Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 02:26:57

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Emoties aanvoelen.
BerichtGeplaatst: 29-04-2009, 18:01:11 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-04-2009, 20:46:29
Berichten: 16
De laatste tijd voel ik steeds vaker emoties aan van mensen. Het klinkt misschien best raar, maar als er iemand voorbij loopt krijg ik een vage emotie, die meestal totaal niet bij mijn mood van dat moment past. Laatst was er iemand in mijn klas aan het huilen, ik voelde me helemaal niet prettig en heel erg gekwetst. In het begin begreep ik er niks van, ik had nog niet door dat ze aan het huilen was.
Zulke dingen heb ik steeds vaker, ik probeer me er voor aftesluiten. Mijn humeur word er namelijk niet beter op. Maar af en toe blijf ik emoties van andere voelen, weet iemand hoe ik me er beter voor kan laten afsluiten?
Alvast bedankt, Laura.

_________________
Elke herinnering is een vaag verlangen naar heimwee in de toekomst.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Emoties aanvoelen.
BerichtGeplaatst: 03-05-2009, 15:33:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-04-2009, 21:04:01
Berichten: 9
Locatie: Deventer
Nou, ik heb geen idee of het bij jou ook gaat helpen, maar bij mij hielp het heel erg me verder te verdiepen in meditatie en dat beter onder de knie te krijgen, omdat dat erg veel met je concentratievermogen te maken heeft. En ik moet me heel erg concentreren om me af te sluiten.

Misschien het proberen waard?

_________________
Then the Seated Woman with a Parasol,
May be the only one you can't betray.
If I'm the Seated Woman with a Parasol,
I will be safe in my frame


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Emoties aanvoelen.
BerichtGeplaatst: 07-05-2009, 14:49:55 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2008, 15:17:19
Berichten: 4289
Ik ben meestal nieuwsgierig en ga me in mensen en hun emotie/ziekte/beperking verdiepen. Als iemand huilt krijg ik het gevoel van medelijden en wil ik meteen helpen. Ik vind mensen/dieren met een beperking interessant en "leuk". Ik zoek juist de emoties op en bekijk of ik er iets mee kan.

We hebben 2 paarden op stal die niet door de staldeur durven omdat ze in het verleden hun hoofd hebben gestoten of iets dergelijks. Ik houd zoveel van die 2 en doe er alles aan om hun vertrouwen te geven en hun angst te overwinnen. Ik vind het geweldig om mijn energie in te steken en beetje bij beetje vooruitgang te zien.
Bij Freggle moet ik nog een doekje over zijn ogen leggen, door de grote deur durft hij nu wel. Bij Odessa moet ik achter haar schouder blijven en gaat ze vanzelf haar stal uit en loop ze zo naar buiten zonder te stijgeren. Als ik voor haar schouder loop, dus voorop gaat ze stijgeren en door haar knieën.

Er loopt nu ook een jongen stage die te makkelijk denkt. Ik weet niet precies wat voor beperking hij heeft maar hij reageert langzaam en neemt het allemaal minder goed op. Het is gewoon leuk om hem dingen te leren en tips te geven hoe het beter kan. Het is geweldig om te zien hoe goed hij zijn best doet en hoe hij leuk hij het bij ons vind. Op zijn vorige stal moest hij alleen in de zadelkamer (klein hokje) eten en keek niemand naar hem om. Dat is toch zielig!!! :shock: Oke, hij smekt en eet niet zo netjes maar dat moet je hem 'leren", hem erop wijzen anders heeft die jongen er toch geen erg in. Praten en oplossingen zoeken.

Vandaag hoorde ik dat ze het over een pensionklant hadden die een ziekte heeft die ze geen naam kunnen geven. Ik hing meteen aan de lippen van de eigenaar en kon mijn nieuwsgierigheid niet inhouden. Ik dus gevraagt waar hij last van had. Hij heeft vaak pijn aan zijn knoken (botten). Elke keer als ik hem aankijk heb ik zo'n gevoel van medelijden ofso. Ik voel dan wat hun voelen of wat ze doormaken en dat is wel bijzonder. Het was misschien beter geweest dat ik het niet had geweten want nu zie ik hem toch weer anders. Dan kijk ik en dan denk ik meteen; het is toch niet eerlijk, het is niet te geloven! hoe kan dat nou? waarom?

_________________
Yesterday is past, tomorrow is future.
Today is a gift, that's why they call it a present!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl