Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 17:04:20

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Aangenaam, en teveel
BerichtGeplaatst: 02-07-2012, 12:07:18 
Groentje
Groentje

Allereerst, hallo allemaal!

Ik wil graag iets kwijt, en vermoed dat dit de juiste plek is.

Ik ben (vind ik zelf) extreem gevoelig. Ik voel andermans gevoelens, en ik hoor anderen denken.
Iemands "gedachten lezen" maakte ik altijd grapjes over, tot ik gister een gesprek had. De grap werd werkelijkheid. Mijn tante had een gedachte, en die ving ik op. Ik vertelde haar wat ik dacht dat haar gedachte was. En haar blik zei genoeg. En haar gedachte ook, want haar gedachte was; Hoe is dit mogelijk? Op dat moment antwoorde ik op al haar gedachtes, en vond ik het wel grappig.

Tot ik s'avonds thuis zat, en ik me bedacht dat het onbewust gebeurd. En dat ik er geen controle
over heb. Misschien is het de verklaring dat ik niet altijd helder kan denken, en zo nog vele andere dingen.

Ik zit nu op mijn werk, en mijn baas en een collega zijn ontzettend druk in hun hoofd. Stress, zorgen etc.
Ik heb daar erg veel last van. Wat mij vervolgens stoort is dat ik hier geen begrip voor krijg. Het lijkt of ik de enige ben die denkt zoals ik denk, voelt zoals ik me voel.

Toch weet ik dat ik niet de enige ben, velen hier hebben iets soort gelijks, of hetzelfde. Mijn moeder is ook gevoelig, en zegt dat gedachten en gevoelens naast me neer moet leggen. Ik vind dat wel erg makkelijk praten, aangezien ze rookt en drinkt, wat haar een hoop rust geeft.

Ik zou graag horen hoe jullie ermee omgaan, kan je het onder controle krijgen en of iemand mij tips kan geven.

Mordikai

Berichtenonderwerp: Re: Aangenaam, en teveel
BerichtGeplaatst: 04-07-2012, 17:41:07 
Kabouter
Kabouter

K voel ook gevoelens en krijg gedachtes door van andere.. gedachtes en gevoelens zijn energien die we allemaal onbewust uitzenden! Als je dus gevoelig bent voor het ontvangen van energien, komt dit bij ons binnen bij je energie poorten, beter gezegt chakra's. Deze energie trillingen die we binnen krijgen zet je om in je eige gedachtes of gevoelens.. hierdoor is het best lastig om het verschil te voelen tussen dat wat je binnen krijgt en dat wat je zelf denkt of voelt.. dit is voor mij een reden waarom ik slecht in grote groepen mensen kan zijn.. dan wordt k erg onrustig en druk! Maar k ben me zelf meer gaan verdiepen in het verschil van de energie! Maar als je mediteert of naar mantras ga luistere(is ook soort van mediteren vind k) en je eige leert aarden, kan je er beter mee om leren gaan!

BerichtGeplaatst: 04-07-2012, 17:45:17 
Dwerg
Dwerg

Ik probeer gewoon een soort van bubbel rond mij te visualiseren waar niets door kan. Bij mij voelen die gevoelens vaak als enorm zwaar en drukkend. Dan krijg ik van binnenuit zo ene vreemd gevoel alsof iets uit mij wil barsten. Soms kan ik er zelf wel es met lachen als je inderdaad antwoord kan geven noch voor iemand een vraag stelt :)

BerichtGeplaatst: 04-07-2012, 20:59:39 
Groentje
Groentje

bartb schreef:
K voel ook gevoelens en krijg gedachtes door van andere.. gedachtes en gevoelens zijn energien die we allemaal onbewust uitzenden! Als je dus gevoelig bent voor het ontvangen van energien, komt dit bij ons binnen bij je energie poorten, beter gezegt chakra's. Deze energie trillingen die we binnen krijgen zet je om in je eige gedachtes of gevoelens.. hierdoor is het best lastig om het verschil te voelen tussen dat wat je binnen krijgt en dat wat je zelf denkt of voelt.. dit is voor mij een reden waarom ik slecht in grote groepen mensen kan zijn.. dan wordt k erg onrustig en druk! Maar k ben me zelf meer gaan verdiepen in het verschil van de energie! Maar als je mediteert of naar mantras ga luistere(is ook soort van mediteren vind k) en je eige leert aarden, kan je er beter mee om leren gaan!

Ik heb wel wat rondgekeken naar mediteren etc. Vind het wel een raar idee, aan de andere kant als het helpt
zou ik dat eens moeten proberen. En aarden snap ik ook niet helemaal. Misschien ben ik wel erg slecht in zoeken >.<

Eibhlin schreef:
Ik probeer gewoon een soort van bubbel rond mij te visualiseren waar niets door kan. Bij mij voelen die gevoelens vaak als enorm zwaar en drukkend. Dan krijg ik van binnenuit zo ene vreemd gevoel alsof iets uit mij wil barsten. Soms kan ik er zelf wel es met lachen als je inderdaad antwoord kan geven noch voor iemand een vraag stelt :)

Ok, en wanneer visualiseer je die bubbel dan? Wanneer nodig of van tevoren?
Ga ik ook eens proberen

valentijn schreef:
Welkom :D

Dankjewel

Bedankt voor de reacties!

Mordikai

BerichtGeplaatst: 04-07-2012, 22:09:58 
Groentje
Groentje

Goh, ik herken dat wel! Ik had eigenlijk ook uit het niets dat ik opeens dingen voelde, wist, enz. Ik heb me zo verschrikkelijk verward gevoeld daardoor en merkte veel onbegrip. Belangrijk is dat je hiermee leert omgaan! Ik heb er bijna een jaar over gedaan om echt tot rust te komen en me er lekker in te voelen. Ben veel, veel, veeeeeeeeeeel gaan mediteren maar heb ook veel met mensen gesproken die dezelfde ervaringen hadden. Dat hielp ongelooflijk goed! Vooral omdat je door mediteren meer jezelf qua energieën enzo leert kennen (je merkt vanzelf wat ik bedoel) waardoor je jezelf ook gemakkelijker kan afsluiten. Maar sowieso: gedachten hebben kracht. Je kunt een bol om je visualiseren, of heel veel licht. Ik vind bloemen heel leuk dus ik heb heel lang een kring van bloemen om me gedacht. Het gaat vooral om de betekenis die je daaraan geeft:)

Belangrijkste tip: gun jezelf rust en probeer het te zien als iets wat bij je hoort. Je bent bij lange na de enige niet hoor! :) Nu voelt het misschien nog als een blok aan je been, maar geloof me dat als je een beetje jezelf hierin leert kennen dat het je aanvult en dat je het kunt gebruiken in het dagelijks leven.

Heel veel succes en sterkte, ik weet dat je dit allemaal goed gaat lukken! :)

BerichtGeplaatst: 04-07-2012, 22:58:11 
Groentje
Groentje

musica schreef:
Goh, ik herken dat wel! Ik had eigenlijk ook uit het niets dat ik opeens dingen voelde, wist, enz. Ik heb me zo verschrikkelijk verward gevoeld daardoor en merkte veel onbegrip. Belangrijk is dat je hiermee leert omgaan! Ik heb er bijna een jaar over gedaan om echt tot rust te komen en me er lekker in te voelen. Ben veel, veel, veeeeeeeeeeel gaan mediteren maar heb ook veel met mensen gesproken die dezelfde ervaringen hadden. Dat hielp ongelooflijk goed! Vooral omdat je door mediteren meer jezelf qua energieën enzo leert kennen (je merkt vanzelf wat ik bedoel) waardoor je jezelf ook gemakkelijker kan afsluiten. Maar sowieso: gedachten hebben kracht. Je kunt een bol om je visualiseren, of heel veel licht. Ik vind bloemen heel leuk dus ik heb heel lang een kring van bloemen om me gedacht. Het gaat vooral om de betekenis die je daaraan geeft:)

Belangrijkste tip: gun jezelf rust en probeer het te zien als iets wat bij je hoort. Je bent bij lange na de enige niet hoor! :) Nu voelt het misschien nog als een blok aan je been, maar geloof me dat als je een beetje jezelf hierin leert kennen dat het je aanvult en dat je het kunt gebruiken in het dagelijks leven.

Heel veel succes en sterkte, ik weet dat je dit allemaal goed gaat lukken! :)

Bedankt voor je reactie,

Zou je mij een schop in de goeie richting willen geven. Mediteren. Hoe doe jij dat?
Ik probeer zoveel mogelijk rust te nemen, alleen vaak trek ik me een hoop dingen aan. Dit doordat ik ook degene ben die hulp kan bieden, qua luisteren, praten etc.
Ik zie dat ik me alweer veel te veel verdiep, dat ik de tijd vergeet.

Mordikai

BerichtGeplaatst: 04-07-2012, 23:14:37 
Groentje
Groentje

[quote="Mordikai]

Bedankt voor je reactie,

Zou je mij een schop in de goeie richting willen geven. Mediteren. Hoe doe jij dat?
Ik probeer zoveel mogelijk rust te nemen, alleen vaak trek ik me een hoop dingen aan. Dit doordat ik ook degene ben die hulp kan bieden, qua luisteren, praten etc.
Ik zie dat ik me alweer veel te veel verdiep, dat ik de tijd vergeet.

Mordikai[/quote]

Ik probeer het, ik leg het uit zoals ik het doe. :) Mediteren kun je op talloze manieren doen! Ik ga altijd rustig zitten, in een stoel. Rechtop, voeten plat op de grond, ogen dicht. Ik probeer me eerst te visualiseren dat ik in een regenbui zit en al dat water neemt alle energieën die niet bij mij horen weg, mee de grond in. Vervolgens ben ik 'schoon'. Dat helpt me beter te concentreren, ik houd gewoon mijn ogen dicht en visualiseer me, dat alles wat me bezig houdt van me afstroomt. Gewoon weg, de grond in of de lucht in of wat dan ook. In ieder geval heb jij er op dat moment niets mee te maken. :) Komt later wel weer!
Vaak schieten je dan dingen te binnen, dat is niet erg. Als je opeens denkt 'oh ik moet de vaatwasser nog uitruimen', accepteer die gedachte dan, maar zeg tegen jezelf 'straks' of 'doe ik later' en probeer je weer lekker te zitten.
Belangrijkste tip die ik je kan geven: als je iets voelt, je ergens aan denkt of wat dan ook, ga dan niet denken dat je nergens aan mag denken. Probeer je rust te hervinden. Hoe vaker dat je dat doet, hoe makkelijker het gaat en hoe beter je aan niks kan denken. Anders ga je alleen maar meer piekeren :P
En het kost even om het onder de knie te krijgen, maar iedereen kan dat. Kwestie van vaak doen! Al is het maar 10 minuten :)

BerichtGeplaatst: 04-07-2012, 23:23:31 
Gids
Gids

Wat bedoel je precies met altijd helder denken?

BerichtGeplaatst: 05-07-2012, 15:12:34 
Groentje
Groentje

musica schreef:

Ik probeer het, ik leg het uit zoals ik het doe. :) Mediteren kun je op talloze manieren doen! Ik ga altijd rustig zitten, in een stoel. Rechtop, voeten plat op de grond, ogen dicht. Ik probeer me eerst te visualiseren dat ik in een regenbui zit en al dat water neemt alle energieën die niet bij mij horen weg, mee de grond in. Vervolgens ben ik 'schoon'. Dat helpt me beter te concentreren, ik houd gewoon mijn ogen dicht en visualiseer me, dat alles wat me bezig houdt van me afstroomt. Gewoon weg, de grond in of de lucht in of wat dan ook. In ieder geval heb jij er op dat moment niets mee te maken. :) Komt later wel weer!
Vaak schieten je dan dingen te binnen, dat is niet erg. Als je opeens denkt 'oh ik moet de vaatwasser nog uitruimen', accepteer die gedachte dan, maar zeg tegen jezelf 'straks' of 'doe ik later' en probeer je weer lekker te zitten.
Belangrijkste tip die ik je kan geven: als je iets voelt, je ergens aan denkt of wat dan ook, ga dan niet denken dat je nergens aan mag denken. Probeer je rust te hervinden. Hoe vaker dat je dat doet, hoe makkelijker het gaat en hoe beter je aan niks kan denken. Anders ga je alleen maar meer piekeren :P
En het kost even om het onder de knie te krijgen, maar iedereen kan dat. Kwestie van vaak doen! Al is het maar 10 minuten :)

Ik zal het proberen!
Heel erg bedankt =)

Tom schreef:
Wat bedoel je precies met altijd helder denken?

"Niet altijd helder denken"

Dit doordat er meerdere gedachten door je hoofd gaan dan je lief hebt.
Niet alleen mijn eigen, maar ook die van anderen.

Mordikai

BerichtGeplaatst: 14-08-2012, 13:46:44 
Kabouter
Kabouter

Ik ben ook HSP (high sensitive person). Vroeger was dit voor mij een last maar als je er leert mee om te gaan kun je er misschien zelfs positief gebruik van maken. De techniek van het visualiseren van een bubbel om je heen schijnt heel goed te werken bij sommige mensen. Ik had van tevoren soms zelfs dat er zo veel informatie of gevoel van buiten af op mij af kwam dat ik black outs kreeg. Zo kon ik niet tussen grote groepen mensen staan. Mediteren help enorm. Als hsp krijg je nu heel veel dingen op je af die misschien niet allemaal te verwerken zijn in je slaap. Ik mediteer niet op regelmaat maar af en toe als ik denk dat ik het nodig heb. Ik mediteer in halve lotus houding en de rest gaat eigenlijk vanzelf voor mij. Dit was eerst niet zo maar als je het niet de eerste keer lukt met mediteren moet je gewoon blijven proberen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00