Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:32:05

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 17-04-2011, 23:27:54 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Julia schreef:
Ik denk dat die drie tips van Blackbird heel nuttig zijn.
Ik ben zelf helemaal niet van het ruzie maken/schelden/met dingen gooien etc. Ik word niet zo gauw boos. Eigenlijk probeer ik eerst altijd alles te relativeren. Hoe voelt de ander zich hieronder? Waarom zou hij/zij dit doen? Wat schieten ik en de ander hiermee op? Als ik me dan nog steeds irriteer of iets onterecht vind, ga ik met die persoon in discussie. Dat hoeft verbaal dan misschien af en toe niet helemaal netjes of eerlijk te gaan, zo ben ik dan ook wel weer, maar ik heb niet het gevoel dat ik mezelf zal verliezen, waarschijnlijk omdat ik dat gesprek al met mezelf heb gehad. Anyway, dit is denk ik punt drie in de vorige post, die ik persoonlijk heel belangrijk vindt... Denk eerst na voordat je iets doet. Als je jezelf niet onder controle hebt, is dat natuurlijk niet te doen, maar kom je vaak wel heel onredelijk uit de hoek terwijl je misschien best gelijkt hebt. Gebruik je gevoeligheid om je in de ander in te leven. :)


Ik kan me hier helemaal zelf in herkennen, maar wat van deze tactiek het nadeel kan zijn ( wat ik dus heb gemerkt) is dat niemand in de gaten heeft dat je boos bent of je boosheid serieus neemt omdat je er dan vaak kalmpjes en beheerst uitziet... ( non verbaal geef je aan: "No worries"...)

Verder heb ik de ervaring dat je ook geen voeling meer heb op een gegeven moment met je boosheid ( dus de emotie) waar ik een half jaar terug gewoon echt van geschrokken ben... ( help, ik kan gewoon niet meer boos worden of wat?! :shock: )

Ik denk dat boosheid/ agressie een hele nuttige en krachtige energie is die absoluut een functie heeft binnen onze manier van communiceren en die dikwijls zwaar onder gewaardeerd wordt of als 'ongewenst' wordt gezien...

Ik ben langzaam weer aan het leren om boos te kunnen zijn en merk dat mij dit ook weer meer in mijn kracht zet.
Tuurlijk, alles draait om balans, als je net als Wortelbrood het gevoel hebt geen controle meer op de boosheid te hebben of de angst hebt de controle te verliezen hebben we te maken met het andere uiterste... Maar af en toe eens boos zijn en zelfs eens met een vuist op tafel slaan geeft wel een duidelijk signaal en daar gaat het om binnen de communicatie tussen jou en de wereld maar ook binnen de communicatie met je gevoel en je bewustzijn...

Maar goed, ik wilde het even opnemen voor een emotie die even goed hoort bij mens zijn...boosheid... :wink:
Vond dat het wel binnen dit topic paste nog... :wink:

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 18-04-2011, 10:37:50 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Ik wil ook absoluut niet dat mensen zich helemaal niet meer boosmaken (want soms het gewoon lekker om alles er even uit te gooien... ughum... :oops: ), maar het is wel belangrijk dat je op bepaalde momenten de controle over jezelf houd. Als je constant aggresief bent is het ook niet goed.

Als je jezelf nooit in de hand hebt, daar word je als mens ook niet beter van. Probeer een goede balans te vinden :wink: . Gun het jezelf om soms boos te zijn, maar zorg ervoor dat je een beetje controle houd, ook als je boos bent. (Je kan natuurlijk heel boos zijn, maar dan moet je geen moorden gaan plegen ofzo... dat is een stukje controle... oke, dit voorbeeld klinkt fout :P .)

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl