Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 08:29:59

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Vraag over zout.
BerichtGeplaatst: 03-02-2008, 13:40:26 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-12-2007, 20:03:14
Berichten: 36
Ik ben onlangs bij een paragnoste geweest die mij erop wees dat ik een zware karma had en dat ik zout bij me moest dragen en mezelf met azijn moest wassen. Ik zit nu met vragen, zoals wat voor soort zout en ik begrijp dat dit is omdat ik negativiteit om me heen heb (blijkbaar) en of dit iets te maken heeft met het zware karma..

Ze gaf als vb dat wanneer ik bijv. rijlessen zou volgen en zou afrijden en dit precies zo zou doen als iemand anders, dat ik zou zakken en die ander zou slagen..

_________________
"Monogamy is fabulous. It gives you a deep and profound connection with another human being, and you don't have to shave your legs as much."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over zout.
BerichtGeplaatst: 03-02-2008, 18:09:23 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Waarom zou je je zoiets laten aanpraten?

Je leeft nú, niet in je verleden. Vergeet karmische wetten.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over zout.
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 00:59:08 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
hey

mm.. jah je moet natuurlijk niet alles letteriljk nemen wat ze zeggen.. k hou t ook meestal in mn achtrhoofd en voor de rest tja.. et sou misschien best helpen dat zout..
maar dat ze dit zegt : Ze gaf als vb dat wanneer ik bijv. rijlessen zou volgen en zou afrijden en dit precies zo zou doen als iemand anders, dat ik zou zakken en die ander zou slagen..

beetje raar om dat te zeggen tegen iemand..

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over zout.
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 11:38:08 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Oi..da's niet best zeg (die "paragnoste", niet jij hoor)! Wat een mens... Afbeelding

Even logisch geredeneerd; stel dat je wel een "zwaar" karma zou hebben, zou je dat dan niet via levenslessen/ervaringen etc. moeten "in/oplossen", en niet via zout? Wat voor nut kan zout nou in hemelsnaam hebben op eerdere (vroegere) ervaringen? Azijn wassingen zijn puur bedoelt om de huid te reinigen, maar karma..lijkt me niet!

Om het even lekker in te vullen voor je; Ik zou heeel snel weggaan (rennen :wink:) bij die "paragnoste", en, zoals Sado al zei, in het nu leven!

En trouwens; als jij je rijlessen niet haalt, heeft dat alleen met jou te maken (overtuiging dat je het niet haalt, of een onbewust 'ze heeft gelijk'-stemming, of simpelweg nog niet bekwaam genoeg om af te rijden), en niet met je karma. Maargoed, da's mijn mening.

Menn...Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over zout.
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 11:47:18 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2005, 19:44:04
Berichten: 711
Citeer:
Ze gaf als vb dat wanneer ik bijv. rijlessen zou volgen en zou afrijden en dit precies zo zou doen als iemand anders, dat ik zou zakken en die ander zou slagen..

Ik vind het klinken als bang-makerij.
Dus je zou wel slagen als je zout bij je hebt en je wast me azijn?

negativiteit bestrijd je met positiviteit. Elke keer dat je je wast met azijn, of zout mee gaat zeulen, concentreer je je daarmee op de negativiteit die je ermee wilt uitbannen. Het is (denk ik) beter om niet zo met je angsten bezig te zijn, maar meer met de positieve dingen die je gelukkig maken! (in plaats van de angst van het 'niet slagen', bezig zijn met het geluk van het 'wel slagen')

Maargoed, natuurlijk kan je zelf kijken/ ontdekken, welke waarheid je het meest aanstaat.
Persoonlijk zou ik het advies van die paragnost met een korreltje ZOUT nemen.

_________________
zie hoe alles even slaapt
straks komt het weer tot leven
dan toveren we een nieuw begin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over zout.
BerichtGeplaatst: 05-02-2008, 11:05:34 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-08-2005, 14:09:54
Berichten: 200
Locatie: Enschede
Ik denk dat je ook heel goed zonder zout en baden in azijn je rijexamen kunt halen hoor :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over zout.
BerichtGeplaatst: 05-02-2008, 13:18:42 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-12-2007, 20:03:14
Berichten: 36
Lieve schatten,

Bedankt voor al de reacties.



Ik zal het even toelichten: Ik heb mijn rijbewijs inmiddels al wat jaren, het was meer een vergelijking die ze probeerde te maken en ze gaf dit als voorbeeld.

Ik ben misschien niet duidelijk geweest, maar ze bedoelde dat ik een negatieve sfeer om mij heen heb, (slechte entiteiten) en dat ik door zout bij me te dragen mijzelf kan zuiveren en beschermen. Mijn vraag was of iemand hier mee bekend is en het ging (mijn schuld, ik tik zo snel en lees het dan niet terug) mij niet om de combinatie van zout en karma hihi

Ik heb in het verleden enkele ervaringen gehad met slechte entiteiten, maar als het neer komt op wat ik zelf nodig heb of wil weten over mijzelf dan kan ik dit niet op commando (zoals veel van jullie dat wel kunnen!!) oproepen. Het zijn vaak ingevingen die ik door krijg over anderen. Vandaar dat ik opheldering wilde over een aantal zaken in mijn leven.

Ik 'leef' zeer zeker niet naar wat een ander zegt, maar net als ieder ander zou ik graag 'clean' en positief door het leven willen gaan. Misschien betekent dit inderdaad dat ik het zout moet laten waar het voor bestemd is: op mn aardappels :smurf:


Liefs,
Nina

_________________
"Monogamy is fabulous. It gives you a deep and profound connection with another human being, and you don't have to shave your legs as much."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over zout.
BerichtGeplaatst: 05-02-2008, 17:32:16 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
Ik 'leef' zeer zeker niet naar wat een ander zegt, maar net als ieder ander zou ik graag 'clean' en positief door het leven willen gaan. Misschien betekent dit inderdaad dat ik het zout moet laten waar het voor bestemd is: op mn aardappels :smurf:


Als je clean en positief wilt leven, is het niet handig om zelf allerlei problemen op te gaan zoeken. 80% van onze problemen zijn bijvoorbeeld niet eens oplosbaar, en van die problemen die over het paranormale gaan kun je ook al 80% niet oplossen. Die entiteiten zijn volgens mij simpelweg kronkels die zich vast kunnen hechten omdat je het zelf toelaat. Dit betekent dus dat je naar mijn idee direct zelf entiteiten creeert, mede door jezelf dit soort dan aangepraat te laten krijgen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over zout.
BerichtGeplaatst: 08-02-2008, 19:30:46 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-12-2007, 20:03:14
Berichten: 36
Sado schreef:
Citeer:
Ik 'leef' zeer zeker niet naar wat een ander zegt, maar net als ieder ander zou ik graag 'clean' en positief door het leven willen gaan. Misschien betekent dit inderdaad dat ik het zout moet laten waar het voor bestemd is: op mn aardappels :smurf:


Als je clean en positief wilt leven, is het niet handig om zelf allerlei problemen op te gaan zoeken. 80% van onze problemen zijn bijvoorbeeld niet eens oplosbaar, en van die problemen die over het paranormale gaan kun je ook al 80% niet oplossen. Die entiteiten zijn volgens mij simpelweg kronkels die zich vast kunnen hechten omdat je het zelf toelaat. Dit betekent dus dat je naar mijn idee direct zelf entiteiten creeert, mede door jezelf dit soort dan aangepraat te laten krijgen.


Sado, met alle respect:

of je leest mijn bericht niet goed, of je trekt heel snel een conclusie.

Ik laat me niets aan praten, mijn vraag was simpelweg of iemand hier meer over weet (zout). Het was een simpele vraag en ik vind het jammer dat ik niet duidelijk overkom. Ik ben absoluut niet opzoek naar problemen, begrijp ook echt niet waar je dat uit concludeert :? of de conclusie trekt dat ik zelf entiteiten creeer :?

Ik heb een jaar of tien geleden een periode het gevoel gehad dat ik niet alleen was, nergens. Ik werd continu misselijk en voelde me ontzettend bekeken. Toen ben ik 'snachts bij mijn moeder gaan liggen omdat ik zo angstig was en het al een aantal keer gevraagd had weg te gaan. Vervolgens viel ik in slaap en heb ik een lucide droom gehad waarin ik oog in oog met de entiteit stond.

Na die ervaring is het gelijk gestopt en heb ik het niet meer gevoeld.

_________________
"Monogamy is fabulous. It gives you a deep and profound connection with another human being, and you don't have to shave your legs as much."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over zout.
BerichtGeplaatst: 08-02-2008, 19:38:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Normaliter reageer ik niet snel op dergelijke onderwerpen, maar nu toch even wel.

Ik vind dat karma niet iets is om te vergeten. Als je er in geloofd, moet je dat vooral doen. Maar ik vind ook dat je niet je hele leven daar omheen moet bouwen. Je leeft dit leven immers, en je gaat automatisch wel de nodige dingen meemaken e.d. Een zwaar karma zou best kunnen, maar om dan bewust ineens als een heilige te gaan leven heeft geen zin. Hou het gewoon in je achterhoofd zou ik zeggen.

Zout is overigens niet zo heel raar bekeken. Dan bedoel ik niet dat het je karma wegwerkt of dat het je geneest, maar het is een feit dat in veel oude tradities natuurlijk zout een speciale rol inneemt. Het is bovenal gewoon zuiverend en reinigend, ook fysiek.
Over azijn is me geen geschiedenis bekend, behalve dan dat het tijdens natuurgeneeskundige reinigingskuren wordt gebruikt om te wassen omdat het de huiduitscheiding bevorderd. Maar het is louter ondersteunend!! Net als zout.

Citeer:
Ze gaf als vb dat wanneer ik bijv. rijlessen zou volgen en zou afrijden en dit precies zo zou doen als iemand anders, dat ik zou zakken en die ander zou slagen..

Afbeelding Afbeelding

Vriendelijke groetjes,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over zout.
BerichtGeplaatst: 19-02-2008, 18:11:16 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-12-2007, 20:03:14
Berichten: 36
dank je voor je antwoord ;)

_________________
"Monogamy is fabulous. It gives you a deep and profound connection with another human being, and you don't have to shave your legs as much."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over zout.
BerichtGeplaatst: 21-02-2008, 19:48:17 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 21-08-2007, 17:24:49
Berichten: 6
hai,

Wat jij noemt met slechte entinteiten is iets wat ik en mijn vriend hebben ondervonden.
Bij hem had het echter te maken met het huis waar hij woonde. Alles wat hij ondernam ging mis.
Hij sloot zich aan bij een franchise, zette een reclametekst en niemand reageerde. Een vriend van hem ging het zelfde doen, zelfde advertentie alleen een ander telefoonnummer en hij liep binnen.
En wat zij als voorbeeld gaf van rijbewijs, mijn vriend reed af voor E-rijbewijs en de instructeur was erg positief en lichtelijk verbaasd over de snelle vooruitgang. Toen hij examen deed had hij een examinator die hem heeft laten zakken, maar kon het erg slecht onderbouwen. Echt heel vreemd. Waar ik nu achter ben, bij mijn vriend nam die negatieve energie de vorm aan van jaloersiteit. Mensen gunden hem dingen niet. En dit is allemaal begonnen toen hij verhuisde ( op aandringen van zijn familie) naar het oosten van het land waar hij vroeger woonde.
Maar even terug naar jouw verhaal;)
Van zout weet ik erg weinig, misschien moet je eens kijken voor jezelf of JIJ dingen hebt gemerkt van negatieve energie om je heen, en welke vorm dat aanneemt. Ga dan ook bij jezelf te rade hoe lang het al speelt. Bij ons is het bijv. een hele harde les geweest om op je intuitie te vertrouwen en niet op aandringen van anderen overstag te gaan. Misschien zit hier voor jou ook een les in!
Plapperdeplap, conclusie:Zoek eerst eens of je zelf herkent wat ze zegt. Is dit niet het geval, dan zou ik bovenstaand advies volgen en het in je achterhoofd houden en haar met een korreltje zout nemen;)

Etty


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over zout.
BerichtGeplaatst: 19-02-2009, 14:44:11 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-07-2008, 15:56:21
Berichten: 133
Locatie: Limburg
Ok, wel een jaartje telaat, maar allee, moet kunnen.
Qua zout, tja je moet dingen waar je niet vanaf weet, op de stapel des onzin gooien.
Zo weet ik en gebruik het zelf ook, dat zeezout (de korreltjes) gelegd kunnen worden in elk hoekje van je huis/kamer/flat, wahtever, om negatieve en boze, kwade geesten bewerkingen etc tegen te houden.
Niet de gewone tafelzout dus, maar wel het zeezout.

_________________
Het mooiste aan de mens, is de glimlach.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over zout.
BerichtGeplaatst: 19-02-2009, 15:48:51 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
We gaan niet op alle slakken zout leggen he?!

;) :P

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vraag over zout.
BerichtGeplaatst: 21-02-2009, 02:28:28 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-02-2009, 23:11:40
Berichten: 144
Locatie: Limburg.
Weet je wat heel goed werkt tegen aangehechte entiteiten,want die bestaan wel degelijk,dat zijn geesten die zich van jou energie voeden,waardoor jij je lusteloos gaat voelen.EEn bad met opgelost zeezout nemen,mag best veel zout in.en een engelenselenietstaaf (een halfedelsteen)je eigen helemaal van onder tot boven en over je hoofd en onder je voeten door over je heen strijken,ze hechten zich aan een chakra vast,en dat kan ook het wortelchakra of het hogere kruinchakra zijn,vandaar ook onder je voeten en over je hooft. Ik denk dat je hier wel iets aan hebt,want jij hebt je eigen al verbeterd en verontschuldigt,maar hun blijven maar over karma praten,terwijl het daar al lang niet meer over gaat,(no afence andere)karma heeft niks te maken met geesten,karma is wat je in vorige levens fout hebt gedaan,en nu in dit leven moet leren goed te doen. Groetjes Els.

_________________
Zorg dat ik mijn gaven ook werkelijk geef, en dat ik mijn waarde besef zolang als ik leef. Gebruik je innerlijk kracht om je doelen te bereiken,In je ziel daar huist je macht. De bloem van goedheid een omhelzing van verre,en o zo lief en zacht.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl