Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:44:39

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Agressie
BerichtGeplaatst: 16-04-2011, 15:51:58 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Even over mij.

Dit is iets waar ik sinds een aantal jaren behoorlijk veel last van heb gehad, maar kom het nu ook op school tegen. Ik ben echt een ontzettend gevoelig meisje, huil snel en ben vrij snel gekwetst. Nu weet mijn broer precies hoe hij mij moet stangen, ook al is er in het begin weinig aan de hand. Dan hoeft hij maar één écht verkeerd iets te zeggen, en ontploft er letterlijk een bom binnen in mij (zo voelt het ook gewoon...) en schiet ik abnormaal erg uit mijn slof. Meteen gaat mijn stemvolume op 100%, zwaai ik met m'n armen alle kanten op, zeg ik dingen die ik helemaal niet wil zeggen, smijt ik veel te hard met deuren en krijg ik de neiging om iemand een mep te verkopen. Ik schaam me er heel erg voor.. maar zo heb ik eens tegenover mijn broer gestaan met een mes....

Nu heb ik laatst zo'n ruzie gehad op school, voor het eerst. Iemand zei iets, het schoot totaal in het verkeerde keelgat BAM, daar ging ik. Ik heb toen lopen dreigen dat als ze niet op zou houden, ik haar echt een dreun ging verkopen. Dingen die ik helemaal niet WIL zeggen, maar ik op dat moment nul controle over mezelf...

Ik moet hier van school aan gaan werken (en wil dit ook zelf heel graag), maar weet helemaal niet hoe. Weglopen helpt en kan niet altijd. Waar het op neer komt is dat ik echt bang voor mezelf ben... omdat ik totaal niet weet wat ik doe als ik zo'n uitbarsting heb.

Iemand een idee?

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 16-04-2011, 16:12:19 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey Broodje Wortel,

Hmm lastig en kan me ook je angst voorstellen... Je bent dan even de controle kwijt en mag nadat je afgekoeld bent weer 'de rommel opruimen'...

Ik zou als ik jouw was even rustig over al die momenten nadenken dat je op ( bijna) ontploffen staat. Wat hebben al deze momenten gemeen? Wordt jij persoonlijk geraakt, wat voor een relatie heb jij met de persoon die je doet ontploffen, etc.... Dus ik zou eerst proberen de situatie te analyseren voordat je over een oplossing gaat denken. Als je weet waar deze emotie en dit gedrag vandaan komt weet je ook beter er mee om te gaan uiteindelijk.

Relfecteren zal je niet ongewoon zijn vanuit je opleiding... :wink:

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 16-04-2011, 17:13:24 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Hee Spiegeltje,

bedankt voor je reactie. Inderdaad is dit niet ongewoon, en ik heb het dan ook erg veel gedaan. Ik weet wel dat dit voornamelijk voorkomt als ik onterecht behandeld word. Ik heb nogal een grote afkeer voor onrechtvaardigheid, om het zo maar te noemen... Er zit niet echt een overeenkomst tussen de mensen waarbij dit gebeurd is. Mijn broer staat bijvoorbeeld dicht bij me (maar minder op emotioneel gebied), en met dat meisje heb ik weer niets. En toch raakt het me zo. Ik snap het gewoon echt niet.... :|

Worteltje

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 16-04-2011, 19:38:00 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-04-2011, 22:29:34
Berichten: 294
Ik kan alleen uit mijn ervaring spreken en misschien kan je daar herkenning in vinden.

De uitbarstingen die je beschrijft herken ik en komen bij mij doordat ik onrustig ben van binnen. Ik wil die onrust niet naar buiten keren dus hou ik het binnen in de hoop dat het dan over gaat. Ik onderdruk het omdat ik denk dat ik dan de controle heb over de onrust ( die natuurlijk door andere dingen wordt veroorzaakt). Het tegendeel is echte waar, doordat ik het onderdruk, mijn gevoelens van binnen, kom ik onder spanning te staan. Wanneer iemand een prik uitdeelt (verbaal meestal) kan er tijdelijk een gaatje inkomen waardoor alles er in één keer uitkomt. Vaak zo hard dat ik er zelf van schrik.

Bij mij ligt het dus meer aan mijn spirituele 'fitheid', als ik minder fit ben laat ik meer dingen van buitenaf mijn gemoedsrust beïnvloeden en kan de emmer makkelijk(er) overlopen.

Dit is mijn ervaring.

_________________
Weten is niet genoeg, we moeten het Toepassen!
Willen is niet genoeg we moeten het Doen!

"Hurting people, hurt people."

When you release fear, all there is left is love.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 16-04-2011, 19:43:17 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
aaarghhh nu ervaar ik agressie... :wink:

had net een heel stuk getypt en dus pleite ineens...

ach ja, dan maar de verkorte versie... 8)

ken zelf ook het gevoel van onrechtvaardig behandeld worden en ja zelfs ik die bij mn vrienden bekend sta om mijn eeuwig geduld en kalme karakter kan dan uit mn slof schieten... :roll:

Toch merk ik dat ik hier meer een aandeel in heb dan degene die mijn reactie uit lijkt te lokken. Vaak heb ik al wat irritaties eerder gehad aan die persoon of op die dag. Ook kan het aan mn lichaam liggen, dat ik fysiek gewoon al genoeg heb gehad voor die dag...

Even een vraagje: Ik weet dat je je zelf goed verbaal kunt uiten ( vai je posts hier op het forum) maar hoe gaat dat in direct contact? Lukt dat ook goed? En zo ja, merk je bij jezelf snel genoeg op wanneer irritaties zich voordoen of ben je eerder geneigd het emmertje te laten vollopen tot de laatste druppel en dan.........

Just asking...

:wave: binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 16-04-2011, 19:46:43 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Haha vervelend is dat he?! :lol:

Ik ben echt het soort mens dat zegt wat ze denkt. Ik ben dus ook verbaal vrij mondig, en merk het meteen als iets of iemand me irriteert, en dat probeer ik dan ook zo snel mogelijk aan diegene kenbaar te maken. Dus ik ben niet het soort 'emmertje' nee... :|

Het is ook wel eens gebeurd dat ik een supergoeie dag heb gehad, heel vrolijk thuis kom, en dan hoeft er maar één ding gezegd te worden en dan voel ik het alweer borrelen. :(

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 16-04-2011, 20:28:40 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
hmm, oke... in dat geval denk ik dat ik een uiterst vervelende mededeling kan doen...

Wortelbrood...ik vrees dat je een verschrikkelijke lot te wachten staat..je bent .... een VROUW!!!

:ahh:

Maar even alle gekheid op een stokje...

ja, de één heeft er wat meer last van dan de ander maar mijn zus (32) is er ook zo eentje die echt van heldere hemel naar donderwolk kan veranderen in 4 seconden...tuurlijk er kan meer achter zitten maar denk ergens ook dat het met hormonen te maken kan hebben... :?

Verder moet ik ook aan een ouder topic van jouw denken...Kriebelige kleding of hoe heette dat...? In ieder geval ook wat overgevoelig of sneller geprikkeld dan normaal...Is eigenlijk hetzelfde als hier gebeurd, toch?

liefs binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 16-04-2011, 20:34:34 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Ohnee, een VROUW?!! Shit hee..... :')

Maar inderdaad.. gevoelig mens ben ik. Vind het zelfs dan nog abnormaal, maar het zal er wel mee te maken hebben. Vroeger was ik alles behalve een agressief persoontje. Zal ook wel een of ander heerlijk afweermechanisme zijn (lang leven de studieboeken)...... Toch bedankt voor je reacties. Ik ga er sowieso aan proberen te werken, er is vast wel iets op te verzinnen....... hoop ik.....

Liefs,
Wortel

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 16-04-2011, 22:26:57 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Heb je thuis leren ruzie maken?
Was het normaal om van nul naar honderd te gaan?
Of verzwijgt men ruzie en wacht men tot de bui over is?

Ik ben ervan overtuigd dat (goed) ruzie maken een vaardigheid is die geleerd moet/kan worden. Noem het 'assertiviteit' of een ander toverwoord.

Je mag heus flink kwaad worden op iemand als diegene over je grenzen heen gaat maar je geeft zelf aan dat je dingen doet die je niet wilt, en dat is het moment dat je het midden moet gaan zoeken.

Ik kan je niet veel meer raad geven dan: "probeer te leren ruzie te maken".
Ik snap dat dit vaag is, ik ben er zelf ook nog steeds! mee bezig, al kom ik meer van de andere kant (het volledig en totaal over je heen laten lopen).

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 16-04-2011, 22:58:10 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
truitje schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat (goed) ruzie maken een vaardigheid is die geleerd moet/kan worden. Noem het 'assertiviteit' of een ander toverwoord.
...

Ik kan je niet veel meer raad geven dan: "probeer te leren ruzie te maken".
Ik snap dat dit vaag is, ik ben er zelf ook nog steeds! mee bezig, al kom ik meer van de andere kant (het volledig en totaal over je heen laten lopen).



Hmm, sluit me hier ook wel bij aan...en dit is ook eigenlijk het spoor waar ik op zat. Als je altijd je eigen gevoelens een beetje hebt leren te negeren... ( het emmertje) voel je na een aantal jaren alleen nog maar wanneer het emmertje overloopt. De kunst zit hem dan in het opnieuw leren aanvoelen wanneer iemand jouw kwetst en dan ook meteen die persoon van in kennis te stellen zodat het emmertje niet telkens vol hoeft te lopen voor het leeg gemaakt wordt...

Ik heb hier zelf ook wel moeite mee... ben geneigd andermans belangen voor die van mij te stellen en echt niet omdat ik dat zo geweldig of heldhaftig van mezelf vind maar omdat ik nooit anders heb geleerd met een burn out mama... "loop er maar met een grote boog omheen, doe maar niet moeilijk, want mama kan nu niks hebben,mijn emoties zijn haar te veel..." Ik ben een jaar terug voor het eerst echt boos op iemand kunnen worden.. Ik barstte in tranen uit, kreeg geen woord uit mn mond en kon alleen maar met mn lievelingsmok door de keuken smijten...haha, ( je moet weten dat ik zelfs een vlieg nog niet doodsla... :wink: )

ja, we leren allemaal als we maar in de spiegel kijken zo nu en dan... :wink:

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 16-04-2011, 23:28:37 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Mijn tip, hoe ik zelf met agressie heb leren omgaan. Stop het ten eerste niet allemaal weg en krop het niet te veel op, want dan ga je jezelf vanbinnen uit kapot maken.

Ikzelf laat het vaak allemaal maar over me heen komen. Oké, ik maak ook wel eens een (flinke) uitschieter zo nu en dan, en ja ik schrik ook vaak van mezelf op zulk soort momenten. Dan, die dag nog, ga ik weg, weg van alles even ergens anders heen om tot rust te komen. Effe het bos is ofzo, stuk wandelen langs t water, over t strand of een parkje in. Afleiding zoeken.

Ik weet niet of je er iets aan hebt Broodje Wortel, maar 't werkt voor mij wel ^^.

Veel sterkte!

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 17-04-2011, 01:17:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
ik ken het maar al te goed, wilde hier net een topic over gaan openen......o.a hierover dan....

tis weer lekker aan het terugkomen die fucking agressie elke dag , ben dr echt blij mee. NOT.

weet ook nie wa k moe doen joh meer.

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 17-04-2011, 09:36:21 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Gevoeligheid en snel uit je slof schieten... hmm dat klinkt bekend. Het komt niet alleen bij vrouwen voor, ook bij mannen :oops: .

Je bent gevoeliger voor emoties en ook ontvankelijker voor gevoelens en emoties van jezelf. Dat betekent dat er soms wel eens kortsluiting kan ontstaan. Het is natuurlijk geen excuus, maar het is wel verdomd lastig. Zelf ben ik een beetje een dubbele persoonlijkheid... aan de ene kant heel rustig en observerend en aan de andere kant nogal temperamentvol. Mijn ouders zijn ook wat lichtgeraakt soms en we hebben Franse genen, dus wie weet :roll: ... Heb jij ook een lichtgeraakte familie?

Ik heb hier al een deur gebroken en soms vliegen de spullen hier ook wel door de kamer, waar ik meteen spijt van heb omdat ze kapot zijn en ik dat eigenlijk helemaal niet wilde. Helaas ben ik ook redelijk mondig als het nodig is, dus het hard praten en wilde gebaren maken... mja. Soms dan heb je echt zin iemand eens flink iemand zijn keel door te snijden, hem van de 3de verdieping naar beneden gooien of hem eens flink te laten huilen. Waar je achteraf natuurlijk spijt van hebt (je doet het hoop ik niet, dus ik ga ervan uit dat je dan spijt van je gedachtes krijgt :wink: . Het lullige van gedachtes is overigens dat je ze niet echt 100% kan controleren).

Er zijn wel een aantal dingen die je zou kunnen proberen, ik noem even wat, ook uit eigen ervaring :mrgreen: :

1) Je noemde hem al: gewoon even weglopen of een plekje voor jezelf opzoeken. Je sluit je dan actief af van wat je dwarszit/waar je boos van wordt. Er zit een nadeel aan, je leert niet echt met de situatie omgaan omdat je wegloopt. Het is een soort vlucht (ik citeer wat mijn psychologe zei en ik moet zeggen... he ja, dat is eigenlijk wel zo).

2) Ga je gevoelens niet opkroppen. Dit is echt fout nummer één, ook al staat hij bij punt twee. Je bent net een ballon. Op een gegeven moment zegt hij KNAL en dan heb je zo'n uitbarsting. Je kan hem veel beter gecontroleerd laten leeglopen, op die manier is het veel minder heftig. Praat met mensen. Communiceer. Als dingen je dwarszitten, zorg ervoor dat je het kwijt kunt!

3) Verlies je niet teveel in je gevoel. Gevoel is heel erg belangrijk voor me maar je moet je er niet in verliezen... dat is een uiterste en uiterstes zijn meestal niet goed. Probeer op dit moment ook je verstand te gebruiken? Waarom ben ik boos? Schiet ik of die ander er iets mee op als ik agressief ben? Controleer jezelf steeds een beetje. Op die manier kun je op den duur gevoelens sneller plaatsen.

Nou ja, ik kap mijn lulverhaal maar eens af... dus :wave: . Aan de andere kant moet je maar denken, beter iets te temperamentvol dan te apatisch (echt verschrikkelijk :evil: ).

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 17-04-2011, 22:47:23 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ik denk dat die drie tips van Blackbird heel nuttig zijn.
Ik ben zelf helemaal niet van het ruzie maken/schelden/met dingen gooien etc. Ik word niet zo gauw boos. Eigenlijk probeer ik eerst altijd alles te relativeren. Hoe voelt de ander zich hieronder? Waarom zou hij/zij dit doen? Wat schieten ik en de ander hiermee op? Als ik me dan nog steeds irriteer of iets onterecht vind, ga ik met die persoon in discussie. Dat hoeft verbaal dan misschien af en toe niet helemaal netjes of eerlijk te gaan, zo ben ik dan ook wel weer, maar ik heb niet het gevoel dat ik mezelf zal verliezen, waarschijnlijk omdat ik dat gesprek al met mezelf heb gehad. Anyway, dit is denk ik punt drie in de vorige post, die ik persoonlijk heel belangrijk vindt... Denk eerst na voordat je iets doet. Als je jezelf niet onder controle hebt, is dat natuurlijk niet te doen, maar kom je vaak wel heel onredelijk uit de hoek terwijl je misschien best gelijkt hebt. Gebruik je gevoeligheid om je in de ander in te leven. :)

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Agressie
BerichtGeplaatst: 17-04-2011, 23:06:53 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties!! Ik kan nu even niet uitgebreid op iedereen ingaan, maar inderdaad, Blackbirds tips zal ik in mijn achterhoofd houden.... :)

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl