[quote="Mordikai]
Bedankt voor je reactie,
Zou je mij een schop in de goeie richting willen geven. Mediteren. Hoe doe jij dat?
Ik probeer zoveel mogelijk rust te nemen, alleen vaak trek ik me een hoop dingen aan. Dit doordat ik ook degene ben die hulp kan bieden, qua luisteren, praten etc.
Ik zie dat ik me alweer veel te veel verdiep, dat ik de tijd vergeet.
Mordikai[/quote]
Ik probeer het, ik leg het uit zoals ik het doe.
Mediteren kun je op talloze manieren doen! Ik ga altijd rustig zitten, in een stoel. Rechtop, voeten plat op de grond, ogen dicht. Ik probeer me eerst te visualiseren dat ik in een regenbui zit en al dat water neemt alle energieën die niet bij mij horen weg, mee de grond in. Vervolgens ben ik 'schoon'. Dat helpt me beter te concentreren, ik houd gewoon mijn ogen dicht en visualiseer me, dat alles wat me bezig houdt van me afstroomt. Gewoon weg, de grond in of de lucht in of wat dan ook. In ieder geval heb jij er op dat moment niets mee te maken.
Komt later wel weer!
Vaak schieten je dan dingen te binnen, dat is niet erg. Als je opeens denkt 'oh ik moet de vaatwasser nog uitruimen', accepteer die gedachte dan, maar zeg tegen jezelf 'straks' of 'doe ik later' en probeer je weer lekker te zitten.
Belangrijkste tip die ik je kan geven: als je iets voelt, je ergens aan denkt of wat dan ook, ga dan niet denken dat je nergens aan mag denken. Probeer je rust te hervinden. Hoe vaker dat je dat doet, hoe makkelijker het gaat en hoe beter je aan niks kan denken. Anders ga je alleen maar meer piekeren
En het kost even om het onder de knie te krijgen, maar iedereen kan dat. Kwestie van vaak doen! Al is het maar 10 minuten