Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 18-04-2024, 01:28:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Tarot leren
BerichtGeplaatst: 23-01-2008, 16:25:00 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-01-2008, 16:50:01
Berichten: 102
Locatie: Nergens en overal
Moet je voor tarot echt iets kunnen leren of is het gewoon leggen en vragen?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot leren
BerichtGeplaatst: 05-02-2008, 20:11:33 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-01-2008, 12:23:55
Berichten: 63
Locatie: Nijmegen
Dat merk je gauw genoeg of tarot iets voor jou is je legt het gewoon volgens de beschrijvin van het boekje


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot leren
BerichtGeplaatst: 07-07-2009, 18:59:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-07-2009, 15:49:45
Berichten: 3
Hallo daar,

Als professioneel helderziend en heldervoelend medium werk ik ook met tarotkaarten en orakelkaarten en dergelijke. Ik geef je graag mee dat als je echt gebruik wil maken van tarotkaarten, je het liefst paranormaal begaafd moet zijn. Dan pas kan je jezelf openstellen, en informatie doorkrijgen. Als je zelf niet paranormaal begaafd bent, is het heel erg moeilijk. Ik krijg in mijn praktijk heel vaak mensen die het zo graag zouden willen leren, maar als het er niet in zit, zal het er ook hoogstwaarschijnlijk niet uitkomen.

Liefs en licht,

Karen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot leren
BerichtGeplaatst: 07-07-2009, 23:41:46 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Het spijt me maar het bovenstaande is in mijn ogen (om politiek correct te blijven) domweg niet waar. Tarotkaarten hebben bar weinig tot niets te maken met 'helderziendheid'. Tarot is een manier om met een andere bril naar jou of andermans leven te kijken. Het zegt niets over de toekomst behalve dat het je inzicht geeft in de manier waarop jij in het leven staat (aan de hand waarvan je natuurlijk wel uitspraken kan doen over de waarschijnlijke reacties op situaties)

Je kunt tarot leren door veel te leggen, je te verdiepen in symboliek, en realistisch te blijven denken. Het is dus wel iets wat geleerd moet worden, maar met een beetje doorzettingsvermogen kan je vrijwel alles leren ;)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot leren
BerichtGeplaatst: 20-11-2009, 16:18:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-11-2009, 16:06:02
Berichten: 3
Ik ben al anderhalf jaar aan het leren om tarot te leggen,
en naar mijn mening heb je geen "speciale gave" nodig om dit te doen.
Ik kan geen toekomst voorspellen met tarot kaarten, waarvan ik geloof dat niemand dat kan,
voor mij is het simpelweg een spiegel voor houden van hoe mijn leven er nu uit ziet.
Door het leggen van tarot kan je een hoop duidelijk maken, maar geen toekomst voorspellen, je toekomst ligt nog altijd in je eigen hand! (:

xx

_________________
"Now you think you know about the ugly side of life, but you don't.
This is a world you never understand -
and you'll always fear,
... but you don't understand."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot leren
BerichtGeplaatst: 20-11-2009, 17:05:43 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Grutjes ... deze had ik nog niet eerder gezien.

Kijk, DAT bedoel ik nu met onzin vertellen alsof het de waarheid is:
Citeer:
[...] als je echt gebruik wil maken van tarotkaarten, je het liefst paranormaal begaafd moet zijn [...]
Om te beginnen is het TAROTSPEL een SPEL! Een spel is iets dat je SPEELT :D en de beweringen die je hier doet zijn NERGENS op gebaseerd. Iedereen die in staat is tot interpretatie (en dat is bijna iedereen) is in staat om tot zekere hoogte met een tarotspel te spelen.

Als
Citeer:
professioneel helderziend en heldervoelend medium
had je kunnen voorzien dat ik helemaal in een deuk zou gaan over jouw reactie en daarna een reactie zou schrijven waarin ik je minimaal uitmaak voor zwever en onzinverteller, om maar niet te spreken van het ter discussie stellen van jouw 'professionele herderziende en heldervoelende' kwaliteiten. Kom nou toch even zeg ... :twisted: Hoe gek kun je het maken.

Het tarotspel is eigenlijk een aardig kaartspel dat onder anderen door zigeuners werd gebruikt op 'kermissen' om giechelende meiden te vertellen dat ze een knappe man met donker haar en veel geld zouden ontmoeten. Vandaaruit heeft het geheel zich verder ontwikkeld maar hetzelfde kun je ook met de Bijbel, de Thora, de Margriet en de Telegraaf! Het is een kwestie van interpretatie. Kijk maar eens naar "het boek met de 1000 antwoorden" dat je hetzelfde kunt gebruiken als een bijbel of de margriet!


Als je tarot wilt leren leggen schaf je gewoon een tarotSPEL aan en eventueel lees je het bijbehorende boekje. Dan weet je in ieder geval wat iemand anders 'ziet' als een bepaalde kaart gedraaid wordt.
Daarnaast heeeeeeeeeeeel veel oefenen en controleren of het klopt wat je 'leest'.
Het gaat dus in hoge mate om ervaring opdoen en hulp van een ervaren tarot-legger (geen zweverig type zoals Ellillia) kan handig zijn.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot leren
BerichtGeplaatst: 20-11-2009, 20:51:57 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
Citeer:
Als
Citaat:
professioneel helderziend en heldervoelend medium
had je kunnen voorzien dat ik helemaal in een deuk zou gaan over jouw reactie en daarna een reactie zou schrijven waarin ik je minimaal uitmaak voor zwever en onzinverteller



Citeer:
(geen zweverig type zoals Ellillia)


lijkt me onnodig om in persoonlijke 'aanvallen' te verzanden

Citeer:
om maar niet te spreken van het ter discussie stellen van jouw 'professionele herderziende en heldervoelende' kwaliteiten


juist! lekker over de inhoud discussieren.

laten we dat laatste voortzetten

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot leren
BerichtGeplaatst: 20-11-2009, 22:04:42 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Teun, je hebt volkomen gelijk maar ik kan me (helaas) nog altijd ontzettend kwaad maken over dit soort onzin dat dan gedebiteerd wordt alsof het de waarheid is.

Helaas laat ik me dan wel eens verleiden tot wat persoonlijker berichten. Niet juist, dat weet ik, maar het laat wel zien hoeveel onzin ik het vind en wat ik vind van een dergelijke berichtgeving. Juist zo worden jonge mensen verkeerd voorgelicht en dat zou op dit forum niet moeten kunnen. Dat het toch gebeurt, roept bij mij deze reactie op.

Ik zal me proberen hier verder van te onthouden en inhoudelijk verder te gaan.

Alhoewel ... ik heb in dit topic gezegd wat ik wilde zeggen en laat het daar verder bij (tenzij ik uitgedaagd word :mrgreen: ).

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tarot leren
BerichtGeplaatst: 24-11-2009, 19:39:05 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Tarot is naar mijn inziens gewoon een kaartspel waar je tot inzichten komt waar je anders niet zo 1 2 3 op zal komen.
Eerst dacht ik ook dat je ermee kon voorspellen, maar heb naar mijn eigen ervaring kunnen concluderen dat dit absoluut niet het geval is.
Je kunt hooguit tot mooie inzichten komen.
Verder is het natuurlijk maar net hoe je een kaart interpreteer, wat iedereen weer anders doet.

Overigens zeggen sommige streng gelovigen dat het duivels is :twisted: (niet dat je veel aan deze informatie heb, maar toch)

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl