Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:11:23

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: 's Avonds aanwezigheid voelen
BerichtGeplaatst: 02-06-2008, 11:25:48 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-04-2008, 11:13:51
Berichten: 12
Hallo allemaal,

Ik ben hier nog maar pas, dus weet niet of ik hier goed zit. Maar ik zit met een probleem en ik hoop dat er hier iemand is die me ermee kan helpen.

Sinds ik 12 jaar ben zie ik 's avonds als het donker is gezichten. Dit vond ik altijd zeer beangstigend. Mijn ouders hebben me toen meegenomen naar een medium, die me heeft geholpen. Hij heeft me toen afgesloten. Vanaf die tijd heb ik er lang geen last meer van gehad. Heb alleen contact gehouden met mijn overleden opa en oma.

Sinds een jaar voel ik nu weer aanwezigheid, maar de laatste weken is het erg sterk aanwezig. Ik woon alleen met mijn twee kids, dus ik heb niemand om op terug te vallen. Als ik de trap op of af loop, dan heb ik het gevoel dat ik geduwd word. Als ik door het huis loop, dan loopt er continue iets achter me aan. Als ik in mijn bed lig, dan voel ik allerlei entiteiten om me heen en dat maakt me erg bang. Twee weken geleden werd ik midden in de nacht wakker en keek ik midden in de ogen van een man die boven me hing. Ik schrok me rot.

Weet iemand hoe ik hiermee om kan leren gaan. Een medium heeft me verteld dat ik een lichtwerker ben, maar ik kan er nu nog niets mee, want ik vind het gewoon te eng. Wat kan ik doen om minder bang te worden?

Ik heb lang getwijfeld of ik hier een bericht moest zetten, maar ik weet gewoon niet meer wat ik ermee moet, ik slaap slecht en ben bang in mijn huis. Als ik bij mijn vriend in zijn huis ben, heb ik het veel minder.

Wie kan me helpen?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 's Avonds aanwezigheid voelen
BerichtGeplaatst: 02-06-2008, 12:57:09 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 02-03-2008, 17:39:02
Berichten: 117
Natuurlijke medium.
Een geboren gevoeligheid waardoor je entiteiten kunt waarnemen (en meer).
Helaas ervaar je (naar mijn interpertatie) dit als negatief en beanstigend.
Probeer de rollen om te draaien, kijk die entiteit in zijn ogen aan. Je hebt geen reden om bang te zijn.
Het kan vaak zo zijn dat deze entiteit je iets wil vertellen of leren.
Overigs zijn andere oorzaken ook mogelijk. Namelijk dat je door je angst een beeld om jezelf creeert dat je lastig gevalen wordt.

Je hebt de keuze eigenlijk.
Sluit je jezelf af of probeer je het te accepteren.
Het belangrijkste is dat je in jezelf moet geloven.

_________________
Test Teach Transform


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 's Avonds aanwezigheid voelen
BerichtGeplaatst: 02-06-2008, 20:17:16 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-04-2008, 11:13:51
Berichten: 12
Beste fifth element,

Dank je wel voor je reactie. Ik ben blij om te horen dat er geen reden is voor angst.

Juist omdat ik het nog niet helemaal kan zien of niet alles doorkrijg, voel ik me er zo onzeker en angstig onder. Ik heb het gevoel dat ik er nog niets mee kan, maar misschien ligt dat ook wel aan mezelf en mijn houding. Misschien blokkeer ik het wel met mijn angst.

Ik ga mijn best doen om me niet meer gek te laten maken in mijn kamer en in de avonduren.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 's Avonds aanwezigheid voelen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 06:56:22 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Wat een vervelende ervaringen voor jou. Terwijl het heel mooi kan zijn. Zoals fifth element al aangeeft hoef je hier niet bang voor te zijn. Alhoewel dat makkelijker is gezegd dan gedaan ;)

Je kan jezelf afsluiten door jezelf in wit licht te zetten. Dit kan bijvoorbeeld vanuit je zonnevlecht chakra door een bol van wit licht voor te stellen die steeds groter wordt. Net zo lang tot-ie je helemaal omringt. Dit witte licht werkt als schild. Alleen het goede komt binnen. Mocht je er hulp bij willen kun je eens contact op nemen met Richard Krebber. Hij, of 1 van de mensen die bij hem aangesloten zitten, kunnen je hier ook mee helpen. De site is http://www.paranormaalpraktijk.nl
Je hebt het niet voor niks.

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 's Avonds aanwezigheid voelen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 11:01:20 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 02-03-2008, 17:39:02
Berichten: 117
Het heeft mij lang geduurd om over mijn angst te komen. Het is normaal dat je bang bent voor het onbekende.
Ik ben ook een natuurlijke medium en heb mijn hele leven het zelfde meegemaakt als jij.
Alleen heeft een medium mij nooit afgesloten.
Deze entiteiten zijn niet negatief, ze denken meestal iets anders dan wij ;)
Het kan zelfs zo zijn, dat ze je bang maken om je te leren om niet bang te zijn.

De gouden regel is:
Voel wat gebeurd in je buik. krijg je kramp, dan moet je uitkijken.
Dit zijn vaak menselijke entiteiten. Menselijke entiteiten zijn soms niet verkeerd, vaak proberen ze te beschermen voor de dingen die zij hebben gedaan in hun leven. Ik merk vaak dat ze juist belangrijke entiteiten proberen te imiteren.

Voel je euforisch/plezierig/vlinders in de buik, vliegen de tranen uit je ogen, dan is er een positieve entiteit. Ik raad je aan om eens contact te leggen in een dergelijke situatie. Dit kan je doen door gewoon in je gedachten of hardop te praten.

Ik gok dat dit vreemd over zal komen voor mensen die hier geen ervaring mee hebben.

_________________
Test Teach Transform


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 's Avonds aanwezigheid voelen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 11:16:17 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Zoiezo komt het paranormale vaak wat vreemd over op mensen die er geen ervaring mee hebben ;)

Maar ik denk dat je een goede graadmeter hebt aangegeven.
Bij mij voelt het iets anders.
Bij een entiteit waar ik het gevoel heb waar ik uit moet kijken voel ik een beklemmend gevoel rond mijn hartchakra.
Bij een entiteit waar het geod voelt krijg ik een warm gevoel in mijn hartstreek/chakra. Dat is dus voor iedereen anders.

Maar 1 ding is zeker. Probeer door je angst heen te kijken en zorg dat de angst je gevoel niet bepaald, want het geeft een vertekend beeld. Zo kan een positieve entiteit toch slecht aanvoelen omdat de angst je dat gevoel geeft.

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 's Avonds aanwezigheid voelen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 13:51:12 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-04-2008, 11:13:51
Berichten: 12
Wat ben ik blij met jullie reacties.
Ik wil me helemaal niet afsluiten, want ik vind het veel te mooi dat ik het mag ervaren, maar de onwetendheid maakt me bang. Je hoort zoveel negatieve verhalen.

Soms twijfel ik heel erg of de dingen die ik doorkrijg in mijn hoofd niet gewoon gedachten van mezelf zijn. Ik vind dat zo moeilijk. Maar ik ga zeker proberen mijn angst te overwinnen. Dan denk ik dat ik ook veel beter mijn gevoel kan volgen en meer open sta voor contact.

Dank je voor jullie reacties. Ik ben er zo blij mee. Ik weet eindelijk na 11 jaar een beetje hoe ik ermee om zou kunnen gaan. Dit maakt het voor mij een stuk duidelijker.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 's Avonds aanwezigheid voelen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 14:09:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Afsluiten is inderdaad niet nodig. Maar wel het scheiden van jouw gevoel en gedachten en de gevoelens en gedachten van wat anders. Angst en woede zijn 2 emoties die dit kunnen vertroebelen. Dat je er nu bewust van bent dat angst niet nodig is kun je het allemaal waarschijnlijk al beter scheiden. En vertrouw overigens niet op je gevoel, maar op je intuitie. Klein detail, maar niet onbelangrijk :D

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 's Avonds aanwezigheid voelen
BerichtGeplaatst: 03-06-2008, 19:58:06 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Toen ik je verhaal las kreeg ik kippenvel en heel even voelde ik weer de bekende angst. Ik denk dat bijna iedereen die voor het eerst dingen ziet deze angst wel kent.
wat moet jij geschrokken zijn toen je in eens recht in een paar ogen keek.

Zoals al eerder is aangegeven is er echter geen reden voor angst. Bedenk je dat ze je niks kunnen doen zolang jij dat niet toe staat! Jou angst is slechts een voedingsbodem voor negatieve entiteiten probeer dus om ze die voeding niet te geven. Afsluiten is niet nodig als jij dat niet wilt, maar je kunt jezelf wel beschermen in wit licht. Voor mij is gebleken dat mijn angst dan in eens een stuk minder aanwezig was waardoor ik kon gaan voelen.
Wat/wie is dit? Wat willen ze van me? Kan ik er wat mee? En vooral voelt dit prettig of naar?

Als je twijfelt of dingen die je doorkrijgt niet slechts gedachtes van jou (en dus verzinsels) zijn kun je jezelf eel simpel vragen: Heb ik dit zelf bedacht? Of is dit iets wat ik logischerwijs zelf had kunnen bedenken? Kun je hier ja op antwoorden dan is de kans groot dat het je eigen gedachten zijn, kun je hier nee op antwoorden dan kwam het in elk geval niet bij jezelf vandaan!

Ik weet dat dit alles veel makkelijker gezegd dan gedaan is, maar ik wilde het toch even aan je kwijt. Wie weet heb je er wat aan. Het vraagt soms wat doorzettingsvermogen (deed het bij mij althans wel) maar ook jij kunt het. Je komt er wel.

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 's Avonds aanwezigheid voelen
BerichtGeplaatst: 04-06-2008, 08:32:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-04-2008, 11:13:51
Berichten: 12
BEste Belbe,

Dank je wel voor je reactie. In eerste instantie twijfelde ik of ik wel een berichtje moest plaatsen, maar ik krijg zoveel antwoorden waar ik echt iets mee kan. Niemand vindt me vreemd en dat is toch wel heel erg fijn.

Ik ga zeker aan de slag met de reacties die ik heb gekregen. Het is zo fijn om te merken dat ik niet de enige ben die zulke dingen meemaakt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 's Avonds aanwezigheid voelen
BerichtGeplaatst: 04-06-2008, 11:45:31 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Lieve Zangeres,

Waarom twijfelde je? Bang dat wij het raar zouden vinden? Dat is toch nergens voor nodig. Er is altijd wel iemand die ergens een antwoord op heeft, alleen kan dat soms wel even duren. Ik heb zelf nog nooit iets gek gevonden. Het is iemands ervaring en dus (voor diegene) de waarheid, of je het nou wel of niet herkent.
Fijn dat je ook iets kan met de reacties ik hoop dat het je helpt. Succes!

Dus nooit meer twijfelen gewoon een berichtje plaatsen als je ergens mee zit, doen wij ook.

kus,
Belbe

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 's Avonds aanwezigheid voelen
BerichtGeplaatst: 01-07-2008, 19:05:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-05-2008, 16:46:08
Berichten: 13
Ik heb er ook veel last gehad, ik heb jarenlang in een kleine kamer geslapen, en sinds dat ik naar de zolder ging ben ik personen gaan zien. In het begin was ik er erg bang voor, en heb dat openlijk tegen mijn ouders gezegd die er ook opties voor probeerde te zoeken omdat ik een enorm angstig persoon ben. En toen is mijn moeder gekomen met het "Ga weg". Elke keer als ik 's Avonds last kreeg van negatieve energie waardoor ik niet goed kon slapen heb ik luid op verteld dat ik alleen gelaten wou worden. En of ze asjeblieft weg zouden willen gaan. Gelukkig heeft dat een deel gewerkt.

Maar nog altijd sta ik wel open voor aanwezigheid, ik vertel sommige mensen altijd maar dat ik eigenlijk nooit alleen ben. Bij mij reizen twee personen mee, waarvan ik het op dit moment weet. En het is één van de mooiste ervaringen die me is overkomen. Het is een hele positieve energie die ik ervaar van hen. Soms kan aanwezigheid je ook erg helpen, dan heb je niet het gevoel dat je overal alleen voor staat. En vooral als je zoals jij, twee kinderen hebt en eigenlijk op je eigen staat aangewezen kan het fijn zijn.

Ik vind het zelf eigenlijk ook nog eng om dingen te posten, omdat het in mijn omgeving niet normaal is zoals ik 'ben'. Maar ik probeer gewoon dingen uit!

Veel succes hé :)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl