Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:30:17

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09-05-2010, 09:02:08 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
We hebben het allemaal welleens. Een dag dat je, je down voelt of dat alles fout gaat. Wanneer deze dagen de overhand beginnen te krijgen krijg je de stempel dat je depressief bent. Maar hoe komt dat nu dat je de ene dag fris in je bed duikt om vervolgens down op te staan. Dit is een vraag die mij bezig houdt. Ik heb regelmatig zulke dagen en dan is er altijd iets heel kleins nodig om het te veranderen in een positieve dag.

In dit topic daag ik je uit om wanneer jij een offday hebt. Dit te plaatsen in het forum. Tegelijkertijd vraag ik aan actieve houding van je om deze offday in een superday te veranderen. Hoe doe je dat? Door vragen te stellen aan jezelf.. Waar voel ik mij beter door, wat zou de oorzaak kunnen zijn, welke gedachten maken mij somber en welke maken mij vrolijk? Vervolgens wanneer je weer een superday hebt. Dit kan een tijd duren hoop ik dat je het antwoord wilt plaatsen in je topic zodat niet alleen jijzelf inzicht krijgt wat goed is, maar dat anderen ook op ideeen worden gebracht. Je mag ook vragen stellen..

Hulpmiddelen zijn:

1. Maak de omgeving waarin je bent zo prettig mogelijk, zet fijne muziek op. Steek een kaarsje aan of wierrook als je dat fijn vindt.
2. Maak iets lekkers voor jezelf klaar. Bv thee
3. Ga rustig om de bank of stoel zitten en stel jezelf met een lieve stem een vraag van binnen waarom voel ik mij zo? Wanneer je geen antwoord krijgt. Stel je de vraag waar voel ik mij goed bij? Wat is goed voor mij?
4. Als je een antwoord krijgt wat goed voor je is dan voer je dit direct uit.
5. Krijg je alleen maar negatieve gedachten dan laat ze je tot je komen. Laat maar komen die gedachten, huil maar wordt maar boos. Vervolgens neem je zelf de controle terug
6. Let op je ademhaling. Probeer bewust te ademhalen door je neus in, buik bol maken en dan via je neus uit.
7. Maak een wandeling door het bos of door de natuur. Dit is erg heelzaam.
8. Pak pen en papier en schrijf op wat goed aan jou is. Wat je capaciteiten zijn, je kwaliteiten
9. Ga lekker douchen en zet de stand extra heet.
10. Ga sporten

Succes

liefs,
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-05-2010, 19:17:38 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Los van het bestempelen van de 'mindere dagen' en het eigenlijk evenzeer bestempelen van de 'meerdere dagen', wil ik opmerken dat het hebben van zo'n melancholisch moment er ook zondermeer mag zijn. Sterker nog, een melancholische dag kan een moment vol kansen zijn tot stilte, bezinning, reflectie en zelfs inspiratie (tot bijvoorbeeld het lezen van een diepzinnig boek of het schrijven van poëzie). Ik spreek hier uit ervaring. Dat impliceert dat ik doorgaans weinig tot geen moeite doe om de mindere dagen 'op te pimpen'.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-05-2010, 21:21:00 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Dreamwalker schreef:
Goed initiatief Miracle! :)

ik vraag je wel om dit topic geregeld actief te houden door er iets in te schrijven, als anderen dit niet doen. Anders verdwijnt dit topic naar oud zodat op een gegeven moment niemand het meer ziet staan. Dan is het hele effect weg en dat is zonde. Als jij regelmatig blijft kijken en zo dit topic actief houdt, zul je zien dat het misschien inderdaad zo werkt. Ik hoop het want ik ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn.

Succes in elk geval!

Groetjes,
Dreamwalker


Hey dreamwalker jij kunt ook een handje helpen he door dit topic sticky te maken ;)
Uiteraard ga ik er zelf veel in reageren.

groetjes
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-05-2010, 21:26:35 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Kiro schreef:
Los van het bestempelen van de 'mindere dagen' en het eigenlijk evenzeer bestempelen van de 'meerdere dagen', wil ik opmerken dat het hebben van zo'n melancholisch moment er ook zondermeer mag zijn. Sterker nog, een melancholische dag kan een moment vol kansen zijn tot stilte, bezinning, reflectie en zelfs inspiratie (tot bijvoorbeeld het lezen van een diepzinnig boek of het schrijven van poëzie). Ik spreek hier uit ervaring. Dat impliceert dat ik doorgaans weinig tot geen moeite doe om de mindere dagen 'op te pimpen'.


Absoluut Kiro. Zonder downs geen ups. Wanneer je zo'n moment kan pakken om de kansen te benutten die jij omschrijft dan heb je het al opgepakt als iets positiefs. Er zijn ook momenten dat je het simpelweg niet lukt om ook maar iets op te pakken. Dan moet je jezelf soms een trap of klein trapje onder je kont geven om er iets mee te doen. Dan kan dit topic helpen.

groetjes
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-05-2010, 22:02:56 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Zonder downs geen ups.
Mja, de klassieke dualiteit. Tegenwoordig nuanceer ik het voor mezelf, terugdenkend aan het clichébeeld van Yin & Yang, waarbij beide zijden ook een stip van de andere zijde hebben. Dat wil zoveel betekennen als dat het ene ook inherent aan het andere is en dat het ene nooit alleen puur dat ene is, maar ook altijd dat andere.

Citeer:
Wanneer je zo'n moment kan pakken om de kansen te benutten die jij omschrijft dan heb je het al opgepakt als iets positiefs.
Nu ja, als dit topic toch ook een beetje bedoeld is om uit de kast te komen: in het melancholisch willen zijn schuilt ook een soort van masochisme, als je me vat. :P

Citeer:
Er zijn ook momenten dat je het simpelweg niet lukt om ook maar iets op te pakken. Dan moet je jezelf soms een trap of klein trapje onder je kont geven om er iets mee te doen.
Wanneer iemand echt depressief is, dan helpt een topic als dit niet, durf ik te stellen (maar goed). Depressiviteit, échte melancholie en dergelijke trekken de gehele werkelijkheid naar zichzelf toe, zodat iedere objectiviteit verduisterd wordt door een visie waarin alles zo geplaatst moet worden om die visie zelf in stand te houden.

Wanneer je narcisme in zijn ruimste zin opvat, dan betekent het dat de interesse van de persoon niet langer meer op de objecten in de buitenwereld berust, maar op het zelf. De persoon trekt zich als het ware terug, waarbij hijzelf in het 'middelpunt' komt te staan. Sigmund Freud noemde dit de terugtrekking van de libidineuze objectbezetting, en in die zin schaarde hij dingen als melancholie ook onder narcisme in ruime zin.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-05-2010, 15:26:07 
Ik voel me de laatste tijd steeds somberder. Waarschijnlijk komt het omdat ik me steeds meer schuldig voel tegenover mijn ouders. Ik wil het ze wel graag vertellen, maar ik weet niet hoe. En mijn beste vriendin raad het mij af. (Haar moeder is erachter gekomen toen ze in haar dagboek zat te sneupen) Maar weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

x :kiss:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-05-2010, 21:38:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Hangt er vanaf wat er dan precies aan de hand is.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-05-2010, 08:21:44 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Seira schreef:
Ik voel me de laatste tijd steeds somberder. Waarschijnlijk komt het omdat ik me steeds meer schuldig voel tegenover mijn ouders. Ik wil het ze wel graag vertellen, maar ik weet niet hoe. En mijn beste vriendin raad het mij af. (Haar moeder is erachter gekomen toen ze in haar dagboek zat te sneupen) Maar weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

x :kiss:


Schrijf eens voor jezelf op wat er zou kunnen gebeuren als je het wel ging vertellen en wat als je het niet zou vertellen. Probeer erachter te komen wat voor jou goed voelt. Stel jezelf eens de vraag: Ik ben Seira en Seira staat voor .......... daar ben ik trots op en dit wat er nu gebeurd heeft daar wel of geen invloed op. Los van wat je ouders ervan vinden. Het gaat om jou.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-05-2010, 15:47:59 
thankyou!! :hart: :hart:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-05-2010, 23:48:22 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
niemand meer een offday. Ik laatst wel en een trucje wat hielp wat jezelf steeds een vraag achter een vraag te stellen. Dus je stelt een vraag hoe voel ik mij? Bijvoorbeeld verdrietig. Volgende vraag wat zit er achter het verdriet, bijvoorbeeld angst. enzo.

helpt goed.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-05-2010, 08:02:45 
Ik denk dat niemand meer een offday heeft dankzij die goede tips van jou!! :hart:
Iedereen heeft die minstens één keer gelezen en onthouden zodat ze het gelijk kunnen toepassen.

X :kiss:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-05-2010, 08:30:56 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Thnx seira.
Ik denk dat ik maar eens een boek ga uitgeven dan.

:D
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-06-2010, 16:22:54 
Ik heb vandaag helemaal een off-day!!!

Mijn vriendinnnen waren vandaag depri aan het doen maar ze wilden niets erover zeggen. Ondertussen zaten ze ons wel zwart te maken op de briefjes die ze naar elkaar schreven. (dat wist ik omdat ik over mijn schouder mee las, en ze anders las als zij weer het lokaal waren uitgevlucht). Ik en nog drie andere vriendinnen werden er gek van! En toen hebben we zo het tegen de docent verteld die bij ons aan de tafel kwam zitten omdat hij wist dat er wat aan de hand was. Zij smeerden hem dus heel snel. En later vroeg één van de twee depressievelingen die achter ons liepen waar wij het nog over hadden gehad toen zij weg waren. Mijn vriendin zei als smoes: Met het grote atoombouw spel. En toen kwam ik later op MSN en vroeg zij het weer. Ik ovond het vreselijk om tegen haar te liegen, maar heb toch weer hetzelfde gezegd, omdat ik mijn andere vriendin niet wilde verraden. {vatten jullie het nog?} Ik heb het verhaal aan nog een andere vriendin vertelt die ook bij onze groep hoort en ze gaf ons groot gelijk.

Maar ik heb dus zelf een off-day omdat ik hun negatieve energie ingestraald kreeg en daardoor ben ik nu ook even helemaal weg :x . Iemand tips??

x :kiss:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-06-2010, 17:26:58 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Seira schreef:
Ik heb vandaag helemaal een off-day!!!

Mijn vriendinnnen waren vandaag depri aan het doen maar ze wilden niets erover zeggen. Ondertussen zaten ze ons wel zwart te maken op de briefjes die ze naar elkaar schreven. (dat wist ik omdat ik over mijn schouder mee las, en ze anders las als zij weer het lokaal waren uitgevlucht). Ik en nog drie andere vriendinnen werden er gek van! En toen hebben we zo het tegen de docent verteld die bij ons aan de tafel kwam zitten omdat hij wist dat er wat aan de hand was. Zij smeerden hem dus heel snel. En later vroeg één van de twee depressievelingen die achter ons liepen waar wij het nog over hadden gehad toen zij weg waren. Mijn vriendin zei als smoes: Met het grote atoombouw spel. En toen kwam ik later op MSN en vroeg zij het weer. Ik ovond het vreselijk om tegen haar te liegen, maar heb toch weer hetzelfde gezegd, omdat ik mijn andere vriendin niet wilde verraden. {vatten jullie het nog?} Ik heb het verhaal aan nog een andere vriendin vertelt die ook bij onze groep hoort en ze gaf ons groot gelijk.

Maar ik heb dus zelf een off-day omdat ik hun negatieve energie ingestraald kreeg en daardoor ben ik nu ook even helemaal weg :x . Iemand tips??

x :kiss:


Lieve Siera,

Uit je verhaal blijkt dat je niet bij jezelf bent gebleven en dingen hebt gedaan die tegen je gevoel ingaan. Ga eens rustig zitten en keer even naar binnen door rustig te ademen door je buik bol te maken en hol wanneer je uitademt. Stel jezelf de vraag. Wat moet ik nu doen om weer happy te worden? Wees eerlijk tegen jezelf en wanneer je het antwoord ontvangt doe het dan direct.

veel succes

liefs,
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl