Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 16:54:16

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07-09-2009, 23:52:18 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-09-2009, 23:20:19
Berichten: 24
Al een tijdje gebeuren er in mijn omgeving wat zaken die mij de kriebels geven.
Ik weet niet zo goed meer of het nu toeval is of dat het komt doordat ik iets gezegd/gevoeld heb.
In eerste instantie hield ik mij niet bezig hiermee, maar doordat het steeds vaker voorkomt begin ik het wat gek te vinden.
Dingen die ik zeg en denk, maar voornamelijk zeg komen verdacht vaak uit.
Ik vind het dan ook moeilijk om sommige uitspraken die op het puntje van me tong liggen uit te spreken.

Hoe het begon
Een oompje van mijn moeder die zijn vrouw is enkele jaren geleden overleden.
Het was een dame op leeftijd, dus dat soort dingen gebeuren.
Op een dag vroeg ik dus aan mijn moeder of zij misschien wist hoe het met oom Leendert ging.
Ze had geen idee en wilde de volgende dag wel even bellen met haar nicht om dit te vragen.
Prompt worden wij de volgende dag gebeld met de mededeling dat hij overleden is.

Een week of wat later vraag ik wederom aan mijn moeder of ze weet hoe het gaat met een oompje van mijn vader.
Als antwoord kreeg ik dat het inderdaad al even geleden is dat we contact met hen hebben gehad en dat ze mijn vader er eens naar zou vragen.
Een dag later krijgen we echter telefoon dat het betreffende oompje is overleden.

In maart dit jaar deed ik weer een zelfde vraag stellen aan mijn moeder, nu betreffende een oompje van haar.
We wisten dat hij kanker had, maar niet hoe ernstig ziek hij op dit moment was.
Mijn moeder zou de volgende dag even bellen met haar tante om te vragen hoe het ging.
De volgende dag word zij gebeld door haar aangetrouwde neef dat helaas het oompje die nacht was overleden.

Een paar weken daarvoor was ik voor het laats bij mijn ex-schoonouders en hebben we daar een discussie gevoerd over militairen.
De uitzending naar Afganistan en eventuele hersenspoelingen die ze daar voor zouden krijgen.
De kans dat ze omgebracht zouden worden etc.
Hierbij viel de naam van een vage bekende van mij, waarop ik antwoorde dat de kans dat hij zich hier dood reed 10 x groter was dan dat hij daar een kogel door het hoofd zou krijgen.
Helaas hebben wij halverwege juni deze jongen weg moeten brengen, want hij was verongelukt bij een auto ongeluk.

In maart dit jaar heeft ook mijn toemalige vriend het uitgemaakt.
Ik deed vervolgens een uitspraak over de vissen in zijn vijver.
Het zou me niet verbazen als al die beesten hartstikke doodgaan.
Enkele weken geleden hoorde ik van mijn ex-schoonzus cq vriendin dat al zijn vissen overleden waren.

En zo hebben zich meer van dit soort dingen zich voorgedaan.
Ik krijg er een beetje de kriebels van en ben ook bang geworden om bepaalde uitspraken te doen.
Ik vind het moeilijk om mijn mond te houden en vraag me echt af wat dit te betekenen heeft.
Voel ik dit soort dingen aan of is het stom toeval?

Vroeger droomde ik bijvoorbeeld ook vaak dingen en die kwamen dan vervolgens ook uit.
Bijvoorbeeld de hoge waterstanden in 1997/1998 in de provincie Groningen.
Na dat dit gebeurt is heb ik deze droom nooit weer gehad, terwijl ik deze regelmatig voor die tijd wel had.

Wie o wie kan mij helpen, want wil graag kunnen leven hiermee
Het breekt me nu echter op.

In elk geval bedankt voor het lezen!

Liefs Lietjuh86


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-09-2009, 09:46:27 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Hallo,

Dat lijkt me inderdaad niet gemakkelijk als je uitspraken doet en ze onthullen zich.
Zeker als het zo in je opkomt. Dan denk ik dat je dit best weleens in je onderbewust zijn kunt aanvoelen. Heb je dit alleen met sterven of ook anderen situaties.
Zou je hier zelf verder iets mee willen doen of wil je dat het volledig weggaat?

Groet gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-09-2009, 15:19:25 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-09-2009, 23:20:19
Berichten: 24
gedachtenkracht schreef:
Hallo,

Dat lijkt me inderdaad niet gemakkelijk als je uitspraken doet en ze onthullen zich.
Zeker als het zo in je opkomt. Dan denk ik dat je dit best weleens in je onderbewust zijn kunt aanvoelen. Heb je dit alleen met sterven of ook anderen situaties.
Zou je hier zelf verder iets mee willen doen of wil je dat het volledig weggaat?

Groet gedachtenkracht


Ik heb dit met wel meer dingen.
Alleen ben ik er nooit echt heel erg bewust mee bezig geweest.
Ik heb vaak ook dat ik in momenten terecht kom die ik ken.
Bepaalde acties die ik eerder heb gedaan wil ik dan niet weer doen, want dan weet ik wat er gebeurd.
Zo maar een voorbeeld.
Mijn toemalige vriend en ik hebben een ruzie.
Ik ben geneigd iets te zeggen, maar flits door me heen wat er dan gaat gebeuren, want ik heb het eerder gezien/meegemaakt.
Vervolgens maak ik dan ook een andere opmerking om een nog vervelenderde situatie te vermijden.

Of ik het wil uitschakelen, nee zeker niet.
Ik heb er soms al positieve zaken uitgehaald en hoop dit te kunnen blijven doen.
Dat ik aan voel dat dingen niet goed gaan en je hoort later dat dit idd is gebeurd is niet altijd even prettig.
Het bevestigd wel dat ik niet verkeerd zat met me gedachte/uitspraak.
Wel wil ik mijn uitspraken beperken, want mijn moeder krijgt er inmiddels een beetje de kriebels van.
Zo kan je ook anderen het onbewust moeilijk maken zonder dat je dat wilt.
Ik ben er namelijk van overtuigt dat je leven een bepaald pad volgt en dat die ook zo zou moeten lopen.
Je leert er namelijk erg van veel van.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-09-2009, 09:13:48 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Hallo Lietjuh86

Ik lees dat je meer gebeurtenissen onverwachts ziet aankomen.
Maar dat je dit niet altijd bewust ervaart. Ken jij meer mensen in je directe omgeving die dit net zoals jij zo ervaren?

Als ik het lees lijkt het voor jezelf een waarschuwing en zeker omdat je weet wat er gaat gebeuren. Kun je dan dat moment sturen dat het anders loopt?

Ik vind het goed dat je weet dat je het zeker niet wilt uitschakelen.
Dan kies je om er mee te gaan werken.
Weet je op wat voor vorm je er mee wilt gaan werken?
Mensen opvangen of sturing geven?

Hoe wil je dat ten aanzien van je moeder beperken.
Door op zo een moment de situatie op te schrijven?

Ik vind dat je het mooi beschrijft van het levenspad. Ik geloof daar ook in dat we dingen mee maken met een boodschap erin om hieruit te leren.

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-09-2009, 13:44:32 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-09-2009, 23:20:19
Berichten: 24
gedachtenkracht schreef:
Hallo Lietjuh86

Ik lees dat je meer gebeurtenissen onverwachts ziet aankomen.
Maar dat je dit niet altijd bewust ervaart. Ken jij meer mensen in je directe omgeving die dit net zoals jij zo ervaren?


In mijn omgeving heeft ook mijn moeder hier mee te maken. Bepaalde dingen voelen we eigen soms wel gezamelijk aan, maar spreken er beide weinig over tot dat het eigenlijk gebeurd is. Eerder kan je ook niet weten dat je voorgevoel uitkomt. Maar in hoeverre is het een voorgevoel? Het is denk ik wel voorbestemd dat ik dat aanvoel en er mee weet om te gaan.

gedachtenkracht schreef:
Als ik het lees lijkt het voor jezelf een waarschuwing en zeker omdat je weet wat er gaat gebeuren. Kun je dan dat moment sturen dat het anders loopt?


Ja, ik krijg soms van mezelf een waarschuwing voor dingen die gaan gebeuren. Ik kan dan het moment ook sturen, want ik voel heel sterk waar het eerder mis gegaan is. Ik kan dus zelf bepalen waar ik op dat moment voor ga kiezen. Dit gaat allemaal in een fractie van een seconde, maar heb er voorlopig alleen nog maar voordeel uit gehaald.

gedachtenkracht schreef:
Ik vind het goed dat je weet dat je het zeker niet wilt uitschakelen.
Dan kies je om er mee te gaan werken.
Weet je op wat voor vorm je er mee wilt gaan werken?
Mensen opvangen of sturing geven?


Ik zou niet weten in welke vorm ik er mee wil werken. Voorlopig heb ik er positieve dingen uit kunnen halen, maar voor de toekomst weet je niet of dit zo zal blijven. Ik wil wel bewuster om gaan met momenten en hopen hier voordeel uit te halen. Ik merk dat ik iemand ben die heel goed aanvoelt hoe mensen zich voelen. Bepaalde personen in mijn omgeving heb ik inmiddels volledig weten uit te pluizen. Klinkt heel gek, maar ik weet heel veel te vertellen over hoe hun jeugd is geweest bijvoorbeeld zonder dat ik hier iets van af weet. Het gaat soms tot huilen aan toe er aan toe. Ik merk dat de mensen waarbij ik dit heb gedaan anders in het leven gaan staan en zich meer openstellen. Tevens merk ik ook dat die mensen deels afstand van mij nemen. Het is natuurlijk niet niks om van iemand te horen hoe jij nu precies in elkaar steekt en hoe jij je jeugd hebt beleefd.

gedachtenkracht schreef:
Hoe wil je dat ten aanzien van je moeder beperken.
Door op zo een moment de situatie op te schrijven?


Ik weet dat mijn moeder het soms wat kriebelig vind worden. Wat ik al eerder zei is dat ik het niet altijd meer uitspreek dat ik van te voren iets heb aangevoeld.

gedachtenkracht schreef:
Ik vind dat je het mooi beschrijft van het levenspad. Ik geloof daar ook in dat we dingen mee maken met een boodschap erin om hieruit te leren.

Gr gedachtenkracht


Het leven is voor uitgestippeld. Ieder gaat zijn eigen weg en doet zijn/haar eigen ding. Uiteindelijk zal elk mens de boodschap die we mee krijgen ontrafelen en zo goed mogelijk kunnen begrijpen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-09-2009, 07:02:57 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Hoi Lietjuh86,

Als ik jou stuk terug lees is dat je mensen eigenlijk al helpt.
Doordat je blokkades waar mensen zich niet bewust van zijn naar buiten kunt halen.
Wat positief is voor verwerkingsproces en hoe je het leven verder in gaat.

Ik vind dat je hier heel goed mee omgaat.
En ik denk wat je zegt, de rest zal de toekomst uitwijzen.

Wat doe je verders in het dagelijkse leven.
Werk je of studeer je?

gr. gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-09-2009, 15:15:26 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-09-2009, 23:20:19
Berichten: 24
gedachtenkracht schreef:
Hoi Lietjuh86,

Als ik jou stuk terug lees is dat je mensen eigenlijk al helpt.
Doordat je blokkades waar mensen zich niet bewust van zijn naar buiten kunt halen.
Wat positief is voor verwerkingsproces en hoe je het leven verder in gaat.

Ik vind dat je hier heel goed mee omgaat.
En ik denk wat je zegt, de rest zal de toekomst uitwijzen.

Wat doe je verders in het dagelijkse leven.
Werk je of studeer je?

gr. gedachtenkracht


Onbewust ben ik inderdaad mensen aan het helpen geweest.
Echter krijg je daar niet altijd waardering voor, maar zo gaat dat nu eenmaal.

Ik ben momenteel vierde jaars student aan de PABO.
Tijdens mijn opleiding ben ik gaan merken (en ook wel al eerder) dat er ontzettend weinig mensen zijn die kijken hoe een persoon nu daadwerkelijk is.
Ik stel een muur op, want niet iedereen die hoeft te weten hoe ik mij voel.
Tevens doe ik dat, omdat ik anders te gemakkelijk op mensen hun gevoelens in kan gaan.
Wanneer ik spreek met docenten van mij en ik vertel een klein beetje over mij verleden, dan hebben ze ineens een stuk meer respect voor het feit dat alles zo gaat als het gaat bij mij.
Ik ben niet de meest geliefde student bij de docenten, want een voorbeeldige student ben ik niet.
Al beleef ik wel heel veel plezier aan mijn studie.
Ik blijf soms te lang hangen in bepaalde momenten die veel hebben gedaan met mijn leven.

Liefs Lietjuh86


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-09-2009, 18:37:25 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Hoi Lietjuh86,

Je schrijft dat je merkt dat er ontzettend weinig mensen zijn die kijken hoe een persoon nu daadwerkelijk is.
Zo ervaar ik nu dat ik ook. Maakt een vooroordeel. Terwijl ik eens in een gedicht heb geschreven. De kunst is iemand te leren kennen zoals hij werkelijk is door zonder oordeel te kijken. Dan kun je iemand zijn schoonheid zijn en het diepere wat er in iemand omgaat.

Je verteld over een muur in wat voor opzicht is het voor jezelf te beschermen?
Of je af te zonderen van de buiten wereld? Ik ken zelf nog andere ervaringen.

Gelukkig dat je wel plezier beleefd aan je studie.
Weet je al wat je precies wilt worden?


Kun je ook plaatsen wat bepaald dat je lang in het verleden blijft hangen?

Liefs gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-11-2009, 22:48:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
"Kijk uit met wat je wenst, het zou nog wel eens de waarheid kunnen worden..."

Dat is wat ik altijd mee heb gekregen van mijn moeder..

Ik wil niet zeggen dat dit gebeurt bij jouw..( ik heb namelijk niet de tijd genomen om de voorgaande post allemaal te lezen.. ;)) Maar het kan soms wel zo zijn.

Misschien heb je er iets aan ;) Misschien ook niet..

Het is alleen wel vervelend dat je het mee maakt..

_________________
Past the point of no return, no going back now
Our passion play has now, at last, begun
Past all thought of right or wrong, one final question.
How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-02-2010, 10:49:51 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Hoi Lietjuh86

Hoe gaat het nu met je?

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl