Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-01-2025, 20:12:10

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Zelfmoord/dood
BerichtGeplaatst: 21-10-2006, 10:49:11 
Kabouter
Kabouter

met dat snijden moet je uitkijken hoor!!
Werkt heel verslavend en hoe vaker je het gaat doen des te moeilijker je er vanaf komt,en dan spreek ik uit ervaring...

Zelf heb ik het ook gedaan.. Ben nu al een paar maanden ermee gestopt maar toch is het best lastig.. kijk er dus mee uit!!

Misschien kan je met iemand op school erover praten? vertrouwenspersoon ofzo? heb ik zelf ook gedaan en hielp best wel goed!!

Voor vragen ofzo mag je me altijd pben

BerichtGeplaatst: 22-10-2006, 16:29:28 
Groentje
Groentje

ik heb mezelf nu al 3 keer gesneden, vrijdag, gister en vandaag weer
Het werkt inderdaad verslavend

BerichtGeplaatst: 22-10-2006, 17:20:26 
Kabouter
Kabouter

ja daar moet je dus echt mee uitkijken!!

Zelf snee ik niet veel (tot 8 keer ofzo van nov tot juni) en ik snee ook niet diep(nooit tot bloedenstoe ofzo) maar het was heel moeilijk om het niet te doen en als ik me nu rot voel is het nogsteeds lastig om te zorgen dat ik het niet weer ga doen.

na dec had ik er ook geen behoefte meer aan maar in april werd ik weer op het idee gezet doordat er een film van op tv kwam en begon ik weer.
Je kan dus denken van: het lukt me zo om er mee te stoppen,maar als je je even rot voelt denk je er vaak snel weer aan en doe je het weer.

Nu ben ik 4,5 maand gestopt en kben dr heel erg trots op! :)

Wat is precies de reden dat je het doet?

want om 13:10 schreef je dit:
Maar ik heb zelf nog nooit echt een zelfmoordpoging gedaan, of mezelf verwond ofzo,
Op dit moment voel ik me ook weer behoorlijk kut, lichamelijk en geestelijk

en om 13:21 heb je in jezelf gekrast..

Was je op het idee gebracht het toen eens te doen hoe het voelde? of was je het al een tijd van plan?
Want nieuwsschierigheid is niet altijd goed...

Ik zou er iedergeval mee proberen te stoppen... nu heb je het pas 3 keer gedaan maar binnenkort wordt het meer en meer en kan je er helemaal niet meer vanaf komen.

BerichtGeplaatst: 22-10-2006, 18:37:41 
Groentje
Groentje

ja, ik zag toen opeens dat zakmes liggen en toen ging ik het doen, maar de 1e keer was het niet echt diep ofzo, maar vanmiddag best wel, het bloede niet heel hard ofzo maar wel beetje, en je ziet het vet goed.
Maar goed dat jij er zo lang al mee gestopt bent, ik probeer hte aan de ene kant wel, maar aan de andere kant wil ik het gewoon wéér doen, omdat ik me daarna goed voel

BerichtGeplaatst: 22-10-2006, 18:58:00 
Feniks
Feniks

ik wou het een keer doen, maar toen ging ik op mijn huid krassen met een lege vulpen, je zag er niet iets van ofzo maar ik voelde het wel.

het geeft idd een goed gevoel, je problemen zijn even weg. ik denk dat het een beetje als drugs werkt, maar dan in plaats van inwendige verwondingen uitwendige verwondingen. ik moet wel zeggen dat ik me erna heel duister voelde.

diezelfde vriendin van mij die zelfmoord probeerde te plegen (waar ik eerder over schreef) snijd zichzelf ook. ofja, ik weet niet of ze het nogsteeds doet, maar ze heeft het wel gedaan en dat is maar al te duidelijk. over haar hele armen heeft ze nu littekens, en dan heb ik het niet over kleintjes. het zijn echt hele grote en te perfecte littekens, van die die je soms in films ziet. later ging ze ze op haar vingers zetten, trok ze vervolgens handschoenen aan en zei ze dat ze in de bosjes was gevallen. maar op een gegeven moment gaat het wel opvallen.

wat ik je wil aanraden is om af te bouwen. automutilatie is minder erg dan denken aan zelfmoord plegen, maar mensen gaan het wel aan je zien en gaan zich dan afvragen wat er is gebeurd. ik vind het advies van sweet-princess heel goed, ga eens met de vertrouwenspersoon van je school praten, helpt heel vaak :)

liefs,
Emma

BerichtGeplaatst: 22-10-2006, 19:06:34 
Kabouter
Kabouter

klopt,dat is het gevaarlijke ervan want het geeft een lekker gevoel.
En als dat gevoel weg is wil je het weer gaan doen...
Het is volgensmij net als drugs,als je eenmaal verslaafd bent kom je er niet zo makkelijk van af.Dan moet je er echt voor gaan vechten

het grote nadeel ervan is dat je allemaal littekens ervan overhoud.En die gaan niet meer weg.

Maar misschien is het toch wel verstandig om met iemand te gaan praten.met snijden begin je niet zomaar,ik had ook een rottige tijd toen ik dat deed.
Hoewel je eens gaat beseffen dat snijden niet de oplossing is, maar het probleem alleen maar erger maakt....

Ik heb er wel veel van geleerd en ben meer over mezelf te weten gekomen.Voor mij zat er dus wel een levensles is maar toch moet ik nog uitkijken en zorgen dat ik niet weer eens in de verleiding kom het te gaan doen.
Want ook na een halfjaar kan je een terugval krijgen of zelfs na een jaar.

Maar kijk er echt mee uit!! probeer te achterhalen waarom je je zo rot voelt als je het weer wil gaan doen

BerichtGeplaatst: 22-10-2006, 19:25:08 
Dwerg
Dwerg

Het klinkt alsof het de ontlading is die erna ontstaat het lekkere eraan is, ofwel dat er veel vast zit in je en je het op deze manier even kwijt lijkt te\raken door zo'n heftige sensatie. Nu zijn daar verschillende punten aan om over na te denken, zoals bijvoorbeeld dat je nog al wat opgekropte en negatieve gevoelens in je zal hebben om zo naar die ontlading te verlangen en daar aandacht aan geschonken zou moeten worden. Ook denk ik dat op het moment dat je dit doet je niet alleen elke keer jezelf dat stukje ontlading geeft maar ook jezelf een stuk meer in het negatieve te trekken.
Er zijn periodes in je leven dat je naar dit negatieve toe kunt trekken, ik heb dit vooral in mijn puberteit gehad dat ik ook niet echt positief wilde. Tot ik erachter kwam dat de enige die er last van had, ikzelf was.
Als jij een man van 30 bent wil je niet elke dag lange mouwen aan hoeven doen naar je werk om je collega's te verbergen dat je dit gedaan hebt. Misschien klinkt het bot, maar begrijp dat t echt alleen bedoeld is om je te laten na denken over je gedrag en gevoel. En dan constructief, niet destructief.
Misschien is t een idee om er eens met iemand over te praten die er wat meer vanaf weet, want opzich is het ook een redelijk veel voorkomend probleem onder jongeren en er is echt wel hulp voor te krijgen.

Liefs, Barbara

BerichtGeplaatst: 23-10-2006, 09:30:48 
Groentje
Groentje

ik denk niet dat ik er littekens van krijg die ik me hele leven blijf zien, zo diep snij ik nou ook weer niet.
Ik ben verslaafd denk ik nu, maar ik heb opzich nog niet de behoefte om te stoppen, het loopt nog niet uit de hand

BerichtGeplaatst: 23-10-2006, 09:33:17 
Elf
Elf

Bas,nu loopt het nog niet uit de hand,maar dat sluipt er zo langzaamaan in..
Kijk alsjeblieft uit en probeer achter de oorzaak te komen WAAROM je het doet............

BerichtGeplaatst: 23-10-2006, 10:36:14 
Groentje
Groentje

omdat ik me er daarna goed van voel!

BerichtGeplaatst: 23-10-2006, 10:40:37 
Elf
Elf

Ja,maar probeer dan uit te vinden of er geen andere dingen zijn die minder' schadelijk' zijn waar je je ook goed van gaat voelen

Ik snap best dat het moeilijk is hoor,maar zo gaat het echt van kwaad naar erger lijkt mij........

BerichtGeplaatst: 23-10-2006, 10:47:15 
Groentje
Groentje

misschien wil ik dat juist ook wel

BerichtGeplaatst: 23-10-2006, 12:49:01 
Kabouter
Kabouter

Zelfmoord is niet de oplossing van je problemen, ook omdat je daarna veder gaat als ziel: je zult teneerste je familie achterlaten die een deuk oploopt, en wanner je als ziel rond dwaalt zul je er zelf ook nog mee zitten. Je begint met snijden als je jezelf niet accepteert van wie je bent, en dat je er niet uit komt met wat je dwars zit?

BerichtGeplaatst: 23-10-2006, 13:30:42 
Nimf
Nimf

ik raad je aan om eens prof hulp te zoeken

een zelfmoord bied je geen enkel antwoord op geen van je vragen, en daarbij is de kans groot als je zelfmoord pleegt je als geest een doler word en niet eens geheel terug keert naar het hiernamaals

je leeft dit leven om dingen te leren en je geest te verrijken, als je daaruit stapt zul je die les eens over moeten doen en heb je dit leven verspildt

BerichtGeplaatst: 23-10-2006, 14:29:25 
Kabouter
Kabouter

Bas schreef:
omdat ik me er daarna goed van voel!

ijsblokjes werken anders ook goed hoor!!!
en dat is een stuk minder schadelijk!!
Gewoon met een blokje over je arm wrijven

En kben het met de andere eens dat je idd eens hulp moet gaan zoeken,op school zijn een heleboel mensen die je vast wel kunnen helpen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00