Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 10:32:23

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Allemaal algemeen
BerichtGeplaatst: 23-11-2007, 09:14:28 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-11-2006, 06:27:33
Berichten: 303
Hallo ik weet wel dat ik hiermee een hoop mensen op hun tenen ga trappen maar ik wil het nou toch wel eens in de groep gooien.

Ik heb zolangzamerhand het idee dat al dat soort dingen als handlezen, tarot, theeblaadjes en runenwerpen alemaal harstike goed weken omdat er antwoorden uit komen die soms best specifiek kunnen zijn maar alsog heeft het op zoo veel mensen betrekking heeft dat je het niet meer serieus kan nemen als voorspelling die betrekking op jezelf heeft.

_________________
Elen sila lúmen omentielvo...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allemaal algemeen
BerichtGeplaatst: 23-11-2007, 11:27:08 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
:mrgreen:
Heerlijk als zulke opmerkingen de groep in gegooid worden. Ik ben benieuwd hoe de rest reageert.
Persoonlijk: ik heb goede ervaringen aan duidingswijzen en voorspellingswijzen, maar ook negatieve. Ikzelf hou het liever concreet, b.v. door middel van kaarten, en heb liever geen mediums die van alles doorkrijgen. Dat is geen ongeloof, maar daar kan ik gewoon niet zo goed bij.
En ja, soms kun je dingen op honderdenéén dingen uitleggen, zodat het altijd wel klopt. Dit gevoel heb ik wel eens bij astrologie, hoewel ik me hier wel in verdiept heb.
En soms krijgt men dingen door die voor één iemand bedoelt schijnen te zijn, maar dan blijkt het op iets/iemand anders van toepassing te zijn.

Vriendelijke groetjes,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allemaal algemeen
BerichtGeplaatst: 23-11-2007, 13:16:22 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2005, 01:39:47
Berichten: 774
Locatie: Sassenheim (Zuid-Holland)
Het is ook heel algemeen maar dat is ook het mooie :)
Dat is juist de kracht want,
Alle antwoorde liggen allang in jezelf...
alleen kun je er niet bij dus als je je op zoon moment open stelt voor wat de kaarten je bijvoorbeeld willen vertellen.
Interperteer jij dat op zoon manier dat het voor jouw toepasbaar is.

Jij haalt er dat uit wat jij kan gebruiken en jouw gedachten onderbewust zijn en bewust zijn maken het verhaal wel af.
Plus daarbij het feit dat niet voor niets gebeurt dus er zit wel degelijk verschil in de kaarten en jij trek op dat moment niet voor niets net die.

Dat is mijn mening:D
(maar wel lekker even zoon ongezoute mening, Altijd sceptiesch blijven ;))

_________________
het NU is waar ik gelukkig ben


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allemaal algemeen
BerichtGeplaatst: 23-11-2007, 14:51:59 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-09-2006, 21:41:52
Berichten: 105
Mijn mening is dat het niet zo algemeen is als je denkt.

Je handlijnen zijn uniek, dus die zijn niet hetzelfde als anderen handen (net als je vingerafdruk)

Kaarten die je legt gaan op een volgorde die alleen voor jou bestemd is, iemand die [precies dezelfde kaarten als jij legt, kan deze weer op een andere manier interpreteren dan jij.

Ik vind het persoonlijk niet erg algemeen ^^

_________________
Children of Light = Mijn site! *juicht*


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allemaal algemeen
BerichtGeplaatst: 23-11-2007, 15:32:55 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-11-2007, 23:16:19
Berichten: 50
Locatie: middle of nowhere
Goed punt..

Het is inderdaad de interpretatie, die voor iedereen anders is..

Want (zoals bij tarot, dat bestaat al zooo lang) is iedere mogelijke reeks echt al honderden zoniet duizenden keren gelegd..
Alleen heeft het bij iedereen een eigen betekenis.

Het geeft daarom toch de inzicht die je op dat moment nodig hebt..
Als het goed gebeurt ..

Misschien een leuke test..
kijken op hoeveel mensen één orakel-antwoord van toepassing kan zijn.. :wink:

...Just kidddin'..! :D

Grtjes Chi*

_________________
Let love be your guide..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allemaal algemeen
BerichtGeplaatst: 23-11-2007, 16:52:56 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Ik ben het voor het grootste deel met Oxalis eens.

Bij Tarot (en ik praat nu specifiek over Tarot want van die andere methodes weet ik niets) draait het vooral om het feit dat een persoon zijn eigen gevoelens op de kaarten projecteert. De kaarten zijn niet meer dan hout met inkt. Het draait allemaal om de persoon die de kaarten bekijkt, en om de kennis van de legger die hem hierbij helpt. De kaarten beschreven algemene themas, die worden afgeleid uit de zogenaamde archetypes uit de Jungiaanse psychologie. Deze gaat er van uit dat er bepaalde archetypes (beelden, ideeen, gevoelens) in elk mens zitten die vooral via ons onderbewustzijn ons gevoelig maken voor bepaalde themas. Deze archetypen zitten in elk mens verborgen, en dit is dus waarom Tarot algemene themas behandelt; ze haalt naar boven wat al in een mens zit. Tarot draait om het zichtbaar maken van wat een mens niet van zichzelf weet... Tarot draait om perspectief, niet om waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allemaal algemeen
BerichtGeplaatst: 23-11-2007, 17:53:10 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
oxalis schreef:
Het is ook heel algemeen maar dat is ook het mooie :)
Dat is juist de kracht want,
Alle antwoorde liggen allang in jezelf...
alleen kun je er niet bij dus als je je op zoon moment open stelt voor wat de kaarten je bijvoorbeeld willen vertellen.
Interperteer jij dat op zoon manier dat het voor jouw toepasbaar is.

Precies wat ik wilde zeggen :wink:

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allemaal algemeen
BerichtGeplaatst: 24-11-2007, 21:52:38 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-02-2007, 23:54:31
Berichten: 46
ik beoefen zelf devinatie door middel van tarot kaarten en werk sinds kort aan een eigen vorm van kaarten. maar zelfs met tarot kan je behoorlijk accuraat zijn, als degene die het doet, maar echt weet wat hij of zij doet. als je de teksten uit een boekje opleest dan krijg je algemeenheden, maar als je echt weet wat de kaarten betekenen dan kom je een heel eind verder.

de magier.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Allemaal algemeen
BerichtGeplaatst: 26-11-2007, 09:45:27 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Ha Blethane: mensen worden alleen op hun teentjes getrapt als ze zich aangevallen voelen en ook daar is een reden voor. Gooi gewoon wat je dwars zit/bezig houdt in de groep en kijk wat er gebeurt.

Wat betreft hetgeen je nu in de groep gooit (mijn mening uiteraard):

Als je kennis van tarot eindigt bij de inhoud van de bijgeleverde boekjes blijft het resultaat inderdaad erg algemeen.

De gedachte achter tarot (en bv runestenen) is en blijft dat je een kaart (runesteen) niet voor niets ‘trekt’. Zeg maar: daar is een reden voor.
Het is aan degeen die de trekking/legging/worp interpreteert om daar een heldere en meer specifieke verklaring voor te geven en wat dat betreft staat of valt het systeem dus bij de bekwaamheid van degeen die interpreteert. Dat maakt ook helder dat, voor zover de kennis strekt, de trekking/legging/worp specifiek of algemeen is.
Dezelfde regels gelden natuurlijk ook voor astrologie. Over theebladen lezen en koffiedikkijken laat ik me maar even niet uit. Wat handleeskunde betreft gelden min of meer dezelfde regels, waarbij je zou kunnen stellen dat daarbij nog veel meer de deskundigheid een rol speelt.

In hoeverre degeen die interpreteert degeen waarvoor geïnterpreteerd wordt kent of niet kent is ook weer afhankelijk van wie interpreteert: een intuitieve interpretatie kan evenzeer specifiek zijn mits er voldoende bekwaamheid aanwezig is.

In alle gevallen geldt (althans in mijn visie): zowel kaarten als stenen als handlijnen en sterren zijn slechts middelen om, mits met vaardigheid gebruikt, inzicht te krijgen in jezelf (ic de persoon waarvoor getrokken/gelegd/geworpen/gelezen wordt) en komt dus altijd neer op interpretatie.

Ga je jezelf te buiten aan het “voorspellen van de toekomst” dan treedt je mijns inziens altijd buiten hetgeen het medium je kan vertellen aangezien ook kaarten, stenen of handlijnen en sterren je niets kunnen vertellen over de DAADWERKELIJKE toekomst, hooguit over de momentopname van EEN toekomst op het moment van interpretatie. En juist die momentopname verandert al door de interpretatie en daarna door alle keuzen die je maakt en maakt een dergelijke interpretatie hooguit ‘aardig’ vanuit de gedachte dat je er wellicht op kunt sturen maar maakt het geen vaststaand feit.

Groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl