Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:40:17

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Autisme en hooggevoeligheid
BerichtGeplaatst: 18-07-2009, 10:25:05 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-07-2009, 09:45:29
Berichten: 4
Is een stempel dragen hinderlijk?
Momenteel doorloop ik een traject, waaruit straks moet blijken dat ik een lichte vorm van autisme heb. Ik wordt hierin begeleid door enkele deskundigen en zij zijn er inmiddels al van overtuigt. Het vervelende is, dat ik me werkelijk afvraag of ik dit stempel wel wil hebben? Wie heeft hier ervaring mee ... en wil zijn/haar verhaal met mij delen?

Communiseren en omgaan met de omgeving.
Communiseren is lastig, veel heeft overeenkomsten met mensen met hooggevoeligheid. Enkele voorbeelden die als het ware een soort stress in mijn lijf veroorzaken:
- omgevingsgeluiden, geuren en kleurweerkaatsingen;
- uitingen van andere mensen, als boosheid, verdriet enzo;
- traagheid binnen mijzelf om te wennen aan een (nieuwe) omgeving, andere mensen en onverwachte gebeurtenissen.
Eigenlijk ontloop ik liever deze situaties, maar dat maakt dat ik me van de werkelijke buitenwereld ga afsluiten. Wie wil met mijn zijn/haar verhaal delen en wellicht mij tips geven, die ik kan uitproberen, zodat ik hier handiger mee leer omgaan ....


Laatst gewijzigd door yes op 18-07-2009, 15:13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Autisme
BerichtGeplaatst: 18-07-2009, 12:49:54 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
Wat wil je met dit topic bereiken? Dat geef je niet echt duidelijk aan.. Je zet alleen iets neer en that's it.. Is het de bedoeling dat mensen hier random op gaan reageren? (zoals ik eigenlijk nu doe..) Of wil je graag iets duidelijk maken en de meningen van andere daar over horen?

_________________
Past the point of no return, no going back now
Our passion play has now, at last, begun
Past all thought of right or wrong, one final question.
How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Autisme en hooggevoeligheid
BerichtGeplaatst: 20-07-2009, 00:27:25 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ze stelt weldegelijk een vraag
Citeer:
Wie heeft hier ervaring mee ... en wil zijn/haar verhaal met mij delen?


Ik heb ervaring met autisme, in mijn familie, in mijn werk en soms vraag ik mij af of ik er zelf niet een beetje van over heb genomen (kan ook opvoeding zijn natuurlijk).

Hoe licht is licht in jou ogen?
Dat is mijn belangrijkste vraag.

Daarnaast komen nog deze vragen op:
-Wat nou als je inderdaad een lichte vorm hebt? wat zijn de gevolegn voor jou? voor je famillie?
-Wat vrees je het meest? dat men zegt dat je het inderdaad hebt? of dat je het niet hebt?
In hoeverre heb je er last van? en wat zou er veranderen als je ermee aan de slag ging?

Begrijp goed dat dit geen vragen zijn die je in dit topic hoeft te beantwoorden, ik stel ze aan jou om je gedachten te ordenen en je eigen conclusies te trekken. Niet om deze open en bloot aan de wereld te geven. Als je dat wel wilt doen houd ik je niet tegen, maar ik zou zeggen: als je oud genoeg bent om een stem in dit geheel te hebben, Kijk goed naar het doel van dit onderzoek.
Helpt het je of maakt het je enkel meer onzeker?
mijn ervaring met onderzoeken naar 'lichte vormen' van psychologische afwijkingen is dat vooral de ouders willen weten en dat de jongeren waar het over gaat er vooral onzeker van worden.

(Vanaf je 12e jaar heb je inzeg in de beslissing, vanaf je 16e is het als je écht niet wilt een dealbreaker volgens de wet, en vanaf je 18e ben je in volledige zelfbeschikking en hebben je ouders niets te zeggen over je lichaam noch je geest)
Check de WGBO maar eens als het niet een al te lastige tekst voor je is.

Succes Yes

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Autisme en hooggevoeligheid
BerichtGeplaatst: 24-07-2009, 10:09:18 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-07-2009, 10:05:53
Berichten: 1
Locatie: Gent
Je bent waarschijnlijk hoog sensitief..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Autisme en hooggevoeligheid
BerichtGeplaatst: 24-07-2009, 11:39:09 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
kun je dat uitleggen doriane? waar baseer je dit op?

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Autisme en hooggevoeligheid
BerichtGeplaatst: 05-08-2009, 23:29:49 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-06-2006, 09:34:23
Berichten: 135
Locatie: Geldrop
Ik ben 4 jaar geleden gediagnosticeerd met NLD (leerstoornis) en 2 jaar later met PDD-NOS, (stoornis in het autisme spectrum). Daarnaast heb ik nog allerlei andere diagnoses die ook veel overeenkomsten hebben met overgevoeligheid en hoogsensitief. Ik ben bijna een wandelend DSM boek volgens de wetenschap, dus ik heb dan ook wel aardig ervaring met diagnoses en stempeltjes en etiketjes.

Als je mij vraagt hoe ik mijn 'stempel' ervaar, kan ik je alleen maar vertellen dat ik het gewoon heel erg positief ervaar. Ik bekijk alles vanuit een positieve hoek, en ben juist heel erg blij met mijn diagnoses omdat het voor meer zelfkennis en hulp en begeleiding heeft gezorgd, zodat ik mijn leven makkelijker doorkom.
Het maakt in principe niet uit wat voor etiketje of stempeltje je krijgt vind ik. Iedereen is zoals die is. Als mensen dat in gaan zien, maakt het namelijk niet meer uit of het nu autisme of hoogsentitief heet.
Wel vind ik het fijn om bij een bepaalde doelgroep te horen, maar meer omdat mensen daardoor mij beter kunnen leren begrijpen als ik dingen uitleg.

Ik vind het gewoon heel fijn, ervaar het allemaal heel positief, mensen reageren ook heel geinteresseerd en positief op mijn verhaal. Vind het ook leuk om er over te vertellen, en om wetenschappers te helpen mij beter te doorgronden.

_________________
Het leven is een ;-)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Autisme en hooggevoeligheid
BerichtGeplaatst: 08-08-2009, 10:23:33 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-07-2009, 09:45:29
Berichten: 4
Wat lief jullie reakties !! Hier kan ik iets mee ....

Ik kan het de mensen rond mij nu niet uitleggen, waarom ik doe zoals ik doe ... mijn reaktie als ... "zo ben ik nou eenmaal" wordt meer niet als wel begrepen. Het zou voor mij fijn zijn wanneer ik kan uitleggen dat ik reageer vanuit mijn beleving en dat ik ben wie ik ben. Ik heb gelukkig ook een positieve kijk op het leven, maar stoei wel met de omgang met andere mensen. Het stressige gevoel in mijn lijf maakt dat ik onzeker word. Deze onzekerheid wordt door andere mensen ervaren en mijn wat "ongewone" reakties worden meestal maar vreemd gevonden.

Dank je kletskevertje, je geeft me met je reaktie de juiste voeding om door te gaan met het traject waar ik midden in zit. Wel zou ik je nog een vraag willen stellen namelijk: hoe heb jij deze trajecten met onderzoek ervaren? Al die gesprekken? Ergens geeft het mij veel duidelijkheid, maar na die gesprekken ben ik helemaal weer uit balans ... Ik ga dan meer op mezelf letten en merk mijn tekort komingen op, misschien is "het anders zijn" een betere omschrijving. Herken jij dit? Hoe ging jij hier mee om?


Laatst gewijzigd door yes op 08-08-2009, 18:40:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Autisme en hooggevoeligheid
BerichtGeplaatst: 08-08-2009, 13:36:07 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-06-2006, 09:34:23
Berichten: 135
Locatie: Geldrop
Het onbegrip vanuit je omgeving herken ik zeer zeker! Ik loop hier ook nog bijna dagelijks tegenaan. Maar ik ben het meer gaan beschouwen als een tekortkoming van de ander, ipv mezelf. Mensen die niet open voor je staan hebben gewoon nog veel te leren, zo zie ik dat. Het heeft bij dat soort mensen ook geen zin om het uit te leggen.
Ik snap dat je telkens op jezelf let, op je beperkingen. Ik heb dat in het begin ook heel erg gehad. Het is een fase waar je doorheen moet. Ik dacht in het begin dat ik echt niets kon, dat ik nergens goed voor was. De lijst met beperkingen was ook zoveel langer dan de lijst met goede eigenschappen. Bij alles wat ik deed dacht ik, zie je wel dit kan ik ook al niet, want mijn motoriek is slecht, en ik kan geen aanrakingen verdragen, en ik heb langer de tijd nodig om het te begrijpen, en, en, en....... Voor mijn gevoel moest ik dat allemaal maar kunnen. Maar zo werkt dat niet. Je kunt veel beter jezelf accepteren hoe je bent, en mensen maar laten lullen wat ze willen, dat scheelt een hoop spanningen en stress.

Ik ben nu 4 jaar verder, en kan wel zeggen dat ik het verwerkt en geaccepteerd heb. Ik bekijk mezelf nu veel positiever, en laat mij niet meer beïnvloeden door wat anderen van mij vinden. Ik laat mij sowieso niet opjagen door mensen, en laat mensen de consequenties van hun gedrag tegenover mij ook heel duidelijk voelen. Als mensen niet naar mij luisteren of geen geduld met mij hebben, loop ik gewoon weg. En als mensen in een vriendschap met mij dingen verwachten, zeg ik vriendelijk doch duidelijk van: daar is de deur. Ik heb niet die behoefte aan menselijk contact wat andere mensen vaak wel hebben. Mensen staan daar vaak van te kijken, begrijpen dat absoluut niet. Ik verlang ook nooit van iemand dat ie mij begrijpt. Zelfs mijn eigen ouders begrijpen geen ene snars van mij. Dat doet soms wel pijn ja. Maar je kunt het ze aan de andere kant ook niet kwalijk nemen, omdat de belevingswereld totaal anders is. Het enige wat je kunt doen is heel dicht bij jezelf zijn en blijven. Dan heb je maar strijd met mensen, en dan begrijpen mensen je maar niet. Maar proberen iemand anders te zijn, daar wordt niemand gelukkig van.

Ik weet wat mijn beperkingen zijn, maar ook wat mijn sterke eigenschappen zijn. Ik ben mijn Autisme/hooggevoeligheid meer gaan zien als een gave, dan een handicap. Mijn autisme stelt mij bijv. in staat om details op te vallen, die niemand anders opvalt. En mijn autisme stelt mij in staat om geluiden te horen die niemand hoort, geuren te ruiken die niemand anders ruikt. Ik ben goed in taal, en kan hele lappen tekst letterlijk uit mijn hoofd leren. Ik kan werkstukken maken, daar sla je van achterover. Theoretisch heb ik universitair niveau, ik kan heel makkelijk feitelijke kennis in mij opnemen, en dit overbrengen naar anderen. Ik ben goed in het verwoorden van dingen en kan goed dingen uitleggen. Ik kan hele verhalen vertellen, mijn fantasie is heel erg creatief. Ik kan geduld hebben, en ben in staat om dingen vaak te herhalen zonder er moe van te worden. Doordat ik alles letterlijk opvat, vertel ik ook altijd letterlijk wat ik bedoel. Ik zeg wat ik denk, en ik denk wat ik zeg. Ik ben duidelijk en eerlijk. Autisme is zo gek nog niet!

Ik beleef het leven heel intens. En hoe moeilijk en heftig dat soms ook is, ik zou niet anders meer willen. Anderen die niet mijn belevingswereld kennen, die missen gewoon wat. Zo denk ik erover. Ik maak mij absoluut niet meer druk om dingen. Ik leef gewoon mijn leven zoals ik dat graag wil, ik laat mij door niemand wat wijs maken. Ik ben niet meer bang om mezelf te zijn. Ik ben er gewoon. En of mensen dit accepteren of niet, dat laat ik aan hun over. Het maakt mij niet meer zoveel uit, ik ben er toch wel.
Ik hoop dat jij ook positief over jezelf denkt, en inziet dat jouw ‘beperkingen’ juist jouw sterktes zijn. Iedereen mag er zijn, anders was je hier nu niet :wink: Vergeet nooit waar je vandaan komt, en dat iedereen gelijk is.

_________________
Het leven is een ;-)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Autisme en hooggevoeligheid
BerichtGeplaatst: 08-08-2009, 18:38:48 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-07-2009, 09:45:29
Berichten: 4
Ik wil graag 2 doorgevingen met jullie delen. Allereerst een doorgeving over Autisme in haar algemeenheid en als tweede een doorgeving naar aanleiding van een vraag over comunicatie met een ander mens (andere mensen). Let wel, deze tweede doorgeving is geschreven voor mij, vanuit mijn beleving als autist naar andere "gewone" mensen. Die, omdat alle mensen één zijn, uiteindelijk voor iedereen van toepassing is.


Autisme in haar algemeenheid - 10.06.2009
Autisme is een kracht die niet in zijn werkelijkheid gezien wordt in jullie samenleving. Weet dat er veel verschillen zijn, maar de mensen die deze kracht dragen hebben een grote Liefdeskracht. Een liefdeskracht die niet als zodanig onderkend wordt. Dit, omdat de vorm waarin dit zich toont nog niet de worteling heeft die er nodig is.

Mensen met deze kracht hebben vaak hun wortels in het etherische veld, waardoor ze over een grote gevoeligheid beschikken. Een gevoeligheid, die niet verbonden kan worden met de stof. Dit, omdat zij de prikkels - die hieraan verbonden zijn - niet altijd kunnen dragen. Dit laatste betekent, dat deze mensen zich terugtrekken in hun eigen binnenwereld. Een binnenwereld, die een rijkdom aan informatie bevat, maar die – zoals gezegd – nog niet de gronding heeft in de materie.

Dit laatste is een moeilijkheid, waardoor begrippen een andere vorm en inhoud hebben. Je zou kunnen zeggen, dat het bewustzijn van deze mensen een grotere informatiestroom kan verwerken, maar dat wat tot hen komt heeft niet de verbinding met de stof, waardoor er een soort onoverbrugbare kloof ontstaat, waarin dat wat ervaren wordt niet gedeeld kan worden.

Emotionele zaken zorgen voor een extra druk in het emotionele lichaam en kunnen niet op de juiste manier afgevoerd worden. Dit, omdat hun kracht gecentreerd is in het spirituele lichaam, waardoor ze zich op een andere manier met de wereld om hen heen verbinden. Een verbinding, die een hele grote direktheid bevat, waardoor de kern der dingen op een hele direkte manier tot hen komt. Je zou kunnen zeggen, dat zij hier innerlijk verbinding mee kunnen maken. Maar deze verbinding loopt dan via een andere manier van communicatie. Een communicatie, die in jullie wereld nog niet als “normaal” kan worden ervaren. Dit, omdat het menselijke bewustzijn nog steeds vanuit een 3D-situatie zich aan zaken bindt en dit betekent, dat het meestal gaat om “herkenning” en het maakt niet uit of deze herkenning gebaseerd is op de vorm of een emotie.

Bij autistische mensen loopt dit via andere processen, waarbij de uiterlijke vorm niet de oproepende kracht is, maar meer wat daarbinnen als mogelijkheid aanwezig is. Dit laatste zorgt ervoor dat de vormkant van deze mensen een grote mate van transparantie bezit, waardoor ze de mogelijkheid hebben zich steeds innerlijk te richten naar wat in hun bewustzijnsveld ervaren wordt.

Dit laatste zorgt ervoor, dat er vaak een moeilijkheid is met de wereld buiten hen. Dit, omdat dit innerlijk ervaren geen referentiekader kent, waardoor zaken door elkaar gaan lopen. Dit zorgt dan voor een stuk verwarring en vanuit die verwarring is het dan niet meer mogelijk de essentie – zoals die tot hen kwam – vast te houden, waardoor men afhankelijk wordt van een stuk waarneming, die gebaseerd is op de buitenkant en/of herkenning.

Deze waarneming geeft dan voor hen in het leven van alledag een verarming te zien. Dit, omdat de veelheid aan informatie niet meer terug gebracht kan worden tot de essentie.

Essentie is ontdaan van de vervorming en geeft een hele directe ingang naar het wezen der dingen. Maar dit gegeven kan dan niet meegenomen worden in de wisselwerking naar anderen, waardoor er een stuk onvermogen ontstaat om elkaar vanuit die diepte van elkaars Zijn te ontmoeten.

De communicatie wordt dan afgevlakt op de buitenkant en dit zorgt er dan voor dat onbegrip over en weer aan de orde is, waardoor het energiesysteem onder druk komt te staan en deze mens constant onder een stuk spanning staat. Spanning, die ervoor zorgt dat het zenuwgestel op een vrij hoge frequentie vibreert. Dit laatste leidt er dan toe dat de overdaad aan prikkels niet op een goede manier afgevoerd kan worden, waardoor er een soort “overdruk” ontstaat, die zich op allerlei manieren kan uiten.

Weet dus dat deze mensen vaak een begaafdheid bezitten, die een groter spectrum beslaat, maar dat door bijkomende zaken dit niet altijd op de juiste manier gegrond kan worden. Dit laatste leidt tot een stuk afvlakking - van vooral de gevoelskant - in de wisselwerking met anderen.

Innerlijk gezien is het vooral hun grote scheppingskracht die een bodem geeft aan hun bestaan, waardoor zij zich kunnen verliezen in een passie, die hen zowel innerlijk als uiterlijk opent voor het leven in de stof. Maar durf te zien, dat in deze verbinding met de stof altijd een deel van hun Zijn wordt teruggehouden, daar dit op een andere trilling vibreert, waardoor zij zich niet totaal kunnen verbinden. Het is dit terughouden, dat dan in het contact ervaren wordt, maar omdat de werkelijkheid hiervan niet gezien wordt, worden hier etiketten opgeplakt, waardoor deze mens met zichzelf in een soort vervreemding komt. Dit, omdat innerlijk en uiterlijk vanuit een totaal ander perspectief een verbinding met elkaar aangaan, waardoor beide krachten zich terughouden op de vorm, die daarin geopend wordt.

Weet dat deze mensen vanuit hun afstemming een groot onvermogen met zich meedragen. Dit omdat de veelheid van wat ze meebrengen en ervaren niet in een vorm kan komen, waardoor een deel van hun energie zich altijd terughoudt. Het is hun Liefde voor de evolutie die hen deze weg laat gaan en door de ervaring, die daarin geopend wordt, leidt dit uiteindelijk tot een kracht, die het menselijke bewustzijn optilt, waardoor meerdere mogelijkheden in dit Veld aangetrild wordt. Het Veld kan daardoor beschikken over een diversiteit aan ervaring, die leidt tot een wezenlijke verdieping van het Mens-Zijn, zoals dit in de toekomst wordt vorm gegeven.

Daar dit – in de wisselwerking met elkaar – niet altijd gezien kan worden, wordt een deel van hun Liefdeskracht afgetopt op dat wat in de stof kan komen, waardoor een groot deel van hun potentie zich terugtrekt op het etherische veld. Dit laatste zorgt er dan voor dat deze krachten op deze laag hun vormkant inzetten voor het heil van de mensheid, waardoor het onvermogen in de stof uiteindelijk een diepere bedoeling dient.


Naar aanleiding van een vraag over comunicatie met andere mensen- 16.07.2009
Durf te zien dat jij een andere worteling hebt dan andere mensen. Je zou kunnen zeggen dat de waarneming verschillend is. Dit, omdat dit gegrond is in het spirituele lichaam, waardoor je ervaren meer omvat dan woorden, dan emoties.

Emoties zijn voor een deel verbonden met het astrale lichaam en ze worden gegrond in het emotionele lichaam, waardoor de betreffende emoties kunnen afvloeien via de fysieke vorm. Op het moment dat de emotie voor mensen te heftig is dan zou je kunnen zeggen dat sporen van de emoties zich hechten aan de vorm, waardoor de lichamelijke vorm onder druk komt te staan.

In jouw geval verloopt dit proces anders. De emoties zijn er wel maar niet op die laag, waardoor het geheel anders uitwerkt. Je zou kunnen zeggen dat de gangbare manier voor jou disharmonisch aanvoelt, gewoon omdat niet alleen je energiestroom anders verloopt, maar ook de waarneming die vanuit de hersenen gevoed wordt.

De waarneming is voor de meeste mensen verbonden met het denken en dit wordt geactiveerd vanuit de hersenen. Je zou kunnen zeggen dat dit via bepaalde “paden” loopt, die bij jou niet op de manier geactiveerd zijn. Dit laatste betekent dat de waarneming verschillend is, dit omdat er bij jou ook een stukje filtering ontbreekt, waardoor het aanbod van de prikkels veel intenser is. Op het moment dat dit prikkelaanbod voor jou te hoog wordt dan vindt er op een natuurlijke manier een soort uitval plaats. Je zou kunnen zeggen een soort terugtrekking uit de situatie of het leven. Dit kan op velerlei manieren.

In de communicatie gaat het altijd om het begrip en het willen openen naar elkaar toe. Maar dit proces verloopt bij jou dus op een andere manier. Dus de wil is in jou aanwezig maar er is een stuk onvermogen. Beelden zijn bij jou verbonden met ervaringen en vanuit die ervaring kun je klasseren, waardoor beeld en ervaring een bepaalde betekenis krijgen.

Het ervaren van de energie is een manier waarop jij de heelheid van de mens tegenover je kunt ontvangen. Je zou kunnen zeggen dat je het oorspronkelijke beeld van die mens tegenover je op een diepere laag ervaart. Helaas is die heelheid niet bij iedereen direct waarneembaar, dit omdat het leven – vanuit de pijn, die daarmede verbonden is – het oorspronkelijke beeld is vervormd. Die vervorming is voor jou als een diepe pijn, disharmonie zichtbaar en dat is een pijn die niet uit te leggen is aan mensen, die niet dit diepe voelen hebben.

Harmonie betekent in jouw geval dat de mens in het hier en nu samenvalt met de eeuwigheid van zijn werkelijke beeld. Dus dat wat die mens ten diepste is. Dit alles betekent voor jou, dat je die mens in zijn diepste werkelijkheid kunt ervaren, waardoor er automatisch een diep gevoel van “vreugde” wordt ervaren. Een heelheid die verbonden is met het geestelijke aspect dat dan in die mens actief is.

Je zou kunnen zeggen dat de heelheid van die mens ervoor zorgt dat de communicatie met elkaar vanuit het hart kan plaatsvinden, waardoor woorden overbodig worden.

Helaas is de mens niet altijd in harmonie. Dit, omdat de mensheid Zichzelf leert kennen door het spanningsveld dat in uitersten – zoals licht en duisternis, macht en onmacht – wordt opgeroepen.

Het eeuwige beeld van de mens is volmaakt in die andere wereld, maar in het hier en nu vindt er dus een vervorming plaats, waardoor de mensheid met zichzelf worstelt. De taak van de mensheid is om het Goddelijke, dat in hem huist te verbinden met de stof. God is het Wordende en het Zijnde en dat is de kracht die mensheid draagt, waardoor dit manifest kan worden.

Het is een daad van liefde die de mens met zichzelf is aangegaan en je zou kunnen zeggen dat de mens nu op een laag komt waarin hij Zichzelf gaat kennen.

Jouw zielenstroom is verbonden met een ander leerproces. Voor een deel ga je de weg van de mensheid, waardoor je op een andere manier leert ervaren, waarnemen. Enerzijds opent je dit voor een dieper weten, anderzijds is er ook een diepe pijn, omdat een deel van je Zijn in dit leven niet begrepen kan worden. Het is een soort eenzaamheid, die een stuk onvermogen oproept in de stof en tegelijkertijd wordt de weg voorbereid om de mensheid daarin voor te gaan. Om ze de levende ervaring te geven van wat mensen, zoals jij, hierin verstrekken.

In jouw geval zit er bewustheid op, niet op de pijn van het onvermogen, maar wel op de zieleverbinding die in jou vanuit dit diepe weten geactiveerd is. Dit geldt niet voor iedereen die zoals jij waarneemt, want ook hierin zijn natuurlijk gradaties. Op het moment dat zielen zich vanuit die Liefde voor het leven met elkaar verbinden dan zal dit altijd leiden tot een impuls.

Een impuls die verder gedragen kan worden, omdat dit de opstap is naar een bewustzijn dat de mogelijkheid heeft de begrenzing van het hier en nu te overstijgen.

Dit is de Liefde die jullie elkaar geven en die verbonden wordt met de mens om jullie heen. Maar durf ook te zien, dat er in dit proces voor jou een stuk eenzaamheid die niet te delen is, omdat jouw Zijn verbonden is met een andere ervaringsweg.

Dit is wat er gegeven mag worden en voel hoe deze woorden natrillen in je hart, waardoor het lot dat je ziel gekozen heeft opgetild mag worden naar een diepe laag van herkenning, waardoor dat wat jij ten diepste ervaart de opstap is naar andere bewustzijnsvormen, die voor jou en de mensheid nieuwe openingen bieden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Autisme en hooggevoeligheid
BerichtGeplaatst: 08-08-2009, 21:58:27 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-06-2006, 09:34:23
Berichten: 135
Locatie: Geldrop
WAAUW, Yes, wat heb jij dat ongelofelijk mooi beschreven! :D Kreeg er bijna tranen van in mijn ogen. Echt super! Zou ik jouw visie hierover mogen gebruiken tegenover anderen, ik denk dat ik er heel veel mensen mee zou kunnen helpen, stukje uitleg :D Ik snap het helemaal. Echt toppie hoor (y) Dit is PRECIES zoals ik het ook zie. Ik had het nooit zo mooi kunnen beschrijven. Bedankt voor je bericht, en voor je visie, Yes. Echt geweldig :D

_________________
Het leven is een ;-)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl