Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 06:14:50

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Tarot
BerichtGeplaatst: 30-07-2007, 13:02:18 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-07-2007, 12:30:54
Berichten: 4
Hallo. Ik ben nieuw op dit forum en heb een serieuze vraag over tarot. Ik heb een legging online gedaan en het klopte precies. Daarna heb ik telefonisch contact gehad met een kaartlegster. Volgens mij heeft ze ook paranormale krachten. In ieder geval ik ben geinteresseerd geraakt in tarot en wil het zelf leren. Maar eerst wil ik vantevoren weten wat de voor- en nadelen zijn van tarot voordat ik eraan begin. Ik wil als het enigzins mogelijk is niet in contact komen met kwade geesten e.d. Ik ben o.a. verhalen tegengekomen van mensen die fysieke klachten ondervinden als ze hun kaarten aanraken na een negatieve kaartlegging.

Ik heb overal gezocht op het internet en het 'blijkt' dat velen (die bekend zijn met tarot) tarot zien als 'onschuldig' kaarten leggen om je inzicht te geven. Pendelen leek in mijn ogen eerste instantie ook 'onschuldig'. Een paar maanden geleden heb ik een meisje ontmoet die dat deed. Ik heb het daarna ook geprobeerd. En ik ben er vervolgens mee gestopt omdat ik een akelig gevoel van binnen kreeg.

Ik heb er het een en ander van gelezen (over tarot dus) en het blijkt dus dat je eigenlijk met je onderbewustzijn (je geest, je eigen ik, je hogere zelf etc.) bezig bent. Als je voor iemand anders kaarten legt vindt er dus een interactie plaats tussen jouw onderbewustzijn en die van de vraagsteller. Je stelt jezelf dus open.

Mijn vraag is dus: Zijn er manieren waarop ik mij kan beschermen tijdens het tarot leggen? Wat zijn 'de gevaren' van tarot? Heeft iemand meer informatie hierover? Waar moet je je zoal aan houden?

Ik heb wel een aantal dingen tegen gekomen waar je je aan moet houden als je bezig bent met tarot. Zoals dat je tarotkaarten in een zwarte doek moet bewaren. Je kaarten moet je niet aan anderen uitlenen i.v.m. energieen. Dat is alles wat ik te weten ben gekomen. Tips en dergelijke zijn welkom.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot
BerichtGeplaatst: 30-07-2007, 17:06:19 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Ik heb niet op al jou vragen een antwoord, maar misschien dat ik je toch kan helpen. Zelf leg ik ook kaarten, en ook voor anderen.
Het is inderdaad waar dat je jezelf open stelt en dus in contact komt met anderen.

Als eerste dit, zolang je je kaarten alleen voor jezelf legt is het 'onschuldig'
Ik heb althans nog nooit van iemand gehoord dat ze met verkeerde energieën in aanraking kwam door kaarten voor zichzelf te leggen.
Maar als je kaarten voor een ander gaat leggen, ja dan zou het wel kunnen denk ik. In ieder geval vraag ik altijd mijn gidsen om hulp, begeleiding en bescherming als ik mij kaarten leg voor een ander, en ik heb tot dusver ook nog geen negatieve ervaringen, maar misschien iemand anders op dit forum?
Misschien dat dat voor jou ook helpt, maar ik denk ook dat het heel persoonlijk is.

De tips die jij opnoemt kwam ik ook tegen toen ik ermee begon. Maar ik bewaar mijn kaarten niet in een zwarte doek. En ook heeft mijn vriendin mijn kaarten wel eens gebruikt, en bij mij gebeurde er verder niets. Niet dat die tips nou onzin zijn, maar zoals ik al zei werkt het eigenlijk voor iedereen net even anders, is mijn ervaring.

Verder wil ik je aanraden om eens een boek over tarot te lezen. In de bieb kun je ze huren, maar je kan ze ook kopen in bijna elke boekhandel.
Wellicht staan daar tips in die voor jou bruikbaar zijn.

Succes!

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot
BerichtGeplaatst: 01-08-2007, 13:19:40 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-07-2007, 12:30:54
Berichten: 4
Thanx Belbe! Daar heb ik wat aan. :D Hoe lang leg je al kaarten?

Ik weet alleen helaas niet hoe ik contact moet maken met mijn gidsen. Wie ze zijn, etc. Is het gewoon net iets als bidden wat jij doet?

Ik denk dat het misschien ook aan de persoon zelf ligt. Ik heb gehoord dat de kaarten je energie overneemt. Ze worden zeg maar een weerspiegeling van jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot
BerichtGeplaatst: 02-08-2007, 15:35:15 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Ik weet niet of kaarten je energie echt overnemen, wellicht wel oppikken. Immers jij bent elke dag anders, dus je energie ook. Ik leg ook nooit twee dagen dezelfde kaarten voor mijzelf.

Verder ik wist ook niet wie mijn gidsen waren toen ik hiermee begon. Inmiddels weet ik dat een overleden oma er een van is, maar verder weet ik het ook niet. Toch heb ik ze eigenlijk altijd al om hulp gevraagd. Gewoon in mijn hoofd gevraagd of ze mij wilden helpen, begeleiden en beschermen als ik mijn kaarten legde. Je zou het inderdaad kunnen zien als ee soort van bidden, maar dan doe ik het wel zonder het amen aan het einde ;)
Als ik mijn vraag aan mijn gidsen echt duidelijk en krachig wil formuleren doe ik het ook wel eens hardop. Maar eigenlijk alleen als er niemand bij me is, ik vind het anders toch een beetje raar staan..
Probeer maar gewoon uit wat voor jou werkt, je zult zien dat je niet altijd direct een antwoord hebt dat kan ook niet, maar dat je wel de bescherming etc krijgt waar je om gevraagd hebt.

En als antwoord op je eerste vraag, ik denk dat ik nu 4 jaar geleden ben begonnen met kaarten leggen. in het begin klopte er soms mar de helft van. Maar oefening baart kunst en inmiddels kan ik wel zeggen dat de kaarten die ik nu leg, altijd wel waar blijken te zijn al duurt het soms een tijd voor je dat in ziet.

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot
BerichtGeplaatst: 09-08-2007, 11:46:20 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Ik leg inmiddels al wel zo'n jaar of 10 tarotkaarten , heb verschillende spelen (Raider Wright maar daar werk ik niet graag mee, Osho Zen en Osho Transformatie. daarnaast heb ik meerdere zelfgemaakte spelen waaronder waxkaarten)
Ook beschik ik over sjamaankaarten (die heb ik zoals het hoort geschonken gekregen)
Verder heb ik met allerlei spelen tarot gelegd, inclusief bloemen&plantenkaarten, engelenkaarten, knuffelkaarten en zelfs gewone speelkaarten. Op zich maakt het helemaal niet uit waarmee je tarot legt, zolang je maar de kaarten kunt interpreteren. Omdat ik nogal visueel ben ingesteld, gebruik ik bij voorkeur kaarten met een afbeelding erop.

Van negatieve invloeden of negatieve energieen (waar jij bang voor bent) heb ik nooit iets gemerkt.
Natuurlijk bestaat er een vorm van interactie tussen jou als legger en degeen waarvoor je legt maar als jij zuiver legt (dus zonder winstoogmerk, eerlijk en oprecht) dan kan er mijns inziens niets gebeuren.

Wat betreft het gebruik: mijn sjamaankaarten raak ik alleen zelf aan maar de tarotkaarten laat ik schudden en in patroon leggen door de persoon waarvoor ik leg (gesloten kaarten). Daarna draait deze persoon kaart voor kaart om (in volgorde) waarbij ik per kaart uitleg geef en als alles open ligt geeft ik een totaal uitleg. Zo voorkom ik zoveel mogelijk mijn eigen invloed.

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot
BerichtGeplaatst: 26-08-2007, 17:50:02 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-08-2007, 16:27:05
Berichten: 2
hoi Trewyn,

ik leg al 3 jaar tarotkaarten voor mezelf en (ik heb verder helemaal geen 'gaven' op paranormaal gebied.)

de voordelen van tarot zijn dat (de verschillende legpatronen) de kaarten je laten zien wat er ONBEWUST speelt. het komt vaak voor dat je in een situatie zit waarin je niet weet wat je nou precies voelt en de kaarten laten jou precies zien wat er binnen jou gedachten zowel bewust als onbewust speelt. het is simpelweg een spiegel van jezelf en je gevoel.
je kunt er dus van leren en over jezelf leren (je gevoel).

ik kan eingelijk geen nadelen opnoemen alleen dat je de kaarten niet te serieus moet nemen. bij mij kloppen de kaarten alleen als ik me niet goed concentreer en dan neem ik de kaarten ook niet serieus.
ik zie altijd de positieve betekenis in iedere kaart ookal is het de duivel of de dood. sommige mensen schudden hun spel zo dat de kaarten ondersteboven kunnen komen te liggen en dan 'zouden' de kaarten een negatieve betekenis hebben maar daar doe ik niet aan.

aan het geheel van de kaarten kun je zien of de kaart positief of negatief is. de ene kaart staat in verband met de nadere kaart die je trekt!

je moet je iig niet bang laten maken want tarot is echt een heel onschuldig spel en helpt alleen je zelf met je ontwikkeling.
als pendelen jou een onprettig gevoel geeft dan is het gewoon niks voor jou :).

Als je voor iemand anders kaarten legt vindt er dus een interactie plaats tussen jouw onderbewustzijn en die van de vraagsteller. Je stelt jezelf dus open.

als jij voor iemand kaarten legt dan houd die andere persoon de kaarten vast zodat 'zijn of haar gevoel' in de kaarten kan trekken. jij legt alleen de betekenis van de kaarten uit en geeft toelichting. dus er vind geen interactie plaats tussen jou en de vraagsteller alleen tussen de kaarten en de vraagsteller.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot
BerichtGeplaatst: 26-08-2007, 20:23:10 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Ik werk ook met kaartbetekenis voor kaarten die "rechtop" liggen en kaarten die "op de kop" liggen. Maar een kaart die op de kop ligt heeft niet per definitie een negatieve betekenis maar een andere betekenis.
Of er iets negatiefs uit de legging komt bepaald alleenn de gehele legging waarbij ik dan nog van mening ben dat er nooit iets negatiefs uit komt: er komt hooguit iets uit waarvan je kunt leren. Alles dat de kaarten laten zien is positief, als je het maar wilt zien.

Verder ben ik het wel aardig met jouw benadering eens.

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl