Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 07:28:19

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: iemand tips?
BerichtGeplaatst: 21-09-2010, 19:10:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 21-09-2010, 18:53:57
Berichten: 6
Beste allemaal,

Kan iemand mij tips geven?

Vooral als ik moe ben of niet zo lekker in mijn vel zit, sta ik erg open voor negatieve emoties van anderen. Het is erg vervelend want ik neem ze dan over. Hoe kan ik me hier voor afsluiten?

Soms voel ik emoties van anderen en soms ook de sfeer in een ruimte. Ik kan je precies vertellen wanneer er bijvoorbeeld ruzie in die kamer net geweest is.

Verder heb ik het idee dat ik ook soms energieen voel, en dat benauwd me heel erg. Persoonlijk gezegd vind ik het heel eng. Helemaal omdat ik gewoon weet dat er iemand staat, maar diegene niet zie. Misschien eerlijk gezegd ook beter. Ook voel ik dat wanneer ik heel erg geconcentreerd ergens mee bezig ben.

Ik weet niet wat ik er mee moet. Het is bij mij niet ver ontwikkeld, maar misschien ook omdat ik hier bang voor ben. Bang gewoon voor het onbekende en wat ik er mee moet. En eigenlijk vooral om er niet voor af te kunnen sluiten.

Tot slot vind ik mijn eigen huis niet altijd prettig aanvoelen. 2 jaar geleden ben ik verhuisd. Hiervoor had ik ook minder ´last´ van ja hoe zal ik het noemen. Dit huis is te koop gekomen doordat het stel wat hier woonde, gescheiden is. Kan het ook hiermee te maken hebben en hoe krijg ik die negatieve energie het huis uit?

alvast bedankt!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips?
BerichtGeplaatst: 24-09-2010, 12:39:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 21-09-2010, 18:53:57
Berichten: 6
Hoi Waterlelie,

Soms lukt het heel goed om bewust van mezelf te zijn en me ook voor die energiën af te sluiten. Helemaal in de trein is het een ramp, dit los ik meestal op door naar muziek te luisteren of een krantje te lezen. Maar soms lukt het me echt totaal niet en ´overvallen´ emoties en gemoedstoestanden van anderen me. Ik probeer me meer bewust ervan te worden, wanneer dat gebeurd en hoe ik me daarvoor voelde. Het is alleen zo moeilijk om weer bij je eigen energie te komen. Ik kan letterlijk moe van mensen worden.
Het is niet alleen bij mensen, maar ook bij oude gebouwen. Als ergens veel bedrijvigheid is geweest of iets anders waardoor er veel energie is, dan voel ik dat ook.

Ik weet dat ik niet verantwoordelijk ben voor andermans lijden en dat het niet veel helpt, maar ik neem het toch over. Hoe erg ik dat ook niet wil.

Wel vind ik het fijn om te horen dat er nog meer mensen ´last´ van hebben, en dat ik niet de enige ben. Het is zo moeilijk ook om aan anderen uit te leggen waar je precies last van hebt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips?
BerichtGeplaatst: 28-09-2010, 12:09:04 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Hey,
Ik heb dat ook allemaal wat jij beschrijf.
Ik kan ook echt nog met weinig mensen omgaan omdat het me helemaal uitput, ik raak dr geirriteerd door.
Sluit je je wel eens af of aard je je goed?
Je moet in ieder geval zorgen dat je goed in je eigen kracht blijf, daarbij kan dagelijks mediteren zeker helpen.
En jij bent altijd nog de baas over je eigen, dus als jij in de trein zit, en je voelt van alles van andere mensen, dan zeg je gewoon in je zelf, dat alles wat niet van jou is NU mag weggaan, je kan het ook visualiseren, dat je een wand om je heen maakt van spiegels, zodat alles wat bij jou komt weer teruggekaatst wordt, als je toch voelt dat je emoties of pijnen van andere mensen voel dan zie je voor je dat je al die energien van hun weer weglaat vloeien uit je aura en je lichaam, als een soort zwarte wolken, zo zie ik dat meestal voor me, en dan zeg ik er ook continu bij in gedachten, alles wat niet van mij is, en niet bij mij hoort, dat gaat nu weg bij mij.
Soms verdwijnen de pijnen meteen bij mij.
Het is soiewiso vooral goed dat je echt in je eigen kracht blijf, dus goed vanuit je buik ademen, daar zit je krachtplekje. Of lekker mediteren zoals ik net al zei voordat je bijvoorbeeld je dag begint, even goed aarden zodat je stevig op de grond komt te staan, even afsluiten met die spiegels die ik net zei of met een manier die jij zelf goed vind.
en hetzelfde geldt dat voor de geesten die jij voel, dat heb ik ook heel mn leven al, alleen de laatste 2 jaar minder omdat ik sterk in mn kracht sta dus boeit het me allemaal niet meer zoveel dat ze er zijn.
Maar ook in jouw eigen huis ben jij de baas, dus als jij niet wilt dat er geesten zijn dan zeg je dat tegen ze.
Of je kan een keer goed je huis reinigen, 1 keer per maand of 1 keer per week, wanneer het voor jou goed voelt. Met witte salie bijv. of in gedachte of in het echt pak je een soort bezem, en je ziet voor je dat je je hele huis van hoek tot hoek ermee reinig.

Liefs

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips?
BerichtGeplaatst: 09-10-2010, 20:08:58 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Wil hier graag nog even op reageren!

Heb zelf ook last van het eerste; gevoelens aanvoelen en overnemen. Een naar gevoel bekruipt mij ook als ik een ruimte inloop waar een gespannen of negatieve sfeer hangt. Ikzelf sla dan ook direct helemaal om. Ik heb er niet veel tips voor, aangezien ik er zelf ook nogal mee zit. Het enige waarin ik mezelf aan het trainen ben, is een imaginair 'doek' of 'bel' om mezelf maken en hiermee mijn eigen gevoelens bij mezelf houden, en die van anderen daarbuiten. Het lukt nog niet heel erg.. maar oefening baart kunst. :)

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips?
BerichtGeplaatst: 10-10-2010, 15:51:34 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
kijk je lichaam kan bepaalde schilden aanzetten, je hebt schilden die tegen ziektes enzo alles werken
en je hebt schilden van je lichaam die tegen gevoelens beschermen, daarom dat er veel mensen zijn die niet heldervoelend zijn gewoon omdat hun schild te vast zit, je moet je schild van je hoofd aanzetten x)

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips?
BerichtGeplaatst: 19-10-2010, 07:34:54 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Dat is dus een manier om te aarden en dat helpt enorm!

Wat ik eraan wil toevoegen is: visualiseer dat je een boom bent die met wortels aan de grond vast zit. Al zie je het niet voor je, laat jezelf dan het gevoel geven dat er wortels in je benen zitten naar de grond :d


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips?
BerichtGeplaatst: 19-10-2010, 08:59:36 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-10-2010, 11:49:09
Berichten: 117
Locatie: Assen
Ik heb als je wilt, wel een aardingsoefening op cd staan die ik kan rippen voor je...
De stem is wel even wennen, maar het werkt wel. Ik maak er al gebruik van sinds mijn 11de ;)

Je moet dan in een rustige kamer gaan zitten, en luisteren naar die cd, en de oefeningen tegelijkertijd uitvoeren. Dan kun je nooit de mist in gaan..

Zeg het maar even als je er belang bij hebt ;)

BB

_________________
Vrjiheid is het enige ding dat je niet hebben kunt, als je niet bereid bent het ook aan anderen te geven.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips?
BerichtGeplaatst: 19-10-2010, 09:03:07 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Eigenlijk heb ik daar ook erg veel behoefte aan :oops: ik wil niet hebberig over komen maar kan je dat voor mij ook doen :P :oops:

X Anna


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips?
BerichtGeplaatst: 19-10-2010, 09:18:45 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-10-2010, 11:49:09
Berichten: 117
Locatie: Assen
Ja tuurlijk dat is geen probleem, ik zal de cd vandaag nog rippen.
De cd duurt ongeveer een kwartier. Heb jij toevallig een idee hoe ik t over kan sturen?

_________________
Vrjiheid is het enige ding dat je niet hebben kunt, als je niet bereid bent het ook aan anderen te geven.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips?
BerichtGeplaatst: 19-10-2010, 10:52:00 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
via msn bestanden versturen :)

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips?
BerichtGeplaatst: 19-10-2010, 10:54:52 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-10-2010, 11:49:09
Berichten: 117
Locatie: Assen
Dat is idd een goed idee :)

Mensen die belang hebben, ik heb het bestand op mijn computer staan, dus stuur me anders maar even een pb-tje voor mijn e-mail adres of jullie e-mail adres. Zodat ik jullie de oefening toe kan sturen!

_________________
Vrjiheid is het enige ding dat je niet hebben kunt, als je niet bereid bent het ook aan anderen te geven.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl