Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:33:41

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: krachtige/doordringende blik
BerichtGeplaatst: 03-05-2015, 19:27:49 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-05-2015, 19:17:46
Berichten: 3
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag. Ik merk bij mijzelf dat als ik mensen aankijk, ze zich ongemakkelijk voelen door mijn blik.
Ik ben mijzelf hier erg bewust van en heb mijzelf aangeleerd om niet te lang iemand aan te kijken. Ik kijk vaak naast een persoon. De persoon zelf vind het niet fijn als ik ze langer aankijk (ik voel hoe ongemakkelijk mensen zich eronder voelen) maar ik heb er zelf ook moeite mee.
Als ik iemand langer aankijk komt er zoveel bij mij binnen dat ik dit zelf ook moeilijk aan kan. Ik voel zelf hoe krachtig mijn blik is.

Herkent iemand dit of weet iemand wat dit nu precies betekent?

Ik ga proberen voortaan mensen langer aan te kijken maar weet niet of dat gaat lukken omdat mensen zelf mijn blik dan gaan ontwijken.

Ik hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen.

Groetjes Lani


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: krachtige/doordringende blik
BerichtGeplaatst: 03-05-2015, 19:43:03 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Ligt volgens mij niet aan een krachtige blik. Mensen kijken elkaar tegenwoordig gewoon amper nog aan. Als ze op straat lopen kijken ze naar de grond, kijk je ze aan dan draaien ze hun hoofd snel weg. Iedereen is altijd zo gehaast en in zichzelf gekeerd. Mensen voelen zich algemeen gewoon minder comfortabel als je ze recht aan kijkt. Als je naar iemand gaat zitten staren gaan ze zich ook ongemakkelijk voelen. Dat heeft niks met je ogen of blik te maken maar gewoon met het feit dat mensen zich afvragen waarom je hun aanstaart. Als jij op de bus zit en iemand zit de ganse rit jou aan te kijken ga je ook je afvragen waarom die zo kijkt, of er iets raar aan je is, en weet je je geen houding geven, dat heeft iedereen wel.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: krachtige/doordringende blik
BerichtGeplaatst: 04-05-2015, 10:58:10 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Wat bedoel je met dat er veel bij je binnenkomt?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: krachtige/doordringende blik
BerichtGeplaatst: 04-05-2015, 13:10:26 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-05-2015, 19:17:46
Berichten: 3
Het heeft niet zoveel te maken met aan staren. Ik vind het ook moeilijk uit te leggen wat ik bedoel. Ik begrijp wat je bedoelt dat mensern elkaar sowieso tegenwoordig nauwelijks meer aan kijken, maar dat is niet wat ik bedoel.

Ik heb het gevoel dat mijn blik soms heel krachtig kan zijn. Wat ik er in mijn vorige bericht niet bij heb vermeld is dat ik al heel lang zeer bewust ben van mijn (soms krachtige) energie. Ik kan het heel makkelijk sturen en merk nu dat mijn blik als ik naar mensen kijk, soms ook intenser is. Soms zo intens dat mensen zich ontzettend ongemakkelijk voelen.
Vroeger had ik het ook en een toenmalige vriendin zei toen dat ze bang was van mijn blik. Ik was toen weinig met energie enz bezig dus heb me er weinig van aan getrokken. Maar als ik eerlijk ben, ben ik mijzelf al heel lang bewust van het feit dat ik mensen zo kort mogelijk moet aan kijken. Eén omdat het inderdaad niet gepast is om iemand aan te staren maar voornamelijk omdat ik zo intens kan kijken.

Er gebeurt ook veel bij mij als ik iemand aan kijk. Ik word dan overspoeld met gevoelens waardoor ikzelf ook snel bij iemand weg kijk.

Nogmaals, herkent iemand dit of heeft iemand een idee hoe dit werkt?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: krachtige/doordringende blik
BerichtGeplaatst: 05-05-2015, 21:15:46 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Zo zei hij; je ogen dat zijn de poorten van je ziel.

Bij de meeste mensen is links het zendende oog, rechts het ontvangende. Kijk je in het linkeroog, dan weet hij dat je ontvangt wat hij uitzend. Kijk je in het rechter oog dan weet hij dat je ontvangt wat hij ontvangt. Kijk je in het linker oog, zal men niet snel weg kijken, men zal zijn emotie overbrengen, (zenden/uiten). Kijk je in het rechter oog zal men eerder wegkijken, (ontvangen/aanvoelen). In een conflict situatie, kijk in het zwakste ontvangende oog, meestal het rechter oog. De situatie zal dan niet snel escaleren. Bij linkshandigen is het omgedraait.

Mensen worden snel ongemakkelijk als ze aanvoelen dat je hen doorziet. Oogcontact is zelfs niet nodig om mensen ongemakkelijk te maken, 't is wel het meest confronterende.

Onze voorouders de chimpansees kijken elkaar niet aan, dit word als bedreigend ervaren. Want enkel roofdieren kijken je aan. Oogcontact maken is het schenden van privacy en confronteren.

Have a nice hunt.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: krachtige/doordringende blik
BerichtGeplaatst: 13-10-2015, 22:37:37 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-10-2015, 22:21:49
Berichten: 1
Beste Lani,

Ik zie dat je bericht even geleden geplaatst is. Toch wil ik graag reageren op je bericht. Ik heb op Google ingetypt: heb ik een doordringende blik? Ik kwam toen bij jou bericht uit en ik begrijp jou helemaal, ik heb namelijk precies het zelfde!

Ik merk ook dat mensen zich ongemakkelijk voelen door mijn blik. Ook merk ik dat mensen dit onprettig vinden en voel ik zelf ook hoe sterk mijn blik Is.

Soms weet ik niet hoe ik hier mee om moet gaan. Ik word er zelf soms ook ongemakkelijk van en weet dan niet goed wat ik moet doen.

Ik voel altijd sterk energien aan bij mensen, misschien dat het daar door komt? Ik ben erg empatisch en leef met mensen mee. Ik heb ook vaak het gevoel dat ik mensen doorzie. Vooral de mensen die niet oprecht zijn en altijd een masker op hebben. Daar kan in dan ook niet goed tegen. Ik denk dat die mensen misschien zelf ook voelen dat wij dit zien en/of doorhebben?

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Ik wil juist dat andere mensen zich op hun gemak kunnen voelen. Hoe ga jij hier ondertussen mee om? Ik heb namelijk geen idee hoe ik er mee om moet gaan. Ben me er nu ook zo bewust van dat ik er op ga letten en het alleen maar ongemakkelijker wordt.

Mijn reactie komt een beetje laat maar toch hoop ik dat jij of andere mensen dit meer kunnen toelichten en/of tips hebben.

Hartelijke groet,

syl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: krachtige/doordringende blik
BerichtGeplaatst: 14-10-2015, 06:47:31 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Misschien ligt het ook aan wat je zelf uitstraalt? Ik kan mensen rustig de hele tijd in hun ogen kijken zonder dat ze zich ongemakkelijk voelen omdat ik meestal rust uitstraal en een zachte blik heb. Zodra ik gespannen ben en ik doe hetzelfde, merk ik ook dat mensen zich ongemakkelijk gaan voelen.

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: krachtige/doordringende blik
BerichtGeplaatst: 18-10-2015, 14:06:01 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-05-2015, 14:06:53
Berichten: 129
Locatie: Zevenhoven
Ik herken mijzelf hier ook wel een beetje in en heb ook geleerd om mensen niet te lang aan te kijken. Wat ze tegen mij zeggen is dat ik felle ogen heb. Ik toon vaak teveel aan andere mensen en die vinden dat dan intimiderend. Ook wil ik vaak sommige mensen niet aankijken, omdat ik dan soms per ongeluk te intens zit te kijken en allerlei dingen doorkrijg, wat ik eigenlijk niet van plan was.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl