Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:13:39

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24-02-2009, 14:13:12 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Dag Allemaal,

Naar aanleiding van de laatste serie topics en reacties daarin, weer een nieuw (discussie)punt ter sprake brengen.

De laatste tijd zien we in dit forum steeds meer leden zich voorstellen met teksten die aangeven dat ze van mening zijn, paranormaal begaafd te zijn.
Om een paar voorbeelden te noemen heb ik wat tekst uit het voorstel subforum geknipt:

- Ik werk vanuit huis als helderziende en medium [...]
- Ik zelf hou me erg bezig met het spirituele, ik lees veel boeken erover. Ook kan ik aura's lezen en foto's lezen. Ik voel vaak energieën van geesten om me heen.
- [...] dat ik 'dingen' kon voelen die anderen om mij heen niet konden [...]
- [...] omdat ik zegmaar paranormale waarnemingen heb [...]
- [...] kan ik communiceren met de gene zijde [...]
- [...] ben ik telepathisch, verder denk ik dat ik heldervoelend en horend ben [...]
- [...] vooral bezig mijn eigen paranormale gaven te ontdekken.
- Ben paranormaal en een indigo.
- Ik kan Aura's en verschillende soorten energie zien en ook manipuleren.
- [...] en ik een beetje aura's zien [...]
- [...] omdat een engel mijn derde oog gesloten heeft [...] communiceren met mijn gids [...] help ik wel mensen met dingen zoals obsessors, vervelende entiniteiten enz [...]
- [...] ik hoor, voel en zie dingen om me heen die vaak door anderen niet bevestigd kunnen worden.
- [...]o p zoek na iemand met wie ik kon praten over me gave [...]
- [...] ben zelf ook paranormaal begaafd zie overleden mensen ruik en hoor ze ik kan soms ook voelen wat andere voelen telepathie en healen [...]
- Ik heb "last" van energieen en emoties van anderen. Ik kan als ik mij concentreer entiteiten, verloren zielen ect aanvoelen.
- en sinds ik quabord gedaan heb kan ik cominiseren met de gene zijde

[...] staat daarbij voor 'er staat nog iets voor' of 'er komt nog iets achter'.

Nu wil ik niet beweren dat deze leden liegen en geen 'gave' bezitten! Het feit dat ze van zichzelf vinden, begaafd te zijn, maakt het in ieder geval voor henzelf 'waarheid'.

Wat echter vreemd is, is het gegeven dat weinig mensen zich voorstellen met de (minstens even belangrijke) 'gave' van wiskunde, muziek, schilderen, enzovoort.
Daarnaast betekend het bovenstaande dat van ongeveer 25 aanmelders er maar liefst 15 (beweren) paranormaal (te) zijn. Dat is ver boven verwachting.
Nu sta ik zelf op het standpunt dat IEDEREEN paranormaal begaafd is (maar velen het (nog) niet hebben kunnen ontwikkelen en/of zich er (nog) niet van bewust zijn). Maar dat terzijde want deze aanmelders stellen heel pertinent niet alleen DAT ze begaafd zijn maar ook dat ze het BEHEERSEN/GEBRUIKEN. That's different cook!

Ik heb dus het vermoeden opgevat (dat ik (nog) niet kan onderbouwen) dat het hier een modeverschijnsel betreft (Of tenminste de behoefte van (jongeren) om boven de grijze massa uit te stijgen en 'bijzonder' te zijn. Dat geeft te denken over onze huidige maatschappij.)

Probleem is telkens weer, dat de 'bezitters' van deze begaafdheden nooit kunnen aantonen ze te 'bezitten': ze kunnen geen demonstratie geven.
Zo was ik een tijd geleden op dit forum in discussie met een aantal leden die beweerden pyrokines, cryokinese en windbeheersing (welke kinese dat is weet ik niet meer) te beoefenen. Daarop schreef ik een topic waarin ik de hoogstwaarschijnlijke onmogelijkheid van deze 'gave's' aantoonde op basis van natuurkunde en natuurwetten.
Uiteraard met daarin de open gelaten mogelijkheid dat onze geest tot aanzienlijk meer in staat is dan verwacht en zelfs de natuurwetten kan trotseren.
Gevolg was, dat ik een groot aantal dreigberichten per pb mocht ontvangen waarin mij werd aangezegd dat deze leden mij, mijn gezin en mijn huis wel even van een afstand in brand zouden steken. Nu ben ik gek op een uitdaging dus heb ik ze uitgenodigd dat vooral te doen ... maar tot op heden is het ze niet gelukt. Blijkbaar zijn Johnny de Torch, Ysman en Storm uit X-man prima voorbeelden maar moeilijk na te doen.

Wat ik wel veel zie is, dat de echte para's (paranormaal begaafden) zich vooral erg stil houden over hun gave. Ze scheppen er niet over op, vermelden het vaak niet eens en bliujven een beetje op de achtergrond.

Overigens: Heeft ooit een van de mensen die beweren 'begaafd' te zijn zich gerealiseerd welke VERANTWOORDELIJKHEDEN en absoluut ook welke BELASTING het hebben van een gave met zich mee brengt?

Voordat ik nu teveel schrijf (en niemand het leest of reageert) wil ik een aantal open vragen neerleggen:
- Ben jij in het bezit van een (paranormale) gave?
- Zo ja: welke?
- Zo ja: kun je die demonstreren of op andere wijze aantonen dat je deze werkelijk bezit?
- Zo nee: Wat vind jij van het bovenstaande?
Je hoeft natuurlijk de vragen niet te beantwoorden, zelf iets schrijven is even welkom. Het gaat maar om de discussie.
En mochten er een of meerdere leden zijn die een demonstratie willen geven dan zal ik graag een 'forum-uitje' organiseren zodat dit een plaats kan krijgen.

NB: Leuk weetje.
Ten tijde van de 'koude oorlog' werd zowel aan Amerikaanse als Russische zijde onderzoek gedaan naar para's. Dit natuurlijk om ze als 'wapen' in te kunnen zetten. Veel mensen die 'beweerden' begaafd te zijn of verdacht werden van een 'begaafdheid' verdwenen (en veel kwamen nooit meer te voorschijn).
Inmiddels komen steeds meer documenten openbaar waarin verslagen van deze onderzoeken wordt gedaan en helaas ... het resultaat is nogal mager. Van telekinese zijn wat leuke resultaten maar die beperken zich tot miniscule objecten van een paar gram of knikkers die in beweging komen. Van telepathen zijn aardige resultaten beschikbaar (NASA heeft er nog experimenten mee gedaan voor als een ruimtecapsule achter de Maan uit zenderbereik is, met positief resultaat) maar ook dit bleek te onbetrouwbaar. Ten slotte zijn er mooie resultaten van Remote Viewers die goed onderbouwd zijn en ook gebruikt zijn. Maar daar blijft het dan wel bij.
O ja ... ook leuk: Er zijn toen ook veel experimenten gedaan met drugs (leuk voor Spiral om te weten). Naast een zooi verslaafden hadden ze geen enkel zinnig en zeker geen blijvend effect (behalve dan hersenschade).

Groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-02-2009, 15:03:56 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
DT schreef:
Wat echter vreemd is, is het gegeven dat weinig mensen zich voorstellen met de (minstens even belangrijke) 'gave' van wiskunde, muziek, schilderen, enzovoort.


Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met de onderwerpen/interreses die op dit forum wordt besproken. En men wiskundeknobbels, muzikanten etc onder andere categorien/ fora plaatsen.

DT schreef:
Daarnaast betekend het bovenstaande dat van ongeveer 25 aanmelders er maar liefst 15 (beweren) paranormaal (te) zijn. Dat is ver boven verwachting. Nu sta ik zelf op het standpunt dat IEDEREEN paranormaal begaafd is ....


Boven welke en wiens verwachting? (volgens je eigen zin geef je eigenlijk aan dat 15 van de 25 ver beneden jou eigen opvatting is, namelijk dat het eigenlijk 25 hadden moeten zijn.
Daarnaast bedenk ik me dat als je kijkt naar het aantal voorstellen op bijvoorbeeld een IT of muziek forum er statistisch gezien bijna tot niemand bij zal zitten die zal zeggen dat ie "paranormale" gaves zou bezitten... (hoe zou dat komen? en wat moet je daar aan af leiden?)

Groetjes,

Thierry


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-02-2009, 15:14:36 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
- Ben jij in het bezit van een (paranormale) gave?
het is maar wat je een (paranormale) gave vind, maar vooruit.

- Zo ja: welke?
ik pik soms gevoelens op van anderen (negatieve gevoelens). ken een gevalletje van helderruiken bij mezelf. en dat is het zo wel. ik moet zeggen dat ik er zelf altijd weer door verrast wordt en verbaasd ben. het zijn dan ook gebeurtenissen die zo af en toe voorkomen, en zeker niet consistent zijn. ik moet er ook bij zeggen dat ik die 'gaves' niet zo heel erg belangrijk vind. het gaat mij persoonlijk meer om mij persoonlijk. wat er in mijzelf speelt aan emoties, blokkades etc. dat onderzoek ik veel en graag en heeft tot nog toe geleid tot een vergrote zelfkennis, en meer innerlijke rust. Dat vind ik belangrijker dan welke gave dan ook.

- Zo ja: kun je die demonstreren of op andere wijze aantonen dat je deze werkelijk bezit?
nee. omdat ze niet consistent zijn zoals vermeld, en omdat als ze dan gebeuren het echt enkel gevoelsmatig te herkennen is.

- Zo nee: Wat vind jij van het bovenstaande?
ik vind bovenstaande erg interessant om te lezen. wat je zegt over de gave van wiskundig inzicht, muzikaliteit etc. vind ik net zo'n belangrijke gaves als de 'paranormale'. het is mijns inziens ook niet de gave die jou boven de massa uit laat stijgen, het is hoe je ermee omgaat, en nog meer hoe je met jezelf omgaat.

het tot afgod maken van de 'paranormale gaven' is uiteindelijk ook een geval van het buiten jezelf zoeken en dus projectie, terwijl je antwoorden en ontwikkeling toch echt enkel in jezelf kunt vinden.

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-02-2009, 15:28:38 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ Thierry:

Citeer:
Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met de onderwerpen/interreses die op dit forum wordt besproken. En men wiskundeknobbels, muzikanten etc onder andere categorien/ fora plaatsen.

Aangezien dit een "SPIRITUEEL forum" is en geen "PARANORMAAL forum" zou je toch anders mogen verwachten.
Dat de subfora aanleiding geven tot verwarring ben ik wel met je eens (maar daar heb ik al eerder vruchteloos opmerkingen over gemaakt).
Wat mij betreft zouden de subfora "Antwoorden d.m.v. gebruiksvoorwerpen", "Gevoeligheid" (voor zover het paranormale gevoeligheid betreft) en "Telepathie" NIET onder de groep "Spiritualiteiten" moeten vallen maar onder een (nieuw te maken groep) "Paranormaliteiten".
Dat zou de helderheid ten goede komen.


Citeer:
Boven welke en wiens verwachting?

Die van de parapsychologie (ook al is dat ook maar een aanname).
Citeer:
volgens je eigen zin geef je eigenlijk aan dat 15 van de 25 ver beneden jou eigen opvatting is, namelijk dat het eigenlijk 25 hadden moeten zijn

Klopt helemaal! Maar in dat geval zal niemand het vermelden omdat het niets bijzonders is.
Citeer:
hoe zou dat komen? en wat moet je daar aan af leiden?)

Mijn eerder genoemde mogelijkheid: Men wil (hier) boven de grijze massa uitsteken, bijzonder zijn?
Of men heeft natuurlijk geen flauw idee waarover men het heeft, maar dat terzijde :mrgreen: .
Overigens: Op IT-fora of muziek-fora vermeld men niet dat men IT-er is (of er belangstelling voor heeft, mee knutselt) of muziekliefhebber of muzikant omdat ... DAT het doel van het forum is.
Zo is het evenzeer overbodig om je hier voor te stellen met de vermelding dat je spiritueel ingesteld bent, spiritueel zoekende of wat dan ook. Maar nog meer overbodig om (vermeende) gave's aan te melden/te vermelden.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-02-2009, 15:35:21 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ Teun:

Citeer:
het is maar wat je een (paranormale) gave vind

:D Goede benadering (vind ik).

Citeer:
[...] zeker niet consistent zijn.

DAT is wat het meest voorkomt: incidentele ervaringen.
Citeer:
Dat vind ik belangrijker dan welke gave dan ook.

Waarschijnlijk heb je het dan ook niet (zoveel) over je gave.

Citeer:
het is mijns inziens ook niet de gave die jou boven de massa uit laat stijgen, het is hoe je ermee omgaat, en nog meer hoe je met jezelf omgaat.

Kijk ... DAT is een heel spiritueel inzicht, vind ik. (y)

Citeer:
het tot afgod maken van de 'paranormale gaven' is uiteindelijk ook een geval van het buiten jezelf zoeken en dus projectie, terwijl je antwoorden en ontwikkeling toch echt enkel in jezelf kunt vinden

En zo is het maar net!

Groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-02-2009, 15:40:20 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-02-2009, 23:11:40
Berichten: 144
Locatie: Limburg.
Ik weet heel goed dat er ook nadelen zitten aan gaves,bv als je heldervoelend bent,ben je in het algemeen veel gevoeliger,en neem je snel stress over van andere. Of als je overal de waarheid achter ziet,en merkt hoe je besodemieterd en belogen en gekwetst,en als een stuk strond word behandeld.En dat je niet gehoord word,omdat jij op een hoger comunicatieniveu zit,dat het dan lijkt,of ze niet luisteren,maar het is gewoon dat ze je niet snappen,omdat hun niet op dat niveu zitten,maar op een lager niveu.En als hun iets tegen jou zeggen dan weet je heel goed wat ze zeggen,eigenlijk te goed,(tenminste dat heb ik)ik hoor als het ware in de toekomst,ik kan uit wat ze zeggen opmaken of dat een posetieve invloed in de toekomst gaat geven of een negetieve,aan de ene kant wel handig,maar bij dingen die al vast staan,en gezegt worden,waar jij een negatieve invloed hoort,is natuurlijk niet leuk,want dat is iets wat al vast staat.En kwa die verantwoordelijkheid,weet ik dat ik ongekontroleerbare telekinese doe,en heel goed moet uitkijken wat ik denk,zeker als ik boos ben op iemand.ik heb sleutels in een slot omgedraaid,en deuren op slot,en opengedraaid met telekinese,maar dat was ongekontroleerd,maar dat is wel iets zwaarder dan een veertje of zo laten bewegen. En wat betreft die gasten die dreigde je huis in de fik te steken,ik zou er toch voorzichtig mee zijn,dadelijk ben je het helemaal vergeten,na een tijdje,en doen ze het als nog,en heb je het niet in de gaten. ik weet niet of het gaat om door middel van een gave vuur te maken,want voor vuur zijn 3 dingen nodig, zuurstof, een brandbaar materiaal,en een dreifveer,dat het ook werkelijk gaat branden.Maar ik werk zelf met het luchtelement,en dat is overal aanwezig,en ik heb ondervonden,dat je dat wel naar je hand kunt zetten.En ik heb al zoveel meegemaakt en gezien,dat ik er niet van zou staan te kijken dat het met vuur ook kan.Ik heb trouwens een keer op een vakantie,samen met een vriend die als element vuur heeft,en ik dus lucht,een kampvuur die bijna uit was,hebben we onze elementen gebundeld,en toen kwam er een enorme steekvlam,maar hier was vuur al aanwezig,we hebben het alleen voor 1 seconden groter gemaakt.Ik weet niet of het kan,wat die gasten willen,maar ik weet wel dat dat dan zwarte magie is,en dan krijgen ze dat dubbel en dwars terug.Groetjes Els.

_________________
Zorg dat ik mijn gaven ook werkelijk geef, en dat ik mijn waarde besef zolang als ik leef. Gebruik je innerlijk kracht om je doelen te bereiken,In je ziel daar huist je macht. De bloem van goedheid een omhelzing van verre,en o zo lief en zacht.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-02-2009, 16:31:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Ik vind het prima als mensen beweren allerlei gaven te hebben, het stoort mij eerlijk gezegd niet zo. Als zij dat willen, moeten ze dat vooral doen. Wat mij meer intrigeert is de vraag: Goh, waarom zouden ze daar zo veel nadruk op willen leggen? Wat is hun bedoeling daarbij?
Willen ze bijzonder of speciaal zijn? Of denken ze dat de andere forumleden dit verwachten juist dat omdat het een SPIRITUEEL forum is? Of denken ze dat dit hen kenmerkt alszijnde spiritueel? Of willen ze zich daar mee laten zien (hoe speciaal ze zijn)? Of willen ze geaccepteerd, gerespecteerd, gekend, of gewaardeerd voelen op dit forum? Of zijn ze bang dat ze anders niet meetellen? Zijn ze bang om afgewezen te worden als ze zeggen dat ze die gave niet hebben? Of willen ze daarmee een bepaalde status of aanzien verwerven? Of vinden ze dat dat er nu “eenmaal bij hoort” omdat je tenslotte (ook) een nieuwetijdskind bent?

Wat ik wel jammer zou vinden, is wanneer mensen zich (zouden) gaan identificeren met hun gaven, waarmee het een soort "visitekaartachtige pronkstatus”: krijgt: “kijk/hoor-is wat ik KAN en hoe bijzonder ik BEN”.
Dit is een verleidelijke valkuil voor elk mens in het spirituele proces, dat je je gaat identificeren met iets wat je KAN (vaardigheden) of met wat je HEB(gaves/bezittingen), met wat je WEET(kennis/informatie), met wat je WIL (roeping/mensen helpen/anderen overtuigen van jouw visie) en tenslotte met wat je denkt te ZIJN(nieuwetijdskind/medium), maar wat je niet echt bent!
Veel mensen hebben de neiging om “ermee” te koop te lopen. Op dat moment staat je Ego veelal op de voorgrond en staat datzelfde Ego jou in de weg om in contact te komen met wie je werkelijk bent. En dat is nu net waar het wat mij betreft onder andere in de kern bij spiritualiteit omdraait, maar waar deze mensen soms/vaak/snel aan voorbij gaan en dan reageren op een niet-spirituele manier zoals jij op een onaangename wijze ervaren hebt met dreigpb-tjes, DT/Nico. Allemaal uitingen van verzet van hen en wat voortkomt uit hun Ego.

Het maakt voor mij geen enkel verschil of een medeforumlid voor mij nu wel of geen paranormale gave heeft. Het gaat mij om de persoon en het contact. Het wel of niet hebben van een paranormale gave is niet het belangrijkste in het leven. We moeten ook niet vergeten dat het WEL hebben van paranormale gaven NIET automatisch betekent dat je dan ook meteen veel spiritueler bent dan iemand die geen paranormale vaardigheden heeft. Dit betekent ook niet dat je minder waardig bent of dat je je minderwaardig zou moeten voelen als je leest dat iemand beschikt over allerlei paranormale gaven. Prima voor de ander. Het zij zo.
Voor mij hoeven mijn mede-forumleden die zeggen paranormaal te zijn zichzelf ook niet te bewijzen, noch hoeven ze hun vaardigheden te tonen om geloofd of gerespecteerd te worden (daarvoor is de rubriek "wie ben ik"). Ze hoeven zich alleen maar bewust te worden/zijn, dat dit niet is wie ze daadwerkelijk zijn. Je bent van nature NET zo’n prachtmens als ieder ander hier op het forum onafhankelijk van of je nou wel of geen gaven hebt en of je wel of geen nieuwetijdskind bent etc.

Groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-02-2009, 17:42:04 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ elsduenkejm:

Vooraf even een verzoekje: Je schrijft al je tekst aan elkaar (wel netjes met punten er tussen) maar dat maakt het lastiger leesbaar.
Zou je misschien hier en daar gewoon eens een paar return/enters kunnen geven zodat er een lege regel tussen komt te staan?
Maakt het net wat fijner om te lezen.


Citeer:
[…] als je heldervoelend bent […]

Citeer:
[…]omdat jij op een hoger comunicatieniveu zit […]

Citeer:
[…]ik hoor als het ware in de toekomst […]

Helderhorend?
Citeer:
[…]weet ik dat ik ongekontroleerbare telekinese doe […]

Je noemt nogal wat ‘paranormale’ begaafdheden op …
Wat je met een ‘hoger communicatieniveau’ bedoeld is me niet helemaal helder maar … welke hiervan kun je demonstreren?
Niet dat dit belangrijk is maar ik zou diverse gave's wel eens in de praktijk willen meemaken.


Citeer:
En wat betreft die gasten die dreigde je huis in de fik te steken,ik zou er toch voorzichtig mee zijn,dadelijk ben je het helemaal vergeten,na een tijdje,en doen ze het als nog,en heb je het niet in de gaten.

Daar ben ik niet zo bang voor. Loos dreigement.

Citeer:
ik weet niet of het gaat om door middel van een gave vuur te maken,want voor vuur zijn 3 dingen nodig, zuurstof, een brandbaar materiaal,en een dreifveer,dat het ook werkelijk gaat branden.

Volgens hen ging het om pyrokinese, een ‘paranormale gave’ dus …
Voor vuur zijn (dacht ik) nodig: zuurstof, brandstof en hoge temperatuur.


Citeer:
[…]ik werk zelf met het luchtelement […]

Citeer:
[…]een vriend die als element vuur heeft […]

Tja … hoe moet ik dit lezen? Bedoel je hiermee de elementen uit de elementenleer of elementen uit de magie (heksen/wicca gebeuren)? Dat maakt nogal wat uit.

Citeer:
[…]ik weet wel dat dat dan zwarte magie is […]

Ook dat is een stukje heksen/wicca gebeuren en in mijn visie niets paranormaals maar gewoon ‘bijgeloof’.


@ Nico:


Citeer:
Ik vind het prima als mensen beweren allerlei gaven te hebben, het stoort mij eerlijk gezegd niet zo.

Het "stoort" mij ook niet, ik ben alleen verbaasd.

Citeer:
Goh, waarom zouden ze daar zo veel nadruk op willen leggen? Wat is hun bedoeling daarbij? Willen ze bijzonder of speciaal zijn? Of denken ze dat de andere forumleden dit verwachten juist dat omdat het een SPIRITUEEL forum is? Of denken ze dat dit hen kenmerkt alszijnde spiritueel? Of willen ze zich daar mee laten zien (hoe speciaal ze zijn)? Of willen ze geaccepteerd, gerespecteerd, gekend, of gewaardeerd voelen op dit forum? Of zijn ze bang dat ze anders niet meetellen? Zijn ze bang om afgewezen te worden als ze zeggen dat ze die gave niet hebben? Of willen ze daarmee een bepaalde status of aanzien verwerven? Of vinden ze dat dat er nu “eenmaal bij hoort” omdat je tenslotte (ook) een nieuwetijdskind bent?

Juist. Vandaar ook mijn vragen.

Citeer:
Dit is een verleidelijke valkuil voor elk mens in het spirituele proces, dat je je gaat identificeren met iets wat je KAN (vaardigheden) of met wat je HEB(gaves/bezittingen), met wat je WEET(kennis/informatie), met wat je WIL (roeping/mensen helpen/anderen overtuigen van jouw visie) en tenslotte met wat je denkt te ZIJN(nieuwetijdskind/medium), maar wat je niet echt bent!

Je vinger precies op de pijnlijke plek!

Citeer:
We moeten ook niet vergeten dat het WEL hebben van paranormale gaven NIET automatisch betekent dat je dan ook meteen veel spiritueler bent dan iemand die geen paranormale vaardigheden heeft.

Precies wat ik ook altijd beweer!

Citeer:
Voor mij hoeven mijn mede-forumleden die zeggen paranormaal te zijn zichzelf ook niet te bewijzen, noch hoeven ze hun vaardigheden te tonen om geloofd of gerespecteerd te worden [...]

Het gaat mij meer om mensen aan te zetten tot nadenken als ze gevraagd wordt hun vaardigheden te demonstreren en ze kunnen het dan niet waar maken.
Dat maakt (ook bij mij) geen verschil in de waardering die ik voor elke mens heb (ook al reageer ik wel eens bot :mrgreen: ).


Citeer:
Ze hoeven zich alleen maar bewust te worden/zijn, dat dit niet is wie ze daadwerkelijk zijn.

Precies. Onze benadering verschilt misschien iets maar het doel is hetzelfde.

Citeer:
Je bent van nature NET zo’n prachtmens als ieder ander hier op het forum onafhankelijk van of je nou wel of geen gaven hebt en of je wel of geen nieuwetijdskind bent etc.

Die opmerking wil ik van harte ONDERSTREPEN en VET drukken. :D

Opmerkelijk hoe vaak we het de laatste tijd 'eens' zijn :idea: .
groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-02-2009, 20:04:07 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-06-2007, 22:30:09
Berichten: 366
Locatie: Amsterdam
heey DT

even een citaatje van je

Citeer:
Ook dat is een stukje heksen/wicca gebeuren en in mijn visie niets paranormaals maar gewoon ‘bijgeloof’.


wicca is geen bijgeloof maar een geloof /levensstijl, veel wiccans eten ook geen vlees maar vega en gaan anders om met de natuur en zijn mileu bewuster

mijn mening is dus

Wicca is eerder een levenstijl dan bijgeloof

_________________
You know what imagion can do....
_________________

Alle wegen leiden naar de bron.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-02-2009, 20:44:45 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ Lenny:

Wicca is me behoorlijk helder en voor wacca's/heksen zal het zeker geen bijgeloof zijn. Eerder een bij-geloof :mrgreen: (geintjuh!)

Punt is, dat Wicca net als andere Heksenvormen een zekere 'verbinding' voelen met de natuur en van daar uit via natuurlijke benadering zaken aanpakken.
Overigens hoeven noch Wicca noch Heksen vegetariër of veganist te zijn. Er zijn meer dan voldoende aanhangers van wat ook wel het "natuurgeloof" genoemd word, die wel degelijk vlees eten en/of dierlijke producten gebruiken.

Jij stelt dat het (voor jou) geen bijgeloof maar een geloof/levensstijl is. Dat is prima wat mij betreft, maar 'niet-wicca' en 'niet-heksen' zullen het toch echt als bijgeloof benoemen.
Overigens: voor mij verschilt een willekeurig ander geloof daar niets in, of het nu christendom, hindoeïsme, taoïsme of een andere vorm van geloof is. Allemaal bestaan ze bij-geloven ofwel: dankzij geloven zonder vragen stellen.

Verder vind ik het loffelijk dat Wicca en heksen beter/bewuster met natuur en milieu omgaan. Dat zou voor mij de enige reden zijn om deze natuurgeloven (waaronder overigens ook Santeria, Candomblé, Kromanti, Winti en Voodoo vallen (jaja, in mijn lessen vertelde ik ook een en ander over deze natuurgeloven, inclusief de zwarte vorm en de ongevaarlijke witte vorm)) een belangrijk streepje voor te geven op elk willekeurig ander geloof.

Ten slotte: Mijn opmerking maakte ik met betrekking tot de opmerking van elsduenkejm betreffende "zwarte magie" wat ik wel degelijk onder bijgeloof vind vallen (komt ook weer in Winti en (zwarte)Voodoo voor).
Je hebt dus deels gelijk: ik had het niet moeten verbinden met Wicca en Heksen alhoewel ook daar zwarte wicca en zwarte heksen voorkomen.

Groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-02-2009, 20:54:16 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-02-2009, 23:11:40
Berichten: 144
Locatie: Limburg.
IK wist niet hoe je stukken open kon houden,nu wel.dank je.

ik heb als sterrebeeld tweelingen het luchtelement,en ik kan lucht en wind naar mijn hand zetten,en die vriend zo vuur,want die is ram als sterrebeeld met element vuur.

En dat hogere communicatieniveu,ik zou niet weten hoe ik dat uit moet leggen. Ik weet wel dat alle spirituele mensen hier waar ik woon,elkaar heel goed snappen,en de rest niet.

Helderhorend ben ik op veel manieren.

Hoge temp bij vuur was ik even vergeten,maar je snapte wat ik bedoelde :D

Ik geloof niet dat wicca enz puur bijgeloof is, wel gedeeltelijk,optimistisch denken

Met die steekvlam bij dat kampvuur, heb ik energie,gedachte en visualisatie gebruikt.

Ik heb geen wicca of wat dan ook gebruikt voor die steekvlam,we deden het gewoon spontaan,en het gebeurde.

_________________
Zorg dat ik mijn gaven ook werkelijk geef, en dat ik mijn waarde besef zolang als ik leef. Gebruik je innerlijk kracht om je doelen te bereiken,In je ziel daar huist je macht. De bloem van goedheid een omhelzing van verre,en o zo lief en zacht.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-02-2009, 14:41:47 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
@DT.
Citeer:
Opmerkelijk hoe vaak we het de laatste tijd 'eens' zijn

Haha, ja, mooi heh.
Als jij een verklaring hebt, mag jij het zeggen.. :wink: :lol:

Je schreef:
Citeer:
Wat ik wel veel zie is, dat de echte para's (paranormaal begaafden) zich vooral erg stil houden over hun gave. Ze scheppen er niet over op, vermelden het vaak niet eens en bliujven een beetje op de achtergrond.

Moet hierbij meteen aan JOU en JOUW gave(n) denken, DT!! Want jij bent ook niet geheel gave(n)loos als ik het zo inschat. Niet zo bescheiden! :wink:
Anders kan je namelijk wat mij betreft niet alleen het bovenstaande niet schrijven maar waarschijnlijk evenmin het onderstaande:
Citeer:
Heeft ooit een van de mensen die beweren 'begaafd' te zijn zich gerealiseerd welke VERANTWOORDELIJKHEDEN en absoluut ook welke BELASTING het hebben van een gave met zich mee brengt?

Voor mij komt dit over alsof je uit ervaring spreekt.
Zo ja, dan kijk ik met oprechte belangstelling uit naar jouw verhaal over jouw gave(n) en jouw ervaringen daarmee! Lijken mij minstens even waardevol/leeraam als (jouw interesse naar) andermans ervaringen hiermee.
Wat zijn jouw ervaringen met jouw gaven? Hoe heb jij je de afgelopen jaren daarin ontwikkeld? Wat is jouw advies hierin voor anderen?

Citeer:
En mochten er een of meerdere leden zijn die een demonstratie willen geven dan zal ik graag een 'forum-uitje' organiseren zodat dit een plaats kan krijgen.

Lijkt me boeiend!

groetjes Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-02-2009, 19:50:55 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
- Ben jij in het bezit van een (paranormale) gave?
Ja!
- Zo ja: welke?
Ik bezit over de gave van het relativeren en beredeneren :)
- Zo ja: kun je die demonstreren of op andere wijze aantonen dat je deze werkelijk bezit?
Kom maar langs bij mijn verdediging van mijn scriptie ;)
- Zo nee: Wat vind jij van het bovenstaande?
Ik vind het een zeer interessante stelling en ben het geloof ik met je eens als je stelt dat 'para' zijn tegenwoordig bijna even modieus is als een Louis Vitton tas of Prada schoenen. (In mijn jeugd ((laaaaanag geleden not)) gebruikten wij het woord para voor mensen die wantrouwig of zenuwachtig waren :| )

Iedereen wil tegenwoordig een individu zijn, maar toch ook eigenlijk niet. In een groep naast de groep (als je begrijpt wat ik bedoel). Samen alleen. Volgens mij noemde Sado het laatst "collectief individualisme" :)
Dat is allemaal leuk en aardig maar als men er door gaat liegen (groot woord maar toch) over de capabiliteiten... tja, dan hoeft het niet meer van mij.

Wat je zegt over het feit dat erg goed zijn in muziek of een begiftigd schrijver zijn maakt je ook bijzonder. Eigenlijk maakt het feit dat je ademt en leeft al bijzonder. Wederom een mooi stukje van jou hand DT!

Cootos

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-02-2009, 14:07:53 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ Nico:

Citeer:
DT: Opmerkelijk hoe vaak we het de laatste tijd 'eens' zijn
Citeer:
Nico:Haha, ja, mooi heh.
Als jij een verklaring hebt, mag jij het zeggen..

Helaas heb ik geenverklaring, het was maar een constatering.
Misschien toch … heeft het te maken met het onderwerp?

Citeer:
DT: Wat ik wel veel zie is, dat de echte para's (paranormaal begaafden) zich vooral erg stil houden over hun gave. Ze scheppen er niet over op, vermelden het vaak niet eens en blijven een beetje op de achtergrond.
Citeer:
Nico:Moet hierbij meteen aan JOU en JOUW gave(n) denken, DT!! Want jij bent ook niet geheel gave(n)loos als ik het zo inschat. Niet zo bescheiden!
Anders kan je namelijk wat mij betreft niet alleen het bovenstaande niet schrijven maar waarschijnlijk evenmin het onderstaande:

Leuke inschatting maar ik ben in het geheel niet bescheiden.
Ik noem mezelf (in samenhang met para) hooguit normaal-para (als in het is normaal enigszins para te zijn).
Overigens heb ik vele gaven waarvan kunnen luisteren een mooie is.
Verder ben ik behoorlijk intuïtief en volg ik ook zonder te twijfelen mijn intuïtie. (bij de onmogelijkheid aan intuïtie een (regulier) zintuig te kunnen koppelen, zou dat dus onder para moeten vallen). Ik ben, wat je dan noemt empatisch, in de zin van me kunnen inleven in anderen. Dat, samen met mijn luister- en gespreksgave, maakt dat ik bij clienten snel tot de kern van hun problematiek kom.

Citeer:
DT: Heeft ooit een van de mensen die beweren 'begaafd' te zijn zich gerealiseerd welke VERANTWOORDELIJKHEDEN en absoluut ook welke BELASTING het hebben van een gave met zich mee brengt?
Citeer:
Nico: Voor mij komt dit over alsof je uit ervaring spreekt.
Zo ja, dan kijk ik met oprechte belangstelling uit naar jouw verhaal over jouw gave(n) en jouw ervaringen daarmee! Lijken mij minstens even waardevol/leerzaam als (jouw interesse naar) andermans ervaringen hiermee.
Wat zijn jouw ervaringen met jouw gaven? Hoe heb jij je de afgelopen jaren daarin ontwikkeld? Wat is jouw advies hierin voor anderen?

Met een stukje simpel boerenverstand en redeneren kom je een heel eind.
Ik neem maar even een voorbeeld: stel je kunt bij anderen aanvoelen welke ziekte problemen zij hebben en je voelt (bij een willekeurig persoon) dat die lijdt aan bv een vorm van kanker. Moet je dat dan vertellen? Er is je immers niets gevraagd. Zou die persoon dat willen weten of niet (het antwoord JA is iets te simpel in deze context). En als je het niet verteld: hoe moet je er dan mee omgaan? Of als je het wel verteld: welke impact heeft dat op jou? Welke impact heeft het geheel überhaupt op jou?
Of als je de gave van weerbeheersing zou hebben (even vooropgesteld dat dit zou kunnen a la Storm in x-man) … Wat zijn de gevolgen van jouw acties? Verandert het weer elders als jij iets doet (simpele drang naar evenwicht van de natuur) en wie benadeel je met jouw beïnvloeding?
Je begrijpt dat ik eindelos veel voorbeelden kan oplepelen …
Alleen DAT gegeven al, zou voor de (vermeende) bezitters van een (paranormale) gave nogal een probleempunt kunnen vormen en levert in ieder geval een belangrijk punt van verantwoording op.





@ Truitje:

Citeer:
Ben jij in het bezit van een (paranormale) gave?
Ja!
- Zo ja: welke?
Ik bezit over de gave van het relativeren en beredeneren
- Zo ja: kun je die demonstreren of op andere wijze aantonen dat je deze werkelijk bezit?
Kom maar langs bij mijn verdediging van mijn scriptie

Stuur me maar een uitnodiging, dan kom ik graag als ik daartoe de mogelijkheid heb.

Citeer:
Iedereen wil tegenwoordig een individu zijn, maar toch ook eigenlijk niet. In een groep naast de groep (als je begrijpt wat ik bedoel). Samen alleen. Volgens mij noemde Sado het laatst "collectief individualisme"

Vind ik een prachtige term.

Citeer:
Dat is allemaal leuk en aardig maar als men er door gaat liegen (groot woord maar toch) over de capabiliteiten... tja, dan hoeft het niet meer van mij.

Ik wil niemand betichten van liegen maar soms heeft het er wel alle schijn van dat de waarheid/werkelijkheid tenminste enig geweld wordt aangedaan.
Daarbij: als het voor de persoon in kwestie waar is, wie ben ik dan om te beweren dat zijn/haar bewering niet waar is. Hooguit hebben we daarover een verschil van perceptie en zie ik het net iets anders dan die ander.

Citeer:
Eigenlijk maakt het feit dat je ademt en leeft al bijzonder.

Indeed!

Citeer:
Wederom een mooi stukje van jou hand DT!
[/quote][/quote]
Dankjewel. Altijd leuk te horen dat een schrijfsel gewaardeerd wordt.

Groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-02-2009, 14:39:59 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
DT schreef:
Ik wil niemand betichten van liegen maar soms heeft het er wel alle schijn van dat de waarheid/werkelijkheid tenminste enig geweld wordt aangedaan.
Daarbij: als het voor de persoon in kwestie waar is, wie ben ik dan om te beweren dat zijn/haar bewering niet waar is. Hooguit hebben we daarover een verschil van perceptie en zie ik het net iets anders dan die ander.

Gelijk heb je ook DT. Ben de laatste tijd niet zo genuanceerd bezig en dat bevalt me niet echt van mijzelf...

Tijd voor verandering :)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl