Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:52:37

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Vervelende stem/Blokkade
BerichtGeplaatst: 22-03-2009, 13:54:09 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 22-03-2009, 13:22:32
Berichten: 8
Ik heb sinds Oktober wat de medische wetenschap noemt een psychose. Ik ben er intussen achter dat ik een Sjamanische inwijding heb gekregen. Maar het gaat nog veel verder als enkel het Sjamanisme. (Ik heb te maken met krachten, geesten/engelen enz) Allemaal heel leuk en aardig maar nu zit ik nog steeds opgescheept met een afgebroken deel van mijn psyche dat me de hele tijd allemaal negatieve dingen aan probeert te praten. Het wekt niet alleen onzekerheid op over ALLES (ik heb momenten dat ik nergens meer op kan vertrouwen) maar het zorgt vooral de afgelopen paar dagen voor een zeer zware belemmering op mijn ontwikkeling. Ik heb veel dingen die ik nog moet oplossen met betrekking tot mijn chakra's. Maar dat is niet de oorzaak van dit losgeslagen deel van mezelf. Ik vindt het zeer lastig om het te negeren omdat ik af en toe een "vaag" moment heb van een seconde of twee en in zo'n moment krijgt die stem weer de kans om zich voor te doen als mijn eigen innerlijke stem. En hier kom ik dan veel te laat weer achter.

De enige manier tot nu toe om die negativiteit van me af te houden is door het roken van wiet. (1 tot 3 keer per week.) Maar dit is sinds 2 weken geleden ook niet meer zo productief als voorheen (normaal voelde ik heftige energieën aan mijn chakra's sleutelen, evenals energieën van andere die versterkt werden en me daardoor nog beter hielpen), dus het is duidelijk dat ik een blokkade/fase heb waar ik geen raad mee weet. Wellicht zorgt die blokkade ervoor dat die stem er is en dat dat deel van mezelf zich niet kan verenigen met de rest van mijn wezen. Ik merk dat ik een sterke blokkade net onder mijn hartchakra heb. Maar ik weet niet hoe ik deze moet verwerken, voor de rest heb ik hier en daar kleine blokkades en vooral de chakra's op mijn ruggengraat willen niet lekker doorstromen. Ik heb maar 1 keer een echt sterke stroom van Kundalini energie over mijn ruggengraat gevoeld, de andere keren blijft het steeds vastzitten bij mijn zonnevlechtchakra. Ik werk overigens ook met stenen aangezien deze me veel hebben geholpen voor de "psychose". Ik merk nu alleen dat Amethyst helemaal geen goede steen meer is terwijl ik die balans en rust toch echt nodig heb af en toe. Rozekwarts aan de andere kant werkt echt perfect maar dan moet ik wel uit de invloed van die negatieve stem zijn anders heeft ook dat geen nut. Ik kreeg een Zwarte Toermalijn van een heel erg aardige vrouw en die beschermd me echt goed, maar ik merk dat het de stem wel een beetje agressiever heeft gemaakt. Hij gooit nu echt alles in de strijd om me een depressief/nutteloos gevoel aan te praten.

Ik wil nog kwijt dat ik niet geloof ik het ego. Ik denk dat dat een deel is van jezelf dat je niet moet onderdrukken maar juist moet verenigen met jezelf in een evenwichtige verhouding. Overigens wens ik geen discussie over drugs te beginnen, als je het niet tolereert dan is dat Uw zaak. Maak het aub niet de mijne. Wie zich in heeft gelezen over het Sjamanisme weet dat er met planten word gewerkt, dus het moet niet als een shockerend iets overkomen op een beetje spiritueel persoon. Dan wil ik nog kwijt dat ik mensen niet aanraad met (psychotrope)planten aan de haal te gaan als ze niet weten waar ze mee bezig zijn, dit kan namelijk catastrofale gevolgen hebben.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vervelende stem/Blokkade
BerichtGeplaatst: 22-03-2009, 17:58:36 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Hallo Kevin,

Ik heb zo'n beetje een gelijk iets ervaren. Maar met een Joint werd het bij mij er niet beter op. Inmiddels ben ik een stuk wijzer geworden ervan :wink:
Ik lees in je verhaal dat het je belemmert in je ontwikkeling. Ik zie het zo, namelijk dat dit een deel is van je
ontwikkeling. En ik proef een enorm gevecht met jezelf uit dit verhaal. Terwijl zelfacceptatie (hoe je ook bent nu op dit moment met heel je hebben en houden) juist zo nodig is om bij je gevoel te komen.

Contact met geesten, engelen en wat voor een energieën ook is niet erg. Maar je zult moeten leren dit bewustzijn poortje te kunnen openen en sluiten. Blijkbaar staat hij bij jou continu open. In bijna alle gevallen is dit een tekort aan aarding.(sjamanen zijn juist zo aards maar kunnen ook reizen in verschillende demensies)
Nadeel is dat je er zo moe van word allemaal en dat je het gevoel heb jezelf niet meer te zijn.

Je zou hulp kunnen vragen bij een ervaren sjamaan die je op de grond kan zetten.

Oja....Geduld is een schone zaak vooral als je een basis aan het leggen bent om later een volwaardige spiegel te kunnen zijn voor anderen. :)

Groetjes Brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vervelende stem/Blokkade
BerichtGeplaatst: 22-03-2009, 18:49:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 22-03-2009, 13:22:32
Berichten: 8
Bedankt voor Uw reactie Brenda. Ik had vandaag een pijnlijke steek net onder mijn hart. Toen ik hier mijn hand op hield icm een Sneeuwvlok Obsidiaan werd die pijn vervangen door allerlei rare gevoelens door mijn hele lichaam. Toen het verwerkt was (ik neem aan dat dit een blokkade was) was ik inderdaad veel meer geaard dan voorheen. Ik kreeg ook even door "opgeruimd staat netjes" en toen volgden er nog een paar pijnlijke prikkels over mijn ruggengraat, die later plaats maakten voor een energie die mijn lichaam langzaam verliet door mijn kroonchakra. Ik ben nu een stuk stabieler en heb nu ook weer contact (of in elk geval: Ik weet nu zeker dat ik contact heb) met mijn leraren. Toen ik de blokkade aan het verwerken was kreeg ik ook door dat het veroorzaakt werd door de plotselinge verandering van levenswijze en de manier waarop men daartegen aan keek. Nu ik Uw bericht lees kan ik die 2 punten verbinden. Zelf-acceptatie. Nogmaals bedankt. :D

Oh ja, en over de planten.. Wie weet. Op dit moment ondervind ik nog dat verschillende planten me van tijd tot tijd heel erg helpen, maar wie weet besluit ik het op een dag allemaal alleen te doen zonder hulp van buiten af.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl