Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:43:24

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 10-01-2013, 14:31:15 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Ik ben wel heldervoelend, bij mij uit het zich heel duidelijk in gevoel, niet in gedachten. Ik heb als kind een telepathische band met mijn beste vriend gehad, maar dat is overgegaan. Ik denk omdat hij zich niet prettig bij "bovennatuurlijke" dingen voelt.

Ook 1x zat ik in het vliegtuig en kreeg ik vliegangst, terwijl ik daar nooit last van heb, dat was echt vreemd. En ik besefte ook dat het niet mijn eigen angst was. En ik denk te hebben geweten welke persoon er vliegangst had, een vrouw 4 rijen voor me. Ik had het haar willen vragen achteraf, maar in de drukte op het vliegveld zag ik haar niet meer dus daar nooit de kans voor gekregen.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 03-12-2015, 20:30:57 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-12-2015, 19:37:03
Berichten: 6
Ik herken het wel uit mijn dagelijks leven . Als ik bijvoorbeeld een afspraak heb met iemand dan krijg ik soms van te voren het gevoel dat iemand af gaat zeggen . Als ik dat gevoel heb dan word er ook 9 van de 10 keer afgezegd


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 13-12-2015, 16:37:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 15-09-2015, 19:45:50
Berichten: 57
juniper schreef:
Epona schreef:
Ik heb dat op zich ook.
Ik Weet vaak ook gewoon dingen.
Maar ik durf het zelf niet echt helderwetend te noemen.
Volgens mij gaat dat veel verder dan wat ik heb af en toe.
Dat kan je ook toeval noemen (ook al bestaat dat niet :wink: )

Epona


precies, dat heb ik ook, twijfel wat hetnu is. misschien hebben we het niet genoeg ontwikkeld??

dat heb ik dus ook. trouwens, heet jij juniper vanwege het boek van monica furlong of van de juniperus nogwattes (jeneverbes was het toch?)
:wave: magicgirl1

_________________
with her brave wings, she can fly!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 24-01-2016, 14:42:28 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-01-2016, 13:09:59
Berichten: 9
Locatie: Amsterdam
Goed duidelijk uitgeled!!
Ooit was ik bij een Shamaan en hij vertelde mij dat ik helderwetend was. Nadat ik me daar van bewust was en dus beter naar mijn gevoel ging luisteren ben ik daar steeds beter in geworden. Al twijfel ik wel vaak aan mezelf..
Groetjezz Mees

_________________
Are we human's having a spiritual experience or spiritual beings having a human experience


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 05-08-2017, 11:38:53 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 05-08-2017, 11:30:00
Berichten: 1
Ja, ik denk dat ik ook helderwetend ben, ik kijk wel eens video's en een paar seconde's daarvoor weet ik wat diegene gaat zeggen.

Of gisteren deed ik trivia en ik wist niet wat het woord betekende maar ik wist gewoon dat het waarde was, en de meerdere keuze vragen kwamen pas later en c was WAARDE!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 07-12-2017, 23:35:33 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-12-2017, 23:04:19
Berichten: 8
carina schreef:
Helderwetendheid, is zeer duidelijk zoals het woord al zegt, iets dat je gewoon weg WEET.

Helderhorend en Helderwetend liggen heel vlak naast elkaar, men spreekt wel eens van Intuïtie, nou dat is de vorm zeg maar van Helderweten, of soms zegt men ook wel eens ,had ik maar naar mijn gevoel geluisterd, ook dat is een vorm van Helderwetend.

Helderweten kan dus via je gedachten of het kan een gevoel zijn, echter een gevoel kan ook wel eens moeilijk te verwoorden zijn, maar dat zijn aspecten die een rol gaan spelen als men zijn gavens mag ontwikkelen, want ja je kan maar eens een gevoel hebben, en ja breng het maar eens onder woorden

Al met al, helderweten is iets wat niet als raar bevonden wordt als het helderzien, en helderhoren, daar er meer mensen namelijk helderwetend zijn.



Soms kan het ook een kwestie van telepathie zijn. Dat je weet dat je tante belt, omdat zij op dat moment dit denkt.

van: http://www.spiritlijn.com/helderweten.htm




Liefs Carina ;)


of dat je weken van te voren advies geeft naar een mogelijkheid en dat je ziet dat je na enige tijd na de situatie die diegene meemaakt achteraf enigszins gelijk had over het verloop ervan


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl