Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:54:21

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 21:44:01 
Ik wil mezelf niet helderwetend noemen, maar vaak heb ik zoiets: Tja, dat zag ik aankomen, of : waarom verbaast me dat niets?

Wat ik wel heb ik vaak aan de vorm gezicht al een soort karakter kan vormen. Of het nou aan die mensen hun uitstraling ligt dat ik dat makkelijker oppik, of gewoon goede mensen kennis ??
Ik weet het niet, en wil er ook geen stikkertje opplakken nog.
Ik ben gewoon ik. :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 17:34:55 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-01-2005, 21:26:29
Berichten: 339
Locatie: Hilversum
ik ken het idd!! En het is soms heel erg vervelend !! ZO had een tante eens een verassing voor me en die nacht had ik gedroomd dat we nar de dierentuin gingen. Dus de volgende ochtend zeg ze nou kom we gaan naar de verassing en ik zo van dat weet ik al we gaan naar de dierentuin En zij had zoiets van zo'n jong kind dat kan gewoon niet hahahahaha maar idd we gingen naar de dierentuin, ik werd er nieuwschieriger door. en opeens droomde ik ook wat ik voor sinterklaas aan kadootjes kreeg en voor de kerst en mijn verjaardag !! Dat is gewoon zooo vervelend !! Ik wil niet weten wat ik krijg !! Zo heb ik ook gedroomd dat mijn kat heel ziek zou worden en zou overlijden !! En idd de volgende dag was ik m kwijt hij zat verstopt in de kast en was heel erg ziek en de volgende dag was hij overleden rond 7 uur 's ochtends. En zo heb ik nog meer dingen soms is het leuk maar soms is het ook heel erg vervelend !! :cry:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 30-01-2005, 11:58:05 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 16:36:19
Berichten: 392
Locatie: lelystad
Gisteren vroeg thierry aan mij:'als jij een foto leest voel je dat dan??'.
Bij foto's lezen is het geen gevoel, maar ik schrijf gewoon en klopt zo goed als altijd. Hij zegt dat is helderwetend. Ik dacht huh, ikke??

Had mezelf niet in dat hokje geplaatst. Vaag zou dat dan toch zo zijn??

Grappig, qua dat ben ik zon lekkere lomperd dat ik het zelf niet eens weet. Gehe... :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 11-03-2005, 07:29:51 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-03-2005, 21:46:04
Berichten: 42
Tot een paar dagen geleden (toen hield ik me er niet zo mee bezig) had ik altijd kleine momenten. Bijvoorbeeld : Een vriendin ging met een vriend van mij naar de bios. Gewoon als vrienden. En zei is qua zoenen enz vrij conservatief (niet op firstdate bijvoorbeeld) en hij wist dat ook. Maar direct toen ze me vertelde dat ze naar de bios gingen kreeg ik een gevoel. Dus ik vertel tegen haar dat ik denk dat hij haar gaat proberen te zoenen.

De dag erna belde ze me op. En wat bleek. Hij had inderdaad geprobeert om haar te zoenen.

Of een halve maand voor dit incident (ongeveer). Toen zat ik met diie vriendin in een nogal gecompliceerde vriend-schaps relatie. Gewoon wij bedeiden. Toen zei ik op een gegeven moment dat ik dacht dat er nog iemand bij zou komen die de situatie alleen maar ingewikkelder zou maken. En wat er 2 weken later gebeurde heb ik net verteld.
Ik dacht altijd dat het kwam door de kennis die ik van mensen heb. Ik ken al mijn vrienden echt goe en ik dacht dat ik alles baseerde op de kennis die ik van hun had. Tot gisteren wel te verstaan. Toen sprak ik met een vriendin uit noord-holland. Ze had me een klein b-tje over de relatie met haar vriend verteld. Verder wist ik alleen hoe hij hete en hoe oud hij was. En ik schud zo uit mn mouw hoe hij qua hygiene is en wat hij voor schooldiploma's heeft.

ik heb ook nog een klein vraagje. Als dit een gave is is het dan mogelijk deze verder te ontwikkelen en zo ja hoe moet ik dat dan precies doen.

Mind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 04-10-2005, 16:15:02 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 26-08-2005, 21:36:31
Berichten: 198
Dag allemaal, ik denk dat ik ook tot dit selecte gezelschap behoor. Het verhaal van Rogue is ook op mij van toepassing. Ik weet bijna altijd meteen hoe iemand is en erg vaak klopt het ook. Meestal erg handig maar soms ook erg verleidelijk, want je kan heel snel mensen bespelen.
Tijdens mijn stage bij een krant had ik ook van die momenten dat ik d8, ik moet hier bijvoorbeeld linksaf. Waarom weet ik niet, er is ook geen aanleiding toe, maar ik voel het gewoon.
En die paar momenten dat ik het had was het ook raak, neus voor nieuws zou je t misschien kunnen noemen.
Ik ben ook benieuwt of het verder te ontwikkelen is.

_laurens_


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 27-10-2005, 12:02:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-10-2005, 11:32:55
Berichten: 8
Hier heb ik dus 'last' van. Ik vind het heel moeilijk om er mee om te gaan, omdat ik eigenlijk dingen weet die ik soms helemaal niet wil weten. Ik vind het moeilijk om te plaatsen omdat ik altijd voor alles een reden wil hebben, en zo gaat dit dus niet.

Bijvoorbeeld heeft een vriend van mij zijn paard verkocht, hij vertelde dit mij gisteren pas, terwijl ik dat al 2 weken 'wist'. Ook een voorbeeldje, mijn school ligt 7 km verder, en ik heb een scooter, dus ga vrijwel altijd op de scooter. 1 x ben ik gaan fietsen. Waarom, vraag het me niet. Ik fietste, en toen stond er een controle op brommers (mijne is beetje illegaaal) Dus ja, dan sta je wel even te kijken.

Ik voel ook sferen, ik weet hoe iemand zich voelt, als ik naast diegene sta. Ik durf er niet zo goed op te vertrouwen, omdat ik geen verklaring voor mijn 'gevoel' heb. Volgens een meisje die meer met dit te maken heeft, zei dat ik helderwetend ben... Ik hoop dan ook dat dit forum me meer duidelijkheid kan geven.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 03-02-2006, 23:26:36 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
Ik heb ook weleens als ik met iemand praat dan krijg ik gewoon een slecht gevoel bij diegene en voor mij voelt het dan alsof die persoon het heel moeilijk heeft dat vervelende gevoel gaat na ongeveer 15 min weer weg


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 12-02-2006, 13:04:45 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-02-2006, 18:48:52
Berichten: 1
Locatie: hgv
Ik denk dat iedereen wel een beetje de kant van helderwetend opgaat, je meot er alleen goed voor openstaan, en jezelf door middel van training leren de gevoelens te plaatsen, zodat je ze voor jezelf kunt begrijpen en later ook kunt verwoorden. De ene is natuurlijk wel sterker hierin dan de ander, maar jezelf ontwikkelen kan wonderen doen :D

Het is inderdaad mooi.

Liefs..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 22-02-2006, 14:33:35 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
Dat heb je mooi omschreven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 22-05-2006, 18:21:27 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-05-2006, 16:39:37
Berichten: 27
Locatie: Wezep/Dordrecht
hier heb ik ook weleens last van.

bijv. Mijn ouders waren in december voor het eerst bij de fokkers geweest waar wij onze pups vandaan hadden en ze hadden wat foto's gemaakt van de 4 volwassen honden.
bij 1 van die honden zei ik meteen van 'oh dat is Shannah' terwijl ik dit eigenlijk helemaal niet kon weten..

Ook heb ik soms dat ik dingen over een persoon kan vertellen(bekend of onbekend) die ik eigenlijk helemaal niet kan weten..
heb bijv. een keer doormiddel van een foto iets over een persoon kunnen vertellen wat allemaal klopte of later uitgekomen is.
dit was best wel eng..
maarjah :)

wouw ik ff kwijt dus :oops: :oops: :oops:

Liefs,
Nise


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 30-05-2006, 15:54:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-05-2006, 15:49:27
Berichten: 1
Locatie: Limburg
ik heb dit dus ook bijna constant, weet hoe iemand is, vaak wat ze denken, en heel vaak wie er belt..

kan iemand die er ook echt verstand van heeft uitleggen hoe wij dit verder kunnen ontwikkelen?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 05-06-2006, 06:47:27 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 14-08-2005, 10:13:50
Berichten: 161
Locatie: `s-Gravenzande
sja, ik ken t ook. Eigenlijk altijd al, maar wist tot vorig jaar niet wat het was. Dacht dat iedereen het had :)

ook het aanvoelen van mensen enzo...het zogenaamde heldervoelen..

maja...toevallig gister nog...vriend vroeg of ik verrassing wilde en ik zei...ok, maar geen ijsje hoor...toen bleek dat t te zijn :)
sja...kleine dingen...

_________________
love makes the world go round


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 12-09-2006, 19:43:19 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 10-09-2006, 14:27:56
Berichten: 631
Weten wat voor reaktie iemand zal gaan geven, ook al is de situatie waarop die reaktie betrekking heeft nog niet eens gebeurd is dus ook helderwetend..?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 13-09-2006, 10:37:40 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Ja, ik heb de laatste tijd veel dat ik reacties van bepaalde mensen precies weet en daarom tegelijkertijd hetzelfde zeg.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderweten
BerichtGeplaatst: 13-09-2006, 12:32:54 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-09-2006, 15:14:48
Berichten: 63
Ik pak vaak emoties op van mensen in mijn buurt... maakt niet uit wie ook in de supermarkt als ik me daar voor openstel... hoort dit ook bij helderweten?

en voor de rest herken ik heel veel in jullie verhalen...

rudy


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl