Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:16:48

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16-01-2012, 23:34:29 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Misschien zijn mensen hier inmiddels gewend aan mijn openheid, aan het feit dat ik veel met jullie deel. Ik weet dat dit alles op internet komt te staan, daarom verwijder ik dit ook over een tijdje weer en wil ik jullie vragen om niks te qouten.

Ik kom er namelijk steeds meer achter dat ik problemen heb. Problemen die te maken hebben met seks. Zoals de meesten wel weten ben ik een meisje van 18, en heb ik een vriendin, wat mij dus biseksueel of lesbisch maakt. Dat kwam niet van de een op de andere dag. Nee, ik was al bijna 2 jaar met een jongen samen toen ik er achter kwam dat dat het gewoon niet was voor mij. Dus dat ging uit, wat pijnlijk was omdat ik veel van hem hield. Maar beter voor mij, want nu kon ik uitzoeken wie ik nou echt was. Dat alles is heel vredig verlopen en ik ben nogsteeds bevriend met die jongen.

Maar.. ik begin steeds meer door te krijgen dat ik in de tijd met hem heel erg vaak over mijn grenzen heen ben gegaan. Op seksueel gebied. Ik merk nu pas, meer dan een jaar later, dat ik bepaalde dingen absoluut niet meer over zou doen, dat ik nu 'nee' zou zeggen. Ook merk ik dat een vreselijke afkeer heb ontwikkeld voor alles wat seksueel getint is en met mannen te maken heeft... en dat vind ik heel erg. Want er is vrijwel niemand waarmee ik zou kunnen praten over wat er gebeurd is. Niet met mijn vriendin, omdat ze mijn vriendin is en ik het met haar niet over mijn seksuele ervaring met een ander wil hebben. Niet met mijn ex omdat hij al genoeg pijn heeft gehad aan al dit 'gedoe'. En niet met vreemden, omdat er maar weinig mensen zijn die begrijpen waar ik het over heb. Want weinig mensen zouden me begrijpen als ik zou zeggen dat het soms voelt alsof ik verkracht ben, ook al heb ik overal zelf mee ingestemd..

Ik kan er simpelweg geen vrede mee vinden, met de manier waarop de dingen gelopen zijn. Normaal gesproken geloof ik er in dat alles gebeurd met een reden, maar hiervan kan ik de reden maar niet vinden. De laatste tijd kom ik er steeds meer achter dat deze ervaringen me onbedoeld heel veel littekens hebben opgeleverd, en ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Dit begint voor mij een steeds groter wordend probleem te worden...

Misschien dat iemand zich hierin herkent, op welke manier dan ook. Dan ben je natuurlijk vrij om te reageren op dit bericht.. Dankjewel voor het lezen.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-01-2012, 11:14:24 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 04-05-2011, 17:26:58
Berichten: 309
Sommige dingen herken ik gedeeltelijk, maar waarschijnlijk wel op een andere manier.
Het probleem met seks komt me wel bekend voor.
Bij mij had het niet zozeer te maken met over mijn grenzen gaan, als wel dat het een hele nare nasleep had.
Aangezien het mijn eerste keer was heb ik sindsdien altijd een beetje met argus ogen tegen seks aangekeken, ookal heb ik sindsdien ook een goede ervaring gehad.

Nog steeds is een seksueel 'verleidelijke' manier de totaal verkeerde manier om mij te benaderen.
Automatisch springen dan alle alarmlichten op rood, en herinner ik me weer wat er toen gebeurde.

Voor jou is het natuurlijk nog extra moeilijk omdat jij ook nog met je seksualiteit in de knoop zit/zat, een probleem waar ik ( tot nu toe dan ) geen last van heb ondervonden.
In een situatie waarin je op je kwetsbaarst bent is het moeilijk om nee te zeggen.
Je bent bang voor de reactie van de ander als je weigert, misschien zelfs wel om die persoon kwijt te raken.
In het ergste geval ben je bang dat hij dingen over jou die alleen hij weet als wraak de wereld in slingert.
Dus geef je toe en ga je over je grenzen heen.
En dat blijf je voelen.
Dat valt dus telkens als een schaduw over je heen als jij de link tussen seks en mannen hebt, omdat jij het relateert aan een ervaring/meerdere ervaringen die jou achteraf heel erg getraumatiseerd en ongelukkig hebben gemaakt.

Ik hoop dat dit verhaal een beetje logisch klinkt en dat ik de boel correct heb ingeschat.

Sterkte ermee.

_________________
Always hidden in shadows, shrouded in armor,
Nobody to turn to, no safe harbour,
Hiding emotions because I am afraid to get hurt if I am weak,
I am just a human, not a freak..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-03-2012, 07:15:21 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Het lijkt erop dat de wond ontstaan is doordat je seksualiteit werd afgewezen... zowel door jezelf als door je vriend. Homoseksualiteit wordt in de cultuur afgewezen en dat merk je zeker als jongere. Daarom is het veel lastiger om je er bewust van te zijn of te worden. Omdat je jezelf afwees zocht je naar acceptatie door die seks aan te gaan. Een deel van je schreeuwde het uit omdat je iets onnatuurlijks deed, maar dat deel kon je nog niet horen. Je vond immers de bevestiging die je zocht.

Later kwam je er achter dat de wereld tegen je gelogen had; je lesbische aard is helemaal okee. Maar de wond van de afwijzing zit er nog, en dat houdt de afwijzing in jezelf in stand.

Je zou eigenlijk in een ritueel omhelsd moeten worden in je seksualiteit door mensen van wie je verwacht dat je ze zouden afwijzen. Dat wil zeggen dat ze tegen je zouden zeggen "Oh ben je lesbisch? Wat ontzettend tof! Wat ben ik ontzettend blij om je in de buurt te hebben! Wat tof is dit zeg. Wat leuk om te zien wie je echt bent."

Een andere manier om de afwijzing voorgoed te genezen, is in te zien dat homo-haters homoseksualiteit helemaal niet afwijzen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl