel, de enige plaats waar deze kan bestaan.
Even terugdenkend aan mijn rekensommetje van je voorouders en de wetenschap dat van alle voorouders een stukje in jou aanwezig is, moet dus alle kennis ook aanwezig zijn.
Onze kennis (de bibliotheek) is bij iedereen wellicht dezelfde maar de interpretatie verschilt van persoon tot persoon! Ieder heeft zijn eigen 'waarheid' gebaseerd op de eigen ervaringen in dit leven.

Dat je het stukje dat ik gebruik in de ene uitleg toepasbaar maakt in de andere uitleg vind ik weer een pracht stukje inzicht.


Mensen met een groot ego zullen niet doorhebben dat ze een interpretatie geven (of de antwoorden van de pendel beinvloeden) zodat deze binnen hun denkpatroon passen. Sterker nog: ook veel anderen hebben dat inzicht niet. Elk antwoord blijft als gevolg van de eigen interpretatie een uitleg die in het eigen denkkader past en dus blijft het altijd de vraag of het antwoord wel de waarheid is.
Om daarop verder te gaan: Waarheid is datgeen dat jij als individu als waarheid ziet. Waarheid is dus per definitie een persoonlijk iets. de enige echte waarheid bestaat dus niet.
Murmelen over de enige echte kosmische waarheid is slechts een methode om zonder veel inzicht te laten zien dat je 'ergens' wel weet dat je je eigen waarheid hebt maar daar geen verklaring aan kunt hangen.


Hoe ver zijn we op ons pad en wie is verder ...?
Ook al weer een stukje dat niet voor iedereen even helder is.
Zowel de leraar als de leerling zijn even ver op hun pad, dat maakt het ook mogelijk dat ze onderling steeds van rol wisselen en de leerling leraar wordt en omgedraaid.
Iedereen is onderweg op zijn of haar pad en 'in ontwikkeling'. Dat is onderling niet te vergelijken dus bestaat er geen onderling verschil.

******************
* ik plaats even een nieuwe topic in "Hoger Bewustzijn" met de titel 'Gedachtespinsel' *


Nico


edit: Laat alsjeblieft die capstoets los, heb alle woorden in hoofdletters vervangen.

Powermoderator Nymphomaniac Phantasy

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 11-02-2007, 15:35:13 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Dank je voor je mooie uitleg/stuk.

DT schreef:

Even concreet: Mijn hele visie van de 'kosmische bibliotheek' is inderdaad alle kennis die ooit beschikbaar is gekomen (en misschien ook wel een 'afdeling' kennis die nog beschikbaar moet komen) die ik voor het begrip van velen ergens buiten onszelf plaats.
Heel terecht (althans dat meen ik uit je antwoord te mogen opmaken) plaats jij die bibliotheek binnen onszel, de enige plaats waar deze kan bestaan.
Even terugdenkend aan mijn rekensommetje van je voorouders en de wetenschap dat van alle voorouders een stukje in jou aanwezig is, moet dus alle kennis ook aanwezig zijn.
Onze kennis (de bibliotheek) is bij iedereen wellicht dezelfde maar de interpretatie verschilt van persoon tot persoon! Ieder heeft zijn eigen 'waarheid' gebaseerd op de eigen ervaringen in dit leven.



Klopte inderdaad dat ik die binnen onszelf plaats, is in principe hetzelfde als het hele godsdienst verhaal, maar dat zullen we erbuiten laten.

Hetgeen wat ik onderstreept heb ik je quote: mijn eerste (intuitieve) gedachte was dat die kennis al beschikbaar zou moeten zijn, met de daaropvolgende (beredenerende) gedachte dat je waarschijnlijk bedoelde dat die in de toekomst beschikbaar wordt omdat de kennis daarvan nog niet is opgedaan (stukje voorouders alleen dan omgedraaid; dat wij die eerst moeten worden).
Hetgeen wat bij mij dan weer boven komt drijven is het hele parallel-lopen van energie/dimensies waardoor het de vraag wordt of die kennis inderdaad nog uberhaupt moet komen of dat ie er al is (parallel gezien) maar nog niet beschikbaar is. Vraag is dan waarom die nog niet beschikbaar is voor ons. Antwoord zou kunnen zijn dat we er simpelweg al wel bij zouden KUNNEN komen, (aangezien ik denk/weet/voel dat je makkelijk in energiedimensies kunt stappen), maar dat je er NU simpelweg nog niets aan hebt en het dus ook de moeite niet is om het te weten. Toch is die kennis zeker wel voelbaar! Is weer het op-het-puntje-van-je-energetische-tong liggen van informatie :wink: .

En dan is er nog de vraag of er uberhaupt informatie kan worden toegevoegd of dat alle informatie er al is..in een van de mogelijke uitleggen/antwoorden zou het inderdaad wel als bibliotheek kunnen werken; alle informatie is er al, maar je 'leent' alleen her en der een boek met informatie. En twee personen die hetzelfde boek lenen hebben er niet altijd dezelfde mening over..<-- zie schakel naar waarheden..

Ik ben benieuwd naar je gedachtenspinsel!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 11-02-2007, 22:00:11 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Even opnieuw:

esha:
heel mooi je reactie. die sluit mooi aan bij wat ik zei en wat mijn visie ook is over pendelen en andere vormen van informatie-zoeken: alles is al beschikbaar en overal kun je bij maar aan informatie waar je nog niet aan toe bent heb je verder niets.

wellicht is het inderdaad zo dat je geen (basale) infoprmatie kunt toevoegen aan de bibliotheek maar hooguit interpretaties van hetgeen al bestaat.


nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 12-02-2007, 15:32:42 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
hmmmmmm waar heb ik deze eerder geplaatst :lol:


Links boven aan de scherm staat:
Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...


Je maakt iniedergeval een hoop los Bletlane met die ene vraag :lol:

Warme groet,

brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 12-02-2007, 15:49:42 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-11-2006, 06:27:33
Berichten: 303
Haha alweer dankjoe :P

_________________
Elen sila lúmen omentielvo...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dooje pendel?
BerichtGeplaatst: 12-02-2007, 17:43:54 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Zoals ik al zei: "mijn visie ".
iedreen is vrij zijn/haar eigen visie aan te hangen en te verwoorden.
Ik verplicht niemand tot iets.
Hooguit verwoord ik wat mijn visie is (dat is ook het enige dat ik kan).
En misschien kan iemand anders er iets mee (al is het maar mij laten zien wat ik van mijn visie wel of niet overeind kan houden.

Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl