Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 01:36:19

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: de zoemende vinger!
BerichtGeplaatst: 11-05-2011, 11:34:29 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey hallo,

Wat ik nu weer heb meegemaakt! :shock:

Vorige week zaten mijn vriend en ik lekker 's avonds op de bank wijntje erbij, kaarsjes aan. Even helemaal ontspannen na allebei een drukke dag gehad te hebben.
Opeens gaat mn vriend me kroelen met zijn vingers door mijn haren, lekker, kan ik me nog meer ontspannen...

Tot hij met zijn vingers vlak voor mijn oorschelp langs gaat en ik een zoemend geluid hoor voorbij komen..ik schoot recht op en dacht dat hij één of ander grapje uithaalde...Hij schrok zich het ape zuur en begreep mijn verontwaardigde blik niet helemaal. "Wat is?" "Ja, wat 'wat is'?.. Wat was dat wat je langs mijn oor liet gaan?" "Gewoon mijn hand!"

Ik zag aan zijn kop dat hij dus geen grapje was uit aan het halen en ging weer terug tegen hem aan zitten...Hij begon weer te kroelen en opeens hoorde ik het geluid weer! Ja, potver..ik hoor toch wat!

Nou hebben we dus alles gechecked, de t.v de radio alles wat maar geluid kan maken tot ik vroeg aan mn vriend doe je hand nog eens langs mijn oor. Ik hoorde niks, tot hij zijn vingers korter bij mijn oor hield...haha ik zweer dit echt op de helige sint juttemis maar ik kan dus een soort zoemend geluid horen bij de vingertoppen van mijn vriend..!!! :lol: :lol: :lol:

Ik heb geen idee wat het is of hoe het komt bij mijn eigen vingers/ handen heb ik het niet en iemand anders durf ik het niet zo één twee drie te vragen... ( "Zeg, houd eens even je vinger voor mijn oor zodat ik kan checken of die van jou ook zoemen..." haha.. dan komen echt de mannetjes met de witte blousen met lange mouwen aanbellen)...

Is hier iemand bekend mee of iemand een idee wat dit zoemen is wat ik kan horen?!?!
Ben wel errug benieuwd...

liefs, binnnespiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de zoemende vinger!
BerichtGeplaatst: 11-05-2011, 20:22:22 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Misschien zat er een vlieg in de buurt? ;)

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de zoemende vinger!
BerichtGeplaatst: 11-05-2011, 22:30:03 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
misschien geluidsgolven of iets dergelijks?

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de zoemende vinger!
BerichtGeplaatst: 11-05-2011, 22:30:36 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Natascha schreef:
Misschien zat er een vlieg in de buurt? ;)


Nope!... :?

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de zoemende vinger!
BerichtGeplaatst: 11-05-2011, 22:31:03 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Matthijs schreef:
misschien geluidsgolven of iets dergelijks?


Kun je dat uitleggen? :|

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de zoemende vinger!
BerichtGeplaatst: 12-05-2011, 13:14:42 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
oef...

Geluid plant zich voort in de vorm van geluidsgolven. De snelheid waarmee dit gebeurt, de geluidssnelheid, hangt af van het medium waarin de geluidsgolf zich voortbeweegt en van factoren als temperatuur, vochtigheidsgraad en eventuele tegenwind.

Geluidsgolven variëren in grootte, afhankelijk van de trillingsfrequentie. Hoe hoger de trillingsfrequentie (dus hoe meer golfjes per tijdseenheid en ook per lengte-eenheid), hoe hoger de waargenomen toon. Voor mensen hoorbare trillingsfrequenties liggen tussen de 20 en 20.000 Hz. Hogere frequenties (dus kortere golven) tot 800 MHz noemt men ultrasone trillingen. Nog hogere frequenties worden hypersone trillingen genoemd.

Ik hoop dat je het nog snapt :p... is erg natuurkundig ;). Het kan dus zijn dat de vinger van je vriend een soort trilling maakt, dat kan bijvoorbeeld te maken hebben met doorbloeding, wat weer doorgaat naar de hartslag.Het zou dan dus een soort trillingfrequentie kunnen zijn.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de zoemende vinger!
BerichtGeplaatst: 12-05-2011, 14:43:10 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
nou, volgens mij is je vinger geen geluidsbron. Daarbij is jhet geluid van doorbloeding en hartslag van zo'n laag volume dat ik zeer betwijfel of je dat kunt horen. Daarnaast kun je je nog afvragen of het gezoem is wat hartslag en doorbloeding voor geluid maakt.

geluidsgolven gemaakt door biologische processen in je lichaam zou voor mij logischerwijs afvallen.

eventueel zou het de wrijving van zijn vinger met jouw oorschelp kunnen zijn...

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de zoemende vinger!
BerichtGeplaatst: 12-05-2011, 19:35:52 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Teun schreef:
eventueel zou het de wrijving van zijn vinger met jouw oorschelp kunnen zijn...


Dat dachten wij dus ook maar serieus, ik heb mn ogen dichtgedaan zodat ik ook niet kon zien of mijn vriend zijn vinger bij me in de buurt hield of niet en ik kon het heel duidelijk zeggenw anneer ik het geluid hoorde en dus ook zn vinger bij me in de buurt kwam of wanneer ik niks hoorde...

Ik denk ook dat het geluid van een hartslag o.i.d. lastig te horen is via een vinger... ook was het een soort zoemend brommend geluid... ( eerst dacht ik dat hij een telefoon met tril alarm voor mijn oor hield, zo klonk het namelijk...)

Ik vraag me het volgende af...Zou het lunnen zijn dat de aura's die ik kan zien bij mensen en bepaalde eneretische knopen of opeenstapelingen die ik ook kan waarnemen dat ik die ook zou kunnen waarnemen via het geluid/ mijn gehoor?

energie is beweging ( zelfs op heel minimaal niveau) en beweging is geluid...

Of heb ik dan heel rare gedachtenkronkels gemaakt? :?

heel erg bedankt dat jullie meedenken, dat waardeer ik echt!

liefs, binnenspiegel..

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de zoemende vinger!
BerichtGeplaatst: 12-05-2011, 23:26:44 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
haha, het is een interessante discussie om eens over na te denken hoor.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de zoemende vinger!
BerichtGeplaatst: 13-05-2011, 10:11:08 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
hmhm, ja, maar ik vraag me dus af of dat:

punt 1 kan?
Punt 2 meerdere mensen zijn die dit kunnen/ iets ervan af weten?
punt 3 wat ik hiermee kan... :| ???

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de zoemende vinger!
BerichtGeplaatst: 19-05-2011, 15:46:33 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-05-2011, 15:37:29
Berichten: 10
ey binnenspiegell!

Ik denk dat jou rare gedachtekronkels best wel eens zouden kunnen kloppen. De hartslag die een frequentie heeft die hoorbaar zou kunnen zijn is een punt, verder staat die vinger nooit 100% stil, dus beweegt die inderdaad en zou die, juist omdat hij tril best wel wat lucht in beweging kunnen brengen die je kan horen. Maar ik denk eigenlijk dat de verklaring die je geeft op het punt van aura's en energieknopen(of knooppunten-of is dat hetzelfde:P?) dichter in de buurt komt. Zijn oor en je vinger wisselen flink wat energie uit en het lijkt me helemaal niet gek als je dat zou kunnen horen want volgens mij zijn jouw zintuigen nogal goed ontwikkeld. Verder weet ik niet of je het dan ook bij andere mensen wel al zou kunnen horen omdat ik denk dat de mate waarin jullie 2 energie uitwisselen ook nog eens bepalend is voor wat je hoort. Jullie 2 zijn intiem verbonden dus ik denk dat de krachten en daarom ook het geluid wel groter zijn.

Ik heb het net geprobeerd bij mezelf te horen maar ik hoorde niks, voelde wel de energie dus hij was er wel, maar misschien niet sterk genoeg.

Wel erg interessant;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de zoemende vinger!
BerichtGeplaatst: 19-05-2011, 20:16:18 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
ik sluit me daarbij aan. dat was ook het 1e wat me te binnen schoot

ik ben welluns bij een magnetiseur geweest. hij heeft me de chakra s laten leren kennen. daarbij heeft hij energie in me kruin chakra gestuurd waardoor ik het beter voelde. tegelijkertijd dat hij dat deed hoorde ik ook een bromment/zoemend geluid. ik zei dat ik dat hoorde tegen hem. en hij zij dat heterg goed is dat ik dat hoorde en dat het bij er bij hoorde, plus dat er heel veel mensen zijn het nooit horen.

ik vind het een hele bezondere ervaring:P ik heb daarna er helemaal niks mee gedaan.

ben wel benieuwt als jezelf op concentreert dat je heel veel energie naar iemand stuurt, of je het dan ook hoort.
ik verwacht het wel maar je moet wel zeker zijn dat zuiver is en dat je het goed kan.

Gr GIgo

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de zoemende vinger!
BerichtGeplaatst: 19-05-2011, 22:52:44 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
hey hallo,

Wat fijn dat jullie allemaal meedenken... :D
Gaaf dat je die ervaring hebt gigo met de magnetiseur. Lijkt me mooi om dit ook echt eens bewust te voelen ipv dat het je overkomt zoals de meeste spirituele/ gevoeligheids gebeurtenissen bij mij plaatsvinden... :roll:

Ja, aardigevlieger ik denk indd dat afstemming een waarneming als deze heeft vergemakkelijkt. Als je je goed op iemand kunt afstemmen en die ander stelt zich ook goed open voor jou wordt er eerder/ beter energie uitgewisseld. Dus ook die logica die jij benoemt vind ik aannemelijk.

@vlinderfay: zijn wijsvinger!.. :P

Ik ben nog eens gaan nadenken en ik besef me dat ik al eens eerder dit denk meegemaakt te hebben. Mijn tweede vriendje ( goh, was toen 17 jaar, is alweer bijna 10 jaar terug) had ADHD en zijn koppie stond nooit stil. Als ik bij hem bleef slapen lagen we samen in zijn éénpersoonsbedje tegen elkaar aan geperst...(haha, als ik daar nu aan terug denk!) maar ik weet dat ik toen ook een soort gezoem heb gehoord en ik had echt geen idee waar dat vandaan kwam.. ik vroeg aan hem of hij soms weer aan het piekeren/ malen was..en indd hij was nog wakker en lag nog flink te peinzen over vanalles en nog wat... Voor mijn gevoel kwam dat gezoem namelijk uit zn hoofd...

Wat bovenomschreven en eerder vermelde situatie gemeen hebben is dat ik in een extreem ontspande toestand verkeerde ( eerder omschreven op de bank half slapend, en hierbovenomschreven bijna slapend naast mijn toenmalige vriendje in bed), dat ik een sterke band heb/ had met de persoon waar ik dit bij kon waarnemen en dat er eenzelfde geluid waar te nemen was namelijk een laag zoemend/ brommend geluid...

Hoop niet dat ik nu helemaal voor gek wordt verklaard maar ik vraag me nu echt af of je een verhoogde energetische activiteit kunt 'horen' als mens... :?: :?: :?:

Boeiend! :) Ik ben nieuwsgierig...

liefs, binnenspiegel..

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de zoemende vinger!
BerichtGeplaatst: 15-06-2011, 21:43:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
alles kan :D :P

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: de zoemende vinger!
BerichtGeplaatst: 15-06-2011, 22:36:52 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 04-05-2011, 17:26:58
Berichten: 309
het kan ook nog een statische ontlading zijn.
door het kroelen door je haar laad je als het ware je vingers op met electriciteit, wat tot ontlading komt.
meestal voel je dit door schokjes of hoor je een knetterend geluid, maar als de electriciteit zich erg langzaam ontlaadt in plaats van abrupt zoals gewoonlijk kan dit mogelijk een zoemend effect veroorzaken.

_________________
Always hidden in shadows, shrouded in armor,
Nobody to turn to, no safe harbour,
Hiding emotions because I am afraid to get hurt if I am weak,
I am just a human, not a freak..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl