Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 07:16:01

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 04-11-2007, 14:32:43 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Julia schreef:
Voor mij mag je ook leggen :)
Ik heb geen vraag, dus gewoon in het algemeen.
Ook mag je het hier plaatsen.
Alvast bedankt!
Liefs,
Julia


De duiding voor jou:
http://sadocles.nl/legging24.JPG

Een Keltisch Kruis voor jou, omdat je vraag algemeen is.

Ik begin in het midden, bij de kaarten die op elkaar geplaatst zijn. Deze kaarten gaan respectievelijk over een probleem, en advies over de problemen, of situaties die zich voordoen door dan probleem. De onderste kaart is de Vijf van Zwaarden, 'nederlaag'. Deze kaart duidt op een nare situatie, een soort gevecht, iets waarbij eer is verloren. Misschien zit je in een strijd met iemand, maar die strijd is het al lang niet meer waard. Wellicht word je achter je rug om verraden. In ieder geval is het nu een goede tijd om ruzies, als je die hebt, bij te leggen. Als je dit niet doet, kan het zijn dat er om je rug om dingen gaan circuleren. Wees ook heel erg op je hoede dat je zelf niet mensen met de dolk steekt. De kaart die hier op ligt, is de Staven Aas. Het is een tijd van creatieve inspiratie. Je kunt de energie van strijd en onmacht omzetten in creatieve uitspattingen. Het bruist van de ideeen en de dingen die je zou kunnen doen... Je moet ze alleen nog uitvoeren!

De kaart links van de middelste kaart draait om waar in het verleden sprake van was. Kunst. Je probeerde twee tegenovergestelden samen te voegen. Dit kan te maken hebben met bijvoorbeeld de strijd tussen gevoel en denken, of tussen verantwoordelijkheid en vrijheid. Het draaide in ieder geval om tegenovergestelde principes, die moeilijk samen te voegen waren. Misschien is het resultaat hier van de strijd geweest die wordt aangegeven door Vijf van Zwaarden. De kaart van Kunst probeert ons wel te leren dat alle tegenovergestelden samen kunnen gaan, ook al lijkt dit volstrekt onmogelijk! Wederom is dit een kaart die een sterke mate van creativiteit aangeeft. In combinatie met een Aas kan ze heel sterk zijn!

De kaart boven het midden draait om wat zich in je denken afspeelt, waar je je bewust van bent. Acht van Schijven, behoedzaamheid. Deze kaart draait om geduld. Geduld met wachten tot bepaalde gezaaide gewassen groot zijn, zodat ze geoost kunnen worden. Het is een kaart die laat zien dat het nu even geen tijd is om van de hak op te tak te springen, maar juist om te werken aan een project, met geduld en toewijding.

In je onderbewuste, onder het midden, bevindt zich de Zwaarden Koningin. Deze figuur bevindt zich letterlijk in hogere sferen, en kijkt vanaf een hoog punt neer op de aarde. Jouw drijfkracht is een zekere arrogantie, maar een die niet misplaatst is. Het probleem is echter dat vanuit de hoogte vallen eigelijk nooit wordt gewaardeerd. Jouw persoonlijkheid lijkt me een van uitzonderlijke intelligentie en creatieve kracht, gepaard met een zekere sociale onmacht. De Zwaarden Koningin is voor de man van de straat, de mens op de wereld, een ongrijpbare persoonlijkheid. Dit kan bijdragen aan spanningen zoals afgebeeld op Zwaarden Vijf.

Wat de toekomst brengt, Twee van Schijven, verandering (de kaart rechts van het midden). Je financiele situatie zou weleens wankel kunnen raken, dus zorg ervoor dat je niet zomaar geld uitgeeft. Het kan zijn dat er veranderingen plaatsvinden op materieel/financieel vlak. Misschien is deze verandering iets dieper, op spiritueel niveau, maar daar wordt deze kaart vaak niet echt mee geassocieerd, dus daar ga ik nu even niet van uit. Je situatie verandert. Verandering van baan, verandering van situatie in het gezin of met vrienden, het kan allemaal! Dit is een heel brede kaart.

De onderste kaart in het rijtje rechts geeft aan hoe jij jezelf ziet. Schijven Prins. Jij ziet jezelf als een vurig persoon, veel in beweging, heel dynamisch, vooral op creatief gebied. Je bent een tikkeltje onvolwassen. Jij wordt waarschijnlijk makkelijk verliefd, in vlagen. Jouw emoties slaan snel en makkelijk om, en je kunt je vol passie inzetten voor iets. Vurig, ben je.

Hoe anderen jou zien (de kaart er boven). De Ster. Anderen zien jou als iemand die een gunstige toekomst tegemoet gaat. Je bent voor sommige mensen ook een inspiratie en het licht in de duisternis. Sommige mensen vestigen hun hoop op jou. De Ster is een heel positieve kaart, vol goede hoop!

Dan waar je op hoopt, of bang voor bent. Schijven Prins. Je hoopt op iemand in je leven die wat balans brengt, wat zekerheid. Misschien is er al zo iemand in je leven, maar ben je bang hem/haar kwijt te raken.

De uitkomst, Twee van Staven, heerschappij. Als de huidige problemen achter je zien, zul je wellicht willen beginnen met iets nieuws. Een nieuwe start. Het kan zijn dat je een nieuwe hobby krijgt; je probeert iets nieuws uit. Je begint aan bepaalde tocht, een nieuw avontuur. Je zet je zinnen op iets.

Laat me weten, wat je denkt!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 04-11-2007, 14:37:20 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
Wat is de reden dat je de afgelopen 2 maanden niet in aanraking mag zijn geweest met een tarot of orakel?

Ik doe zelf actief tarot en ben benieuwd wat iemand anders bij mij krijgt.


De voornaamste reden is dat ik niet tussen een eerder gedane duiding in wil komen. Een uitgebreide legging zoals ik doorgaans doe beschrijft een heleboel aspecten binnen iemands leven over een wat langere tijd (2 maanden, ongeveer). Een dagkaart is natuurlijk iets anders, maar een grote legging verliest in mijn ogen zijn geldigheid als ze te vaak wordt herhaalt. Daarom heb ik liever niet iemand die recentelijk nog is geduid door een (professioneel) legger/medium. Ik beschouw het veelvuldig raadplegen van orakels op korte termijn ook schadelijk voor een persoon.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 04-11-2007, 15:23:46 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Heel erg bedankt voor je legging!
Ik laat het even op me inwerken, ga erover nadenken, en dan krijg je een pb'tje van me!
Liefs,
Julia

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 04-11-2007, 17:32:21 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
ErikS schreef:
Voor mij mag je het ook neerleggen :) Ook niet echt een specifieke vraag dus doe maar algemeen. Je mag het hier posten.

:)


Jouw legging:
http://sadocles.nl/legging25.JPG

Wederom een Keltisch Kruis, vanwege de algemene vraagstelling.

Ik begin bij de kaarten in het midden, die op elkaar geplaatst zijn. Hier zie ik twee bijzonder negatieve invloeden. De onderste kaart draait om een probleem, de kaart die daar op ligt draait om advies of gaat over situaties betreffende dat probleem. Allereerst ligt er de Acht van Zwaarden, op de positie van het probleem. Je hebt het idee gevangen te zijn, niet los te kunnen breken. De gevangenis wordt echter niet veroorzaakt door externe, van buiten komende, invloeden. Het is er meer een van jou eigen creatie. Je zou los kunnen breken als je de juiste sleutel zou kunnen vinden om in het slot te steken. Echter, dit wordt voorkomen door dieper liggende problemen, vertegenwoordigt door de Negen van Zwaarden, wreedheid, die op de Acht van Zwaarden ligt. Deze kaart wordt doorgaans beschouwt als de nachtmerrie kaart. Je hebt wellicht slapeloze nachten en doorgaans last van nachtmerries. In ieder geval draait deze kaart om ingebeelde, angstaanjagende gebeurtenissen en entiteiten. De kaart probeert te laten zien dat niet elke angst van jou echt is. Nachtmerries lijken heel echt als je net uit ze wakker schrikt, maar later zie je in dat het maar dromen waren. Dit is wat lastiger als de lijn tussen realiteit en fantasie is verstoord. In ieder geval ga je nu door een lastige periode.

Dan het verleden, de kaart links van het midden, de Bekers Prinses. de kaarten die om het midden heen leggen doen mij vermoeden dat de problemen vooral in de relationele sfeer liggen. De Bekers Prinses draait vooral om nieuwe emoties, nieuwe relaties. Je hebt wellicht iets meegemaakt waar je nog steeds van ondersteboven bent, dat kan positief of negatief zijn. Wellicht ligt het probleem in de liefde. Misschien is het helemaal geen probleem. Ik kan er in ieder geval mijn vinger niet op leggen.

De kaart boven het midden, de Zwaarden Prinses, draait om wat zich afspeelt in je bewustzijn. Deze kaart draait om nieuwe inzichten. Je hebt wellicht een inzicht verkregen wat jouw wereld heeft doen schokken op zijn grondvesten. De Zwaarden Prinses heeft de neiging snel van oordeel te zijn. Ze is ook heel erg rebels. Misschien is er iemand in jouw leven die het karakter heeft van de Zwaarden Prinses. Het zou dan gaan om iemand die zich van jou af zet, of die jou nieuwe dingen in heeft laten zien.

In het onderbewuste, onder het midden, ligt de Bekers Ridder. Van nature ben je gevoelig, helder en je beschikt wellicht over een sterke intuitie, wellicht zelfs psychische krachten. Je bent vrij mediamiek. Je vernieuwt jezelf graag, je bent constant op zoek naar nieuwe impulsen. Je voelt je misschien een beetje ongemakkelijk thuis in de emotionele sfeer, maar je ontdekt je emoties niet. Deze kaart koppelt mannelijkheid met de Bekers, en de Bekers vertegenwoordigen de emoties, waar voornamelijk de vrouwen zich in thuis voelen.

Wat de toekomst brengt ligt rechts van het midden. De Negen van Bekers, vreugde. Er gaat een wens in vervulling; dit is traditoneel gezien de wenskaart. Je krijgt een mogelijkheid kort even te genieten, dingen van je af te zetten. Er ligt een feest om de hoek.

Hoe jij jezelf ziet, de kaart rechts onderin het rijtje, de Schijven Koningin. Je hebt een lange geschiedenis, een tijd waarin je je wellicht eenzaam hebt gevoeld. Op het moment ben je vooral pragmatisch en gericht op de praktijk. Je vindt jezelf geduldig en goed van vertrouwen. Let op: de kaart staat waarschijnlijk enigzins in contrast met hoe je werkelijk bent. Deze kaart draait om hoe je jezelf ziet, niet om hoe je BENT. De Zwaarden Prinses verraadt enigzins een wat impulsieve natuur.

Hoe anderen jou zien, de kaart boven de Schijven Koningin, Evenwicht. Anderen vinden jou rechtvaardig. Ze denken dat jij goed objectief naar situaties kunt kijken en aldoende kunt beoordelen. Ze vinden je eerlijk. Wellicht een tikkeltje onemotioneel, maar dat is de neiging die je hebt meegekregen door de Bekers Ridder.

Je hopen of angsten. De Zwaarden Prins. De Zwaarden Prins is een zeer impulsief persoon, snel, slim, maar soms ook té snel, waardoor hij anderen pijn veroorzaakt. De Zwaarden Prins speelt met ideeen en logica. Wellicht ben je bang te onemotioneel te zijn, afgesneden te worden van je kern. Misschien ben je juist bang jezelf te onderzoeken, kritisch te zijn, logisch naar jezelf kijken. Misschien is het juist een angst voor mensen als de Zwaarden Prins, mensen die een mening over jou hebben, die kritiek op jou hebben, die je analyzeren. Op deze positie kan de Zwaarden Prins dus meerdere gestaltes hebben.

De uitkomst, de bovenste kaart. De Dwaas. Dit is de eerste kaart uit het Tarotspel, die zowel voor 0 als 22 staat. Hij is het begin, en het einde. De Dwaas is een figuur die zichzelf is, die naief is, avontuulijk, koppig. Je gaat wellicht jezelf terugvinden, terugkeren tot je essentie. Misschien ga je iets compleet nieuws ondernemen, waar je dus een dwaas in bent, zonder ervaring. In ieder geval lijkt het er op dat je een frisse start krijgt. Wees niet bang om naief gevonden te worden - de dwaas trekt zich er niets van aan. Vol goede moed stapt hij voorwaarts, ook al betekent dit dat hij in de diepe zou kunnen vallen. Be bold!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 04-11-2007, 17:41:44 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Hey Sado, ziet er intensief uit allemaal. Je mag voor mij ook leggen als je dat nog wilt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 05-11-2007, 16:30:09 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Mijn reactie op jouw legging:

Ik begin bij de middelste kaarten, de twee die boven op elkaar liggen. Deze kaarten gaan respectievelijk over een probleem (de onderste kaart) en advies of situaties binnen dat probleem (de bovenste kaart). Wat ik hier zie, is een heleboel energie, vooral primaire, rauwe (dierlijke) energie.
Okaaaaaayyyyyyyyyyyyy … Ik weet niet of mijn vrouw daar blij mee is maar goed ;-)
Allereerst ligt er de Acht van Staven, 'snelheid'. Misschien zit je een beetje ongemakkelijk in je vel, heb je een exces aan energie, en weet je niet echt waar je het allemaal kwijt moet.
Ik heb altijd wel voldoende energie maar of ik nu in een exces zit kan ik niet zo even beoordelen. Het stukje ‘ongemakkelijk in je vel’ kan wel kloppen: er gebeurt veel op dit moment en niet alles is even makkelijk, hetgeen wel een dergelijk gevoel veroorzaakt.
De kaart die daar op geplaatst is, Lust, geeft aan dat het misschien tijd is om deze energie te verliezen door je bezig te houden met rauwe emoties. Lust staat voor seksualiteit en beestelijkheid, zo kun je het zeggen. Dat kan betekenen dat je misschien iets moet gaan dan dat 'echt' mannelijk is, zoals een bepaalde vorm van training of een sport, hangen in de kroeg onder het genot van alchohol, of gewoon op avontuur gaan, om je energie kwijt te kunnen. Hang het beest uit. Laat die onderdrukte gevoelens op de vrije loop.
Wel herkenbaar in ieder geval … grotendeels. Gezien mijn leeftijd en die van mijn vrouw kan ik mijn ‘mannelijkheid’ wel voldoende kwijt * grijns * Of ik nu opeens ‘mannelijke’ dingen moet gaan doen … hehehehe. Volgens mij doe ik dat al wel.
Maar goed. Wat ik er wel in herken is dat ik teveel met onderwijs, organisatie, praktijk en de kids en gezin bezig ben (niet noodzakelik in die volgorde) en dat ontspanning (in de kroeg hangen) daardoor een beetje in het gedrang komt.


Wat er uit het verleden komt, de kaart links van het midden. Vijf van Staven, 'wrijving'. Deze kaart draait vooral om een conflict met anderen. Er is iets dat jij hebt voltooid, iets dat je hebt gedaan, en anderen waren het hier niet mee eens, en dit heeft wrijving opgeleverd.
Kan het ook zo zijn dat anderen iets hebben gedaan waarmee ik het niet eens ben? Is maar even een vraag.
In mijn werk loop ik er natuurlijk regelmatig tegenaan dat anderen het niet eens zijn met de beleidsmatige oplossingen die ik voorsta. Dat wil wel eens tot enige wrijving leiden maar daar heb ik (doorgaans) niet veel last van.


Dan over wat zich in het bewustzijn afspeelt, de kaart boven het midden. De Zwaarden Aas. Deze kaart draait om formatieve geestelijke energie.
Heb je wellicht inspirerende dromen?
Behoorlijk ja. Ik sta vaak op met complete projecten uitgewerkt in mijn hoofd of de oplossing van een probleem. Als dat is wat je bedoeld...
In ieder geval draait deze kaart om energie van de geest, vooral op het gebied van denken, het mentale. Je bent 'clear of mind', om het zo te zeggen, je beschikt over een bepaalde helderheid.
Zie mijn reacties op het forum. Tja, ik probeer wel (meestal) de zaken tot de basis terug te brengen.
Je kunt er eigenlijk alle kanten mee op. De Zwaarden Aas beidt voor een bepaalde tijd zijn gunstige invloed aan, maar let wel, als je er niets mee doet, vergaat ze even snel. Let ook op dat het Zwaard gebruikt kan worden voor zowel goed als kwaad. In de Tarot zijn zwaarden altijd lastige kaarten, omdat er zoveel haken en ogen aan het gebruik zitten. De een zijn dood, is de ander zijn brood.
Okay, dat begrijp ik wel.

Dan de kaart onder het midden, die over het onderbewuste gaat. De Zegewagen. Deze kaart duidt op conflict. Misschien is dit het probleem wat hier reeds is gepostuleerd: De Zwaarden Aas draait eigenlijk om redelijkheid, helderheid en anderzijds is er ook de tegenstelde energievorm van het dierlijke, het instinctieve, het onbegrijpbare. Dit levert voor elk mens in het leven een heleboel problemen op, vooral rond pubertijd en natuurlijk bij de midlife crisis.
Hehehehehe, beiden heb ik reeds achter me.
De Zegewagen laat zien dat er twee of meerdere impulsen zijn die elk een eigen kant op zitten, waar jij het gevoel van hebt geen macht over te hebben. De Zegewagen laat ook zien dat jij de neiging hebt heel direct te zijn. Misschien is dat in combinatie met de Zwaarden Aas ongunstig, omdat je kans hebt dat je tere zieltjes pijn doet.
Okay. Ja, dat is soms wel zo. Ik ben geen zachte heelmeester maar heel direct en confronterend.

Dan wat er in de toekomst staat te wachten. De kaart rechts van het midden, de Bekers Prins. Deze kaart draait om een dromerig persoon, een soort prins op het witte kaart?
Ook dromerigheid hoort bij me, dat klopt.
Misschien een nieuwe vlam?
Hehehehe, nog een? Ik heb mijn vrouw al en dat is momenteel wel even genoeg.
Lijkt me toch niet.....
Gelukkig.
Misschien is het resultaat van het samengaan van lust en helderheid juist onvermijdelijk een Bekers Prins, een dromer, een ziener, een romatisch figuur.
Dromer, ziener, romanticus … ja, past wel bij me.

Hoe jij jezelf ziet, de onderste kaart helemaal rechts. Vijf van Schijven, 'getob'. Is dit zo? Ben jij een tobber?
Yep. Op een bepaalde manier wel.
Het onvermogen te kunnen beslissen gaat wel hand in hand met wat de Zegewagen aangeeft.
Meestal kan ik wel beslissen maar dat maakt soms het tobben niet minder.

Hoe anderen jou zien, de Schijven Aas. Anderen zien jou als iemand die heel erg inventief is, heel erg praktisch is, die altijd ergens wel een oplossing voor weet. Je bent een inspiratie op dit gebied.
Denk dat dit wel klopt ;-)

Waar je op hoopt, of bang voor bent. De Negen van Staven, Kracht. Dit is een vrij duidelijke kaart in context van deze duiding. Ik laat de kaart voor zichzelf spreken.
Ook dat klopt wel.

De uitkomst van de situatie. Vier van Staven, voltooiing. Je hoopt dus dat je het hier gestelde probleem tot goed einde kunt brengen, zodat je rust kunt nemen.
Absoluut. Rust zou wel welkom zijn.
Er komt waarschijnlijk een periode aan waarin je de mogelijkheid krijgt om te vieren, maar ook te weerspiegelen, over wat je hebt bereikt. Wellicht de kans om wat minder te tobben, minder je gescheurd te voelen, en wat maar als één geheel. Voltooiing is toch het samenkomen van dualiteiten, of het opgaan van de illusie van dualiteit.
Dat zou niet onwelkom zijn.

Ik laat het hier even bij, laat me weten, wat je denkt!
Tja, wat denk ik.
Eigenlijk ben ik erg tevreden over de legging. Het meeste kan ik wel ‘vertalen’ en een plaats geven en/of herken ik als aandachtspunt of werkpunt.
Er zitten nog wel punten in waaraan ik extra aandacht wil / moet besteden maar het meeste is niet onbekend bij me.
Opmerkelijk hoe je, zonder mij te kennen, zoveel dingen tevoorschijn hebt gehaald.
Vraag me nog even af: heb je nu mijn foto erbij gehaald vanaf het forum of met alleen concentratie op mij gewerkt?

groet en dank, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 05-11-2007, 17:18:18 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
Eigenlijk ben ik erg tevreden over de legging. Het meeste kan ik wel ‘vertalen’ en een plaats geven en/of herken ik als aandachtspunt of werkpunt.
Er zitten nog wel punten in waaraan ik extra aandacht wil / moet besteden maar het meeste is niet onbekend bij me.
Opmerkelijk hoe je, zonder mij te kennen, zoveel dingen tevoorschijn hebt gehaald.
Vraag me nog even af: heb je nu mijn foto erbij gehaald vanaf het forum of met alleen concentratie op mij gewerkt?

groet en dank, Nico


Allereerst bedankt voor je goede en heldere feedback, hier heb ik veel aan! :)

De gegevens waar ik mee werkte was eigenlijk je vraag, en ik had ook al je leeftijd opgevangen. Voor de rest ken ik je niet echt (nog niet!). Meestal schets ik aan de hand van de kaarten die er liggen een persoonlijkheid, en hoop dat maar dat het klopt!

Ik ga vanavond verder met de wachtlijst. :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 05-11-2007, 18:57:47 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
flowwhenyouknow schreef:
Hey Sado,

Ik zou wel antwoord willen krijgen op de vraag 'welke keuze ik moet maken?'.

Groetjes,

Lucas


De legging voor jou:
http://sadocles.nl/legging26.JPG

Omdat je vraagt naar een keuze heb ik een Kruis gelegd, wat hier specifiek voor is ontworpen.

Allereerst is er de kaart links. Dit is waar het om draait. Zes van Bekers, 'genot'. De keuze bevindt zich in de emotionele/relationele sfeer, en draait om het vinden van (diepere) vervulling.

De kaart helemaal rechts geeft aan wat je NIET moet doen. Vijf van Schijven, 'getob'. Stel dingen niet uit, zever er niet de hele tijd over. Wees niet te afwachtend en passief!

De kaart boven geeft aan wat je WEL moet doen. Zeven van Staven, 'moed'. Pak het probleem met beide handen beet en laat je niet kisten. Moedig zijn draait niet om iets uitvoeren zonder angst; moed draait juist om met knikkende knieen tóch iets uitvoeren!

Waar het toe zal leiden, de onderste kaart. Drie van Zwaarden, 'smart'. Het zal leiden tot pijn. Het zal ontnuchteren, en je weer op aarde zetten, met nieuwe inzichten die je nodig hebt!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 06-11-2007, 17:12:39 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Nogmaals bedankt voor je legging, Sado!
Ik zal per stukje even reageren:

Citeer:
Ik begin in het midden, bij de kaarten die op elkaar geplaatst zijn. Deze kaarten gaan respectievelijk over een probleem, en advies over de problemen, of situaties die zich voordoen door dan probleem. De onderste kaart is de Vijf van Zwaarden, 'nederlaag'. Deze kaart duidt op een nare situatie, een soort gevecht, iets waarbij eer is verloren. Misschien zit je in een strijd met iemand, maar die strijd is het al lang niet meer waard. Wellicht word je achter je rug om verraden. In ieder geval is het nu een goede tijd om ruzies, als je die hebt, bij te leggen. Als je dit niet doet, kan het zijn dat er om je rug om dingen gaan circuleren. Wees ook heel erg op je hoede dat je zelf niet mensen met de dolk steekt. De kaart die hier op ligt, is de Staven Aas. Het is een tijd van creatieve inspiratie. Je kunt de energie van strijd en onmacht omzetten in creatieve uitspattingen. Het bruist van de ideeen en de dingen die je zou kunnen doen... Je moet ze alleen nog uitvoeren!

Een nare situatie, gevecht, daar kan ik me zeker in vinden. Er zijn de laatste tijd nogal heftige dingen gebeurd in korte tijd die daar absoluut mee te maken hebben, maar daar ga ik liever niet op in. Het verliezen van eer kan ik ook koppelen aan een gebeurtenis, hoewel dat nu niet meer zo geld.
Creatieve uitspattingen? Ik zou wel willen, maar ik heb er nu echt geen tijd voor :wink: Maar tijd kan je maken en dat ga ik ook zeker doen :)

Citeer:
De kaart links van de middelste kaart draait om waar in het verleden sprake van was. Kunst. Je probeerde twee tegenovergestelden samen te voegen. Dit kan te maken hebben met bijvoorbeeld de strijd tussen gevoel en denken, of tussen verantwoordelijkheid en vrijheid. Het draaide in ieder geval om tegenovergestelde principes, die moeilijk samen te voegen waren. Misschien is het resultaat hier van de strijd geweest die wordt aangegeven door Vijf van Zwaarden. De kaart van Kunst probeert ons wel te leren dat alle tegenovergestelden samen kunnen gaan, ook al lijkt dit volstrekt onmogelijk! Wederom is dit een kaart die een sterke mate van creativiteit aangeeft. In combinatie met een Aas kan ze heel sterk zijn!

Zeer herkenbaar, inderdaad, weer voor bepaalde dingen die er gebeurd zijn de afgelopen tijd. Misschien hoopte ik wel een beetje dat je daar iets over zou schrijven..
En weer die creativiteit! Daar moet ik toch echt s iets mee doen :wink:

Citeer:
De kaart boven het midden draait om wat zich in je denken afspeelt, waar je je bewust van bent. Acht van Schijven, behoedzaamheid. Deze kaart draait om geduld. Geduld met wachten tot bepaalde gezaaide gewassen groot zijn, zodat ze geoost kunnen worden. Het is een kaart die laat zien dat het nu even geen tijd is om van de hak op te tak te springen, maar juist om te werken aan een project, met geduld en toewijding.

Ik zou niet weten waar dit over zou kunnen gaan.. Waarschijnlijk iets in de (nabije) toekomst, of iets waar ik nu al mee bezig bent. Dat zal zichzelf uitwijzen denk ik.

Citeer:
In je onderbewuste, onder het midden, bevindt zich de Zwaarden Koningin. Deze figuur bevindt zich letterlijk in hogere sferen, en kijkt vanaf een hoog punt neer op de aarde. Jouw drijfkracht is een zekere arrogantie, maar een die niet misplaatst is. Het probleem is echter dat vanuit de hoogte vallen eigelijk nooit wordt gewaardeerd. Jouw persoonlijkheid lijkt me een van uitzonderlijke intelligentie en creatieve kracht, gepaard met een zekere sociale onmacht. De Zwaarden Koningin is voor de man van de straat, de mens op de wereld, een ongrijpbare persoonlijkheid. Dit kan bijdragen aan spanningen zoals afgebeeld op Zwaarden Vijf.

Wat een complimenten :wink: Ik denk dat dit wel klopt, maar zeker weten doe ik t niet.. Helaas ben ik erg goed in het analyseren van anderen, maar niet zo erg van mezelf :P

Citeer:
Wat de toekomst brengt, Twee van Schijven, verandering (de kaart rechts van het midden). Je financiele situatie zou weleens wankel kunnen raken, dus zorg ervoor dat je niet zomaar geld uitgeeft. Het kan zijn dat er veranderingen plaatsvinden op materieel/financieel vlak. Misschien is deze verandering iets dieper, op spiritueel niveau, maar daar wordt deze kaart vaak niet echt mee geassocieerd, dus daar ga ik nu even niet van uit. Je situatie verandert. Verandering van baan, verandering van situatie in het gezin of met vrienden, het kan allemaal! Dit is een heel brede kaart.

Klopt als een bus. Ik ben heel erg bezig met mn baantjes en geld op t moment. Maar t gaat de goede kant op :)

Citeer:
De onderste kaart in het rijtje rechts geeft aan hoe jij jezelf ziet. Schijven Prins. Jij ziet jezelf als een vurig persoon, veel in beweging, heel dynamisch, vooral op creatief gebied. Je bent een tikkeltje onvolwassen. Jij wordt waarschijnlijk makkelijk verliefd, in vlagen. Jouw emoties slaan snel en makkelijk om, en je kunt je vol passie inzetten voor iets. Vurig, ben je.

Ik kan me hier niet helemaal in vinden. Makkelijk verliefd? Absoluut niet. Onvolwassen zou ik mezelf ook niet noemen, ik neem mezelf juist veel te serieus. Vurig, emoties die omslaan, ik weet niet. Ik ben redelijk stabiel qua emoties, hoewel dat de laatste tijd minder is :wink: Dus dat zou wel kunnen.

Citeer:
Hoe anderen jou zien (de kaart er boven). De Ster. Anderen zien jou als iemand die een gunstige toekomst tegemoet gaat. Je bent voor sommige mensen ook een inspiratie en het licht in de duisternis. Sommige mensen vestigen hun hoop op jou. De Ster is een heel positieve kaart, vol goede hoop!

Moeilijk om te zeggen of dit klopt :wink: Ik hoop het! :P Het klinkt positief. Ik haal er wel veel voldoening uit om mensen te helpen of op te vrolijken, hoewel ik daar ook wel s helemaal geen zin in kan hebben. Het vergt namelijk wel wat van jezelf.

Citeer:
Dan waar je op hoopt, of bang voor bent. Schijven Prins. Je hoopt op iemand in je leven die wat balans brengt, wat zekerheid. Misschien is er al zo iemand in je leven, maar ben je bang hem/haar kwijt te raken.

Ja, en dit in de zin van een relatie, denk ik.

Citeer:
De uitkomst, Twee van Staven, heerschappij. Als de huidige problemen achter je zien, zul je wellicht willen beginnen met iets nieuws. Een nieuwe start. Het kan zijn dat je een nieuwe hobby krijgt; je probeert iets nieuws uit. Je begint aan bepaalde tocht, een nieuw avontuur. Je zet je zinnen op iets.

Wie weet, nieuwe periode, nieuwe kansen, toch? :)

Bedankt!
Liefs,
Julia

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 06-11-2007, 21:35:28 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Lady Fairy schreef:
Je mag voor mij ook wel leggen :D

En hier plaatsten.

Doe maar waar jij je het beste bij voelt.


Duiding voor jou:
http://sadocles.nl/legging27.JPG

Eerst wat ik kan zeggen is: wow! Hier ligt een heel duidelijk verhaal, nu is de vraag natuurlijk of het klopt. Ik heb een Keltisch Kruis gebruikt, omdat je in het algemeen iets wilt weten. De legging zal over de liefde en relaties gaan, want er ligt nog al wat over dat thema!

Ik begin niet in het midden, maar met de meest linkse kaart, omdat dit nu beter uitkomt. Deze kaart geeft aan waar in het verleden sprake van was. De Geliefden. De meest logische betekenis van de kaart is de liefde zelf, een sterke bond. Het kan ook draaien om liefde voor jezelf, het verenigen van twee kanten van jezelf. Ook kan de kaarten draaien om een moeilijke persoonlijke keuze die je hebt moeten maken.

Dan gaan we nu wel naar het midden, want deze kaarten gaan over het heden, en deze hebben denk ik direct te maken met De Geliefden. De onderste kaart draait om een probleem, de tweede om situaties of advies over dat probleem. De onderse kaart is Dood. Deze kaart draait om sterke verandering, transformatie. Het afsterven van wat nutteloos is, om ruimte te maken voor het nuttige. De persoonlijke keuze heeft dus een sterke verandering teweeggebracht. Ook kan het duiden op het einde van een liefde, zoals die wordt aangegeven door De Geliefden. De kaart die er op ligt, is de Bekers Prins. Deze kaart gaat om een persoon, dromerig, romantisch, teder, een echte charmeur dus. Het gaat steeds meer richting de liefde... Ben je in een relatie, die op het moment stuk aan het lopen is, die je wilt redden, omdat hij zoveel waard is? Of ben juist JIJ die Bekers Prins, en ben je heel erg verliefd? Het kan op veel dingen duiden, maar ik wil die rode draad van liefde er even in houden.

De kaart boven het midden draait om wat je weet, waar je je bewust van bent. De Staven Prinses. Deze kaart draait normaal om creatieve ideeen, nieuwe impulsen, maar ze kan ook staan voor vurige passie. Ik wil deze kant even op blijven gaan. Je bent dus in een staat van vurig verlagen, denk ik.

De kaart er onder is Vier van Schijven, macht. Deze kaart wordt vaak geassocieerd met gierigheid. Vrees niet, zo ver zal het niet zijn bij jou. Echter, je bent wel 'op slot'. Je durft niet zo goed. Misschien ben je onderbewust bang om jezelf bloot te geven.

De toekomst, de kaart rechts van het midden. Bekers Koningin. Als ik dit moet lezen, dan verwacht ik dat je binnenkort een echte verdieping mee gaat maken. Bekers Koninigin is een hele vrouwelijke kaart. Je zult emotionele dieptes verkennen die je nog niet eerder hebt gezien. Wellicht komen verborgen psychische krachten los. Blokkeer je intuitie niet, maar wees ook op je hoede. Verdrink niet in je emoties.

Dan hoe jij jezelf ziet. Tien van Schijven, rijkdom. Deze kaart omvat een heleboel aspecten. Je ziet jezelf als iemand die slim is en dingen overziet. In de kaart zie je duidelijk de levensboom afgebeeld (Sefirot van de Kabalah), en die staat voor alle aspecten die het leven kent. Er zit een heleboel in je. Je bent ook slim met geld, letterlijk dus rijkdom. Bedrevenheid in de handel.

Hoe anderen jou zien, is de kaart er boven. Schijven Prinses. Anderen vinden jou iemand die praktische ideeen heeft. Ze vinden je een natuurlijk en creatief persoon.

De kaart hier boven is waar je op hoopt of bang voor bent. Twee van Kelken, 'liefde'. Dit hoef ik niet verder toe te lichten denk ik.

De uitkomst van de situatie, de bovenste kaart. De Keizer. Er ontstaat zekerheid en stabiliteit. Je ontdekt wilskracht. Ik vraag me af hoe dit precies voor jou zal manifesteren.....

In ieder geval ben ik heel benieuwd naar het verhaal over de liefde. Deze legging staat er zo in het teken van...!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 07-11-2007, 15:07:34 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
Sado schreef:
Eerst wat ik kan zeggen is: wow! Hier ligt een heel duidelijk verhaal, nu is de vraag natuurlijk of het klopt.

Dat heb ik eerder gehoord ;) dat leggingen bij mij een heel duidelijk verhaal zijn :)
Sado schreef:
De Geliefden. De meest logische betekenis van de kaart is de liefde zelf, een sterke bond. Het kan ook draaien om liefde voor jezelf, het verenigen van twee kanten van jezelf. Ook kan de kaarten draaien om een moeilijke persoonlijke keuze die je hebt moeten maken.

Dat klopt, ik heb het uitgemaakt met mijn vriend en daar had ik 2 jaar, 3 maanden en 2 weken mee.

Sado schreef:
Dan gaan we nu wel naar het midden, want deze kaarten gaan over het heden, en deze hebben denk ik direct te maken met De Geliefden. De onderste kaart draait om een probleem, de tweede om situaties of advies over dat probleem. De onderse kaart is Dood. Deze kaart draait om sterke verandering, transformatie. Het afsterven van wat nutteloos is, om ruimte te maken voor het nuttige. De persoonlijke keuze heeft dus een sterke verandering teweeggebracht. Ook kan het duiden op het einde van een liefde, zoals die wordt aangegeven door De Geliefden. De kaart die er op ligt, is de Bekers Prins. Deze kaart gaat om een persoon, dromerig, romantisch, teder, een echte charmeur dus. Het gaat steeds meer richting de liefde... Ben je in een relatie, die op het moment stuk aan het lopen is, die je wilt redden, omdat hij zoveel waard is? Of ben juist JIJ die Bekers Prins, en ben je heel erg verliefd? Het kan op veel dingen duiden, maar ik wil die rode draad van liefde er even in houden.

Zoals ik ookal bij de vorige zei ;) Het is net uit, maar over de Bekers Prins.. Ik heb al wel iemand anders op het oog en die is inderdaad dromerig, romantisch, teder. En volgens mij ben ik inderdaad verliefd :D

Sado schreef:
De kaart boven het midden draait om wat je weet, waar je je bewust van bent. De Staven Prinses. Deze kaart draait normaal om creatieve ideeen, nieuwe impulsen, maar ze kan ook staan voor vurige passie. Ik wil deze kant even op blijven gaan. Je bent dus in een staat van vurig verlagen, denk ik.

Hier weet ik geen antwoord op te geven. Maar ik ben wel bewuster van meer dingen.

Sado schreef:
De kaart er onder is Vier van Schijven, macht. Deze kaart wordt vaak geassocieerd met gierigheid. Vrees niet, zo ver zal het niet zijn bij jou. Echter, je bent wel 'op slot'. Je durft niet zo goed. Misschien ben je onderbewust bang om jezelf bloot te geven.

Dit zou kunnen, vooral omdat mijn ex nogal wat vaak mijn hart gebroken heeft...

Sado schreef:
De toekomst, de kaart rechts van het midden. Bekers Koningin. Als ik dit moet lezen, dan verwacht ik dat je binnenkort een echte verdieping mee gaat maken. Bekers Koninigin is een hele vrouwelijke kaart. Je zult emotionele dieptes verkennen die je nog niet eerder hebt gezien. Wellicht komen verborgen psychische krachten los. Blokkeer je intuitie niet, maar wees ook op je hoede. Verdrink niet in je emoties.
Ik zal mijn best doen om mezelf niet te verliezen..

Sado schreef:
Dan hoe jij jezelf ziet. Tien van Schijven, rijkdom. Deze kaart omvat een heleboel aspecten. Je ziet jezelf als iemand die slim is en dingen overziet. In de kaart zie je duidelijk de levensboom afgebeeld (Sefirot van de Kabalah), en die staat voor alle aspecten die het leven kent. Er zit een heleboel in je. Je bent ook slim met geld, letterlijk dus rijkdom. Bedrevenheid in de handel.
Ik ben inderdaad goed in onderhandelen thuis :P ;) En ik zie mijzelf inderdaad niet echt als een dom persoon.

Sado schreef:
Hoe anderen jou zien, is de kaart er boven. Schijven Prinses. Anderen vinden jou iemand die praktische ideeen heeft. Ze vinden je een natuurlijk en creatief persoon.

Dat vinden inderdaad een paar mensen, maar ik zelf niet.

Sado schreef:
De kaart hier boven is waar je op hoopt of bang voor bent. Twee van Kelken, 'liefde'. Dit hoef ik niet verder toe te lichten denk ik.

Ik hoop erop en ik ben er bang voor ;) de kaart in beide aspecten klopt.

Sado schreef:
De uitkomst van de situatie, de bovenste kaart. De Keizer. Er ontstaat zekerheid en stabiliteit. Je ontdekt wilskracht. Ik vraag me af hoe dit precies voor jou zal manifesteren.....

Ik voel in mezelf inderdaad meer wilskracht. Ik wil het, dus ik ga er voor zorgen ook. Met palen en perken natuurlijk ;) want met dwingen schiet je niets op ;)

Sado schreef:
In ieder geval ben ik heel benieuwd naar het verhaal over de liefde. Deze legging staat er zo in het teken van...!


Ontzettend bedankt dat je dit gedaan hebt, en ik moet toegeven dat je ontzettend goed bent :D Mag ik vragen hoe je dat geleerd hebt? Om ze zo duidelijk te lezen?
Ik wil zelf namelijk ook heel graag tarot leren.

Als je meer wilt weten wat te maken kan/heeft met deze legging ;) dit is mijn msn:

suzie_keukenspecialist@hotmail.com

_________________
Past the point of no return, no going back now
Our passion play has now, at last, begun
Past all thought of right or wrong, one final question.
How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 08-11-2007, 01:57:21 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
Als je meer wilt weten wat te maken kan/heeft met deze legging Wink dit is mijn msn:

suzie_keukenspecialist@hotmail.com


Ik voeg je wel even toe, dan hebben we het er nog over!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 08-11-2007, 20:04:28 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-01-2006, 18:02:36
Berichten: 137
Locatie: Friesland
Hey Sado,

Als je het leuk vindt mag je voor mij ook wel een paar kaarten leggen! Ik heb geen specifieke vraag.

Groetjes van Jellie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 09-11-2007, 10:22:25 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Sado schreef:
flowwhenyouknow schreef:
Hey Sado,

Ik zou wel antwoord willen krijgen op de vraag 'welke keuze ik moet maken?'.

Groetjes,

Lucas


De legging voor jou:
http://sadocles.nl/legging26.JPG

Omdat je vraagt naar een keuze heb ik een Kruis gelegd, wat hier specifiek voor is ontworpen.

Allereerst is er de kaart links. Dit is waar het om draait. Zes van Bekers, 'genot'. De keuze bevindt zich in de emotionele/relationele sfeer, en draait om het vinden van (diepere) vervulling.

De kaart helemaal rechts geeft aan wat je NIET moet doen. Vijf van Schijven, 'getob'. Stel dingen niet uit, zever er niet de hele tijd over. Wees niet te afwachtend en passief!

De kaart boven geeft aan wat je WEL moet doen. Zeven van Staven, 'moed'. Pak het probleem met beide handen beet en laat je niet kisten. Moedig zijn draait niet om iets uitvoeren zonder angst; moed draait juist om met knikkende knieen tóch iets uitvoeren!

Waar het toe zal leiden, de onderste kaart. Drie van Zwaarden, 'smart'. Het zal leiden tot pijn. Het zal ontnuchteren, en je weer op aarde zetten, met nieuwe inzichten die je nodig hebt!

Dankjewel! Ik zal er rekening mee houden. Ik denk dat ik al aardig op de goeie weg zit...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot -- leggingen door Sado
BerichtGeplaatst: 10-11-2007, 11:45:20 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Esha schreef:
Hey Sado, ziet er intensief uit allemaal. Je mag voor mij ook leggen als je dat nog wilt.


Hier is jouw duiding:
http://sadocles.nl/legging29.JPG

Er liggen een heleboel grote Arcana, dat wil zeggen, dat je volgens de kaarten op een kruispunt in je leven zit. Ik zie al snel dat je probeert weg te bewegen van oude gedachten en idealen, en probeert jezelf opnieuw uit te vinden. Er liggen een heleboel kaarten die duiden dat er vooral innerlijke strijd is. De omgeving wordt niet tot nauwelijks genoemd!

Ik begin eventjes in het midden, de kaarten die op elkaar liggen. Hier ligt eerst de Twee van Zwaarden, 'vrede', op de positie van een probleem. Daar boven op ligt Negen van Schijven, 'gewin'. De Twee van Zwaarden geeft Maan in Weegschaal; het impliceert verlangen naar harmonie. Je probeert het conflict te vermijden, je probeert om twee gedachtes met elkaar te verbinden, maar ik denk dat het niet helemaal lukt. Sowieso omdat je midden in een innerlijke strijd staat; deze kaart geeft naar mijn idee aan dat je iets probeert te ontkennen, een belangrijke factor, enkel om je gemoedsrust te bewaren. Dit onder de invloed van het externe (wat om je heen gebeurd), zo geeft de Schijven Negen aan. Het loopt op gebied van het materiële nu vrij gunstig. Het probleem is dat je daar niet echt genoegen mee neemt; jij bent iemand die tussen de oren gelukkig moet zijn. Veel spullen maken jou niet gelukkig.

In het verleden ligt de Gehangene. Deze geeft aan dat er een gebeurtenis heeft plaatsgevonen die jouw visie radicaal heeft verandert. Je ziet de wereld nu beneden-boven. Je hebt toegang gekregen tot andere inzichten. Er heeft een spirituele ommekeer plaatsgevonden. Waardoor kan ik niet zo snel opmaken, en word eigenlijk verder niet op ingegaan. Waar het kennelijk om draait is dat het zo is.

In je bewustzijn weet je dit, zo geeft de kaart boven het midden aan. De Dood. Je weet dat er transformatie aan het plaatsvinden is, dat verandering dreigt. Je moet de Dood echter wel accepteren. De Dood is een gunstige macht; hij vernietigt wat nutteloos is om wat nut heeft kans te geven. Laat dingen afsterven, laat ze rusten. Roep ze niet constant terug.

In je onderbewustzijn, de kaart onder het midden, ligt de Dwaas. Deze geeft aan dat je onderbewuste wéét dat er een nieuw avontuur voor je ligt. Het is een compleet nieuwe reis, met nieuwe kansen. Je bent nog een 'groentje' (De Dwaas op de kaart is ook werkelijk de groene man). Je bent wellicht daardoor ook een beetje naief en koppig. Je weet nog niet echt waar je je successen aan moet meten. In ieder geval moedigt deze kaart je aan gewoon het duistere in te stappen, en dan wel te zien wat er gebeuren zal.

In de toekomst, rechts van het midden, ligt de Kluizenaar. Hij geeft aan dat deze reis eentje is die je alleen maakt. Je moet ook niet bang zijn alleen te staan. De duisternis die ingestapt wordt door de Dwaas komt letterlijk terug in de Kluizenaar, die het innerlijk licht voor stelt. Het is een tijd om voor jezelf uit te vinden wat je moet weten. Het is tijd om inzichten te krijgen. Dingen moeten tot de bodem uitgezocht worden, om het zo te zeggen.

Hoe jij jezelf ziet, rechtsonder in het rijtje, De Zegewagen. Deze kaart versterkt mijn vermoeden dat je met illusies zit. De Zegewagen is verscheurt door innerlijke strijd en geeft deze een plek door uiterlijk heel aggressief te zijn. Hij pakt dingen direct aan en is enorm actief. De Kluizenaar geeft aan dat je het moet omdraaien... Wees kalm qua uiterlijk, en wees actief qua innerlijk.

Hoe anderen je zien, de kaart daar boven. Zwaarden Vier, wapenstilstand. Anderen zien jou als iemand die op het moment een periode van rust doorgaat, die zich in meditatieve sferen begeeft. Ze proberen om je heen te gaan, en zich niet met je te bemoeien.

Waar je op hoopt, of wat je angst is. Negen van Staven, 'kracht'. Maan in Boogschutter. Ik laat deze kaart doorgaans voor zichzelf spreken!

Dan de uitkomst, De Toren. Wat je hebt proberen te vermijden zal plaatsvinden, en in alle hevigheid losbarsten. Ik draait er niet omheen: deze kaart geeft vrijwel altijd een buitengewoon onstuimige periode aan. Idealen worden kapot geslagen, wat je hebt op proberen te bouwen ten gronden gericht. Interpreteer dit vooral in innerlijke context. Het lot zal zijn zin krijgen. Houd je vast aan de Kluizenaar (en dus het innerlijke licht) om je hier door heen te slaan. De enige manier om werkelijk jezelf uit te vinden is door al het oude ten gronde te richten.

Ik houd het hier even bij, ben benieuwd wat je denkt!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl