Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 00:14:20

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 07-04-2005, 22:02:55 
Reus
Reus

Vanessa,

Het is fijn om te horen dat mensen zich bij jou vertrouwd voelen en daardoor hun verhaal kunnen en mogen doen.
Je moet echter wel proberen om onderscheid te maken tussen jouw gevoel en het gevoel van de ander, zo kun je nl. alles objectief blijven bekijken en is er niet de kans dat je van een andermans probleem jouw probleem maakt.
Wees je daarom altijd bewust welke gevoelens bij wie horen, dan loopt het allemaal los :)

Groeten Paul!

BerichtGeplaatst: 07-04-2005, 22:16:21 
Wel paul,

wat ik hier zo vreemd vind op de site is dat het hier allemaal of de meeste toch jonge mensen zijn zelf mensen van dertien jaar.
Ikzelf word 30 jaar en dacht eerst van wat zit ik hier nu te doen en ik moet toegeven dat hier erg wijze mensen aanwezig zijn die ik in het dagelijkse leven weinig tegen kom.
Blijkbaar speelt die leeftijd totaal geen rol!
Past wel niet bij het onderwerp maar ja.....
Kan moeilijk een apart onderwerp openen voor zoiets. :D

En bedankt voor uw reactie!

Liefs en groetjes
Vanessa :wink:

BerichtGeplaatst: 07-04-2005, 22:19:06 
Reus
Reus

:) Jij ook dankjewel voor je mooie reactie.
Dit forum is idd. een plaats waarin leeftijd maar een heel erg miniem onderdeel is, leeftijd maakt hier niet uit.
Iedereen weet ergens wel raad en/of advies op :)

En dat het off topic is? Mwoah, dat zie ik dit keer door de vinger ;) :P

Groeten Paul!

BerichtGeplaatst: 19-07-2005, 15:24:39 
Groentje
Groentje

Empathie.. ja ik heb het altijd al gehad.. na een tijdje was het zo erg dat ik niet meer naast iemand kon staan of ik voelde me precies als degene waarbij ik was.. ik heb alleen niet het gevoel dat ik hiermee mensen kan helpen.. want als ik het gevoel dan ook heb kan ik ook bijna niets anders dan meestal huilen.. of denken.. of schreeuwen.. net als die persoon.. persoonlijk vind ik het dus erg lastig.. maar ja :)

BerichtGeplaatst: 19-07-2005, 21:10:05 
Reus
Reus

Het is daarom ook zo belangrijk dat je je eigen aura volledig afsluit en alleen toe laat wat je wilt toelaten, dan kun je je nl. boven die emoties plaatsen.

En daarbij komt, oefening baart kunst ;)

Groeten Paul!

BerichtGeplaatst: 20-07-2005, 13:16:39 
Groentje
Groentje

ik kan ook heel goed in mensen inleven. maar ik denk dat ik geen onderscheid kan maken wat mij gevoelen en die van een ander. laatste tijd ben ik aan het controleren of het wel mij gevoelens zijn.

als er wat gebeurt thuis is. maakt niet uit wat.mij ouders denken altijd negatief.3 dagen geleden werd ik gek van want ik voel het dubbel zo erg. ik heb gewoon uitzitten schreeuwen. dan volgende morgen ben ik gewoon kapot.

BerichtGeplaatst: 20-07-2005, 15:05:42 
Dwerg
Dwerg

Ken het gevoel mystiek. Optijd het huis uitlopen... Of gewoon de kamer misschien dat het een beetje helpt

BerichtGeplaatst: 26-09-2005, 22:56:05 
Groentje
Groentje

Ik heb dat ook erg snel, dat ik weet hoe mensen zich voelen.
Wist niet dat het een naam had. Eerst vond ik het altijd wel vervelend, omdat ik soms niet in de gaten had dat ik die gevoelens overnam.
Een tijdje terug ben ik geopereerd en door de narcose zat ik helemaal dicht.
Pas na een week kwam het steeds een beetje terug en ikvoelde me pas weer mezelf nadat ik weer dingen voelde. Ondanks dat het niet altijd makkelijk is bijvoorbeeld bij een concert. Ik werd altijd helemaal emotioneel van al die blije mensen kon het wel uitschreeuwen en heel hard huilen en op een festival was ik na twee dagen echt helemaal opgebrand. Ik zocht lang naar een methode om me af te sluiten en uiteindelijk heb ik mijn eigen manier te pakken. En hoewel ik het fijn vind om meestal te "voelen" ben ik erg blij dat ik mezelf nu goed kan afsluiten.
Soms is het gewoon beter.

groetjes Beltane

BerichtGeplaatst: 05-11-2005, 18:17:36 
Dwerg
Dwerg

Ik vind het vaak enorm vervelend.
Soms hoeven mensen nog niet eens iets te zeggen of je kunt al raden wat er speelt, of hoe iemand zich voelt. En vaak weet je wel goede raad te geven. Omdat je het van uit een ander perspectief kunt zien en omdat je objectief bent, maar toch je in kunt leven in die andere hoe die zich onder een bepaalde situatie voelt. Waardoor er denk ik eerder na je wordt geluisterd.

Maar vaak ook krijg je te horen. Maar je weet niet waarover je het hebt want je hebt het zelf niet mee gemaakt. Nou door me op jou af te stemmen wel.

Ik kan er ook niet tegen als mensen ingaan op het beste advies dat je kunt geven. Of maar steeds blijven zegen maar waarom ik? Of het leven is oneerlijk. Konstand dat negatieve gedoe. In plaats van echt te luisteren naar je advies het te overwegen...Het kan wel eens een op lossing zijn.

Het is toch niet altijd nodig precies het zelfde te hebben mee gemaakt?
vaak krijg je dan juist dat mensen ervaringen gaan delen wat goed is/KAN zijn.
Maar vaak is het dan ook weer zo dat mensen elkaar in een diep dal trekken. je bent het dan zo eens dat het allemaal oneerlijk...=/

BerichtGeplaatst: 18-11-2005, 14:31:48 
Groentje
Groentje

Een tijd terug nam ik onbewust stemmingen van mensen over. Ik zat bijv. in de klas naast een jongen die nooit wat zei, de rest van de dag zat ik dan met een angstig gevoel in mijn maag en durfde ik me niet goed uitespreken. Ik ben een paar keer naar een magnetiseur geweest die ervoor zorgde dat m'n aura ''dichter'' werd. Dit heeft me erg geholpen, nu voel ik nog wel wat anderen voelen maar heeft het geen invloed op mijn gesteldheid.
Ik kan er voor kiezen om informatie van mensen optevangen. Ik schuif dan mijn eigen gevoel aan de kant en verplaats me totaal in de ander, dan voel ik precies hoe die gene zich voelt. Vaak krijg ik dan ook symbolische beelden door zodat ik kan uitleggen hoe het gevoel van die persoon precies in elkaar zit en waardoor het komt dat diegene zich zo voelt. Als ik die ''doorgekregen'' kennis dan aan de persoon in kwestie vertel worden ie heel emotioneel. Ik kan dus wel zeggen dat ik de laatste tijd een grote wordend empathisch vermogen heb denk ik.

BerichtGeplaatst: 17-08-2006, 10:58:13 
Kabouter
Kabouter

neske schreef:
Ik voel ook heel goed aan hoe een ander zich voelt.
En het rare is het is net of de mensen dat weten die beginnen altijd spontaan over hun gevoelens te vertellen of te huilen en ja dan sta ik dikwijls mee te huilen.

woow ja dat herken ik uit duizenden ;)
Het kan soms heel lastig zijn.

BerichtGeplaatst: 17-09-2006, 12:48:59 
Elf
Elf

empathie kan er handig zijn, je snapt waarom een persoon (waarschijnlijk) die ene reaktie heeft gegeven. Je gaat beter om met anderen, begrijpt ze beter en leert daardoor vaak ook meer over jezelf.

Wat je vaak merkt als het gevoelens en dergelijke van een ander zijn, is als het plotseling komt en voor jou dus uit het niets.
Krijg je ineens ergens erge pijn, of ben je ineens heel erg moe. Of gebeurt er ineens iets anders onverklaarbaars... dan komt dat waarschijnlijk van iemand anders.

BerichtGeplaatst: 18-02-2007, 11:46:11 
Groentje
Groentje

aardbeientaartje schreef:
empathie kan er handig zijn, je snapt waarom een persoon (waarschijnlijk) die ene reaktie heeft gegeven. Je gaat beter om met anderen, begrijpt ze beter en leert daardoor vaak ook meer over jezelf.

Wat je vaak merkt als het gevoelens en dergelijke van een ander zijn, is als het plotseling komt en voor jou dus uit het niets.
Krijg je ineens ergens erge pijn, of ben je ineens heel erg moe. Of gebeurt er ineens iets anders onverklaarbaars... dan komt dat waarschijnlijk van iemand anders.

Ik heb dit ook maar ik hou de gevoeldens bij me
ik krijg het niet los van me af.
het propt zich allemaal in me schouders of rug
waar door ik welis klachten heb
Hoe kun je dit meteen los laten?

Gr. Mariska

BerichtGeplaatst: 18-02-2007, 12:15:32 
Elf
Elf

Ik moet altijd de desbetreffende persoon aanraken of erover praten.
Je kan het ook over je heen laten komen, maar dat is wat intenser en dan kan je er dus ook last van krijgen.

BerichtGeplaatst: 18-02-2007, 14:17:26 
Groentje
Groentje

flowwhenyouknow schreef:
Ik moet altijd de desbetreffende persoon aanraken of erover praten.
Je kan het ook over je heen laten komen, maar dat is wat intenser en dan kan je er dus ook last van krijgen.

Oké erg bedankt flowwhenyouknow :-)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00